--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Flex Ride info ogólne

ODPOWIEDZ
Jekyll

Flex Ride info ogólne

Post autor: Jekyll » 28 gru 2014, o 08:01

Witam Wszystkich,
Nigdzie na forum nie znalazłem wątku związanego z FlexRidem. Na www do przeczytania są głównie opisy Opla a na stronach motoryzacyjnych info o "drogich naprawach". Czy ktoś z Was ma doświadczenie albo znalazł miarodajne opinie o tym zawieszeniu. Wskazówki jak używać, trwałość, najczęstsze awarie (koszty napraw), jak rozpoznać zaczynający się problem?
Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!

Luk
Użytkownik
Posty: 911
Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
Auto: opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: Luk » 28 gru 2014, o 08:06

Jedną z lepszych rzeczy w Insigniach jest zawieszenie, po prostu jest prawie bezawaryjne.
Oczywiście ewentualne koszty napraw flexride są wysokie ale jak sam zauważyłeś brak tematu o jego problemach o czymś świadczy. Przed zakupem sprawdź dokładnie czy wszystko działa.

kuba369

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: kuba369 » 28 gru 2014, o 12:12

Ja mam 117tyś i nic się nie dzieję nic ni robiłem a zawieszenie jest jak damnie super ;)

sonnenberg

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: sonnenberg » 28 gru 2014, o 21:42

Z tego co ja się orientuję to cały flex ride to tak naprawdę tylko inny amortyzator. Cała reszta jest identyczna jak w standardzie.
Koszt amortyzatora z regulacją tłumienia jest oczywiście wyższy ale myślę, że 150k km spokojnie taki amorek wytrzyma zachowując prawidłowe parametry pracy. Dużo na pewno zależy od jakości dróg.

kicaj
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:25
Auto: I
Rok produkcji: 2015
Miasto: B/DE
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: kicaj » 28 gru 2014, o 23:33

luk59 pisze:Jedną z lepszych rzeczy w Insigniach jest zawieszenie, po prostu jest prawie bezawaryjne.
chyba ogólnie w oplach ;)
sonnenberg pisze:Z tego co ja się orientuję to cały flex ride to tak naprawdę tylko inny amortyzator. Cała reszta jest identyczna jak w standardzie.
też tak słyszałem i jego trwałość jest porównywalna z "normalnymi" amorami. jedynie koszt naprawy, gdzie 1 szt. kosztuje ok. 1000PLN nie napawa optymizmem... choć są i magicy co wstawiają zamiast flexride zwykłe.

Inna sprawa że wg. mnie nie ma różnicy pomiędzy flexride i zwykłym zawieszeniem w insignii...

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: P405 » 29 gru 2014, o 08:46

W zwykłym ustawieniu pewnie nie, ale jak wcisnę sport to już jest różnica.

kuba369

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: kuba369 » 29 gru 2014, o 09:44

Gdzieś czytałem że flexride jest zawieszeniem adopcyjnym które cały czas dostosowuje siłę tłumienia do panujących warunków na drodze nawet w instrukcji jest to opisane.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: norbi333 » 29 gru 2014, o 09:50

Jak najbardziej.Ale to robią tylko i wyłącznie amortyzatory

-- 29 gru 2014, o 09:50 --
kicaj pisze:
Inna sprawa że wg. mnie nie ma różnicy pomiędzy flexride i zwykłym zawieszeniem w insignii...
Jest różnica na sporcie i tour.Zwykłe zawieszenie jest ustawione na podobnym poziomie jak normal

maniunio57

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: maniunio57 » 29 gru 2014, o 21:10

Jekyll przed zakupem sprawdż połączenia (wtyczki które znajdują się na amortyzatorze na dole)które są grubości szpilki i potrafią zaśniedzieć przez co flex nie będzie działał-tak jak u mnie Przejachane miałem 140 tyś km(wybrnąłem z tego kupując używany -zepsuty amor ale z dobrym kablem ) :) Sama jazda z flexem to oczywiście bajka :D
Ps Wszystkim forumowiczom życzę w nadchodzącym roku WSZYSTKIEGO NAJ jak i również bezawaryjnej jazdy naszymi CIZIAMI :lol: :D

Dżakul

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: Dżakul » 9 sty 2015, o 21:25

Ja mam przejechane 178 tyś km zawieszenie flex ride działa bez zarzutu.Jazda po wybraniu trybu sport to bajeczka :D

Marek333

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: Marek333 » 11 sty 2015, o 19:25

Witam mam Iskę OPC LINE z FlexRidem o ile ona jest obniżona w porównaniu od zwykłej wersji,szukałem jakiegoś info na forum na ten temat ale bez skutku.

jaromat

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: jaromat » 11 sty 2015, o 19:39

okolo 1 cm

Marek333

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: Marek333 » 11 sty 2015, o 20:00

Kurcze a myślałem że -20 mm będzie ale dzięki za info.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2015, o 09:11 przez Marek333, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jurass
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: jesienne
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: jurass » 11 sty 2015, o 21:26

Marek333 pisze:Kurcze a myślałem że -20
Centymetrów? Ryłaby podłogą w asfalcie.

Marek333

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: Marek333 » 11 sty 2015, o 21:57

Miałem na myśli 20 milimetrów

jaromat

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: jaromat » 12 sty 2015, o 12:18

wiem ze przy obnizeniu -30mm roznicy jest o 10 mm nizej niz we flexie,czyli nie oplaca sie za bardzo tak obnizac,jak juz to gwint

jaromat

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: jaromat » 12 sty 2015, o 15:11

z tym nie powinno byc problemu,ale mogę się mylić

steq

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: steq » 3 lut 2015, o 23:54

Co do Flexa - fajna sprawa. Ja jeżdżę cały czas na Sport i jak czasami przełączę na Tour to widzę dużą różnicę. Odczucia: w trybie Sport zawieszenie twardsze, auto lepiej trzyma sie drogi, kierownica bardziej czuła, auto bardziej dynamiczne - to moje odczucia.
Wie może ktoś - czy da się ustawić tak (czy to w opcjach czy w inny sposób) by za każdym razem gdy odpalę auto było ono ustawione w tryb Sport?

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: nika84-24 » 3 lut 2015, o 23:56

w VC nie było kłopotu z deaktywacją samych amorów, reszta czyli kiera i pedał gazu reagowały dalej na zmianę trybu jazdy

czaki

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: czaki » 4 lut 2015, o 06:16

steq pisze:Odczucia: w trybie Sport zawieszenie twardsze, auto lepiej trzyma sie drogi, kierownica bardziej czuła, auto bardziej dynamiczne
Zgadza się...ale jazda jak wozem drabiniastym ;) osobiście jeżdżę na Tour.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”