--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
tarcze ok, klocki jakieś lepsze np ebc green/Yellow. Ja obecnie mam galfer sport i super są, jednak ich docieranie prawie 2000km
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
A przewidy nie puchną .ackat pisze:Insignia 2.0 cdti, 2011r, manual. Zauważyłem ze po wciśnięciu hamulca na postoju pedał po chwili zaczyna robić się miękki. Auto hamuje normalnie. Czy to normalne w insigni? Do tego słychać dźwięk jakby pompowanego powietrza w momencie wciskania; kiedy pedał dojdzie do końca („do podłogi”) jest cisza. To taki jakby naciska butelka z powietrzem. Czy tak ma być? Moje obserwacje wynikają z tego ze nasłuchiwałem hamulców bo wg mnie się kończą. I tu kolejne pytanie? Tarcze + klocki zimmerman sport dają radę czy lepiej dobrać inne klocki? Jeżdżę w miarę spokojnie - raczej do 150 km/h, hamowanie otre tylko wyjątkowo.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Opis działania hamulca raczej w normie, jeśli podczas hamowania nie wpada w podłogę lub nie jest za twardy to obstawiam, że wszystko ok. Syczenie przy wciskaniu hamulcach słyszę w wielu różnych autach i nie jest to usterka. Do spokojnej jazdy polecam tarcze gładkie renomowanej firmy np. właśnie Zimmerman czy ATE oraz klocki oczko lepsze niż fabryczne np. EBC Black czy ATE Ceramic. Jeśli jednak auto ma zabawkowy system hamulcowy 16" (hamulce dobre do klasy auta B+, C-) to jednak polecam na przód coś wydajniejszego: EBC green/yellow, Diamond Fast Road, Galfer itp
- Ast00n88
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 21:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Witam Koledzy
Po przeczytaniu waszych postów i po wymianie już 4tego zestawu tarcz i klocków przy przebiegu 136 tysi przy śmiesznym zestawie 16" (kto wogle do takiego samochodu pakuje tarcze jak do seicento??)postanowiłem wrzucić nowe zestawy 337 przód i 315 tył !! , pakowałem różne tarcze od GMa po Zimermanny sporty nawiercane, wszystkie mniejwięcej po przejechaniu 15-20 zaczynały bić, Insignia heatchback wersja Cosmo 14.2014 r produkcji, po chipie 197 hp i 420 Nm. Mam już zamówione prawie wszystkie graty choć dostępność jest bardzo słaba np jest dostępny prawy przedni TRW a lewego już nie ma itp itd. , jarzma to samo jadą "podobno" gdzieś z Niemiec, wszystko oczywiscie bedę wymieniał na nowe graty bądź regerenowane, z tyłu pójdą jakies zwykłe zamienniki tańsze o połowe od zacisków TRW, ale myślę że przy tarczy 315 i tak będzie wszystko dawać radę: po skompletowaniu wszystkiego i po montażu mogę dokładnie opisać koszta oraz efekty upgradea układu z 16" na 17"+ ,jeśli ktoś z was już tak śmiga opiszcie czy faktycznie już nic niegnie ttych tarczy oraz jaki założyć zestaw - długotrwały a nie jak np sportowe klocki kończące się po 15 tysiach, moje przebiegi roczne to około 30-40 tysi. Pozdrawiam!!
Po przeczytaniu waszych postów i po wymianie już 4tego zestawu tarcz i klocków przy przebiegu 136 tysi przy śmiesznym zestawie 16" (kto wogle do takiego samochodu pakuje tarcze jak do seicento??)postanowiłem wrzucić nowe zestawy 337 przód i 315 tył !! , pakowałem różne tarcze od GMa po Zimermanny sporty nawiercane, wszystkie mniejwięcej po przejechaniu 15-20 zaczynały bić, Insignia heatchback wersja Cosmo 14.2014 r produkcji, po chipie 197 hp i 420 Nm. Mam już zamówione prawie wszystkie graty choć dostępność jest bardzo słaba np jest dostępny prawy przedni TRW a lewego już nie ma itp itd. , jarzma to samo jadą "podobno" gdzieś z Niemiec, wszystko oczywiscie bedę wymieniał na nowe graty bądź regerenowane, z tyłu pójdą jakies zwykłe zamienniki tańsze o połowe od zacisków TRW, ale myślę że przy tarczy 315 i tak będzie wszystko dawać radę: po skompletowaniu wszystkiego i po montażu mogę dokładnie opisać koszta oraz efekty upgradea układu z 16" na 17"+ ,jeśli ktoś z was już tak śmiga opiszcie czy faktycznie już nic niegnie ttych tarczy oraz jaki założyć zestaw - długotrwały a nie jak np sportowe klocki kończące się po 15 tysiach, moje przebiegi roczne to około 30-40 tysi. Pozdrawiam!!
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Dobra decyzja. Ja dziś właśnie jadę na pierwszą jazdę testową po przejściu z 17" na 17"+. Co do tyłu to ja jednak kupiłbym oryginały których w sprzedaży jest dużo i regenerował, zwłaszcza jak auto ma elektryczny ręczny. Co do kwestii gięcia tarcz - mój 2.0t automat waży 2t i przednich tarcz 321mm nie gięło, także po wymianie na 337mm i przy prawidłowym działaniu hamulców 200 konny hatchback też nie powinien mieć problemow. Jeśli chodzi o zestaw na długi czas to polecam tarcze gładkie ATE lub Zim oraz klocki ATE ceramic.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2018, o 16:27 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- Ast00n88
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 21:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Cześć, mortoss, i jak tam się jeździ na 17+? mnie już trochę męczy ta sytuacja bo jeszcze czekam a jeden zacisk przód TRW masakra, towar mało dostępny, a co do tyłu słuchaj zaciski będą nowe z 2 letnią gwarancją, w opcji z elektrycznym ręcznym także myślę, że dadzą radę myślę ze i tak jeszcze max rok pojeżdże insignią. Słuchaj myślałem o Zim sport na przód przy rozmiarze 337 to będzie robić robotę, czy lepiej się nie bawić i gładkie ładować przód tył ATE ?? pozdro 600
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Hej. No jest różnica. Hamulce po 500km żyleta. Zmieniłem też przewody na oplot i płyn. Mam zimmy sporty właśnie, ale gładkie spokojnie dałyby radę. Gdyby nie to, że tarcze miałem w zestawie brałbym gładkie i lepsze klocki, bo mam ferodo.
- Ast00n88
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 21:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ja dalej czekam na częsci ;/ jeden zacisk lewy chyba przedni to popsrotu część deficytowa tak, wszystko już mam i tylko te nieszczęsne szczęki hehe, ale już do końca tyg ma być, tak czytam i czytam i doszedłem do wniosku, że pakuje tak jak pisałeś tarcze ATE i klocki ATE ceramic, przy zimmermanach sportach klocki bardzo szybko się zużywają, w następnym tyg pewnie opisze wrażenia z jazdy. Pomijając to tyle z tym wszystkim zachodu, że się momentami odechciewa hehe Podrawiam i wszystkim zmieniającym układ z 16 na 17+ życzę powodzenia i nerwów w stalowym oplocie hehe !!
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
nie uważam że klocki przy tarczach zimmernann sport zużywają się szybko. W moim przypadku pierwsze zwykłe ATE zużyły się po 60000km, teraz jeżdżę na Galfer Sport już 20000 i nie widać specjalnie zużycia.
Odnośnie dwutłokowych TRW zacisków to skoro tak trudno są dostępne nie inwestowałbym w ich montaż. Mam system 17" z dobrym zestawem i nie ma problemów choć nie należę do wolno jeżdżących i często hamuje mocno
Odnośnie dwutłokowych TRW zacisków to skoro tak trudno są dostępne nie inwestowałbym w ich montaż. Mam system 17" z dobrym zestawem i nie ma problemów choć nie należę do wolno jeżdżących i często hamuje mocno
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Rożne auta mają różną masę. Moja insignia na skp waży 1996kg. Dlatego inwestuję w mocniejsze hamulce. Poza tym wyraźnie lżej można operować pedałem hamulca.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
@mortoss, a Ty to sam ważyłeś auto podczas badania technicznego? mocno się różni ta waga rzeczywista od tego co w dowodzie rejestracyjnym?
Radio 357 :)
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
W dowodzie 1856kg, na skp czyli z kierowcą oraz szpargałami, fotelikami 2 tony....
- Ast00n88
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 21:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
TRW dwutłoczkowy mało dostępny ale za to konkretny jak już zmieniać to zmieniać, a nie potem sobie pluć w brodę, a mogłem to a mogłem tamto hehe, tarcze zamówione przód Zimmerman Sporty tył gładkie Zimmermany klocki ceramiczne Jurid White. Jescze nie montowane póki co zamówione z możliwością zwrotu, miał ktoś dośiwadczenie z JUridami?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ja też będę wymieniał na układ 337mm. Zimmermann Sport w wersji 321mm poległ po 20k km. Upgrade pewnie w weekend, chyba że plany mnie zaskoczą.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
@marcin.1987, i tak będziesz ciął stare. Chyba, że chcesz wymieniać piasty
też zakładałem 337 zamiast standardowych 16". Piast, bez ich uszkodzenia, nie ruszysz. Także moje osłony od 337 leżą w garażu i czekają, aż mi łożysko któreś padnie
edit - głupi ja
jak masz całość ze zwrotnicami to inna sprawa
też zakładałem 337 zamiast standardowych 16". Piast, bez ich uszkodzenia, nie ruszysz. Także moje osłony od 337 leżą w garażu i czekają, aż mi łożysko któreś padnie
edit - głupi ja
jak masz całość ze zwrotnicami to inna sprawa
- Ast00n88
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 21:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Cześć Panowie, ten kto zmieniał na 17"+ czyli tarcza tył 315 też zauważył, że klocek do wewnętrznej krawędzi tarczy ma jeszcze z 10 mm wolnego miejsca?? może już przy tym rozmiarze tarczy chodzi o duży promień a nie powierzchnię styku ?? jutro finish "upgrejdu", założyłem na PRZÓD: jarzma oryginał, zaciski z TRW, tarcze pełne ATE + klocki Jurid White, TYŁ: jarzma TRW, zacisk zamiennik, tarcza pełna wentylowana ATE + klocki ATE ceramic. Mam nadzieję, że wszystko będzie cacy hulać a w razie potrzeby mam osłony tarcz na ten rozmiar przód i tył, jakby ktoś potrzebował bo faktycznie bez dynamicznego zdjęcia piasty nie ma szans tym samym nie uszkadzając jej więc sobie darowałem, mój wspaniały mechanik zamiast promieniowo nacinać osłony co trochę wygląda średnio użył nożyc do cięcia blachy i poprostu ściął ranty po okręgu- pomalował żeby nie wdała się korozja krawędzie i efekt jest naprawde wporządku. Pozdrawiam- opiszę efekty całego zabiegu jak zrobie z 2000 km czyli pewniegdzies za 2 tyg.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.