--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 12:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Tył rozmiar fabryczny 315, przód 337 z zaciskiem dwutłoczkowym TRW.
Tarcze Zimmermann Sport przód i tył. Klocki Galfer Sport FDT 1055 przód i tył.
Plus przewody hamulcowe w oplocie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tarcze Zimmermann Sport przód i tył. Klocki Galfer Sport FDT 1055 przód i tył.
Plus przewody hamulcowe w oplocie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
kw8 dzięki za info. Będę u siebie zmieniał po nkwym roku.
-- 25 gru 2017, o 22:56 --
tylko pytanie czy 337 da rade skoro ja mam standardowo 17". Auto ma 2.0 160KM fabrycznie. od pół roku jest ochipowane na 200KM
-- 25 gru 2017, o 22:56 --
tylko pytanie czy 337 da rade skoro ja mam standardowo 17". Auto ma 2.0 160KM fabrycznie. od pół roku jest ochipowane na 200KM
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
337 mm seryjnie szło tylko do V6 260 KM (przedlift) i 2.0T 250 KM (polift), więc co ma nie starczyć?
Dudnienie, które opisujesz, zwykle oznacza zbliżający się koniec klocków. U siebie też to miałem, tuż przed wymianą. Teraz zbliżam się do 50 tys. km, wszystkie tarcze wciąż oryginalne i proste. Pierwsze klocki przód wymiana po 25 tys. km, tył po 45 tys. km (przód jeszcze spory zapas, o dziwo). Na autostradzie funkcjonują bardzo dobrze, nawet gdy auto przemieszcza się "z dwójką na początku". Pierwsze branie jest delikatne (nie są "ostre"), ale po dociśnięciu trzymają bez zarzutu.
M.
Dudnienie, które opisujesz, zwykle oznacza zbliżający się koniec klocków. U siebie też to miałem, tuż przed wymianą. Teraz zbliżam się do 50 tys. km, wszystkie tarcze wciąż oryginalne i proste. Pierwsze klocki przód wymiana po 25 tys. km, tył po 45 tys. km (przód jeszcze spory zapas, o dziwo). Na autostradzie funkcjonują bardzo dobrze, nawet gdy auto przemieszcza się "z dwójką na początku". Pierwsze branie jest delikatne (nie są "ostre"), ale po dociśnięciu trzymają bez zarzutu.
M.
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 12:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Tak jak napisał Wassermann taki układ był przewidziany do najmocniejszych Insigni. Nie licząc OPC oczywiście.
U mnie po programie i po kilku mechanicznych „przeróbkach” jest 272 kucy i hamulce dają radę bez problemu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
U mnie po programie i po kilku mechanicznych „przeróbkach” jest 272 kucy i hamulce dają radę bez problemu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Na czym polegało dopasowanie? Na przycięciu?Fede pisze:Zaciski z j60 i j61 mando identyczne nie są, natomiast faktycznie pasują; średnica tłoka w obu przypadkach 60 mm; oznaczenie wybite na zacisku odpowiednio: GM 139 i GM 134, wizualnie również się różnią nieznacznie, ale w jakim celu - nie wiem, nie wnikałem
U mnie osłony z przodu kolega dopasował z j60 do j61 tak, że w miarę spełniają swoją funkcję I to bez demontażu i ściągania piasty.
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
No a na czym mogło polegać?
Nacięcie promieniowe w kilku miejscach i wyprostowanie rantu
Funkcję spełnia
Nacięcie promieniowe w kilku miejscach i wyprostowanie rantu
Funkcję spełnia
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
ja jeżdżę bez osłon już 40000km i nie ma żadnych śladów nadmiernego zużycia od wewnętrznej strony tarczy, układ pracuje prawidłowo, nic się nie zaciera i nie grzeje. Moim zdaniem prostowanie rantu osłony powoduje gorszy efekt bo od "frontu" na wewnętrzną część tarczy dostaje się brud i tak. Jeśli mają być osłony to takie jak należy lub wcale. Ja założę u siebie jeśli będę wymieniać piastę...
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Żadnych negatywnych skutków jazdy z dorabianą osłoną nie zauważyłem.
Pewnie bym wymienił, ale raz, że nie mieli w ASO od ręki, a dwa, że nie chciało mi się specjalnie ściągać piasty
Pewnie bym wymienił, ale raz, że nie mieli w ASO od ręki, a dwa, że nie chciało mi się specjalnie ściągać piasty
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
według mnie ściąganie piasty = wymiana na nową, nie zakładałbym ponownie starej, choć ściągacz mam, to piasty zostawiłem sobie na chwile gdy zajdzie konieczność ich wymiany.
O negatywnych skutkach również nie ma mowy jeżdżąc bez osłony całkowicie, a taka zrobiona na "słoneczko" wygląda dziwnie przez otwory w alufelgach...
O negatywnych skutkach również nie ma mowy jeżdżąc bez osłony całkowicie, a taka zrobiona na "słoneczko" wygląda dziwnie przez otwory w alufelgach...
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Witam,
Czy Kolega mógłby podesłać fotkę? Interesuje mnie praktyczna kwestia - jak gęsto cięcia i jak głęboko. Co do wyglądu to jestem pewien, że czarna osłona za tarczą jest praktycznie niewidoczna...
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Proszę bardzo:
A tutaj całe koło - tak jak kolega pisze, osłona niewidoczna
A tutaj całe koło - tak jak kolega pisze, osłona niewidoczna
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Dodam pewną uwagę do wątku.
Po założeniu z hamulców systemu 16" przednich 17" z tarczą 321mm i pozostawieniu tylnych 16" (292 tarcza pełna) klocki na tylnej osi zużyły się od nowości po około 25000km do poziomu 5mm a przednie niecałą połowę.
Oczywiście dla uniknięcia nieporozumień cały system sprawny, klocki hamulcowe tego samego producenta i tej samej klasy, nic nie jest zatarte itd.
Zbieram graty i na jesień szykuję się na wymianę kompletu na tylną oś wentylowane 315mm, piasty i osłony przy okazji
Po założeniu z hamulców systemu 16" przednich 17" z tarczą 321mm i pozostawieniu tylnych 16" (292 tarcza pełna) klocki na tylnej osi zużyły się od nowości po około 25000km do poziomu 5mm a przednie niecałą połowę.
Oczywiście dla uniknięcia nieporozumień cały system sprawny, klocki hamulcowe tego samego producenta i tej samej klasy, nic nie jest zatarte itd.
Zbieram graty i na jesień szykuję się na wymianę kompletu na tylną oś wentylowane 315mm, piasty i osłony przy okazji
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ogólnie przez elektryczny ręczny tylne klocki zużywają się szybciej.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
możliwe że tak jest jednak zmieniałem klocki po przebiegu 50000km przy założeniu przednich tarczy 321mm i klocki miały około 9mm, a teraz po połowie pierwotnego przebiegu zużycie o wiele większe choć mój styl jazdy nie jest agresywny i użytkuje ten samochód od nowości tylko ja
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Sprawdziłbym zaciski i prowadnice z tyłu. Nie wiem czemu niby elektryczny ręczny ma powodować zużycie jeśli nie korzystamy nadmiernie z funkcji automatycznego puszczania. Pytanie czy zacisk z tylu jest taki sam jak do tarcz 315mm? Może ma inną średnicę tłoczka i rozkład sił po założeniu z przodu mando się zmienił?
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
zaciski i prowadnice jak pisałem są sprawne bo regularnie sprawdzam ich stan. Nie sądzę że elektryczny ręczny ma jakiś wpływ na zużycie, ręczny puszczam zawsze przyciskiem a nie ruszając "na siłę".
Zacisk z tyłu jest inny niż do tarczy 315mm ale średnica tłoka jest taka sama
Zacisk z tyłu jest inny niż do tarczy 315mm ale średnica tłoka jest taka sama
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Chciałbym się upewnić - rozumiem, że gdy mam jarzmo, zacisk i osłonę tarczy z zestawu 17+ (337mm) i felge 18" to wszystko jest plug&play i bez problemu podmienię za swój stary 16" zestaw?
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 12:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Bez problemu. Wszystko pasuje.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
A zestaw z tarczami 337mm pasuje do felg 18”? To nie jest zestaw OPC gdzie felgi są 19-20”?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk