--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

ODPOWIEDZ
Fryzjer

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Fryzjer » 25 gru 2017, o 16:05

a jaki masz zestaw zalozony?

kw8
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 29 cze 2015, o 12:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: kw8 » 25 gru 2017, o 16:49

Tył rozmiar fabryczny 315, przód 337 z zaciskiem dwutłoczkowym TRW.
Tarcze Zimmermann Sport przód i tył. Klocki Galfer Sport FDT 1055 przód i tył.
Plus przewody hamulcowe w oplocie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fryzjer

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Fryzjer » 25 gru 2017, o 21:35

kw8 dzięki za info. Będę u siebie zmieniał po nkwym roku.

-- 25 gru 2017, o 22:56 --

tylko pytanie czy 337 da rade skoro ja mam standardowo 17". Auto ma 2.0 160KM fabrycznie. od pół roku jest ochipowane na 200KM

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: wassermann » 26 gru 2017, o 07:28

337 mm seryjnie szło tylko do V6 260 KM (przedlift) i 2.0T 250 KM (polift), więc co ma nie starczyć?
Dudnienie, które opisujesz, zwykle oznacza zbliżający się koniec klocków. U siebie też to miałem, tuż przed wymianą. Teraz zbliżam się do 50 tys. km, wszystkie tarcze wciąż oryginalne i proste. Pierwsze klocki przód wymiana po 25 tys. km, tył po 45 tys. km (przód jeszcze spory zapas, o dziwo). Na autostradzie funkcjonują bardzo dobrze, nawet gdy auto przemieszcza się "z dwójką na początku". Pierwsze branie jest delikatne (nie są "ostre"), ale po dociśnięciu trzymają bez zarzutu.

M.

kw8
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 29 cze 2015, o 12:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: kw8 » 26 gru 2017, o 09:52

Tak jak napisał Wassermann taki układ był przewidziany do najmocniejszych Insigni. Nie licząc OPC oczywiście.
U mnie po programie i po kilku mechanicznych „przeróbkach” jest 272 kucy i hamulce dają radę bez problemu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mortoss » 25 lut 2018, o 18:12

Fede pisze:Zaciski z j60 i j61 mando identyczne nie są, natomiast faktycznie pasują; średnica tłoka w obu przypadkach 60 mm; oznaczenie wybite na zacisku odpowiednio: GM 139 i GM 134, wizualnie również się różnią nieznacznie, ale w jakim celu - nie wiem, nie wnikałem :D

U mnie osłony z przodu kolega dopasował z j60 do j61 tak, że w miarę spełniają swoją funkcję :) I to bez demontażu i ściągania piasty.
Na czym polegało dopasowanie? Na przycięciu?

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Fede » 26 lut 2018, o 11:32

No a na czym mogło polegać? :D
Nacięcie promieniowe w kilku miejscach i wyprostowanie rantu :)
Funkcję spełnia :)

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 20 mar 2018, o 11:13

ja jeżdżę bez osłon już 40000km i nie ma żadnych śladów nadmiernego zużycia od wewnętrznej strony tarczy, układ pracuje prawidłowo, nic się nie zaciera i nie grzeje. Moim zdaniem prostowanie rantu osłony powoduje gorszy efekt bo od "frontu" na wewnętrzną część tarczy dostaje się brud i tak. Jeśli mają być osłony to takie jak należy lub wcale. Ja założę u siebie jeśli będę wymieniać piastę...

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Fede » 23 mar 2018, o 07:58

Żadnych negatywnych skutków jazdy z dorabianą osłoną nie zauważyłem.
Pewnie bym wymienił, ale raz, że nie mieli w ASO od ręki, a dwa, że nie chciało mi się specjalnie ściągać piasty ;)

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 23 mar 2018, o 09:08

według mnie ściąganie piasty = wymiana na nową, nie zakładałbym ponownie starej, choć ściągacz mam, to piasty zostawiłem sobie na chwile gdy zajdzie konieczność ich wymiany.
O negatywnych skutkach również nie ma mowy jeżdżąc bez osłony całkowicie, a taka zrobiona na "słoneczko" wygląda dziwnie przez otwory w alufelgach...

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mortoss » 29 mar 2018, o 08:43

Fede pisze:
23 mar 2018, o 07:58
Żadnych negatywnych skutków jazdy z dorabianą osłoną nie zauważyłem.
Pewnie bym wymienił, ale raz, że nie mieli w ASO od ręki, a dwa, że nie chciało mi się specjalnie ściągać piasty ;)
Witam,

Czy Kolega mógłby podesłać fotkę? Interesuje mnie praktyczna kwestia - jak gęsto cięcia i jak głęboko. Co do wyglądu to jestem pewien, że czarna osłona za tarczą jest praktycznie niewidoczna...

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Fede » 30 mar 2018, o 07:40

Proszę bardzo:
Obrazek

A tutaj całe koło - tak jak kolega pisze, osłona niewidoczna :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 11 kwie 2018, o 07:39

Dodam pewną uwagę do wątku.
Po założeniu z hamulców systemu 16" przednich 17" z tarczą 321mm i pozostawieniu tylnych 16" (292 tarcza pełna) klocki na tylnej osi zużyły się od nowości po około 25000km do poziomu 5mm a przednie niecałą połowę.
Oczywiście dla uniknięcia nieporozumień cały system sprawny, klocki hamulcowe tego samego producenta i tej samej klasy, nic nie jest zatarte itd.
Zbieram graty i na jesień szykuję się na wymianę kompletu na tylną oś wentylowane 315mm, piasty i osłony przy okazji :-)

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Alex » 11 kwie 2018, o 17:03

Ogólnie przez elektryczny ręczny tylne klocki zużywają się szybciej.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 15 kwie 2018, o 18:36

możliwe że tak jest jednak zmieniałem klocki po przebiegu 50000km przy założeniu przednich tarczy 321mm i klocki miały około 9mm, a teraz po połowie pierwotnego przebiegu zużycie o wiele większe choć mój styl jazdy nie jest agresywny i użytkuje ten samochód od nowości tylko ja

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mortoss » 16 kwie 2018, o 19:35

Sprawdziłbym zaciski i prowadnice z tyłu. Nie wiem czemu niby elektryczny ręczny ma powodować zużycie jeśli nie korzystamy nadmiernie z funkcji automatycznego puszczania. Pytanie czy zacisk z tylu jest taki sam jak do tarcz 315mm? Może ma inną średnicę tłoczka i rozkład sił po założeniu z przodu mando się zmienił?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 18 kwie 2018, o 16:28

zaciski i prowadnice jak pisałem są sprawne bo regularnie sprawdzam ich stan. Nie sądzę że elektryczny ręczny ma jakiś wpływ na zużycie, ręczny puszczam zawsze przyciskiem a nie ruszając "na siłę".
Zacisk z tyłu jest inny niż do tarczy 315mm ale średnica tłoka jest taka sama

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mcrace » 24 kwie 2018, o 05:33

Chciałbym się upewnić - rozumiem, że gdy mam jarzmo, zacisk i osłonę tarczy z zestawu 17+ (337mm) i felge 18" to wszystko jest plug&play i bez problemu podmienię za swój stary 16" zestaw?

kw8
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 29 cze 2015, o 12:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: kw8 » 24 kwie 2018, o 06:23

Bez problemu. Wszystko pasuje.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: coolmobil » 24 kwie 2018, o 06:40

A zestaw z tarczami 337mm pasuje do felg 18”? To nie jest zestaw OPC gdzie felgi są 19-20”?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”