--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zimna chłodnica i wąż z chłodnicy
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 lip 2019, o 02:20
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Ruda śląska
Zimna chłodnica i wąż z chłodnicy
Mam taki problem po zagrzaniu się silnika do normalnej pracy wąż od strony czujnika temperatury jest gorący natomiast chłodnica i wąż który idzie do termostatu jest zimny (jedynie przy termostacie lekko ciepły). Nadmieniam iż wymieniłem już termostat , pompę wodną, króciec z czujnikiem temperatury z którego idzie wężyk do zbiornika wyrównawczego ponieważ był uszkodzony(pęknięty przy łączeniu z wężem) oraz wymieniłem czujnik temperatury na chłodnicy. Podpiąłem obd i sprawdzałem temperaturę silnika okazało się przy jeździe temperatura wahała się między 104st a 111st i wentylator normalnie się załączał. Na zbiorniku wyrównawczym poziom cały czas w nornie. Czy to jest normalne czy silnik się może przegrzać?
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Zimna chłodnica i wąż z chłodnicy
A skąd mamy wiedzieć jaki opisujesz silnik? W opisie masz : "inny"
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 lip 2019, o 02:20
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Ruda śląska
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 lip 2019, o 02:20
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Ruda śląska
Re: Zimna chłodnica i wąż z chłodnicy
Podobno w tych silnikach jest tak że przy niższych temperaturach na zewnątrz (rzędu kilka stopni ) jest tak a jak na zewnątrz robi się koło parunastu stopni problem znika. Co Wy na to. Może ktoś miał podobny "problem"?kylo1972 pisze: ↑18 sty 2023, o 21:42Mam taki problem po zagrzaniu się silnika do normalnej pracy wąż od strony czujnika temperatury jest gorący natomiast chłodnica i wąż który idzie do termostatu jest zimny (jedynie przy termostacie lekko ciepły). Nadmieniam iż wymieniłem już termostat , pompę wodną, króciec z czujnikiem temperatury z którego idzie wężyk do zbiornika wyrównawczego ponieważ był uszkodzony(pęknięty przy łączeniu z wężem) oraz wymieniłem czujnik temperatury na chłodnicy. Podpiąłem obd i sprawdzałem temperaturę silnika okazało się przy jeździe temperatura wahała się między 104st a 111st i wentylator normalnie się załączał. Na zbiorniku wyrównawczym poziom cały czas w nornie. Czy to jest normalne czy silnik się może przegrzać?
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Zimna chłodnica i wąż z chłodnicy
W tym silniku termostat otwiera się przy 103°C .
Czyli pewnie wszystko w normie, a ty chcesz żeby chłodnica była gorąca prz ~90°C
Czyli pewnie wszystko w normie, a ty chcesz żeby chłodnica była gorąca prz ~90°C