--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Nieszczelność przy nagrzewnicy
- mirasmaniak82
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
- Auto: Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wolsztyn
- Postawił piwo: 2 razy
Nieszczelność przy nagrzewnicy
Znalazłem przyczyne mojego problemu ciepłego nawiewu z jednej strony.
Otóż odkryłem że wieje ciepłym dookoła nagrzewnicy. Czy ktoś miał taki problem? Tam jest taka uszczelka piankowa i nie wiem czy ona sie oddusiła czy coś tam jest żle scisnięte. Spróbować dołożyć uszczelke?
Otóż odkryłem że wieje ciepłym dookoła nagrzewnicy. Czy ktoś miał taki problem? Tam jest taka uszczelka piankowa i nie wiem czy ona sie oddusiła czy coś tam jest żle scisnięte. Spróbować dołożyć uszczelke?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy
Ale do tej uszczelki dochodzi klapka która jest sterowana kółkiem zębatym. Jeżeli wyłamał się jeden ząbek w klapce to dodatkowa uszczelka nic nie da. Zmieniając temperaturę co 2 stopnie powinieneś słyszeć jak mechanizm działa i kiedy ustawisz temp niższą niż jest obecnie w środku nie powinno już chodzić bo odcina całkowicie przelot powietrza przez nagrzewnicę. Jeżeli słychać ,,terkotanie" to wyłamany ząbek.
- mirasmaniak82
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
- Auto: Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wolsztyn
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy
Sprawdze dzisiaj. Ta klapka jest u góry? Da się jakoś ją dojrzeć. Tyrkotania raczej nigdy nie słyszałem ale sprawdze.
A czy możliwe że nadrzegwnica jest przypchana i wypycha powietrze bokiem
A czy możliwe że nadrzegwnica jest przypchana i wypycha powietrze bokiem
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy
Nie ma takiej opcji. Ale jest jeszcze inna możliwość. Możesz mieć walnięty czujnik temperatury powietrza wewnątrz przewodów wentylacyjnych i wtedy w zależności jaką wartość wskazuje to klima chłodzi albo grzeje. Tylko w tedy wskazania z tych czujników nie są brane jeżeli masz ustawienia temperatury na LO i HI.
Ale ciepłe powietrze leci ci zawsze? Czy może tylko na auto? Sprawdź inne ustawienia.U siebie naprawiałem klapkę i Vectrze , w Insigni nie miałem potrzeby. Może budową się trochę różnią, ale zasada działania ta sama.
Ale ciepłe powietrze leci ci zawsze? Czy może tylko na auto? Sprawdź inne ustawienia.U siebie naprawiałem klapkę i Vectrze , w Insigni nie miałem potrzeby. Może budową się trochę różnią, ale zasada działania ta sama.
- mirasmaniak82
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
- Auto: Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wolsztyn
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy
Też myślałem o tym czujniku ale wtedy obie strony chyba dmuchałyby tak samo. A u mnie ustawiam na ciepło leci ciepło a jak ustawie na zimno to z jednej strony leci cieplejsze powietrze.
P.s. od początku mam wrażenie ze nawiewy słabo wieja, filtr nowy.
P.s. od początku mam wrażenie ze nawiewy słabo wieja, filtr nowy.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy
Jak masz klimę 2 strefową to może z jednej grzać a z drugiej chłodzić.
- mirasmaniak82
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
- Auto: Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wolsztyn
- Postawił piwo: 2 razy
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy
No to nie mam pojęcia, bo w takim przypadku powinien być tylko jeden mieszalnik ciepło/zimno czyli teoretycznie ze wszystkich nawiewów powinno lecieć powietrze o tej samej temperaturze.
- mirasmaniak82
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
- Auto: Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wolsztyn
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy
Widze u mnie takie coś na mojej nagrzewnicy
Więc chyba najlepiej jak ją wymontuje i sprawdze/wyczyszcze
Więc chyba najlepiej jak ją wymontuje i sprawdze/wyczyszcze
- mirasmaniak82
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
- Auto: Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wolsztyn
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy
Znalazłem przyczyne mojego problemu otóż uszczelka na jednej z klapek się osunęła
Udało mi sie tak to tylko naprawić
dojscie bardzo trudne, nie chaciałem już konsoli wywalać
Udało mi sie tak to tylko naprawić
dojscie bardzo trudne, nie chaciałem już konsoli wywalać
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 paź 2017, o 07:16
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy
A może ktoś napisać jak się dostać do tych klapek ponieważ muszę sprawdzić zębatki.