--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Nieszczelność przy nagrzewnicy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mirasmaniak82
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
Auto: Zafira Tourer
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wolsztyn
Postawił piwo: 2 razy

Nieszczelność przy nagrzewnicy

Post autor: mirasmaniak82 » 20 sie 2018, o 22:18

Znalazłem przyczyne mojego problemu ciepłego nawiewu z jednej strony.
Otóż odkryłem że wieje ciepłym dookoła nagrzewnicy. Czy ktoś miał taki problem? Tam jest taka uszczelka piankowa i nie wiem czy ona sie oddusiła czy coś tam jest żle scisnięte. Spróbować dołożyć uszczelke?
Obrazek

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy

Post autor: rataj73 » 21 sie 2018, o 05:58

Ale do tej uszczelki dochodzi klapka która jest sterowana kółkiem zębatym. Jeżeli wyłamał się jeden ząbek w klapce to dodatkowa uszczelka nic nie da. Zmieniając temperaturę co 2 stopnie powinieneś słyszeć jak mechanizm działa i kiedy ustawisz temp niższą niż jest obecnie w środku nie powinno już chodzić bo odcina całkowicie przelot powietrza przez nagrzewnicę. Jeżeli słychać ,,terkotanie" to wyłamany ząbek.

Awatar użytkownika
mirasmaniak82
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
Auto: Zafira Tourer
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wolsztyn
Postawił piwo: 2 razy

Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy

Post autor: mirasmaniak82 » 21 sie 2018, o 09:02

Sprawdze dzisiaj. Ta klapka jest u góry? Da się jakoś ją dojrzeć. Tyrkotania raczej nigdy nie słyszałem ale sprawdze.
A czy możliwe że nadrzegwnica jest przypchana i wypycha powietrze bokiem

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy

Post autor: rataj73 » 21 sie 2018, o 10:44

Nie ma takiej opcji. Ale jest jeszcze inna możliwość. Możesz mieć walnięty czujnik temperatury powietrza wewnątrz przewodów wentylacyjnych i wtedy w zależności jaką wartość wskazuje to klima chłodzi albo grzeje. Tylko w tedy wskazania z tych czujników nie są brane jeżeli masz ustawienia temperatury na LO i HI.
Ale ciepłe powietrze leci ci zawsze? Czy może tylko na auto? Sprawdź inne ustawienia.U siebie naprawiałem klapkę i Vectrze , w Insigni nie miałem potrzeby. Może budową się trochę różnią, ale zasada działania ta sama.

Awatar użytkownika
mirasmaniak82
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
Auto: Zafira Tourer
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wolsztyn
Postawił piwo: 2 razy

Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy

Post autor: mirasmaniak82 » 21 sie 2018, o 13:38

Też myślałem o tym czujniku ale wtedy obie strony chyba dmuchałyby tak samo. A u mnie ustawiam na ciepło leci ciepło a jak ustawie na zimno to z jednej strony leci cieplejsze powietrze.
P.s. od początku mam wrażenie ze nawiewy słabo wieja, filtr nowy.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy

Post autor: rataj73 » 21 sie 2018, o 14:42

Jak masz klimę 2 strefową to może z jednej grzać a z drugiej chłodzić.

Awatar użytkownika
mirasmaniak82
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
Auto: Zafira Tourer
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wolsztyn
Postawił piwo: 2 razy

Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy

Post autor: mirasmaniak82 » 21 sie 2018, o 15:39

Mam jednostrefowa

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy

Post autor: rataj73 » 21 sie 2018, o 19:14

No to nie mam pojęcia, bo w takim przypadku powinien być tylko jeden mieszalnik ciepło/zimno czyli teoretycznie ze wszystkich nawiewów powinno lecieć powietrze o tej samej temperaturze.

Awatar użytkownika
mirasmaniak82
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
Auto: Zafira Tourer
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wolsztyn
Postawił piwo: 2 razy

Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy

Post autor: mirasmaniak82 » 22 sie 2018, o 21:56

Widze u mnie takie coś na mojej nagrzewnicy
Obrazek

Więc chyba najlepiej jak ją wymontuje i sprawdze/wyczyszcze

Awatar użytkownika
mirasmaniak82
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
Auto: Zafira Tourer
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wolsztyn
Postawił piwo: 2 razy

Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy

Post autor: mirasmaniak82 » 24 sie 2018, o 22:33

Znalazłem przyczyne mojego problemu otóż uszczelka na jednej z klapek się osunęła
Obrazek
Udało mi sie tak to tylko naprawić
Obrazek
dojscie bardzo trudne, nie chaciałem już konsoli wywalać

magistero2
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 17 paź 2017, o 07:16
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Nieszczelność przy nagrzewnicy

Post autor: magistero2 » 3 kwie 2019, o 18:03

A może ktoś napisać jak się dostać do tych klapek ponieważ muszę sprawdzić zębatki.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”