--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Temperatura płynu chłodzącego

ODPOWIEDZ
Bodex

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Bodex » 6 sie 2017, o 11:35

Olej 5w40 ma za,zadanie utrzymać parametry smarowania , czyli stabilnego filmu olejowego pracującego silnika w temp otoczenia plus 40 st C. Nie powoduje lepszego chłodzenia

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: takisobie » 6 sie 2017, o 11:48

Bodex pisze:Dlatego na takie upały przeszedłem na olej 5w40 , te 40 to wytrzymałość filmu olejowego podczas pracy silnika w temperaturach otoczenia do plus 40 st C

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
te 40 to NIE wytrzymałość filmu olejowego podczas pracy silnika w temperaturach otoczenia do plus 40 st C , proszę o nie wprowadzanie ludzi wbłąd

robertino86

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: robertino86 » 6 sie 2017, o 12:53

Chłopaki,temat wchodzi na inną drogę.Nie róbcie zamieszania.Autor ma inne pytanie.Apropos temperatury,w jakims dziale lub innym forum w insigni polifcie było podobnie z tym że wskaówka mu wchodziła ciut poza 90 stopni.Powiedzieli mu w serwisie że na tą wartość trzeba brać tolerancję 10%,więc uważam że nie ma się czym martwić.

-- 6 sie 2017, o 12:54 --

Sorry,pierwszy post :D

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: takisobie » 6 sie 2017, o 13:01

u mnie też wychodzi minimalnie ponad kreche o jakiś 1mm , gdyby było ponad 100-110 to bym się zaczął zastanawiać.

Kondziuuu6669

Temperatura płynu chłodniczego powyżej 120 stopni

Post autor: Kondziuuu6669 » 21 wrz 2017, o 13:46

Witam mam problem z układem chłodzenia, opisze jak wyglada sytuacja.

Pare dni temu usłyszałem ze zaczął włączać sie wentylator chłodnicy i sprawdziłem na komputerze pokładowym ze jest 113-114 stopni temperatury chłodzenia i rośnie do 120-125 mimo ze wskazówka pokazywała ciagle 90 stopni. Od razu szyby w dół nawiew na temp max i sile nawiewu tez max i temp zbiła sie do 99-104 stopni. Po dojechaniu do domu i otworzeniu maski zauważyłem ze dwa wężyki które odchodzą od zbiornika z płynem chłodniczym są mokre przy obejmie i z nich kapie wiec od razu telefon do aso żeby zamówić nowe (zamienników nie ma do tej wersji silnikowej) i około 2 tyg czekania.... jako ze autem muszę jeździć do pracy to cały czas nawiew temp max i jazda mocno spokojna nie przekraczająca 2,5 tys obrotów i prędkości 80km/h temp wahała sie miedzy 103-14 ciagle. Wczoraj wieczorem komputer pokazał podczas jazdy komunikat "silnik przegrzany - wyłączono klimatyzacje" wskazówka od temp spadła na 0 i komputer przestał wyświetlać jakakolwiek informacje jaka jest temperatura chłodzenia. Auto odpala silnik chodzi cicho równo załącza sie od razu wentylator chłodnicy. Od wczoraj auto stoi pod domem nie ruszane jakieś pomysły co to moze byc? Przeglądałem forum w tej kwestii ale rozwiązaniem było wymiana rozrządu bądź termostatu. Jeden mechanik już sprawdzał rozrząd ponoć ol termostat tez.

Auto to:
Opel insignia A28NER 2.8 V6 OPC
Przebieg 187 tys km

robertino86

Re: Temperatura płynu chłodniczego powyżej 120 stopni

Post autor: robertino86 » 21 wrz 2017, o 15:04

Są dwie drogi,albo termostat nawala albo zapowietrza się układ i dlatego temperatura rośnie(za mało płynu,bądz jakas nieszczelność,ale nieszczelność zauważysz)Jeszcze jest korek od zbiorniczka wyrównawczego.Mi jak nawalił to temperatura tez dochodziła do 110 stopni,jak zwalniałem to malała.Według mnie to pierwsze do sprawdzenia,albo termostat albo mało płynu.

Kondziuuu6669

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Kondziuuu6669 » 22 wrz 2017, o 14:03

Dziś jade do aso sprawdzić dam znać wieczorem co sie dzieje

-- 22 wrz 2017, o 15:25 --

Dziś jade do aso sprawdzić dam znać wieczorem co sie dzieje

-- 22 wrz 2017, o 21:53 --

Ok auto sprawdzone w aso. Winny okazał sie termostat nie otwierał dużego obiegu i chłodnica była zimna. Cena nowego termostatu w aso 283 zł za oryginal wiec tragedii nie ma.

krajes

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: krajes » 2 paź 2017, o 16:23

U mnie chyba za to mam otwarty cały czas, bo nie wierzę bym musiał dzisiaj, kiedy jest na zewnątrz rano 5st. jechać z 5 km a temp. miałem 60 st. W zeszłą zimę po Warszawie potrafiłem kilkanaście km jechać przy tych ujemnych temp. a silnik do 90st. nie potrafił się rozgrzać.

Widzę, że powinien on otwierać się przy 88st.

Można wymienić w nim sam wkład?
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... zacej.html

W którym miejscu silnika jest termostat? Łatwo się do niego dobrać samemu na parkingu?

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 470
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: konikkr » 2 paź 2017, o 16:42

Jak dla mnie to masz normalnie ja to przejade ze 10 km i mam dopiero 70 stopni jesli chodzi o diesla.
A tak dla ciekawych to tegorocznego wypadu na CRO to temperatura podchodziła pod 110 a zegar pokazywał 90 lecz na zewnatrz 46 było i klima pełną mocą chodziła.

Wysłane z mojego Samszunga

krajes

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: krajes » 2 paź 2017, o 16:48

To jest bardzo męczące szczególnie zimą jak ręcę do fajery przymarzają. Jutro zweryfikuje przy tych 60st. czy chłodnica przypadkiem nie jest już ciepła.

W zeszłym roku dojechałem do Czarnogóry i problemów nie stwierdzałem ze zbyt wysoką temp.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: kuba89 » 31 paź 2017, o 23:04

IMG_3069.JPG
Autostrada, ~100kmh , temp zew. ~10 stopni

Normalne?



EDIT

dotyczy a20nht



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 1 lis 2017, o 05:02 przez kuba89, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Alex » 31 paź 2017, o 23:38

Raczej nie. W moim przypadku tylko raz lub dwa razy zszedł poniżej 90 stopni przy ciągłej jeździe. Ale wtedy był niesamowity mróz w okolicach -20' C. No i druga kwestia, mam diesla.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: norbi333 » 1 lis 2017, o 06:36

W 2.8 T nigdy nie miałem czegoś takiego.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: kuba89 » 1 lis 2017, o 07:48

A w dieslu i 2.8 sa osłony dolne silnika? U mnie w 2.0 i reszty kolegów z tym silnikiem nie ma oslony. Moze ona lub jej brak powoduje taka wentylacje?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: rataj73 » 1 lis 2017, o 08:45

Nie no bez przesady ewidentnie walnięty termostat. Takie wskazanie to przy - 30 , ogrzewaniu na maxa i otwartych szybach :D i to w dieslu a nie w benzynie , no chyba że to jest na początku jazdy kiedy trzeba ogrzać cały silnik czyli jakieś 100kg żelastwa.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: kuba89 » 1 lis 2017, o 09:13

Wzrosną troche obroty i juz temperatura jest 85.
Po mieście standard, dochodzi czasami do 95-100.
Nie sadze zeby to miało cos wspolnego z termostatem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: rataj73 » 1 lis 2017, o 10:37

Ale piszesz że jazda autostradą 100km/h. Silniki benzynowe mają znacznie wyższą nadwyżkę ciepła od diesla a ja w trasie nigdy tak nie miałem jak u ciebie nawet przy minus 20, dodatkowo temperatura otwarcia termostatu w benzynie jest wyższa.
Termostat może poprostu się nie domykać i będzie taki objaw.
Sprawdź najlepiej na postoju gruby wąż dochodzący do chłodnicy , jeżeli będzie gorący przy tych 75C to termostat do wymiany.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: kuba89 » 1 lis 2017, o 10:38

No wlasnie na postój jest zawsze 85-95. Tylko kulanie sie na 6 biegu 100kmh obniża wskazówkę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: norbi333 » 1 lis 2017, o 10:54

kuba89 pisze:A w dieslu i 2.8 sa osłony dolne silnika? U mnie w 2.0 i reszty kolegów z tym silnikiem nie ma oslony. Moze ona lub jej brak powoduje taka wentylacje?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W benzynie nie miałem, a w dieslach mam.
Ale nie kojarzę sobie, żeby i dieslach mi temperatura na tyle, aby to było widać na wskazówce

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: rataj73 » 1 lis 2017, o 11:00

Kuba na postoju nie ma pędu powietrza przez chłodnice więc nawet bez termostatu możesz zagotować płyn zwłaszcza w benzynie.
Nic prostszego jak odpalić samochód po nocy, rozgrzać do ok 60 C i kontrolować gruby wąż. Do 80-85C nie ma prawa być gorący, jeśli jest to termostat za wcześnie otwiera . Najlepiej ktoś trzyma przewód ręką a drugi siedzi w środku, obroty na 2000 i obserwuje temperature. Przy jakiej poczuje gorąco na przewodzie będzie to temperatura otwarcia termostatu.
Inna metoda to w czasie jazdy jak silnik jeszcze zimny cały czas obserwujesz temperature. W momencie kiedy przestanie rosnąć i spadnie gwałtownie o kilka stopni to masz otwarcie termostatu.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”