--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Temperatura płynu chłodzącego
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Olej 5w40 ma za,zadanie utrzymać parametry smarowania , czyli stabilnego filmu olejowego pracującego silnika w temp otoczenia plus 40 st C. Nie powoduje lepszego chłodzenia
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Temperatura płynu chłodzącego
te 40 to NIE wytrzymałość filmu olejowego podczas pracy silnika w temperaturach otoczenia do plus 40 st C , proszę o nie wprowadzanie ludzi wbłądBodex pisze:Dlatego na takie upały przeszedłem na olej 5w40 , te 40 to wytrzymałość filmu olejowego podczas pracy silnika w temperaturach otoczenia do plus 40 st C
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Chłopaki,temat wchodzi na inną drogę.Nie róbcie zamieszania.Autor ma inne pytanie.Apropos temperatury,w jakims dziale lub innym forum w insigni polifcie było podobnie z tym że wskaówka mu wchodziła ciut poza 90 stopni.Powiedzieli mu w serwisie że na tą wartość trzeba brać tolerancję 10%,więc uważam że nie ma się czym martwić.
-- 6 sie 2017, o 12:54 --
Sorry,pierwszy post
-- 6 sie 2017, o 12:54 --
Sorry,pierwszy post
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Temperatura płynu chłodzącego
u mnie też wychodzi minimalnie ponad kreche o jakiś 1mm , gdyby było ponad 100-110 to bym się zaczął zastanawiać.
Temperatura płynu chłodniczego powyżej 120 stopni
Witam mam problem z układem chłodzenia, opisze jak wyglada sytuacja.
Pare dni temu usłyszałem ze zaczął włączać sie wentylator chłodnicy i sprawdziłem na komputerze pokładowym ze jest 113-114 stopni temperatury chłodzenia i rośnie do 120-125 mimo ze wskazówka pokazywała ciagle 90 stopni. Od razu szyby w dół nawiew na temp max i sile nawiewu tez max i temp zbiła sie do 99-104 stopni. Po dojechaniu do domu i otworzeniu maski zauważyłem ze dwa wężyki które odchodzą od zbiornika z płynem chłodniczym są mokre przy obejmie i z nich kapie wiec od razu telefon do aso żeby zamówić nowe (zamienników nie ma do tej wersji silnikowej) i około 2 tyg czekania.... jako ze autem muszę jeździć do pracy to cały czas nawiew temp max i jazda mocno spokojna nie przekraczająca 2,5 tys obrotów i prędkości 80km/h temp wahała sie miedzy 103-14 ciagle. Wczoraj wieczorem komputer pokazał podczas jazdy komunikat "silnik przegrzany - wyłączono klimatyzacje" wskazówka od temp spadła na 0 i komputer przestał wyświetlać jakakolwiek informacje jaka jest temperatura chłodzenia. Auto odpala silnik chodzi cicho równo załącza sie od razu wentylator chłodnicy. Od wczoraj auto stoi pod domem nie ruszane jakieś pomysły co to moze byc? Przeglądałem forum w tej kwestii ale rozwiązaniem było wymiana rozrządu bądź termostatu. Jeden mechanik już sprawdzał rozrząd ponoć ol termostat tez.
Auto to:
Opel insignia A28NER 2.8 V6 OPC
Przebieg 187 tys km
Pare dni temu usłyszałem ze zaczął włączać sie wentylator chłodnicy i sprawdziłem na komputerze pokładowym ze jest 113-114 stopni temperatury chłodzenia i rośnie do 120-125 mimo ze wskazówka pokazywała ciagle 90 stopni. Od razu szyby w dół nawiew na temp max i sile nawiewu tez max i temp zbiła sie do 99-104 stopni. Po dojechaniu do domu i otworzeniu maski zauważyłem ze dwa wężyki które odchodzą od zbiornika z płynem chłodniczym są mokre przy obejmie i z nich kapie wiec od razu telefon do aso żeby zamówić nowe (zamienników nie ma do tej wersji silnikowej) i około 2 tyg czekania.... jako ze autem muszę jeździć do pracy to cały czas nawiew temp max i jazda mocno spokojna nie przekraczająca 2,5 tys obrotów i prędkości 80km/h temp wahała sie miedzy 103-14 ciagle. Wczoraj wieczorem komputer pokazał podczas jazdy komunikat "silnik przegrzany - wyłączono klimatyzacje" wskazówka od temp spadła na 0 i komputer przestał wyświetlać jakakolwiek informacje jaka jest temperatura chłodzenia. Auto odpala silnik chodzi cicho równo załącza sie od razu wentylator chłodnicy. Od wczoraj auto stoi pod domem nie ruszane jakieś pomysły co to moze byc? Przeglądałem forum w tej kwestii ale rozwiązaniem było wymiana rozrządu bądź termostatu. Jeden mechanik już sprawdzał rozrząd ponoć ol termostat tez.
Auto to:
Opel insignia A28NER 2.8 V6 OPC
Przebieg 187 tys km
Re: Temperatura płynu chłodniczego powyżej 120 stopni
Są dwie drogi,albo termostat nawala albo zapowietrza się układ i dlatego temperatura rośnie(za mało płynu,bądz jakas nieszczelność,ale nieszczelność zauważysz)Jeszcze jest korek od zbiorniczka wyrównawczego.Mi jak nawalił to temperatura tez dochodziła do 110 stopni,jak zwalniałem to malała.Według mnie to pierwsze do sprawdzenia,albo termostat albo mało płynu.
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Dziś jade do aso sprawdzić dam znać wieczorem co sie dzieje
-- 22 wrz 2017, o 15:25 --
Dziś jade do aso sprawdzić dam znać wieczorem co sie dzieje
-- 22 wrz 2017, o 21:53 --
Ok auto sprawdzone w aso. Winny okazał sie termostat nie otwierał dużego obiegu i chłodnica była zimna. Cena nowego termostatu w aso 283 zł za oryginal wiec tragedii nie ma.
-- 22 wrz 2017, o 15:25 --
Dziś jade do aso sprawdzić dam znać wieczorem co sie dzieje
-- 22 wrz 2017, o 21:53 --
Ok auto sprawdzone w aso. Winny okazał sie termostat nie otwierał dużego obiegu i chłodnica była zimna. Cena nowego termostatu w aso 283 zł za oryginal wiec tragedii nie ma.
Re: Temperatura płynu chłodzącego
U mnie chyba za to mam otwarty cały czas, bo nie wierzę bym musiał dzisiaj, kiedy jest na zewnątrz rano 5st. jechać z 5 km a temp. miałem 60 st. W zeszłą zimę po Warszawie potrafiłem kilkanaście km jechać przy tych ujemnych temp. a silnik do 90st. nie potrafił się rozgrzać.
Widzę, że powinien on otwierać się przy 88st.
Można wymienić w nim sam wkład?
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... zacej.html
W którym miejscu silnika jest termostat? Łatwo się do niego dobrać samemu na parkingu?
Widzę, że powinien on otwierać się przy 88st.
Można wymienić w nim sam wkład?
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... zacej.html
W którym miejscu silnika jest termostat? Łatwo się do niego dobrać samemu na parkingu?
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Jak dla mnie to masz normalnie ja to przejade ze 10 km i mam dopiero 70 stopni jesli chodzi o diesla.
A tak dla ciekawych to tegorocznego wypadu na CRO to temperatura podchodziła pod 110 a zegar pokazywał 90 lecz na zewnatrz 46 było i klima pełną mocą chodziła.
Wysłane z mojego Samszunga
A tak dla ciekawych to tegorocznego wypadu na CRO to temperatura podchodziła pod 110 a zegar pokazywał 90 lecz na zewnatrz 46 było i klima pełną mocą chodziła.
Wysłane z mojego Samszunga
Re: Temperatura płynu chłodzącego
To jest bardzo męczące szczególnie zimą jak ręcę do fajery przymarzają. Jutro zweryfikuje przy tych 60st. czy chłodnica przypadkiem nie jest już ciepła.
W zeszłym roku dojechałem do Czarnogóry i problemów nie stwierdzałem ze zbyt wysoką temp.
W zeszłym roku dojechałem do Czarnogóry i problemów nie stwierdzałem ze zbyt wysoką temp.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Temperatura płynu chłodzącego
Normalne?
EDIT
dotyczy a20nht
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 1 lis 2017, o 05:02 przez kuba89, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Raczej nie. W moim przypadku tylko raz lub dwa razy zszedł poniżej 90 stopni przy ciągłej jeździe. Ale wtedy był niesamowity mróz w okolicach -20' C. No i druga kwestia, mam diesla.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
A w dieslu i 2.8 sa osłony dolne silnika? U mnie w 2.0 i reszty kolegów z tym silnikiem nie ma oslony. Moze ona lub jej brak powoduje taka wentylacje?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Nie no bez przesady ewidentnie walnięty termostat. Takie wskazanie to przy - 30 , ogrzewaniu na maxa i otwartych szybach i to w dieslu a nie w benzynie , no chyba że to jest na początku jazdy kiedy trzeba ogrzać cały silnik czyli jakieś 100kg żelastwa.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Wzrosną troche obroty i juz temperatura jest 85.
Po mieście standard, dochodzi czasami do 95-100.
Nie sadze zeby to miało cos wspolnego z termostatem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Po mieście standard, dochodzi czasami do 95-100.
Nie sadze zeby to miało cos wspolnego z termostatem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Ale piszesz że jazda autostradą 100km/h. Silniki benzynowe mają znacznie wyższą nadwyżkę ciepła od diesla a ja w trasie nigdy tak nie miałem jak u ciebie nawet przy minus 20, dodatkowo temperatura otwarcia termostatu w benzynie jest wyższa.
Termostat może poprostu się nie domykać i będzie taki objaw.
Sprawdź najlepiej na postoju gruby wąż dochodzący do chłodnicy , jeżeli będzie gorący przy tych 75C to termostat do wymiany.
Termostat może poprostu się nie domykać i będzie taki objaw.
Sprawdź najlepiej na postoju gruby wąż dochodzący do chłodnicy , jeżeli będzie gorący przy tych 75C to termostat do wymiany.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
No wlasnie na postój jest zawsze 85-95. Tylko kulanie sie na 6 biegu 100kmh obniża wskazówkę
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
W benzynie nie miałem, a w dieslach mam.kuba89 pisze:A w dieslu i 2.8 sa osłony dolne silnika? U mnie w 2.0 i reszty kolegów z tym silnikiem nie ma oslony. Moze ona lub jej brak powoduje taka wentylacje?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ale nie kojarzę sobie, żeby i dieslach mi temperatura na tyle, aby to było widać na wskazówce
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Kuba na postoju nie ma pędu powietrza przez chłodnice więc nawet bez termostatu możesz zagotować płyn zwłaszcza w benzynie.
Nic prostszego jak odpalić samochód po nocy, rozgrzać do ok 60 C i kontrolować gruby wąż. Do 80-85C nie ma prawa być gorący, jeśli jest to termostat za wcześnie otwiera . Najlepiej ktoś trzyma przewód ręką a drugi siedzi w środku, obroty na 2000 i obserwuje temperature. Przy jakiej poczuje gorąco na przewodzie będzie to temperatura otwarcia termostatu.
Inna metoda to w czasie jazdy jak silnik jeszcze zimny cały czas obserwujesz temperature. W momencie kiedy przestanie rosnąć i spadnie gwałtownie o kilka stopni to masz otwarcie termostatu.
Nic prostszego jak odpalić samochód po nocy, rozgrzać do ok 60 C i kontrolować gruby wąż. Do 80-85C nie ma prawa być gorący, jeśli jest to termostat za wcześnie otwiera . Najlepiej ktoś trzyma przewód ręką a drugi siedzi w środku, obroty na 2000 i obserwuje temperature. Przy jakiej poczuje gorąco na przewodzie będzie to temperatura otwarcia termostatu.
Inna metoda to w czasie jazdy jak silnik jeszcze zimny cały czas obserwujesz temperature. W momencie kiedy przestanie rosnąć i spadnie gwałtownie o kilka stopni to masz otwarcie termostatu.