--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Temperatura płynu chłodzącego
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Nie ma różnicy benzyna czy diesel. Jeśli wieczorem wyłączymy tak wielki kaloryfer jakim jest silnik, nagrzany do 100 stopni, to przy aktualnie panujących temperaturach zewnętrznych płyny mają prawo nie ostygnąć do rana.
W małym czajniku woda po zagotowaniu jest letnia jeszcze po 2h, a co mówić o kilkadziesiąt razy większym silniku, który skumulował temperaturę.
W małym czajniku woda po zagotowaniu jest letnia jeszcze po 2h, a co mówić o kilkadziesiąt razy większym silniku, który skumulował temperaturę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lis 2019, o 16:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lublin
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Witam. Mam problem z temperatura silnika. Po rozpoczęciu jazdy temperatura rośnie do 90 i za chwilę podczas jazdy spada nawet do pierwszej kreski przed 90, ogrzewanie ustawione na pierwszy bieg i 21 stopni. Dzisiaj rano było 6 stopni, a co będzie przy mrozach nie wiem. Typuje walniety termostat ale proszę o wypowiedź kogoś z większą wiedzą. A tak poza tematem, czy jest ktoś z forum z silnikiem 2.0 t 220ps kto by chciał mi odpowiedzieć na kilka pytań odnośnie eksploatacji samochodu np. telefonicznie?
- linekr2
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 wrz 2019, o 11:17
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Toruń
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Witam, u mnie objawia się tak że jak jeżdżę w okół komina jest ok temperatura ok 90 ale ostatnio jechałem Toruń - Częstochowa no i trzymało 70 i ani ciut więcej, obstawiam termostat i noszę się z jego wymiana podpowie ktoś czy dobrze myślę?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 mar 2021, o 21:55
- Auto: vauxhall insignia
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Liverpool
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Cześć
POMOCY!!! Isia 1,8 2009r. Wariuje temperatura silnika, po zakupie jadąc za miastem temperatura soadała na 50`C,
mechanik wymienił termostat i sutuacja sie unormowała wskazówka stała na 90`C. Potem wymieniłem rozrząd i płyny i zaczeło się dziwne "falowanie" temperatury to znaczy są momenty że podnosiła się wskazówka na ponad 100-110`C, (nie jestem pewny czy załacza się wentylator) wymieniłe zbiorniczek wyrównawczy i nowy korek uzupełniłem płyn i wskazówka stała idealnie na 90 (po wyłączeniu silnika i załączeniu samego zapłonu podnosiła się po trasie na 110`C) wczoraj jak wracałem z pracy (40km autostradą) docisnąłem do 180, dzisiaj podobnie 160 jak wjechałem do miasta po około 20 minutach w oczekiwaniu na czerwone światło wskazówka znowu powędrowała na 110`C.Mechanik zrobił test na obecność spalin i jest OK, płyn też nie idzie do oleju czyli uszczelka raczej dobra. Miał ktoś podobny problem?
POMOCY!!! Isia 1,8 2009r. Wariuje temperatura silnika, po zakupie jadąc za miastem temperatura soadała na 50`C,
mechanik wymienił termostat i sutuacja sie unormowała wskazówka stała na 90`C. Potem wymieniłem rozrząd i płyny i zaczeło się dziwne "falowanie" temperatury to znaczy są momenty że podnosiła się wskazówka na ponad 100-110`C, (nie jestem pewny czy załacza się wentylator) wymieniłe zbiorniczek wyrównawczy i nowy korek uzupełniłem płyn i wskazówka stała idealnie na 90 (po wyłączeniu silnika i załączeniu samego zapłonu podnosiła się po trasie na 110`C) wczoraj jak wracałem z pracy (40km autostradą) docisnąłem do 180, dzisiaj podobnie 160 jak wjechałem do miasta po około 20 minutach w oczekiwaniu na czerwone światło wskazówka znowu powędrowała na 110`C.Mechanik zrobił test na obecność spalin i jest OK, płyn też nie idzie do oleju czyli uszczelka raczej dobra. Miał ktoś podobny problem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 8 wrz 2022, o 17:54
- Auto: Inswignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Mirosławiec
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Witam. Mam pytanie , w jakim zakresie temperatury pracuje silnik b20dth ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 lis 2022, o 21:31
- Auto: Opel Imsignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Witam,
Mam problem z temp. Plynu chlodzacego. Pacjent B20DTH 2017. Auto po odpaleniu normalnie się nagrzewa, lecz wskazówka nie zatrzymuje się na 90 stopniach tylko deko wyzej na 100 normalnie otwiera się duży obieg, w obecnych warunkach wentylatory się nie włączają, duży obieg wystarcza. Jak wzrośnie do 100 to zatrzymuje sie i cały czas stoi. Zauważyłem tez ze delikatnie z upływem czasu ubywa plynu chłodniczego raz na kilka tyg musze dolac ze 100ml. Czy to może być przez wyższa temp. I czym moze byc to spowodowane w zamrożonych ramkach komp. Również pokazal temp. 100 stopni.
Mam problem z temp. Plynu chlodzacego. Pacjent B20DTH 2017. Auto po odpaleniu normalnie się nagrzewa, lecz wskazówka nie zatrzymuje się na 90 stopniach tylko deko wyzej na 100 normalnie otwiera się duży obieg, w obecnych warunkach wentylatory się nie włączają, duży obieg wystarcza. Jak wzrośnie do 100 to zatrzymuje sie i cały czas stoi. Zauważyłem tez ze delikatnie z upływem czasu ubywa plynu chłodniczego raz na kilka tyg musze dolac ze 100ml. Czy to może być przez wyższa temp. I czym moze byc to spowodowane w zamrożonych ramkach komp. Również pokazal temp. 100 stopni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Te silniki tak mają. Przy bucie jest i 110 stopni. Jak ubywa szukaj wycieku. Chyba trochę za dużo Ci ubywa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 lis 2022, o 21:31
- Auto: Opel Imsignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Kurde, troche dziwne bo czy but czy na postoju na wolnych cały czas trzyma te 100 stopni. Szukałem wycieku, lecz nigdzie nie widać ani plam, nic nie widać żeby parowało.
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Dodam, że miałem stłuczkę pol roku temu, auto naprawiane w aso opla, chłodnica, z pasem itd wymieniane. Nie pomylę się jeżeli stwierdzę że od tamtego czasu zaczęły się tak dziać, bo wcześniej płyń stal w miejscu i temp. Była na 90
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Dodam, że miałem stłuczkę pol roku temu, auto naprawiane w aso opla, chłodnica, z pasem itd wymieniane. Nie pomylę się jeżeli stwierdzę że od tamtego czasu zaczęły się tak dziać, bo wcześniej płyń stal w miejscu i temp. Była na 90
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2264
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Potwierdzam,w normalnych warunkach temp. waha się między 95-100st.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 lis 2022, o 21:31
- Auto: Opel Imsignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Tak jak wyżej napisalem, w apce to w apce ale na liczniku tez caly czas stoi powyżej 90.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Na liczniku to taka pro forma że pokazuje co chce. Jak coś się zmaści to licznik pokaże maks jaki może pokazać czyli wskazówka będzie na 130.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 lis 2022, o 21:31
- Auto: Opel Imsignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 lis 2022, o 21:31
- Auto: Opel Imsignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: Temperatura płynu chłodzącego
No właśnie tylko u mnie na liczniku nie stoi 90 tylko 100 i w apce to samo tez 100 pokazuje więc licznik wtglada na to że nie przekłamuje