Tutaj akurat autor z Dixi car nie popisał się wiedzą. Po co rozcieńczać koncentrat choćby po to bo koncentrat krystalizuje w temperaturze -18°C i dopiero dodanie wody (50%) powoduje jej obniżenie do -35°C. Wniosek jest jeden - zbyt duża zawartość glikolu w płynie chłodniczym i temperatura zamarzania zamiast spadać - rośnie. Inna sprawą jest to że czysty koncentrat słabo odprowadza ciepło. Chłodnicę albo zalewamy gotowym płynem albo koncentratem rozcieńczonym z wodą mineralizowaną. Wodę z koncentratem mieszamy dobrze na zewnątrz a nie przypadkiem wlewamy bezpośrednio do auta 1l koncentratu i 1 l wody.xCoBrAx pisze:Pytam bo na stronie Dixi-car.pl jest napisane że można wlewać koncentrat dlatego chce się upewnić.
http://sklep.dixi-car.pl/koncentrat-ply ... p-387.html
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Ubytek płynu chłodniczego
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Dobry płyn chłodniczy też wiele zmienia, ja kupuję koncentrat marki MaxMaster. Teraz nawet fajną akcję maja, kupujesz płyn np. na orlenie, zachowujesz paragon, wymyslasz hasło reklamowe i bierzesz udział w konkursie o fajne nagrody. Jak i tak się płyn kupuje, to warto wziąć udział.
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
W tym konkursie nie, bo przecież trwa... Ale już kilka razy w innych coś zagarnąłem, raz konsolę z takich większych a tak kosmetyki czy książkę. Jak to mówią - kto gra ten ma
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Niestety u mnie też ubywa płynu ale jak wyłacze ogrzewanie to nie ubywa miał ktoś moze cos podobnego
Ubytek płynu chłodzacego
Szanowni,
Tak jak w temacie od jagiekos czau zaczeło ubywac mi płynu ze zbiorniczka ok. szklanka na miesiac, zima jednak musiałem juz dolac prawie 2 na tydzien. Jak wyłacze ogrzewanie płynu nie ubywa wcale.czy ktoś z Was miał podobna awarie? Co moze byc uszkodzone? Nie zauwazylem zadnych wyciekow
Tak jak w temacie od jagiekos czau zaczeło ubywac mi płynu ze zbiorniczka ok. szklanka na miesiac, zima jednak musiałem juz dolac prawie 2 na tydzien. Jak wyłacze ogrzewanie płynu nie ubywa wcale.czy ktoś z Was miał podobna awarie? Co moze byc uszkodzone? Nie zauwazylem zadnych wyciekow
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 15:41 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Zbiorniczek wydaje sie ok poza tym jaki zwiazek ma zbiorniczek z ogrzewaniem?
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Nie wiem jaki.Ale skoro piszesz,że używa płyn tp napisałem możliwą przyczynę
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Jeśli ubywa tylko podczas ogrzewania, to prawdopodobnie jest gdzieś nieszczelność w systemie nagrzewania wnętrza. Pół biedy jeśli gdzieś na złączu, gorzej, jeśli przecieka nagrzewnica. Na własną rękę jedyne co możesz zrobić, to postawić auto na suchym podłożu, np. betonowym parkingu, puścić nagrzewanie na maksa i po chwili sprawdzić, czy gdzieś nie kapie. Niestety, przy małej nieszczelności nic nie zobaczysz i w takim przypadku zostaje tylko serwis.
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
- Auto: Ins ST Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Też mam problem z ubytkiem - ale wiem już, że pompa wody cieknie.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Też mi ubywa. Muszę znaleźć przyczynę. Mechanik jak powiedziałem, że płyn ucieka zapytał tylko kiedy rozrząd był robiony. Powiedziałem, że 90k km temu to stwierdził, ze na 90% pompa wody puszcza. 10%, że chłodniczka EGR. Podjadę do drugiego warsztatu po drugą opinię i najwyżej zrobię rozrząd trochę wcześniej niż planowałem.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Głównie cieknie chłodniczką egr, chlodnica zaczyna się pocić, pompa jest na 3 miejscu.
Xperia Z3
Xperia Z3
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Tę chłodniczkę EGR da radę samemu zdiagnozować, że cieknie? Np. na rozgrzanym silniku włożyć gdzieś kawałek suchego ręcznika papierowego?
Tak dla pewności. To ten element na zdjęciu?
http://images40.fotosik.pl/2054/abb00422999290ecgen.jpg
A naprawa sprowadza się do wymiany tego plastikowego elementu razem z uszczelkami?
Tak dla pewności. To ten element na zdjęciu?
http://images40.fotosik.pl/2054/abb00422999290ecgen.jpg
A naprawa sprowadza się do wymiany tego plastikowego elementu razem z uszczelkami?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Tak, to ten element i wymienia się plastik wraz z uszczelkami.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Wczoraj rękę, ręcznik papierowy itp. podkładałem tam ile dałem radę. Oglądałem z każdej strony i nic tam nie widać. Ubytek płynu jest taki, że od poziomu max., który był w lipcu przy wymianie na nowy do minionego poniedziałku nie było komunikatu. W poniedziałek rano wyjazd do pracy i komunikat. Zjechałem na pobocze i było minimalnie na dnie zbiorniczka. Podjechałem na stację ok. kilometra, kupiłem płyn i dolałem. Przez kilka dni nie zaobserwowałem, żeby poziom opadł. Podejrzewam, że nieszczelność jest mikroskopijna i nie do zauważenia gołym okiem.
Chłodnicę raczej bym wykluczył, bo ubywałoby szybciej. Zostaje chłodniczka EGR lub pompa wody. Rozrząd był robiony w ASO 90k km temu razem z pompą, ale czytałem, że te pompy SKF lubią się wysypać, więc może i racja z tym rozrządem.
Z drugiej strony auto ma 240k km, a w historii nie widzę wymiany tej chłodniczki.
Chłodnicę raczej bym wykluczył, bo ubywałoby szybciej. Zostaje chłodniczka EGR lub pompa wody. Rozrząd był robiony w ASO 90k km temu razem z pompą, ale czytałem, że te pompy SKF lubią się wysypać, więc może i racja z tym rozrządem.
Z drugiej strony auto ma 240k km, a w historii nie widzę wymiany tej chłodniczki.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Chłodnice potrafią delikatnie się pocić. Plamy pod samochodem nie będzie.
Xperia Z3
Xperia Z3
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 18:56
- Auto: Insignia ST 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
Ja niedawno miałem problem z ubytkiem płynu, w ASO stwierdzili, że wyciek jest z pod pompy wody (trochę się zdziwiłem, bo było ok 50 tyś po wymianie rozrządu) oraz wyciek spod kolektora ssącego. Z góry nic nie było widać, ale po zdjęciu osłony silnika było widać zacieki tyle że płyn mi ubywał trochę szybciej ok 3-4 tygodni pomiędzy max a min.
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ubytek płynu chłodniczego Insignia 2.0 CDTI
A jeśli jest wyciek przez uszczelkę kolektora ssacego. Tak zdiagnozowali w ASO. Myślałem, że problem będzie, że zaciągać może lewe powietrze, a on, że tam takie ciśnienie, że nie bardzo zaciagać, że on tam w obudowie silnika ten płyn jest... nie zrozumiałem go.. ale, że ubywa. Że ubywa wiem. Dolewam. Ale nie ma dramatu. Ktoś mi to może mniej więcej wyjaśnić ? Gdzie ten płyn ucieka w takim razie ? Oleju nie przybywa wg bagnetu.
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka