--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Ubytek płynu chłodniczego

ODPOWIEDZ
kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 16 lut 2022, o 21:07

jasne, dam znac po odbiorze Iśki , pozdrawiam

edit :

chlodniczka wymieniona (woda mieszala sie z olejem jak sie okazuje, lub odwrotnie ;-) ) + nowy filtr oleju Bosha, wreszcie nie czuc tego smrodu palonego oleju/plynu podczas stania w korku ktory lecial na przedni wydech.
W dodatku wyszlo, ze mam uwalona opornice wentylatorow (zalacza sie tylko na ostatnim biegu) ponoc nie do dostania osobno bez zestawu ( komplet 2.5 tys xD) , ktos jest cos w stanie poradzic? widzialem na aledrogo osobne rezystory wiec nie wierze , ze trzeba od razu caly komplet zamawiac z rzeszy za tyle $ ...

co do plynu obserwowac, dam znac mam nadzieje ze problem rozwiazany tym razem ;-)

edit 2 sprawdzilem poziom plynu praktycznie sie nie ruszyl po ostudzeniu po trasie 2h we wroclawskich korkach, po odkreceniu korka, delikatny naprawde delikatny syk i moze z 1 mm w gore, weze wreszcie luzne na zimnym, a nie jak ostatnio napeczniale nawet po calej nocy pelne powietrza - po odkreceniu korka nawet 2cm w gore sie zdarzalo.... dolalem teraz do zgrzewu ( ulecialo troche przy wymianie) i zobaczymy jestem dobrej mysli, dam znac

kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 23 lut 2022, o 17:38

plynu dalej ubywa tj . w moim mniemaniu , stan 1cm ponizej zgrzewu na zimnym silniku i do zgrzewu na cieplym, bede jezdzil i obserwowal...
Chlopaki z opla mowia , ze nie ma nigdzie juz wycieku (potwierdzam wszedzie sucho) po odkreceniu korka wczoraj wyrzucilo jakies 2cm powyzej zgrzewu .... ( po jezdzie na cieplym wraca do zgrzewu) , mozliwe takie zapowietrzenie? skoro po odkreceniu korka ilosc plynu sie zgadza? juz glupieje ... tutejsi specjalisci, u ktorych zostawilem juz 1500zl a dalej jestem w dupie mowia ze albo blok albo glowica albo kolektor bo najpewniej doją kasę... ale ostatecznie jesli nie dolewam nic, a po odkreceniu korka (nr3) stan sie zgadza? brak slow w tym temacie ...kupilem tester CO2 w piatek powinien przyjsc , zaprzyjazniony mechanik mowi ze ten typ moze tak miec i ten 1cm ponizej zgrzewu na zimnym to norma, podobnie bylo w Vectrze i zostawic jak jest, nie ruszam juz, nie odkrecam korka (chociaz kusi) i nie dolewam, jezdzic obserwowac

ps i jednak odkrecilem wlasnie poziom wrocil do zgrzewu wlasciwie ... nie mam pojecia co jest z tym ukladem powoli mam dosc ;-)


kolego tthitt , jakos udalo Ci sie ogarnac temat?

kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 2 mar 2022, o 19:50

ktos cos rozumie z tego burdelu ? rece opadaja juz

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8486
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: dokia » 2 mar 2022, o 20:21

Gdyby blok to byś dolewał zbiornik tego płynu co 20km. To po prostu ssie jak głupie wtedy gdy silnik gorący. Ten Twój cm nie będzie świadczył o pękniętym bloku.
Skoro Ci wraca ten poziom po zmianie ciśnienia (odkręceniu korka) to tam trzeba szukać przyczyny.

A weź Ty pokaż zdjęcie tego centymetra 🤗

tthitt
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 7 wrz 2020, o 13:14
Auto: Insignia A
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: tthitt » 2 mar 2022, o 20:30

kverner999 pisze:
23 lut 2022, o 17:38
plynu dalej ubywa tj . w moim mniemaniu , stan 1cm ponizej zgrzewu na zimnym silniku i do zgrzewu na cieplym, bede jezdzil i obserwowal...
Chlopaki z opla mowia , ze nie ma nigdzie juz wycieku (potwierdzam wszedzie sucho) po odkreceniu korka wczoraj wyrzucilo jakies 2cm powyzej zgrzewu .... ( po jezdzie na cieplym wraca do zgrzewu) , mozliwe takie zapowietrzenie? skoro po odkreceniu korka ilosc plynu sie zgadza? juz glupieje ... tutejsi specjalisci, u ktorych zostawilem juz 1500zl a dalej jestem w dupie mowia ze albo blok albo glowica albo kolektor bo najpewniej doją kasę... ale ostatecznie jesli nie dolewam nic, a po odkreceniu korka (nr3) stan sie zgadza? brak slow w tym temacie ...kupilem tester CO2 w piatek powinien przyjsc , zaprzyjazniony mechanik mowi ze ten typ moze tak miec i ten 1cm ponizej zgrzewu na zimnym to norma, podobnie bylo w Vectrze i zostawic jak jest, nie ruszam juz, nie odkrecam korka (chociaz kusi) i nie dolewam, jezdzic obserwowac

ps i jednak odkrecilem wlasnie poziom wrocil do zgrzewu wlasciwie ... nie mam pojecia co jest z tym ukladem powoli mam dosc ;-)


kolego tthitt , jakos udalo Ci sie ogarnac temat?
tak jak pisalem, tez myslalem ze ten typ tak ma (choc przez pierwsze 2 lata uzytkowania wlge nic nie musialem dolewac) i po prostu jezdzilem z tym 1cm ponizej zgrzewu, az po paru dniach nagle bylo 5cm ponizej zgrzewu.

nic nie rozwiązałem, dalej jestem w kropce.

malo tego, doslownie przed 5 minuty cos zyglo mi jakims plynem (nie olej i nie chlodniczy i chyba nie wspomagania bo wspomaganie dziala) i przy dodawaniu gazu jest dzwiek na koncu jakbym jechal kosiarka, nasilajacy sie bardzo przyskrecaniu kierownica (glownie w lewo), a sikło w okolicach pompy wody, jakims lekko gestym, poprzezroczystym brazowo/czerwoym plynem. ehhhh......

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: xul » 3 mar 2022, o 07:33

A nie dokręcasz za mocno korka? Jakby to dziwnie nie zabrzmiało, powinien być zakręcony ale luźny, tam jest jakieś odpowietrzenie, żeby się nie robiło za duże ciśnienie w układzie, czy coś takiego.

kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 3 mar 2022, o 07:59

za mocno chyba nie ma opcji? jest na korku jest odpowiednie naciecie plus taki ząb na zbiorniczku, na ktorym po parokrotnym zakreceniu nastepuje takie zatrzasniecie... chyba ze cos zle rozumiem? ;-)
zdjecie na zimnym i obawiam sie , ze bede mial jak kolega tthitt
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: xul » 3 mar 2022, o 08:52

Ma być zakręcony, ale tak, żeby się delikatnie korek ruszał na boki, a nie do oporu. Jak to konstrukcyjnie wygląda, to się nie przyglądałem, ale znajomy jak mi wymieniał płyn chłodniczy, to mi na to zwrócił uwagę, że jak będę dolewał, to żeby nie dokręcać do oporu.

kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 3 mar 2022, o 19:59

to odpada, konstrukcja korka . zbiornika nie pozwala na przykrecenie go na maxa ...
zrobie jutro test CO2 jeszcze jeden, auto nie daje zadnych objawow w tym temacie ale nie mam juz innych opcji , bo gdzies ten plyn ginie i mam nadzieje, ze zabarwi sie odpowiednio bo mam dosc szukania, a nie zamierzam lac jakiegos gowna do ukladu w celu uszczelnienia ( przerabialem to juz kiedys w nissan sunny, wiec podziwiam kolegow ktorzy to leja do ukladu)

tthitt, kolego wydaje mi sie, ze jest tak mowiles i w moim przypadku, wlasnie odkrecilem korek i juz jest ledwo pod zgrzewem, wiec gdzies ewidentnie ginie jak w Twoim przypadku co mnie mega dziwi bo ten silnik uchodzil za mega pancerny, no ale czort wie jak dbal helmut

tak z wyprzedzeniem, ktos ma jeszcze jakies pomysly jesli odczynnik nie zmieni barwy? :-) tylko dorzuce w razie w, wymieniony zbiorniczek, korek, weze, czujnik temp (lalo sie z niego) , termostat wymieniony przez niemca, dziala ok, zrobiona chlodniczka oleju (lalo sie zarowno olejem jak i plynem ) wszedzie sucho nie ma sie do czego przeyczepic , goscie co chca mnie skroic ...sugeruja pekniety blok albo kolektor i za nic nie chcieli zrobic testu CO2 bo to nie te objawy (ale tu kolega wyzej mowil ze ubytki byly by duzo wyzsze) a tu jakos 500km i ok 1cm w dol
auto nie dymi, ma moc ( jak na 140km :-) ) , nie faluje, nie kopci na bialo , korek czysty, ale widoczny delikatny osad ciemna kreska na zbiorczniku czasem po poziomie plynu po jezdzie na zimnym .... i chyba tyle, dywaniki suche, szyby nie paruja wiec nie wali chyba w nagrzewnice, nie czuc slodkiego zapachu w srodku ani pod maska wiec chlodnica chyba tez ok, mozliwe ze to delikatny przedmuch na uszczelce i stad takie historie ? pytam bo mechanicy a raczej wymieniacze dzisiaj to jakis dramat... najlepiej jezdzij do niego z diagnoza gotowa zeby Ci wymienil to co mu powiesz... ; /
Ostatnio zmieniony 3 mar 2022, o 20:18 przez kverner999, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: mazmarcin » 3 mar 2022, o 20:17

Nagrzewnicę to byś szybko wyczuł :lol:

kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 3 mar 2022, o 20:19

tez tak mysle ;-)

kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 8 mar 2022, o 19:58

dokia pisze:
2 mar 2022, o 20:21
Gdyby blok to byś dolewał zbiornik tego płynu co 20km. To po prostu ssie jak głupie wtedy gdy silnik gorący. Ten Twój cm nie będzie świadczył o pękniętym bloku.
Skoro Ci wraca ten poziom po zmianie ciśnienia (odkręceniu korka) to tam trzeba szukać przyczyny.

A weź Ty pokaż zdjęcie tego centymetra 🤗
zapytam awansem, jakis pomysl gdzie dalej szukac? korek nowy z ASO Opel (kupilem przedwczoraj, wiec narazie obserwuje) , ale nie wierze ze 4 ty (fakt po drodze byly 3 zamienniki) z kolei bedzie niesprawny ;-) wiec moze jakis pomysl na co jeszcze zwrocic uwage?
nie wierze ze uwalony rezystor wentylatora (osobny watek, nr czesci 1341434 , zamowilem komplet wentylator wraz z rezystorem) , ktory dziala tylko na 3cim biegu moglby powodowac za wys. temp i odparowywanie plynu / zapowietrzanie? ale moze sie myle? (wskazowka na 90C, nie mam odblokowanej tej opcji w kompie wiec widze tylko co mam na blacie) ale auto szybko sie dogrzewa, rura ciepla wiec termostat raczej ok , natomiast mam wrazenie ze uklad , jest dalej nadmiernie zapowietrzony po nocy nawet , nie bede codziennie przeciez korka odkrecal zeby spuscic powietrze...
jesli ktos ma jakies pomysly bede wdzieczny


pozdr

kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 9 mar 2022, o 13:40

kverner999 pisze:
8 mar 2022, o 19:58
dokia pisze:
2 mar 2022, o 20:21
Gdyby blok to byś dolewał zbiornik tego płynu co 20km. To po prostu ssie jak głupie wtedy gdy silnik gorący. Ten Twój cm nie będzie świadczył o pękniętym bloku.
Skoro Ci wraca ten poziom po zmianie ciśnienia (odkręceniu korka) to tam trzeba szukać przyczyny.

A weź Ty pokaż zdjęcie tego centymetra 🤗
zapytam awansem, jakis pomysl gdzie dalej szukac? korek nowy z ASO Opel (kupilem przedwczoraj, wiec narazie obserwuje) , ale nie wierze ze 4 ty (fakt po drodze byly 3 zamienniki) z kolei bedzie niesprawny ;-) wiec moze jakis pomysl na co jeszcze zwrocic uwage?
nie wierze ze uwalony rezystor wentylatora (osobny watek, nr czesci 1341434 , zamowilem komplet wentylator wraz z rezystorem) , ktory dziala tylko na 3cim biegu moglby powodowac za wys. temp i odparowywanie plynu / zapowietrzanie?
To moglo by miec sens bo po trasach rzedu 150 km nigdy nie ma tego problemu - weze miekkie , poziom plynu ok itp gdzie uklad jest chlodzony powietrzem co przy obecnych temp nie jest trudne, problem pojawia sie na krotkich trasach na miescie, ale moze sie myle? (wskazowka na 90C, nie mam odblokowanej tej opcji w kompie wiec widze tylko co mam na blacie) ale auto szybko sie dogrzewa, rura ciepla wiec termostat raczej ok , natomiast mam wrazenie ze uklad , jest dalej nadmiernie zapowietrzony po nocy nawet , nie bede codziennie przeciez korka odkrecal zeby spuscic powietrze...
jesli ktos ma jakies pomysly bede wdzieczny

ponowny test przed chwila wynik negatywny (musialem zaslonic palcem kanal przelewowy inaczej nie chcialo bąbelkowac, plynu duzo bo uklad byl otwarty , nic nie dolewalem, normalnie mam do zgrzewu na zimnym tzn mialem ;-) )

pozdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 9 mar 2022, o 17:30 przez kverner999, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jo17
Użytkownik
Posty: 236
Rejestracja: 16 maja 2018, o 18:15
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2019
Miasto: UK, Konin, Toruń
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Jo17 » 9 mar 2022, o 17:18

W poprzedniej Insignii też ubywało mi płynu... odkąd ją kupiłam....wszystko było sprawdzane... Kiedyś znajomy mechanik powiedział mi, abym nie dolewała pod zgrzew, bo i tak mi wypluje ten płyn...potem na zimnym było zawsze 1 cm do 1,5 cm poniżej zgrzewu..... I problem znikł...
Może Twoje auto też nie lubi tyle płynu... :?:
To tylko sugestia...

kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 9 mar 2022, o 17:33

tak mi wlasnie powiedzial zaprzyjazniony mechanik rowniez ;-) martwi mnie to cisnienie w ukladzie mimo wszystko, ktore wydaje mi sie spowodowane jest niesprawnym rezystorem wentylatora a tym samym nieodpowiednim chlodzeniem przynajmniej na miescie, na trasie temat nie wystepuje przynajmniej przy obecnej temp powietrza

kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 17 mar 2022, o 19:24

kolego tthitt , auto oddane do sprzedawycy, swoja droga dusza czloiwiek i jego zaufanego mechanika , ktoremu wreszcie moge ufac w ramach gwarancji , a nie byc golony co wizyta 1000zl bez skutku, na wejsciu stwierdzil ze weze za bardzo twarde po trasie , test na CO2 negatywny oczywiscie, ale odpala cos slabiej jakby 1 cylinder przeepuszczal wiec byc moze jednak uszczelka ...
druga sprawa o czym pisalem to uwalony modul wentylatora - to tez moze powodowac cisnienie za duze, dziala tylko w trybie awaryjnym , nie wiem jak u Ciebie
trzeci temat : uwalony modul AFL - do sprawdzenia , bo dalej rzyga mi bledem po zmierzchu i trace doswietlanie zakretow plus dlugie

dam znac jak cos sie wyjasni , w miedzyczasie udalo Ci sie cos ogarnac ?


update od mechanika, wentylator sie wlacza w trybie awaryjnym (3 bieg) na 115C dopiero wiec kino i to najpewniej powoduje ogromne cisnienie... czekamy dalej , przeprowadzone kolejne 2 testy na Co2 negatywne , wreszcie cos sie klaruje

tthitt
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 7 wrz 2020, o 13:14
Auto: Insignia A
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: tthitt » 25 mar 2022, o 20:58

kverner999 pisze:
17 mar 2022, o 19:24
kolego tthitt , auto oddane do sprzedawycy, swoja droga dusza czloiwiek i jego zaufanego mechanika , ktoremu wreszcie moge ufac w ramach gwarancji , a nie byc golony co wizyta 1000zl bez skutku, na wejsciu stwierdzil ze weze za bardzo twarde po trasie , test na CO2 negatywny oczywiscie, ale odpala cos slabiej jakby 1 cylinder przeepuszczal wiec byc moze jednak uszczelka ...
druga sprawa o czym pisalem to uwalony modul wentylatora - to tez moze powodowac cisnienie za duze, dziala tylko w trybie awaryjnym , nie wiem jak u Ciebie
trzeci temat : uwalony modul AFL - do sprawdzenia , bo dalej rzyga mi bledem po zmierzchu i trace doswietlanie zakretow plus dlugie

dam znac jak cos sie wyjasni , w miedzyczasie udalo Ci sie cos ogarnac ?


update od mechanika, wentylator sie wlacza w trybie awaryjnym (3 bieg) na 115C dopiero wiec kino i to najpewniej powoduje ogromne cisnienie... czekamy dalej , przeprowadzone kolejne 2 testy na Co2 negatywne , wreszcie cos sie klaruje
Dzieki kolego kverner za utrzymywanie mnie w informacji. U mnie nic sie nie wyjanilo. Caly czas znika magicznie plyn i testy na uszczelke ciagle negatywne. Szczerze mowiac bardzo liczylem na to, ze moze Twoi mechanicy beda lepsi od moich i na cos wpdną.

Jeszcze raz dzieki za informacje i bede wdzieczny za wiecej.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2022, o 23:35 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.

kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 29 mar 2022, o 19:55

mimo uwalonego modulu wentylatora i negatywnych testow CO2 glowica poszla do planowania, dam znac co i jak , pojutrze bedzie 2 tyg bez auta, czuje sie jak bez reki, mimo wszysto mega szacunek dla sprzedajacego ze wzial temat na siebie bo problem wystepowal od zakupu , rzadko spotykane podejrzewam


pozdrawiam

tthitt
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 7 wrz 2020, o 13:14
Auto: Insignia A
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: tthitt » 5 kwie 2022, o 16:03

kverner999 pisze:
29 mar 2022, o 19:55
...
Z nowości u mnie, jako że coraz bardziej podejrzewamy mikroskopijne nieszczelności w układzie chłodzenia, znajomy mechanik polecił mi specyfik od liquy moly, który rzekomo takowe "zalepia". Po zalaniu specyfiku przejechałem 400km o ani milimetr nie ubyło płynu. Oczywiście nie oznacza to wyleczenie problemu, bo bywały już takie trasy gdzie nic nie ubywało a następnego dnia nie było 3cm na zbiorniku i stąd ni zowąd, ale jest to jakiś trop, może u Ciebie się sprawdzi.

Pozdrowienia
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2022, o 17:02 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

kverner999
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2022, o 18:10
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kverner999 » 7 kwie 2022, o 16:22

dzięki za info, a jak z cisnieniem? no i oby problem nie powrocil.. choc osobiscie tez nie jestem zwolennikiem takich polsrodkow to trzymam kciuki..
ja czekam na odbior, auta, glowica juz wrocila podobno, tak wiec kompleksowo z remontem uszczelniaczy zaworowych , przy okazji wymiana pierscieni... itp itd mam nadzieje , ze koszmar sie zakonczy i juz sporadycznie bede zagladac pod maske ;-)

pozdr !

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”