--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam ponownie, jestem po ponownej wymianie oleju, jednak problem nadal się pojawia z wariowaniem zimnej skrzyni na zjeżdżaniu z górki i hamowaniu przy skrzyżowaniu. Chyba kolejny krok to będzie wgranie nowego ECU i to chyba ostatnia z możliwości jakie mi pozostały
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3059
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Nic to nie da, zimny olej i tak będzie. Jak osiągnie temp. 30 st to już jest normalnie czyli po przejechaniu około 1,5-2 km
Wysłane z tap.... H60-L02
Wysłane z tap.... H60-L02
Insignia MY2012
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Jak jest ciepły olej to jest wszystko w porządku, ładnie zmienia biegi, gość od skrzyni jeździł z podpiętym kompem i mówi, że jak tak chodzi jak teraz jak on prowadzi to jest super, a że na zimnym trochę wariuje to żebym się nie martwił, te skrzynie tak mają i tyle wiec sam już nie wiem czy olać temat czy drążyć dalej
- szogi84
- Użytkownik
- Posty: 331
- Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
- Auto: Insignia 2.0 benzyna
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Jestem po wizycie w Zielonej Górze u Pana Kamila. Dojazd na pieciu biegach bo 6 całkiem zastrajkowała i jeszcze 2 zaczeła szarpać. Dodam jeszcze że zanim straciłem 6 bieg tylko ok 4 razy mi się to zdarzyło że nie chciała zmienić biegu na 6. Czas pracy to 6 godz naprawa sterownika hydraulicznego a konkretnie biegu 6 i 2 bo to podobno razem. Efekt wróciłem w 5 godzin, 550km i dwiema przerwami ok 40 min zero problemów. Dostałem informację ze to przez złe oprogramowanie gm (jakieś nowsze np. Od wectry czy aut z pierwszych roczników insignia ) które pozwala skrzyni na jazdę na tak niskiej prędkości. I że być może poprzedni właściciel jeździł na niskich prędkościach i to się na niej źle odbiło bo skrzynia za szybko wkłada 6 i pozwala jeździć z taką prędkością. " coś w tym stylu " a poza tym auto ma box-a i dodatkowo moment obrotowy daje jej w piz...e. Czas pokaże czy będzie ok jutro po nocy zrobię znowu kilka km i się okaże czy na zimnej skrzyni będzie ok a następnie po rozgrzaniu . Zdam relacje. Za ok tydzień może dwa.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
No właśnie , moja skrzynia też potrafi jechać na 1200 obrotów silnika , ale jak to widzę to ręcznie zmieniam bieg
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Ktoś może oddawał sterownik skrzyni do regeneracji do firmy MidParts z Krakowa? Ma ktoś jakieś doświadczenia z tą firmą? Skrzynia nie może wbić 4, tj. przy zmianie z 3 na 4 skrzynia rozłącza się, auto wchodzi na obroty i dopiero po chwili wrzuca 4, po czym od razu zbija na 3. Przy próbie przyspieszenia, skrzynia wbija luz. Obstawiam sterownik, stąd pytanie.
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
U mnie na zimnym bylo tak.
Z dwójki na trójkę przyciągnięcie , taki 3 sekundy luz i od razu niemal bez sprzęgła wbijała 3 bieg i szarpnięcie .
No to spróbowałem na zimnym od skrzyżowania dać w palnik do 120 i wtedy biegi zmieniała noromalnie . A po kilku razach to przeciąganie zniknęło.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Z dwójki na trójkę przyciągnięcie , taki 3 sekundy luz i od razu niemal bez sprzęgła wbijała 3 bieg i szarpnięcie .
No to spróbowałem na zimnym od skrzyżowania dać w palnik do 120 i wtedy biegi zmieniała noromalnie . A po kilku razach to przeciąganie zniknęło.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
A u mnie dzisiaj na zimnym oleju przerzuciło 1-2-3 i jeb - "sprawdź skrzynie biegów" redukcja do 2 i koniec, biegu nie zmienisz. Błąd P0734-00 4th Gear Ratio Incorrect. Auto dzisiaj jedzie do speca od skrzyń - znowu... Mam nadzieję że więcej niespodzianek nie będzie
Wysłano przez Tapatalk
Wysłano przez Tapatalk
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Znowu wydatek i tego się obawiam bo mi cos tak w tle huczy cichutko od 1,5 ob do 2 tys obr. Na 3 i 4 biegu najbardziej, ale i na luzie słychać taki szum toczenia.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
-
- Użytkownik
- Posty: 126
- Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
- Auto: Insignia 4x4 AT
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam,
ostatnio wymieniałem akumulator, auto stało całą noc bez prądu, po założeniu nowego i przejechaniu 30km skrzynia przy delikatnym przyśpieszaniu zaczęła szarpać z 1 na 2 bieg.
Przy mocniejszym przyśpieszeniu jest ok. Czuć jak załącza drugi bieg, czy odłączyć aku i pojeździć żeby skrzynia na nowo się "nauczyła"?
Po wymianie aku jeździłem bardzo spokojnie, zimny silnik, zimna skrzynia itd
Nie wyczytałem w tym temacie żeby ktoś miał problem z szarpaniem z 1 na 2.
Co dziwnie zaczęło się to dziać po odpięciu akumulatora, wcześniej działała bez zastrzeżeń
ostatnio wymieniałem akumulator, auto stało całą noc bez prądu, po założeniu nowego i przejechaniu 30km skrzynia przy delikatnym przyśpieszaniu zaczęła szarpać z 1 na 2 bieg.
Przy mocniejszym przyśpieszeniu jest ok. Czuć jak załącza drugi bieg, czy odłączyć aku i pojeździć żeby skrzynia na nowo się "nauczyła"?
Po wymianie aku jeździłem bardzo spokojnie, zimny silnik, zimna skrzynia itd
Nie wyczytałem w tym temacie żeby ktoś miał problem z szarpaniem z 1 na 2.
Co dziwnie zaczęło się to dziać po odpięciu akumulatora, wcześniej działała bez zastrzeżeń
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Daj jej trochę czasu, jedź na trasę przyśpieszaj równo i zwalniaj, powinna wrócić do normy.
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Jeśli skrzynia wróciła do ustawień początkowych to przez około 1000 km możesz obserwować takie zachowania.
-
- Użytkownik
- Posty: 126
- Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
- Auto: Insignia 4x4 AT
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
ok już jest ok
po prostu trochę się zaniepokoiłem bo wcześniej po odłączeniu aku nie działy się takie rzeczy.
Drugie pytanie mam odnośnie temperatury roboczej oleju w skrzyni
jak to u Was z temperatura?
Przy aktualnych temperaturach w trasie nie ma szans aby temperatura oleju sięgnęła 70 stopni. Zwykle oscyluje w granicach 50-60, wg.mnie jest to trochę za mało? Chyba że jestem w błędzie? PO prostu nie chce wpływać ostrzejszą jazdą (wysokie obroty) na żywotność skrzyni poprzez zimny olej.
po prostu trochę się zaniepokoiłem bo wcześniej po odłączeniu aku nie działy się takie rzeczy.
Drugie pytanie mam odnośnie temperatury roboczej oleju w skrzyni
jak to u Was z temperatura?
Przy aktualnych temperaturach w trasie nie ma szans aby temperatura oleju sięgnęła 70 stopni. Zwykle oscyluje w granicach 50-60, wg.mnie jest to trochę za mało? Chyba że jestem w błędzie? PO prostu nie chce wpływać ostrzejszą jazdą (wysokie obroty) na żywotność skrzyni poprzez zimny olej.
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
U mnie wyglada to tak ze jak jest lato to zawsze powyżej 100 stopni ale nie więcej niż 107 nie widziałem. Z kolei zimą nie przekraczam 100 stopni, w trasie maks 97stopni
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam,
Jak w temacie - problem z automatem.
Po dłuższej trasie automat zaczął dziwnie zmieniać biegi - zaczął podbijać i trzymać obroty przy każdej zmianie biegu (przy bardzo powolnej jeździe było w miarę ok).
Po paru kilometrach wrzucił tryb awaryjny "awaria skrzyni biegów lub sprawdź skrzynię biegów" - nie pamiętam dokładnie komunikatu.
W ogóle nie mogłem ruszyć bo samochód nie chciał przyspieszać - nie wchodził na obroty.
Przejechałem tak chwilę i ze skrzyni zaczął wydobywać się stukot oraz zaczęło szarpać całym samochodem *ale biegi zmieniał bo jeszcze podjechałem na wstecznym parkując).
Zaparkowałem i tak zostawiłem.
Dodam, że już od jakiegoś czasu był problem z tą skrzynią (ale nigdy aż takie) - na chwilę pomogła wymiana oleju plus powrót do ustawień fabrycznych.
Czy znacie kogoś z Mazowieckiego (najchętniej Warszawa i okolice) kto mógłby pomóc?
Ewentualnie czy Waszym zdaniem bardziej opłacalna jest ewentualna naprawa skrzyni czy wymiana na używkę?
Insignia 1956cm3, 118KW, Sports Tour, 2009 rok. Oznaczenia skrzyni niestety nie znam.
Dzięki i pozdr.
Jak w temacie - problem z automatem.
Po dłuższej trasie automat zaczął dziwnie zmieniać biegi - zaczął podbijać i trzymać obroty przy każdej zmianie biegu (przy bardzo powolnej jeździe było w miarę ok).
Po paru kilometrach wrzucił tryb awaryjny "awaria skrzyni biegów lub sprawdź skrzynię biegów" - nie pamiętam dokładnie komunikatu.
W ogóle nie mogłem ruszyć bo samochód nie chciał przyspieszać - nie wchodził na obroty.
Przejechałem tak chwilę i ze skrzyni zaczął wydobywać się stukot oraz zaczęło szarpać całym samochodem *ale biegi zmieniał bo jeszcze podjechałem na wstecznym parkując).
Zaparkowałem i tak zostawiłem.
Dodam, że już od jakiegoś czasu był problem z tą skrzynią (ale nigdy aż takie) - na chwilę pomogła wymiana oleju plus powrót do ustawień fabrycznych.
Czy znacie kogoś z Mazowieckiego (najchętniej Warszawa i okolice) kto mógłby pomóc?
Ewentualnie czy Waszym zdaniem bardziej opłacalna jest ewentualna naprawa skrzyni czy wymiana na używkę?
Insignia 1956cm3, 118KW, Sports Tour, 2009 rok. Oznaczenia skrzyni niestety nie znam.
Dzięki i pozdr.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
W Insignii jest tylko jeden automat - AF40. I poczytaj sobie na forum, bo jest spory temat o tej skrzyni i problemach jakie ludzie z nią mają.
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Pierwsze co to sterownik skrzyni do sprawdzenia - zawory lubią się zacinać. Czasami wystarczy porządnie wszystko wyczyścić i sterownik będzie śmigał (i cała skrzynia również). Kiedy olej w skrzyni wymieniałeś?
Wysłano przez Tapatalk z Samsung Galaxy S7 Edge
Wysłano przez Tapatalk z Samsung Galaxy S7 Edge
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
@engine ma rację , u mnie po drugiej wymianie oleju przeciąganie na 3 ce zniknęło , skrzynia przełącza biegi mięciutko
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam kogo w Mazowieckim Polecicie do skrzyni ?
Mam koło siebie firme Walent cos powiecie o nich
Mam koło siebie firme Walent cos powiecie o nich
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 21:51
- Auto: Opel Insignia Sedan
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Panowie, wysłałem dziś parę zapytań w sprawie dynamicznej wymiany oleju w skrzyni biegów AF-40. Jeden z polecanych przez znajomych warsztatów odpisał mi na wiadomość:
co możecie mi doradzić w sprawie wyboru wymiany oleju? Mój przebieg w Isi to ok. 160TkmNie wykonujemy wymian dynamicznych. Żadna dokumentacja (skrzyni) nie mówi nic o takich wymianach. Niektore serwisy autoryzowane, które wykonują wymiany dynamiczne żądają od klienta oświadczenia o tym, że nie biorą odpowiedzialności za problemy po wymianie. Wykonujemy normalna statyczna wymianę, taka jak opisana w dokumentacji producenta skrzyni.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, o 15:45 przez OsUcH, łącznie zmieniany 1 raz.