--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Gizd w moim przypadku potwierdzone ze nie był plywakiem. Poza tym wszystko wskazywało na sterownik i nawet z podobnych przypadków z forum tez wychodzi ze sterownik. Poprostu w pierwszym (nie polecam tego serwisu) serwisie podobno go regenerowali. Teraz wychodzi ze jednak nic z nim nie robili. Drugi serwis of razu powiedział co jest i co będą robic.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2016, o 22:49 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt. 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt. 8
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Kazdy sterownik jest zakodowany samochodzie (nie wiem czy w ecu czy gdzie indziej) jesli twoj sterownikjest poddany regeneracji to wystarczy przeprowadzic adaptacje sterownika w skrzyni. Jesli natomiast wymieniasz sterownik na nowy to musi on zostac przypisany do skrzyni przez mechanika. Dokladnie niewiem jak to jest ale wyczytalem to na naszym forum w postach kolegow ktorzy wczesniej walczyli z tymi problemami co my teraz.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2016, o 09:21 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
wiesz co nie pamietam teraz dokladnie ale szukalem informacji o szarpaniu juz ponad rok temu i wlasnie na takie info trafilem.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2016, o 09:21 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Nie mylisz sterownika elektronicznego z mechanicznym?
Często potocznie element skrzyni, który zawiera elektrozawory sterujące jest nazywany sterownikiem.
Także układ elektroniczny, który steruje tymi elektrozaworami także jest zwany sterownikiem.
Przypisanie do elektroniki auta jest wymagane po wymianie sterownika elektronicznego.
Trzeba mu nadać właściwy VIN i wykalibrować poprzez adaptację.
Po wymianie sterownika z elektrozaworami należy wykonać samą adaptację, jak z resztą i po innym mechanicznym remoncie skrzyni, aby sterownik elektroniczny zapamiętał nowe parametry pracy dla wyremontowanej skrzyni.
Często potocznie element skrzyni, który zawiera elektrozawory sterujące jest nazywany sterownikiem.
Także układ elektroniczny, który steruje tymi elektrozaworami także jest zwany sterownikiem.
Przypisanie do elektroniki auta jest wymagane po wymianie sterownika elektronicznego.
Trzeba mu nadać właściwy VIN i wykalibrować poprzez adaptację.
Po wymianie sterownika z elektrozaworami należy wykonać samą adaptację, jak z resztą i po innym mechanicznym remoncie skrzyni, aby sterownik elektroniczny zapamiętał nowe parametry pracy dla wyremontowanej skrzyni.
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
No to Adaptacja i oprogramowanie jest nowe i nic nie dało. Opel aktualizował
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
I pojechali na autostradę zrobić adaptację skrzyni i sterownika?
Adaptacji nie robi się w serwisie, ale na trasie w odpowiednich warunkach i parę kilometrów trzeba przejechać.
Adaptacji nie robi się w serwisie, ale na trasie w odpowiednich warunkach i parę kilometrów trzeba przejechać.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4170
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Podlinkuję dla potomnych. Co prawda nie z naszego forum, ale może się komuś przyda. Procedura adaptacji skrzyni AF-40 w drugim poście http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=206290
Nie wiem, czy ktoś próbował wg tego robić w Insignii, ale w teorii powinno działać i można to zrobić w "warunkach domowych".
Nie wiem, czy ktoś próbował wg tego robić w Insignii, ale w teorii powinno działać i można to zrobić w "warunkach domowych".
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Też to czytałem, ale też nie do końca jestem pewien, czy procedura dla sterownika Forda będzie adekwatna dla Opla.
Każdy producent auta, pomimo, że skrzynia taka sama AISIN, to ma różne sterowniki elektroniczne i różne programy.
Np. w Citroenie jest zapisany w komputerze licznik pracy oleju i po wymianie oleju całkowitej, związanej z remontem, należy go zresetować, a po wymianie częściowej (statycznej) zmniejszyć proporcjonalnie do ilości wymienionego oleju.
W Oplu tego nie ma. Przydałaby się rzetelna informacja z serwisu Opla jak MDI przeprowadza adaptację skrzyni i sterownika.
Ja znalazłem taki opis:
Transmission Adaptive Functions
General
If the automatic transmission or Transmission Control Module (TCM) is replaced, the Transmission Control Module (TCM) software is overwritten and the basic settings must be reset. This is done on a long test drive when the automatic transmission is warm by changing through all gears several times while "D" is engaged. After the long test drive, it may be possible that the Transmission Control Module (TCM) might not be completely finished with the running-in process. Thus, the customer must be informed that until the running-in process is complete, the transmission may not change gears or operate optimally. Until the running-in process is complete, there could be hard, jerky gearchanges, increased engine speed during gearchanges and delayed gearchanges.
Też jest informacja o długim teście w czasie jazdy, ale zmiana biegów ma następować w pozycji D, a nie jak w Fordzie blokowane poszczególne biegi w sekwencji (czyli M1 itd...)
Każdy producent auta, pomimo, że skrzynia taka sama AISIN, to ma różne sterowniki elektroniczne i różne programy.
Np. w Citroenie jest zapisany w komputerze licznik pracy oleju i po wymianie oleju całkowitej, związanej z remontem, należy go zresetować, a po wymianie częściowej (statycznej) zmniejszyć proporcjonalnie do ilości wymienionego oleju.
W Oplu tego nie ma. Przydałaby się rzetelna informacja z serwisu Opla jak MDI przeprowadza adaptację skrzyni i sterownika.
Ja znalazłem taki opis:
Transmission Adaptive Functions
General
If the automatic transmission or Transmission Control Module (TCM) is replaced, the Transmission Control Module (TCM) software is overwritten and the basic settings must be reset. This is done on a long test drive when the automatic transmission is warm by changing through all gears several times while "D" is engaged. After the long test drive, it may be possible that the Transmission Control Module (TCM) might not be completely finished with the running-in process. Thus, the customer must be informed that until the running-in process is complete, the transmission may not change gears or operate optimally. Until the running-in process is complete, there could be hard, jerky gearchanges, increased engine speed during gearchanges and delayed gearchanges.
Też jest informacja o długim teście w czasie jazdy, ale zmiana biegów ma następować w pozycji D, a nie jak w Fordzie blokowane poszczególne biegi w sekwencji (czyli M1 itd...)
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Adaptacja to jest ciągły proces. Zmieni sie kierowca lub zaczniesz jeździć po górach to skrzynia sie do tego dostosuje.
Czyli żadna specjalna adaptacja nie jest potrzebna, wystarczy pojeździć.
Czyli żadna specjalna adaptacja nie jest potrzebna, wystarczy pojeździć.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
ta ...
Jak tak się grzebie w tym necie, to się czasem coś znajduje. Znalazłem informację, że skrzynie AF40-6 były pod dwoma kodami RPO. I tak:
M36 TRANSMISSION - AUTO 6 SPD, AISIN-WARNER, A6-AF40, ELECTRONIC (ACTIVE SELECT)
MDK TRANSMISSION - AUTO 6 SPD, AISIN-WARNER, A6-AF40, ELECTRONIC, GEN2
Ciekaw jestem, jakie są różnice. Ja mam po rozkodowaniu VIN
MDK Automatyczna skrzynia biegów 6-biegowa typu AF40
Skoro Gen. 2 to znaczy, że coś zmienili, ciekawe od kiedy? Rocznik mojej Astry 2013.
Jak macie u siebie w insigniach? Bo znaleźć na forum Astry ze skrzynią AF40-6 to jak znaleźć igłę w stogu siana
Jak tak się grzebie w tym necie, to się czasem coś znajduje. Znalazłem informację, że skrzynie AF40-6 były pod dwoma kodami RPO. I tak:
M36 TRANSMISSION - AUTO 6 SPD, AISIN-WARNER, A6-AF40, ELECTRONIC (ACTIVE SELECT)
MDK TRANSMISSION - AUTO 6 SPD, AISIN-WARNER, A6-AF40, ELECTRONIC, GEN2
Ciekaw jestem, jakie są różnice. Ja mam po rozkodowaniu VIN
MDK Automatyczna skrzynia biegów 6-biegowa typu AF40
Skoro Gen. 2 to znaczy, że coś zmienili, ciekawe od kiedy? Rocznik mojej Astry 2013.
Jak macie u siebie w insigniach? Bo znaleźć na forum Astry ze skrzynią AF40-6 to jak znaleźć igłę w stogu siana
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Moze i pokrecily mi sie sterowniki hydrauliczny z elektronicznym. Ten elektroniczny nalezy przypisac. Zgadza sie.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2016, o 22:48 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt. 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt. 8
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Wiec Adaptacie trzeba robic podczas jazdy czy w warsztacie robia i skrzynia sama sie dostosowuje do jazdy mojej ?
Ostatnio zmieniony 30 sie 2016, o 22:49 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt. 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt. 8
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Auto dzisiaj rano oddane. Wymienią sterownik i zmienią dynamicznie olej oraz wszystko uszczelnią. Mam nadzieję że w końcu skończą się moje bolączki z szarpaniem.
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Poniżej link do procedury adaptacji AF40-6 po wymianie TCM
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... functions/
Pod tym linkiem znajdziecie też więcej przydatnych informacji na temat AF40-6
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... functions/
Pod tym linkiem znajdziecie też więcej przydatnych informacji na temat AF40-6
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Auto odebrane.sterownik hydrauliczny wymieniony. Uszczelnione wszystkie wycieki. Wymieniona uszczelka pod miska. Dodatkowo wymieniono sruby mocujące miskę (poprzedni warsztat je urwał). Zmieniono olej i powiem wam że auto teraz nawet jest bardziej zrywne. Być może to ten sterownik powodował że auto jechało jakby chciało a nie mogło. Na chwilę obecną jestem zadowolony z naprawy. Po dluzszej jeździe dam znać czy nadal wszystko jest ok.
-- 8 wrz 2016, o 18:05 --
Po kilku dniach jazdy stwierdzam, że w końcu mam spokoj ze skrzynią.
-- 8 wrz 2016, o 18:05 --
Po kilku dniach jazdy stwierdzam, że w końcu mam spokoj ze skrzynią.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 12 lip 2015, o 00:19
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Police
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam
Odnośnie uszczelniacza lewej półosi - dla tych, którzy się zastanawiają: oryginał czy zamiennik.
Ostatnio wpadły mi w ręce, dwa uszczelniacze lewej półosi: oryginał GM i zamiennik Corteco.
Poniżej zamieszczam zdjęcia. Jak widać na zdjęciach, wyglądają jakby zeszły z jednej taśmy, praktycznie się nie różnią, poza jednym szczegółem - w uszczelniaczu GM, między wargami znajduje się jakiś bezbarwny smar, Corteco natomiast, jest suchy.
Różnica w cenie? - za jeden oryginał, można kupić trzy zamienniki.
Odnośnie uszczelniacza lewej półosi - dla tych, którzy się zastanawiają: oryginał czy zamiennik.
Ostatnio wpadły mi w ręce, dwa uszczelniacze lewej półosi: oryginał GM i zamiennik Corteco.
Poniżej zamieszczam zdjęcia. Jak widać na zdjęciach, wyglądają jakby zeszły z jednej taśmy, praktycznie się nie różnią, poza jednym szczegółem - w uszczelniaczu GM, między wargami znajduje się jakiś bezbarwny smar, Corteco natomiast, jest suchy.
Różnica w cenie? - za jeden oryginał, można kupić trzy zamienniki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4170
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Więc jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać
Tutaj przecież nawet matryca czcionek (nabijane numery) wygląda identycznie...
Tutaj przecież nawet matryca czcionek (nabijane numery) wygląda identycznie...