--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 wrz 2016, o 18:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Wymiana oleju przy takich objawach nic Ci nie da. Jestem świeżo po regeneracji AF40. Miałem problem z brakiem biegów 4, 5, 6 - ślizgało się i nie wrzucało wyższych biegów. Zregenerowałem sprzęgło + nowy kosz C2 direct + uszczelnienia + tarcze + olej + nowy sterownik hydrauliczny (były też problemy z redukcją 5/4 na gorącej skrzyni). Adaptację zrobiłem sobie vxdiagem - teraz zero problemów. Koszt 6 tys.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 14:29
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Cześć!
Jestem nowy na forum, uważnie starałem się przeczytać wszystkie 34str, ale nie znalazłem mojego problemu.
Mianowicie Insignia 2.0 CDTI, 160KM, automat, 147k km na liczniku, rocznik 2008 . Olej wymieniany regularnie, ostatnio opona mi strzeliła i czekam na nową - jeżdżę na dojazdówce. Może przypadek, ale...
Skrzynia nie chce wrzucać 3ciego biegu. Jeśli ręcznie mu wrzucę to nie ma problemu. Czasami coś jej się odblokuje i z powrotem działa, ale na krótko. Czy wiecie co to może być?
Mechanik powiedział, że to może być przez jedno mniejsze koło (dojazd) i czekamy na nową (mam nadzieję że jutro przyjdzie)... Dojazd jest założony z tyłu po stronie kierowcy.
Komputer nie chce pokazywać żadnych błędów... Pomocy
Jestem nowy na forum, uważnie starałem się przeczytać wszystkie 34str, ale nie znalazłem mojego problemu.
Mianowicie Insignia 2.0 CDTI, 160KM, automat, 147k km na liczniku, rocznik 2008 . Olej wymieniany regularnie, ostatnio opona mi strzeliła i czekam na nową - jeżdżę na dojazdówce. Może przypadek, ale...
Skrzynia nie chce wrzucać 3ciego biegu. Jeśli ręcznie mu wrzucę to nie ma problemu. Czasami coś jej się odblokuje i z powrotem działa, ale na krótko. Czy wiecie co to może być?
Mechanik powiedział, że to może być przez jedno mniejsze koło (dojazd) i czekamy na nową (mam nadzieję że jutro przyjdzie)... Dojazd jest założony z tyłu po stronie kierowcy.
Komputer nie chce pokazywać żadnych błędów... Pomocy
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3044
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Odłącz aku na pół godz, to zrestartuje sterownik skrzyni i może się coś poprawi?
Insignia MY2012
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 14:29
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
No ten mechanik mówił że skrzynia być może sczytuje dane ze wszystkich kół.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gorzów Wlkp.
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Czy Wasze skrzynie też wyją na 1 biegu? Poprzednio miałem Astrę z identycznym napędem i też wyło.
Drugi problem to stuknięcia przy redukcji z 5 na 4 (tylko po jeździe dłuższej niż 50km). Walnięcie jakby młotkiem ktoś uderzył.
Olej wymieniałem przy okazji remontu silnika. Wlane około 3,5 L RAVENOL ATF T-WS Lifetime.
Wlałem 0,5L po zakręceniu korka spustowego zgodnie z procedurą. Dolać resztę?
Chyba że to coś innego. Nie wiem jak było przed remontem bo kupiłem z uszkodzonym silnikiem.
Drugi problem to stuknięcia przy redukcji z 5 na 4 (tylko po jeździe dłuższej niż 50km). Walnięcie jakby młotkiem ktoś uderzył.
Olej wymieniałem przy okazji remontu silnika. Wlane około 3,5 L RAVENOL ATF T-WS Lifetime.
Wlałem 0,5L po zakręceniu korka spustowego zgodnie z procedurą. Dolać resztę?
Chyba że to coś innego. Nie wiem jak było przed remontem bo kupiłem z uszkodzonym silnikiem.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2018, o 20:15 przez fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8456
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Moja nie wyje, ale czasem "czuję" jak zrzuca/wrzuca bieg dokładnie wtedy gdy wskazówka jest na 1k obrotów. Pytałam o to w ASO przy okazji wymiany oleju w skrzyni i dowiedziałam się, że jednak taki mechanizm musi dawać czasem jakieś odczucia, a poza tym ma już swoje lata (też mam ten sam rocznik co Ty). Zapytałam czy to znaczy że mam się przyzwyczaić bo już lepiej nie będzie? i potwierdzono ów fakt
Radio 357 :)
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam panowie.
Chciałbym spytać, czy ktoś z was miał problem, który mnie dotyczy bądź wie co może być przyczyną. Skrzynia to oczywiście AF40.
Przebieg 188 tyś, olej wymieniany przy 180 tyś. Jeśli chodzi o samą pracę skrzyni to biegi wchodzą bez najmniejszych szarpnięć czy prześlizgów, również nie ma żadnych problemów i szarpnięć przy redukcji, natomiast skrzynia nagle sama z siebie zaczęła wchodzić w tryb awaryjny, na początku raz na 2-3 tygodnie przez miesiąc, teraz już niestety cały czas.
Kody błędów to:
Z silnika:
P0700 - Układ regulacji pracy skrzyni biegów (zadanie zapalenia lampki MIL) - Nieprawidłowość - stałe
P1700 - Zadanie wykonania przeglądu serwisowego ze sterownika skrzyni automatycznej - Nieciągle
Ze skrzyni biegów:
P0753 - Zawór wyboru biegu 2 - Sygnał wyjściowy zbyt wysoki - Nieciągle (w innych opisach znalazłem do opisu tego błędu jeszcze 'usterka elektryczna' )
Moje pytanie brzmi, czy to będzie objaw uszkodzenia sterownika elektrycznego (selektora), czy raczej będzie to uszkodzony zawór 2 w sterowniku hydraulicznym?
Nie chciałbym się narazić na niepotrzebne koszty, bo jak wiadomo sterownik hydrauliczny swoje kosztuje....
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Chciałbym spytać, czy ktoś z was miał problem, który mnie dotyczy bądź wie co może być przyczyną. Skrzynia to oczywiście AF40.
Przebieg 188 tyś, olej wymieniany przy 180 tyś. Jeśli chodzi o samą pracę skrzyni to biegi wchodzą bez najmniejszych szarpnięć czy prześlizgów, również nie ma żadnych problemów i szarpnięć przy redukcji, natomiast skrzynia nagle sama z siebie zaczęła wchodzić w tryb awaryjny, na początku raz na 2-3 tygodnie przez miesiąc, teraz już niestety cały czas.
Kody błędów to:
Z silnika:
P0700 - Układ regulacji pracy skrzyni biegów (zadanie zapalenia lampki MIL) - Nieprawidłowość - stałe
P1700 - Zadanie wykonania przeglądu serwisowego ze sterownika skrzyni automatycznej - Nieciągle
Ze skrzyni biegów:
P0753 - Zawór wyboru biegu 2 - Sygnał wyjściowy zbyt wysoki - Nieciągle (w innych opisach znalazłem do opisu tego błędu jeszcze 'usterka elektryczna' )
Moje pytanie brzmi, czy to będzie objaw uszkodzenia sterownika elektrycznego (selektora), czy raczej będzie to uszkodzony zawór 2 w sterowniku hydraulicznym?
Nie chciałbym się narazić na niepotrzebne koszty, bo jak wiadomo sterownik hydrauliczny swoje kosztuje....
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8456
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
czy może mi ktoś napisać, przy jakiej ilości obrotów zmieniają się poszczególne biegi w mojej skrzyni AF40? bo nigdzie nie mogę tego znaleźć
Jest to dla mnie ważne, bo chcę porównać z opisem nowego softu dla mojego vin, - jakie to ilości obrotów są z tego opisu nowego softu?
Jest to dla mnie ważne, bo chcę porównać z opisem nowego softu dla mojego vin, - jakie to ilości obrotów są z tego opisu nowego softu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 7 kwie 2018, o 18:01
- Auto: Insignia 2.0cdti '09
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam Koleżanko, biegi skrzynia zmienia różnie, tzn jak mocniej dociskamy gazu to później zmieni na wyższy, jak jedziemy ekonomicznie to szybciej przełączy. Skrzynia sama dostosowuje moment zmiany biegu i tylko to zmienili pewnie, tzn żeby mniej przeciągała albo szybciej wrzucala wyższy bieg i odwrotnie. Mam nadzieję, że wytłumaczyłem w miarę logicznie hehe pozdrawienia z Gołdapi... chwilowo
Wysłane z mojego LG-H736 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H736 przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8456
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Dzięki, bo myślałam, że na to jest jakaś tabelka albo coś gdyż nadal zastanawiam się czy jechać do aso po tę aktualizację bo nie wiem co ona mi zmieni/poprawi.
Radio 357 :)
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Jeżeli nic się nie dzieje to aktualizacja zmieni tylko stan twojego portwela.
Skrzynia jest adaptacyjna i jak pociśniesz trochę to będzie zmieniać biegi wyżej , ale jak odepniesz akumulator ( najlepiej na noc) to zresetuje się do ustawień fabrycznych i wtedy zależnie od Twojego stylu jazdy nauczy się jak zmieniać biegi. Pisałaś kilkukrotnie że lubisz pocisnąć to i biegi będzie zmieniać wyżej no i w benzynie z reguły zmienia o 500 obr wyżej niż w dieslu.
Skrzynia jest adaptacyjna i jak pociśniesz trochę to będzie zmieniać biegi wyżej , ale jak odepniesz akumulator ( najlepiej na noc) to zresetuje się do ustawień fabrycznych i wtedy zależnie od Twojego stylu jazdy nauczy się jak zmieniać biegi. Pisałaś kilkukrotnie że lubisz pocisnąć to i biegi będzie zmieniać wyżej no i w benzynie z reguły zmienia o 500 obr wyżej niż w dieslu.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3044
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Jeżeli to jest akcja serwisowa to nie uszczupli portfela, jeżeli sama chcesz to będziesz płacić.
Tak jak kol rataj pisze, na noc odpiąć aku i sama się zresetuje.
Tak jak kol rataj pisze, na noc odpiąć aku i sama się zresetuje.
Insignia MY2012
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
trochę to się mylicie
jak widać w tytule na załączonym obrazku, to zmiana w oprogramowaniu dotyczy zmiany biegu z 5 na 4 i z 3 na 2. W przypadku zmiany z 5 na 4 dotyczy zmniejszenia obrotów, zatem zmiana będzie następowała przy mniejszych obrotach niż we wcześniejszym oprogramowaniu. Jest to newralgiczny punk pracy tej skrzyni, bo pamiętamy, że szarpanie w czasie redukcji najczęściej występuje właśnie z 5 na 4. Następuje wówczas zmiana koszy z C2 na C1. Może dlatego zmniejszyli obroty, przy których ta zmiana ma następować, aby łagodniej to następowało.
Druga zmiana to zmniejszenie mocy przy zmianie z 3 na 2. Założenie pewnie podobne jak wyżej.
Zmiany biegów w dół następują w zasadzie zawsze przy takich samych obrotach niezależnie od stylu jazdy. W górę tak, jest to zależne od wciskania pedału gazu, ale w dół już nie. Tylko posiadacze przycisku sport mogą ten próg przestawić, bo w trybie sport w dół będzie zrzucał przy wyższych obrotach, ale tez zawsze przy jednakowych.
U mnie w dół zrzuca przy około 1300 obr/min.
Zwrócę teraz jeszcze uwagę, czy występują róznice między zrucaniem na poszczególnych biegach, ale faktycznie jak kojarzę, to z 5 na 4 jest chyba niżej niż np z 6 na 5. Różnice nie są duże może z 50 może 100 obrotów mniej, bo jakoś szczególnie nie zwróciło to mojej uwagi. Nie wiedziałem o tym, że zmiana oprogramowania tego właśnie dotyczyła.
Kiedyś nagrałem film przy schodzeniu z biegów, aby zobaczyć jak działa lock-up i hamowanie silnikiem. Widać na nim jak zmieniane są biegi w dół po obrotomierzu. Szkoda, że w oplu nie pokazuje nr biegu w trybie auto
Na filmie jest widoczna tylko jedna zmiana w dół i później już przy prędkości około 34 km/h odpuszczenie lock-up (obroty spadają do około 850/min.
@Dokia, wystarczy się podpiąć z op-comem i sprawdzić nr oprogramowania.
jak widać w tytule na załączonym obrazku, to zmiana w oprogramowaniu dotyczy zmiany biegu z 5 na 4 i z 3 na 2. W przypadku zmiany z 5 na 4 dotyczy zmniejszenia obrotów, zatem zmiana będzie następowała przy mniejszych obrotach niż we wcześniejszym oprogramowaniu. Jest to newralgiczny punk pracy tej skrzyni, bo pamiętamy, że szarpanie w czasie redukcji najczęściej występuje właśnie z 5 na 4. Następuje wówczas zmiana koszy z C2 na C1. Może dlatego zmniejszyli obroty, przy których ta zmiana ma następować, aby łagodniej to następowało.
Druga zmiana to zmniejszenie mocy przy zmianie z 3 na 2. Założenie pewnie podobne jak wyżej.
Zmiany biegów w dół następują w zasadzie zawsze przy takich samych obrotach niezależnie od stylu jazdy. W górę tak, jest to zależne od wciskania pedału gazu, ale w dół już nie. Tylko posiadacze przycisku sport mogą ten próg przestawić, bo w trybie sport w dół będzie zrzucał przy wyższych obrotach, ale tez zawsze przy jednakowych.
U mnie w dół zrzuca przy około 1300 obr/min.
Zwrócę teraz jeszcze uwagę, czy występują róznice między zrucaniem na poszczególnych biegach, ale faktycznie jak kojarzę, to z 5 na 4 jest chyba niżej niż np z 6 na 5. Różnice nie są duże może z 50 może 100 obrotów mniej, bo jakoś szczególnie nie zwróciło to mojej uwagi. Nie wiedziałem o tym, że zmiana oprogramowania tego właśnie dotyczyła.
Kiedyś nagrałem film przy schodzeniu z biegów, aby zobaczyć jak działa lock-up i hamowanie silnikiem. Widać na nim jak zmieniane są biegi w dół po obrotomierzu. Szkoda, że w oplu nie pokazuje nr biegu w trybie auto
Na filmie jest widoczna tylko jedna zmiana w dół i później już przy prędkości około 34 km/h odpuszczenie lock-up (obroty spadają do około 850/min.
@Dokia, wystarczy się podpiąć z op-comem i sprawdzić nr oprogramowania.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 07:13
- Auto: sport tourer 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
wczoraj powiedziałem na swój temat kilka przykrych słów. Pół roku temu wymieniałem skrzynię (awaria przy 252k), a wczoraj musiałem zmienić gumy stabilizatora. Polecam wszystkim, jeśli już sanki są w dole, bezwarunkowo przyjżeć się tym gumom. Kosztują grosze, a dostęp później paskudny
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3044
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Ja tam na tym filmie hamowania silnikiem nie widzę, normalne zwalnianie po puszczeniu gazu i zrzucenie biegu.
Insignia MY2012
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Zbyszek, akurat chodziło bardziej o pokazanie przy jakich obrotach nastąpiło zrzucenie biegu na niższy.
Natomiast w kwestii hamowania silnikiem, normalnie w automatach ze sprzęgłem hydrokinetycznym, sprzęgło to jest jednokierunkowe. Czyli silnik napędza skrzynie i auto, gdy silnik ciągnie, natomiast, gdy puścisz gaz obroty spadają do poziomu wolnych obrotów, jak na postoju, a samochód sobie leci jak na luzie. Pojeździj starszymi automatami.
W naszych oplach, jak i w każdym nowszym aucie, wewnątrz sprzęgła hydrokinetycznego zastosowana tradycyjna tarczę sprzęgłową i nazwano to lock-up. W czasie, gdy puszczasz gaz, to sprzęgło jest załączone i silnik pozostaję zesprzęglony ze skrzynią biegów. Pozwala to na hamowanie silnikiem, czyli obroty nie spadają do wolnych. Czuć, ze samochód jest wyhamowywany silnikiem. Ten lock-up jest rozłączany przy prędkości poniżej 35 km/h co widać na filmie jak obroty spadają do poziomu wolnych obrotów a auto toczy się dalej.
Zobacz u siebie przy większych prędkościach. puść gaz od 70 km/h i pozwól mu na swobodny wybieg do zera. Ewidentnie odczujesz jak po spadku prędkości poniżej tych 35 km/h auto zachowuje się, jakbyś w manualu wrzucił na luz.
Lock-up ma wiele funkcji, nie tylko do hamowania silnikiem, żeby tego nikt nie zrozumiał, że jest tylko po to. W czasie jazdy także wyręcza sprzęgło hydrauliczne w określonych warunkach.
Natomiast w kwestii hamowania silnikiem, normalnie w automatach ze sprzęgłem hydrokinetycznym, sprzęgło to jest jednokierunkowe. Czyli silnik napędza skrzynie i auto, gdy silnik ciągnie, natomiast, gdy puścisz gaz obroty spadają do poziomu wolnych obrotów, jak na postoju, a samochód sobie leci jak na luzie. Pojeździj starszymi automatami.
W naszych oplach, jak i w każdym nowszym aucie, wewnątrz sprzęgła hydrokinetycznego zastosowana tradycyjna tarczę sprzęgłową i nazwano to lock-up. W czasie, gdy puszczasz gaz, to sprzęgło jest załączone i silnik pozostaję zesprzęglony ze skrzynią biegów. Pozwala to na hamowanie silnikiem, czyli obroty nie spadają do wolnych. Czuć, ze samochód jest wyhamowywany silnikiem. Ten lock-up jest rozłączany przy prędkości poniżej 35 km/h co widać na filmie jak obroty spadają do poziomu wolnych obrotów a auto toczy się dalej.
Zobacz u siebie przy większych prędkościach. puść gaz od 70 km/h i pozwól mu na swobodny wybieg do zera. Ewidentnie odczujesz jak po spadku prędkości poniżej tych 35 km/h auto zachowuje się, jakbyś w manualu wrzucił na luz.
Lock-up ma wiele funkcji, nie tylko do hamowania silnikiem, żeby tego nikt nie zrozumiał, że jest tylko po to. W czasie jazdy także wyręcza sprzęgło hydrauliczne w określonych warunkach.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8456
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Op-com to ja mam chyba w Suwałkach . Ale skoro tam po vin wyszło oprogramowanie dostępne, to chyba znaczy że mojej dotyczy, bo ja nie zmieniałam nigdy a pytałam i moja koleżanka, wcześniejsza Isi właścicielka też nie. Ja czasem w mojej czuję wrzucanie/zrzucanie biegu dokładnie na 1000obrotów, dokładnie tylko w tym miejscu.
A czy ja mogę odłączyć ten aku w dzień? Bo piszecie że na noc a wtedy jest jakby ciemno.. to na jaką ilość czasu ma być odłączone?
A czy ja mogę odłączyć ten aku w dzień? Bo piszecie że na noc a wtedy jest jakby ciemno.. to na jaką ilość czasu ma być odłączone?
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2018, o 09:12 przez dokia, łącznie zmieniany 1 raz.
Radio 357 :)
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3044
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Automatami miałem okazję jeździć dość wcześnie kiedy były jeszcze 3 biegowe tak że porównanie mam. Co do lock-up to się zgadza. U mnie jest dość dużo górek, mam gdzie takie zachowania hamowania obserwować i dość często z tego korzystam.
Gdzie ja mam szukać drogi aby czekać aby z 70 km/h spadło do 30 km/h, chyba że pod górkę Już by mnie trafiło a z natury to ja jestem spokojny
Gdzie ja mam szukać drogi aby czekać aby z 70 km/h spadło do 30 km/h, chyba że pod górkę Już by mnie trafiło a z natury to ja jestem spokojny
Insignia MY2012
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
[quote=dokia post_id=158273 time=1538294664 user_id=23103
A czy ja mogę odłączyć ten aku w dzień? Bo piszecie że na noc a wtedy jest jakby ciemno.. to na jaką ilość czasu ma być odłączone?
[/quote]
rozbawiaś mnie. Możesz w dzień, chodziło tylko o to że zazwyczaj w nocy auto stoi to i prąd mu nie potrzebny.
Żeby być pewnym że sterownik się zresetuje godzina bez prądu powinna wystarczyć, ale więcej nie zaszkodzi.
A czy ja mogę odłączyć ten aku w dzień? Bo piszecie że na noc a wtedy jest jakby ciemno.. to na jaką ilość czasu ma być odłączone?
[/quote]
rozbawiaś mnie. Możesz w dzień, chodziło tylko o to że zazwyczaj w nocy auto stoi to i prąd mu nie potrzebny.
Żeby być pewnym że sterownik się zresetuje godzina bez prądu powinna wystarczyć, ale więcej nie zaszkodzi.