--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia automatyczna AF-40

ODPOWIEDZ
czamil
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 25 wrz 2016, o 18:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: czamil » 10 sie 2018, o 09:00

Wymiana oleju przy takich objawach nic Ci nie da. Jestem świeżo po regeneracji AF40. Miałem problem z brakiem biegów 4, 5, 6 - ślizgało się i nie wrzucało wyższych biegów. Zregenerowałem sprzęgło + nowy kosz C2 direct + uszczelnienia + tarcze + olej + nowy sterownik hydrauliczny (były też problemy z redukcją 5/4 na gorącej skrzyni). Adaptację zrobiłem sobie vxdiagem - teraz zero problemów. Koszt 6 tys.

dLx
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 sie 2018, o 14:29
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: dLx » 28 sie 2018, o 18:05

Cześć!

Jestem nowy na forum, uważnie starałem się przeczytać wszystkie 34str, ale nie znalazłem mojego problemu.

Mianowicie Insignia 2.0 CDTI, 160KM, automat, 147k km na liczniku, rocznik 2008 . Olej wymieniany regularnie, ostatnio opona mi strzeliła i czekam na nową - jeżdżę na dojazdówce. Może przypadek, ale...
Skrzynia nie chce wrzucać 3ciego biegu. Jeśli ręcznie mu wrzucę to nie ma problemu. Czasami coś jej się odblokuje i z powrotem działa, ale na krótko. Czy wiecie co to może być?
Mechanik powiedział, że to może być przez jedno mniejsze koło (dojazd) i czekamy na nową (mam nadzieję że jutro przyjdzie)... Dojazd jest założony z tyłu po stronie kierowcy.
Komputer nie chce pokazywać żadnych błędów... Pomocy

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3044
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Zbyszek01 » 28 sie 2018, o 18:15

Odłącz aku na pół godz, to zrestartuje sterownik skrzyni i może się coś poprawi?
Insignia MY2012

titanium
Użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 18 cze 2015, o 21:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: titanium » 28 sie 2018, o 18:49

A co ma koło dojazdowe na nie napędzanej osi ?

dLx
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 sie 2018, o 14:29
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: dLx » 28 sie 2018, o 21:17

No ten mechanik mówił że skrzynia być może sczytuje dane ze wszystkich kół.

fazi
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: fazi » 22 wrz 2018, o 20:02

Czy Wasze skrzynie też wyją na 1 biegu? Poprzednio miałem Astrę z identycznym napędem i też wyło.
Drugi problem to stuknięcia przy redukcji z 5 na 4 (tylko po jeździe dłuższej niż 50km). Walnięcie jakby młotkiem ktoś uderzył.
Olej wymieniałem przy okazji remontu silnika. Wlane około 3,5 L RAVENOL ATF T-WS Lifetime.
Wlałem 0,5L po zakręceniu korka spustowego zgodnie z procedurą. Dolać resztę?
Chyba że to coś innego. Nie wiem jak było przed remontem bo kupiłem z uszkodzonym silnikiem.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2018, o 20:15 przez fazi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8456
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: dokia » 22 wrz 2018, o 20:09

Moja nie wyje, ale czasem "czuję" jak zrzuca/wrzuca bieg dokładnie wtedy gdy wskazówka jest na 1k obrotów. Pytałam o to w ASO przy okazji wymiany oleju w skrzyni i dowiedziałam się, że jednak taki mechanizm musi dawać czasem jakieś odczucia, a poza tym ma już swoje lata (też mam ten sam rocznik co Ty). Zapytałam czy to znaczy że mam się przyzwyczaić bo już lepiej nie będzie? :P i potwierdzono ów fakt :lol:
Radio 357 :)

andzyy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: andzyy » 26 wrz 2018, o 16:10

Witam panowie.
Chciałbym spytać, czy ktoś z was miał problem, który mnie dotyczy bądź wie co może być przyczyną. Skrzynia to oczywiście AF40.

Przebieg 188 tyś, olej wymieniany przy 180 tyś. Jeśli chodzi o samą pracę skrzyni to biegi wchodzą bez najmniejszych szarpnięć czy prześlizgów, również nie ma żadnych problemów i szarpnięć przy redukcji, natomiast skrzynia nagle sama z siebie zaczęła wchodzić w tryb awaryjny, na początku raz na 2-3 tygodnie przez miesiąc, teraz już niestety cały czas.
Kody błędów to:
Z silnika:

P0700 - Układ regulacji pracy skrzyni biegów (zadanie zapalenia lampki MIL) - Nieprawidłowość - stałe
P1700 - Zadanie wykonania przeglądu serwisowego ze sterownika skrzyni automatycznej - Nieciągle

Ze skrzyni biegów:

P0753 - Zawór wyboru biegu 2 - Sygnał wyjściowy zbyt wysoki - Nieciągle (w innych opisach znalazłem do opisu tego błędu jeszcze 'usterka elektryczna' )

Moje pytanie brzmi, czy to będzie objaw uszkodzenia sterownika elektrycznego (selektora), czy raczej będzie to uszkodzony zawór 2 w sterowniku hydraulicznym?
Nie chciałbym się narazić na niepotrzebne koszty, bo jak wiadomo sterownik hydrauliczny swoje kosztuje....

Z góry bardzo dziękuje za pomoc.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8456
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: dokia » 29 wrz 2018, o 21:50

czy może mi ktoś napisać, przy jakiej ilości obrotów zmieniają się poszczególne biegi w mojej skrzyni AF40? bo nigdzie nie mogę tego znaleźć :(
Jest to dla mnie ważne, bo chcę porównać z opisem nowego softu dla mojego vin, - jakie to ilości obrotów są z tego opisu nowego softu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Radio 357 :)

kamas220186
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 18:01
Auto: Insignia 2.0cdti '09
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: kamas220186 » 30 wrz 2018, o 01:21

Witam Koleżanko, biegi skrzynia zmienia różnie, tzn jak mocniej dociskamy gazu to później zmieni na wyższy, jak jedziemy ekonomicznie to szybciej przełączy. Skrzynia sama dostosowuje moment zmiany biegu i tylko to zmienili pewnie, tzn żeby mniej przeciągała albo szybciej wrzucala wyższy bieg i odwrotnie. Mam nadzieję, że wytłumaczyłem w miarę logicznie hehe pozdrawienia z Gołdapi... chwilowo

Wysłane z mojego LG-H736 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8456
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: dokia » 30 wrz 2018, o 05:51

Dzięki, bo myślałam, że na to jest jakaś tabelka albo coś 🤔 gdyż nadal zastanawiam się czy jechać do aso po tę aktualizację bo nie wiem co ona mi zmieni/poprawi. 🚗
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: rataj73 » 30 wrz 2018, o 06:04

Jeżeli nic się nie dzieje to aktualizacja zmieni tylko stan twojego portwela.
Skrzynia jest adaptacyjna i jak pociśniesz trochę to będzie zmieniać biegi wyżej , ale jak odepniesz akumulator ( najlepiej na noc) to zresetuje się do ustawień fabrycznych i wtedy zależnie od Twojego stylu jazdy nauczy się jak zmieniać biegi. Pisałaś kilkukrotnie że lubisz pocisnąć to i biegi będzie zmieniać wyżej no i w benzynie z reguły zmienia o 500 obr wyżej niż w dieslu.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3044
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Zbyszek01 » 30 wrz 2018, o 06:07

Jeżeli to jest akcja serwisowa to nie uszczupli portfela, jeżeli sama chcesz to będziesz płacić.
Tak jak kol rataj pisze, na noc odpiąć aku i sama się zresetuje.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: KaMYk » 30 wrz 2018, o 07:03

trochę to się mylicie :)
jak widać w tytule na załączonym obrazku, to zmiana w oprogramowaniu dotyczy zmiany biegu z 5 na 4 i z 3 na 2. W przypadku zmiany z 5 na 4 dotyczy zmniejszenia obrotów, zatem zmiana będzie następowała przy mniejszych obrotach niż we wcześniejszym oprogramowaniu. Jest to newralgiczny punk pracy tej skrzyni, bo pamiętamy, że szarpanie w czasie redukcji najczęściej występuje właśnie z 5 na 4. Następuje wówczas zmiana koszy z C2 na C1. Może dlatego zmniejszyli obroty, przy których ta zmiana ma następować, aby łagodniej to następowało.
Druga zmiana to zmniejszenie mocy przy zmianie z 3 na 2. Założenie pewnie podobne jak wyżej.
Zmiany biegów w dół następują w zasadzie zawsze przy takich samych obrotach niezależnie od stylu jazdy. W górę tak, jest to zależne od wciskania pedału gazu, ale w dół już nie. Tylko posiadacze przycisku sport mogą ten próg przestawić, bo w trybie sport w dół będzie zrzucał przy wyższych obrotach, ale tez zawsze przy jednakowych.
U mnie w dół zrzuca przy około 1300 obr/min.
Zwrócę teraz jeszcze uwagę, czy występują róznice między zrucaniem na poszczególnych biegach, ale faktycznie jak kojarzę, to z 5 na 4 jest chyba niżej niż np z 6 na 5. Różnice nie są duże może z 50 może 100 obrotów mniej, bo jakoś szczególnie nie zwróciło to mojej uwagi. Nie wiedziałem o tym, że zmiana oprogramowania tego właśnie dotyczyła.

Kiedyś nagrałem film przy schodzeniu z biegów, aby zobaczyć jak działa lock-up i hamowanie silnikiem. Widać na nim jak zmieniane są biegi w dół po obrotomierzu. Szkoda, że w oplu nie pokazuje nr biegu w trybie auto :)
Na filmie jest widoczna tylko jedna zmiana w dół i później już przy prędkości około 34 km/h odpuszczenie lock-up (obroty spadają do około 850/min.


@Dokia, wystarczy się podpiąć z op-comem i sprawdzić nr oprogramowania.

frembud
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 21 lut 2015, o 07:13
Auto: sport tourer 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: frembud » 30 wrz 2018, o 08:27

wczoraj powiedziałem na swój temat kilka przykrych słów. Pół roku temu wymieniałem skrzynię (awaria przy 252k), a wczoraj musiałem zmienić gumy stabilizatora. Polecam wszystkim, jeśli już sanki są w dole, bezwarunkowo przyjżeć się tym gumom. Kosztują grosze, a dostęp później paskudny

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3044
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Zbyszek01 » 30 wrz 2018, o 08:34

Ja tam na tym filmie hamowania silnikiem nie widzę, normalne zwalnianie po puszczeniu gazu i zrzucenie biegu.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: KaMYk » 30 wrz 2018, o 09:00

Zbyszek, akurat chodziło bardziej o pokazanie przy jakich obrotach nastąpiło zrzucenie biegu na niższy.
Natomiast w kwestii hamowania silnikiem, normalnie w automatach ze sprzęgłem hydrokinetycznym, sprzęgło to jest jednokierunkowe. Czyli silnik napędza skrzynie i auto, gdy silnik ciągnie, natomiast, gdy puścisz gaz obroty spadają do poziomu wolnych obrotów, jak na postoju, a samochód sobie leci jak na luzie. Pojeździj starszymi automatami.
W naszych oplach, jak i w każdym nowszym aucie, wewnątrz sprzęgła hydrokinetycznego zastosowana tradycyjna tarczę sprzęgłową i nazwano to lock-up. W czasie, gdy puszczasz gaz, to sprzęgło jest załączone i silnik pozostaję zesprzęglony ze skrzynią biegów. Pozwala to na hamowanie silnikiem, czyli obroty nie spadają do wolnych. Czuć, ze samochód jest wyhamowywany silnikiem. Ten lock-up jest rozłączany przy prędkości poniżej 35 km/h co widać na filmie jak obroty spadają do poziomu wolnych obrotów a auto toczy się dalej.
Zobacz u siebie przy większych prędkościach. puść gaz od 70 km/h i pozwól mu na swobodny wybieg do zera. Ewidentnie odczujesz jak po spadku prędkości poniżej tych 35 km/h auto zachowuje się, jakbyś w manualu wrzucił na luz.

Lock-up ma wiele funkcji, nie tylko do hamowania silnikiem, żeby tego nikt nie zrozumiał, że jest tylko po to. W czasie jazdy także wyręcza sprzęgło hydrauliczne w określonych warunkach.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8456
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: dokia » 30 wrz 2018, o 09:04

Op-com to ja mam chyba w Suwałkach 😂 . Ale skoro tam po vin wyszło oprogramowanie dostępne, to chyba znaczy że mojej dotyczy, bo ja nie zmieniałam nigdy a pytałam i moja koleżanka, wcześniejsza Isi właścicielka też nie. Ja czasem w mojej czuję wrzucanie/zrzucanie biegu dokładnie na 1000obrotów, dokładnie tylko w tym miejscu.

A czy ja mogę odłączyć ten aku w dzień? Bo piszecie że na noc a wtedy jest jakby ciemno.. to na jaką ilość czasu ma być odłączone?
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2018, o 09:12 przez dokia, łącznie zmieniany 1 raz.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3044
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Zbyszek01 » 30 wrz 2018, o 09:12

Automatami miałem okazję jeździć dość wcześnie kiedy były jeszcze 3 biegowe tak że porównanie mam. Co do lock-up to się zgadza. U mnie jest dość dużo górek, mam gdzie takie zachowania hamowania obserwować i dość często z tego korzystam.
Gdzie ja mam szukać drogi aby czekać aby z 70 km/h spadło do 30 km/h, chyba że pod górkę ;D Już by mnie trafiło a z natury to ja jestem spokojny :lol:
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: rataj73 » 30 wrz 2018, o 09:32

[quote=dokia post_id=158273 time=1538294664 user_id=23103
A czy ja mogę odłączyć ten aku w dzień? Bo piszecie że na noc a wtedy jest jakby ciemno.. to na jaką ilość czasu ma być odłączone?
[/quote]

:D rozbawiaś mnie. Możesz w dzień, chodziło tylko o to że zazwyczaj w nocy auto stoi to i prąd mu nie potrzebny.
Żeby być pewnym że sterownik się zresetuje godzina bez prądu powinna wystarczyć, ale więcej nie zaszkodzi.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”