--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Uważam, że jeśli olej spełnia normy producenta to nie zaszkodzi. Co do mieszania oleju sporo ludzi kupuje używane samochody nie wiedząc czy kiedykolwiek był wymieniany olej w skrzyni a nawet gdyby to często nie wiadomo na jaki, więc jeśli kupisz oryginalny to nie masz pewności, że to ten sam olej który aktualnie masz w skrzyni.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
tak, tylko cena może być niższa, ja płaciłem ostatnio po 48 zł w Płocku w ASObarthas pisze:Oplowski w oryginale to ten tak ?
Zastosowanie:Głodny pisze:Uważam, że jeśli olej spełnia normy producenta to nie zaszkodzi.
Olej TOP TEC ATF 1800 został opracowany przede wszystkim do zastosowania w przekładniach ZF typu: 6HP19/26/32, zamontowanych przede wszystkim w pojazdach BMW, Jaguar, Land Rover i niektórych modeli Porsche. Dodatkowo TOP TEC ATF 1800 spełnia inne wymagania co czyni ten produkt bardziej uniwersalnym.
Specyfikacja:
Dexron VI ; Mercon LV
Liqui Moly rekomenduje ten produkt do przekładni, które wymagają oleju o specyfikacji:
BMW 83 22 0 142 516 (M-1375.4) ; Hyundai SP-IV ; Nissan Matic S ; Toyota WS
Jakoś w opisie nie znajduję informacji, że spełnia specyfikację AW-1 GM.
Dla mnie to lej co chcesz, nawet roślinny, nie mniej wiem, ze ta skrzynia jest wrażliwa na olej i oleje spełniające specyfikacje Dexron VI to tej skrzyni nie są zalecane.
Dyskusji o olejach do AF40-6 jest już dość w necie, nie ma potrzeby tworzyć następnej.
Kolega barthas alternatywy zna, sam wybierze. Ja osobiście leje tylko GM AW-1, a wymiany statyczne robię co 30tys. km. Jak GM i LM sa w takiej samej cenie, to jaki jest argument, aby lać olej niezgodny ze specyfikacją i mieszać go z oryginałem? ja nie widzę żadnego.
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
W takim razie ma to jakiś sens, ale chyba zdajesz sobie sprawę, że sporo ludzi kupuje insignie z przebiegami ok 200tyś i nie znają dokładnej historii auta nie wiedząc czy ktoś wymieniał w ogóle olej.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
no ale co to zmienia? większe prawdopodobieństwo jest, że olej jest oryginalny niż innego producenta.
Poza tym, żeby on kosztował 25 zł/litr, to jeszcze jakieś uzasadnienie jest, ale jak LM i GM są w takiej samej cenie?
Jak napisałem, każdy robi jak uważa, ale specyfikacja Dexron VI jest do skrzyć Opla typu 6Txx, czyli GM-owskich
AF40+6 to skrzynia AISIN i do niej Dexrona VI nikt nie poleca.
Poza tym, żeby on kosztował 25 zł/litr, to jeszcze jakieś uzasadnienie jest, ale jak LM i GM są w takiej samej cenie?
Jak napisałem, każdy robi jak uważa, ale specyfikacja Dexron VI jest do skrzyć Opla typu 6Txx, czyli GM-owskich
AF40+6 to skrzynia AISIN i do niej Dexrona VI nikt nie poleca.
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
To nie jedyna skrzynia automatyczna, w której robiłem wymianę oleju i nie trzymałbym się tego tak sztywno poza tym uważam, że produkty LM są dużo lepsze niż GM. Przejechałem już ponad 2 tyś od wymiany i skrzynia pracuje tak jak wcześniej więc zobaczymy co z tego wyniknie. Nie podejrzewam, że wydarzy się jakiś dramat
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
I tego się trzymajmy, tylko jak komuś doradzasz na forum, to zaznacz, że jest to Twoja opinia i proponowane rozwiązanie nie jest zalecane przez producenta.
Ty zdecydowałeś się na taki krok, ale ktoś, kto szuka informacji, to chce rzetelnej, aby mógł sam ocenić ryzyko.
Olej AW-1 to nie jest produkt GM, a olej, którego specyfikacja została opracowana przez firmę AISIN i jest produkowany przez jakąś firmę olejową.
A że się nic nie stanie, zapewne nie, ale niech każdy ma prawo podjąć decyzję w oparciu o rzetelna informację.
Ty zdecydowałeś się na taki krok, ale ktoś, kto szuka informacji, to chce rzetelnej, aby mógł sam ocenić ryzyko.
Olej AW-1 to nie jest produkt GM, a olej, którego specyfikacja została opracowana przez firmę AISIN i jest produkowany przez jakąś firmę olejową.
A że się nic nie stanie, zapewne nie, ale niech każdy ma prawo podjąć decyzję w oparciu o rzetelna informację.
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Ja mam zalany olej Dextron, przejechałem 60kkm i nie mam żadnych problemów, skrzynia chodzi tak samo jak na początku.
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Problem z skrzynia...mam pytanie czy mozna zaadoptować nowszą skrzynię do Insigni 2009 rok a20dth czy tylko do roku 11'?Czy te z 11 roku wszystkie pasują?
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Zrób sobie zdjęcie tabliczki znamionowej która jest zamontowana na skrzyni. Zobaczysz bez żadnego problemu otwierając maskę - będzie ją widać jak spojrzysz pomiędzy akumulatorem a silnikiem.
Następnie odczytaj tabliczkę zgodnie z poniższą stroną, potem pozostaje porównanie jaka skrzynia będzie pasować do twojego samochodu
http://www.opel-infos.de/getriebe/af40.html
Przykład:
Skrzynia ma oznaczenie 1FKT wieć możesz zamontować skrzynie o oznaczeniu:
Następnie odczytaj tabliczkę zgodnie z poniższą stroną, potem pozostaje porównanie jaka skrzynia będzie pasować do twojego samochodu
http://www.opel-infos.de/getriebe/af40.html
Przykład:
Skrzynia ma oznaczenie 1FKT wieć możesz zamontować skrzynie o oznaczeniu:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- szogi84
- Użytkownik
- Posty: 331
- Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
- Auto: Insignia 2.0 benzyna
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Ja mam zalany ten w Zielonej Górze to samo co orginał
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
U mnie poszła wymiana statyczna 3,5 litra GMa oryginalnego oleju. Mam wrazenie ze ladniej biegi zmienia ale to pewnie placebo
Ostatnio zmieniony 18 maja 2017, o 22:11 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt. 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt. 8
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam mam pytanie czy regenerował ktoś sprzęgło hydrokinetyczne?czy można je samemu wymontować? Czy poleca ktoś jakiś serwis z regeneracja .dzieki i pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 maja 2017, o 18:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Cześć wszystkim,
To mój pierwszy post. Jestem właścicielem Insigni od 2 miesięcy i używałem na razie tak w kratkę ale zaczynam dostrzegać pewne niedomagania AF-40. Kupiłem auto w serwisie Opla w Waldkirch i myślałem, że będzie perełka. Ale już chyba wiem czemu Niemiec sprzedawał. W komisie pytając czy był wymieniany olej w ASB uzyskałem odpowiedź, że bezobsługowa... jak większość z Was.
Na krótkich dystansach nawet nie zwracałem uwagi. Auto jeździło i było wszystko ok. Ale raz pojechałem dalej (100 km), rozgrzało się dobrze i tu nagle na światłach ruszam i szarpło dość znacząco przy uruchamianiu 1 biegu. Od tego momentu zacząłem przyglądać się bardziej skrzyni. Szarpanie na 1 zdarza się sporadycznie i tylko po nagrzaniu (najbardziej upierdliwe przy ruszaniu pod górkę bo puszczam hamulec auto leci przez ułamek sekundy w dół i nagle jeb). Teraz już asekuracyjnie wolno puszczam hamulec. Poza tym zauważyłem przeciąganie z 3 na 4 chyba i czasami poszarpywanie przy szybkim hamowaniu. W związku mam kilka pytań:
1.Rozumiem, że olej (mam nadzieję, że nic więcej). Kupiłem już 4l na statyczną wymianę ale w zasadzie nie rozumiem czemu nie dynamiczna? Koleś z A'matic z Susca stwierdził, że dynamiczną tylko na własną odpowiedzialność. Nie lubię odpowiedzi nie bo nie. Co jest przyczyną, że dynamiczna nie jest zalecana? Przecież na zdrowy rozsądek jest lepsza?
2.Gdzie mogę kupić uszczelki pod korki?
3.Czy po każdej wymianie musi być reset adaptacji?
To mój pierwszy post. Jestem właścicielem Insigni od 2 miesięcy i używałem na razie tak w kratkę ale zaczynam dostrzegać pewne niedomagania AF-40. Kupiłem auto w serwisie Opla w Waldkirch i myślałem, że będzie perełka. Ale już chyba wiem czemu Niemiec sprzedawał. W komisie pytając czy był wymieniany olej w ASB uzyskałem odpowiedź, że bezobsługowa... jak większość z Was.
Na krótkich dystansach nawet nie zwracałem uwagi. Auto jeździło i było wszystko ok. Ale raz pojechałem dalej (100 km), rozgrzało się dobrze i tu nagle na światłach ruszam i szarpło dość znacząco przy uruchamianiu 1 biegu. Od tego momentu zacząłem przyglądać się bardziej skrzyni. Szarpanie na 1 zdarza się sporadycznie i tylko po nagrzaniu (najbardziej upierdliwe przy ruszaniu pod górkę bo puszczam hamulec auto leci przez ułamek sekundy w dół i nagle jeb). Teraz już asekuracyjnie wolno puszczam hamulec. Poza tym zauważyłem przeciąganie z 3 na 4 chyba i czasami poszarpywanie przy szybkim hamowaniu. W związku mam kilka pytań:
1.Rozumiem, że olej (mam nadzieję, że nic więcej). Kupiłem już 4l na statyczną wymianę ale w zasadzie nie rozumiem czemu nie dynamiczna? Koleś z A'matic z Susca stwierdził, że dynamiczną tylko na własną odpowiedzialność. Nie lubię odpowiedzi nie bo nie. Co jest przyczyną, że dynamiczna nie jest zalecana? Przecież na zdrowy rozsądek jest lepsza?
2.Gdzie mogę kupić uszczelki pod korki?
3.Czy po każdej wymianie musi być reset adaptacji?
- szogi84
- Użytkownik
- Posty: 331
- Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
- Auto: Insignia 2.0 benzyna
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
1. Bo poruszysz najgorszy syf i tu koniec dyskusj na temat dynamicznej wymiany każdy szanujący sie mechanik to powie.
2. ASO Pewne i tanie.
3. Nie skrzynia się sama adoptuje.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
2. ASO Pewne i tanie.
3. Nie skrzynia się sama adoptuje.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 gru 2016, o 21:34
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam wszystkich
przejrzałem wątek i pozwolę sobie podzielić się swoimi doświadczeniami, auto mam od nowości r. 2010 MY2011 po przejechaniu ok 60 tyś postanowiłem wymienić olej w skrzyni, różne opinie słyszałem i wyczytałem, począwszy od tych z serwisu że nie ma potrzeby, do tych, że koniecznie i najlepiej cały olej w wymianie dynamicznej. Wtedy zdecydowałem się na wariant pośredni czyli statyczna wymiana części oleju. Wymiana zrobiona i dziś tego żałuję, nie, nie sądzę żeby prawidłowo przeprowadzona zaszkodziła, ale po kilku tysiącach pojawiły się szarpanie przy zmianie biegów, generalnie problemy no to do innego warsztatu wymiana dynamiczna całości oleju, Pan mechanik pokazał jaki syf niby był przed wymianą itd. pomogło ale.. nie na długo. objawy szarpanie, uślizgi i po wrzuceniu z N na D b. mocne szarpnięcie. Serwis skrzynia do zrobienia koszt 10 tyś (pompa 990, komplet tarczek 800, komplet przekładek 630, uszczelniacze 260, panewka 100, przekładnia planetarna 600, filtr oleju 120, olej 950, konwerter regeneracja 800, mat pomocnicze 50, sterowanie hydrauliczne 3500, robocizna 1200 wszystko netto!!!!!), ale auto nowe (prawie ) zrobiłem. Dodatkowa wymiana oleju zgodnie z zaleceniem po bodajże 1000 km. Co do warsztatu uważam że potrafią to zrobić, reklamy nie będę tu robił, jak ktoś zainteresowany na priv, bo dodam, że mam pewne, hm ujmę to uwagi. Ważne, że przejechałem drugie 60 tyś i nie mam żadnych uwag do skrzyni. Ale mam wątpliwości czy wymieniać znowu olej, a jeżeli tak to cały czy statycznie, na razie odkładam tą decyzję. Zaznaczam, że pierwszą wymianę robiłem w wymienianej tu już na forum, jako renomowaną, firmie z Warszawy. Oczywiście mogłaby być to wada skrzyni ale taki przypadek, nie sądzę.
przejrzałem wątek i pozwolę sobie podzielić się swoimi doświadczeniami, auto mam od nowości r. 2010 MY2011 po przejechaniu ok 60 tyś postanowiłem wymienić olej w skrzyni, różne opinie słyszałem i wyczytałem, począwszy od tych z serwisu że nie ma potrzeby, do tych, że koniecznie i najlepiej cały olej w wymianie dynamicznej. Wtedy zdecydowałem się na wariant pośredni czyli statyczna wymiana części oleju. Wymiana zrobiona i dziś tego żałuję, nie, nie sądzę żeby prawidłowo przeprowadzona zaszkodziła, ale po kilku tysiącach pojawiły się szarpanie przy zmianie biegów, generalnie problemy no to do innego warsztatu wymiana dynamiczna całości oleju, Pan mechanik pokazał jaki syf niby był przed wymianą itd. pomogło ale.. nie na długo. objawy szarpanie, uślizgi i po wrzuceniu z N na D b. mocne szarpnięcie. Serwis skrzynia do zrobienia koszt 10 tyś (pompa 990, komplet tarczek 800, komplet przekładek 630, uszczelniacze 260, panewka 100, przekładnia planetarna 600, filtr oleju 120, olej 950, konwerter regeneracja 800, mat pomocnicze 50, sterowanie hydrauliczne 3500, robocizna 1200 wszystko netto!!!!!), ale auto nowe (prawie ) zrobiłem. Dodatkowa wymiana oleju zgodnie z zaleceniem po bodajże 1000 km. Co do warsztatu uważam że potrafią to zrobić, reklamy nie będę tu robił, jak ktoś zainteresowany na priv, bo dodam, że mam pewne, hm ujmę to uwagi. Ważne, że przejechałem drugie 60 tyś i nie mam żadnych uwag do skrzyni. Ale mam wątpliwości czy wymieniać znowu olej, a jeżeli tak to cały czy statycznie, na razie odkładam tą decyzję. Zaznaczam, że pierwszą wymianę robiłem w wymienianej tu już na forum, jako renomowaną, firmie z Warszawy. Oczywiście mogłaby być to wada skrzyni ale taki przypadek, nie sądzę.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Jeżeli wymieniałeś pierwszy raz olej może zalali nieodpowiednią ilość, jest specjalna procedura jak to zrobić. To nie jest tak jak w silniku do poziomu i gotowe. Nieodpowiednia ilość oleju może wyrządzić wiele szkody.
Jesteś pewny że ten kto to będzie robił po raz drugi zrobi to dobrze i zna tą całą (gdzieś tu była opisana) procedurę?
Jesteś pewny że ten kto to będzie robił po raz drugi zrobi to dobrze i zna tą całą (gdzieś tu była opisana) procedurę?
Insignia MY2012
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 gru 2016, o 21:34
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
No jeżeli będę to robił to tam gdzie robiłem skrzynię, lepszych fachowców nie potrafię sobie wyobrazić, co do wymiany przed awarią, ja podejrzewałem oszczędność na drogim skądinąd oleju a chyba musi mieć ściśle określone parametry i byle czego nie można dolać, ale tak naprawdę to nie wiem.