--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia automatyczna AF-40

ODPOWIEDZ
Arczi1978

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Arczi1978 » 17 lis 2016, o 13:47

rataj73 pisze:Dalej się upierasz przy aso. Odłącz akumulator na noc , po co czekać do weekendu przecież to minuta roboty żeby klemę zdjąć. Po podłączeniu wystarczy tylko przytrzymać przez chwilę zamykanie wszystkich szyb i to wszystko. Aktualizacja oprogramowania to koszty ale to jak już nic nie pomoże. Koszt oleju to 50 zł za litr, jak wymienisz sam to 200 a nie 450 .
Nie upieram się, wiadomo że zacznę od tego, po prostu zadzwoniłem dopytać o ewentualne koszta i niestety wyszły jakieś kody których nie posiadam, a co do wymiany oleju to sam tego nie zrobię bo nie mam warunków, wiec i tak muszę komuś to zlecić, a to czy zrobię to w ASO czy gdzieś indziej to zobaczę ile powiedzą w zwykłym warsztacie, bo olej można taniej kupić Dexron VI - 100 zł/4l, Ravenol ATF M 9-serie - 160 zł/4l, takie koledzy wyżej polecali, ale to już mała różnica w cenie więc i GM może być. Gość w ASO sam radził w kolejności najpierw odłączyć aku, choć twierdzi, że jeśli skrzynia ma zapisane jakieś ustawienie to i tak to się nie zmieni, potem jeśli chce wgrywać nowy soft to radzi wymienić olej wcześniej (oczywiście przedstawiłem mu moją sytuację z poprzednią wymianą).
Czyli po odłączeniu aku nie trzeba kodu do radia, tak?

-- 17 lis 2016, o 14:49 --


Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: KenyBDG » 17 lis 2016, o 13:50

W mojej opinii nie trzeba żadnego kodu. Osobiście nigdy nie podawałem żadnego kodu, mimo że go posiadam ( był w kajecie wraz książka serwisową). Także nie sadzę aby był tobie potrzebny kod

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: rataj73 » 17 lis 2016, o 15:32

Nie ma żadnego kodu do radia.
Do programowania jest potrzebny 4cyfrowy pin ale do aktualizacji sterowników nie. Wiem bo robiłem aktualizację ECU i nic nie chcieli.
Po odłączeniu akumulatora na noc ustawienia sterownika skrzyni na pewno wrócą do fabrycznych a więc tak jakby skrzynia zapomni wszystko czego nauczyła się wcześniej.
Po odłączeniu aku i ponownym podłączeniu musisz jedynie zaprogramować szyby poprzez przytrzymanie przez chwilę ich podniesienia albo po kolei opuść i podnieś wszystkie. Czasami u niektórych trzeba ustawić czas i datę i to wszysko.
Nic nie bój, odłącz akumulator na noc i oby to pomogło, a na pewno poczujesz różnicę w sposobie zmiany biegów. U mnie po takim zabiegu jest zawsze bardziej płynna zmiana.

Dragster
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
Auto: Insignia ST 2.0 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Koronowo

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Dragster » 18 lis 2016, o 07:25

Potwierdzam, do aktualizacji softu ECU/TCM nie potrzeba żadnych kodów. Ja takowych nie podawałem. Dodam, że byłem obecny przy całym procesie. Również po odłączeniu aku skrzynia zapomina ustawienia wyuczone i ponownie się zaadoptuje. Pierwszy raz po wymianie byłem w ASO na resecie, różnica żadna. Drugi raz po zmianie oleju odłączyłem aku, różnica ogromna. Skrzynia po tygodniu chodziła jak nowa.
Kodu do radia też raczej nie potrzebujesz, przynajmniej do NAVI900 bo takowe mam a o innych się nie wypowiadam.

Arczi1978

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Arczi1978 » 21 lis 2016, o 11:33

Witam, odpiąłem aku jak radziliście, na razie w porządku, zobaczymy po dłuższej jeździe bo zrobiłem może z 10 km wiec ciężko coś więcej powiedzieć :)

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: rataj73 » 21 lis 2016, o 11:50

Ja odpinam 2 razy w roku jak doładowuję akumulator i zawsze po tym zabiegu wszystko jakoś tak fajniej chodzi.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3042
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Zbyszek01 » 21 lis 2016, o 15:35

To i ja dzisiaj to sprawdzę czy coś się zmieni. Faktem jest że na zimnym oleju kręci dość wysoko zanim zmieni bieg a to mnie troszkę denerwuje. Druga sprawa to też na zimnym oleju (zaraz po nocy) przy zjeździe z góry silnikiem już nie ma takiego hamowania jak na ciepłym.
Sprawdzę :oops:
Insignia MY2012

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: norbi333 » 21 lis 2016, o 16:52

To,że na zimnym silnika kręci wyżej jest normalne

evo

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: evo » 24 lis 2016, o 17:05

Czy u was tez Panowie ślizga sie sprzęgło na zimnym oleju ? . Bo u mnie strasznie po 2 min wszystko ustaje

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: rataj73 » 24 lis 2016, o 17:43

Zależy kto co rozumie pod pojęciem ,, strasznie". Na zimnym prześlizg jest dość odczuwalny, ale nie na tyle żeby powiedzieć że samochód nie jedzie. Raz miałem sytuację że musiałem szybko uciec ze świateł na zimnej skrzyni więc gaz w podłogę i po 2500 obr/min już nie ma poślizgu.
Ktoś wcześniej pisał że jak olej jest zimny to skrzynia jest w trybie grzania oleju, a na logikę dzięki tym prześlizgom w konwenterze olej nagrzewa się szybciej tyle że kosztem wyższego zużycia paliwa :D

evo

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: evo » 24 lis 2016, o 17:50

Na każdym biegu ciągnie 2500 3000 obr. Czasami zmieni bieg czasami ciągnie az nie odpuszczę gazu

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: rataj73 » 24 lis 2016, o 19:44

No to u mnie jest innaczej, biegi zmienia normalnie , przy takich obrotach jak i na ciepłym tylko nie spina na sztywno powyżej 30 km/h a cały czas jakbym jechał na półsprzęgle czyli jak mocniej docisnę to obroty idą szybko w górę, prędkość tak jakby chciała dogonić te obroty ale z pewnym opóźnieniem. Po ok 2 kilometrach wszystko jest już na sztywno.
Zimą po nocy i - 20C potrafi utrzymywać wyższe obroty na pierwszym i drugim biegu tak do 2,5 tysiąca ale tylko przez pierwsze 200-300 metrów.

Arczi1978

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Arczi1978 » 28 lis 2016, o 07:21

Witam, wracam z info po odpięciu aku, po przejechaniu ok 200 km sytuacja się powtórzyła kilkukrotnie, przy dojeżdżaniu z górki do skrzyżowania skrzynia delikatnie mówiąc zaczęła wariować, wniosek chyba że jednak odpięcie aku nie pomogło, choć wydaje mi się ze płynniej zmienia biegi, jednak problem pozostał, chyba kolejnym krokiem będzie ponowna wymiana oleju :(

Awatar użytkownika
szogi84
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
Auto: Insignia 2.0 benzyna
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: szogi84 » 29 lis 2016, o 21:24

Obrazek
taka diagnoza i zalecenia. Objawy to przy redukcji z 6 na 5 a później zmianie z 5 na 6 skrzynia biegów gubi się i nie zmienia biegu tylko rosną obroty następnie jedzie na 5 biegu. A po chwili komunikat sprawdź skrzynie biegów i tryb serwisowy po zgaszeniu auta wszystko wraca do normy, do czasu nawrót teraz doszła kontrolka silnika. To jest pierwsza taka sytuacja przebieg oryginał 118000 . Olej był wymieniany przy 63000. Brak szarpania itp. Może ktoś coś pomoże.


Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: dragi » 8 gru 2016, o 21:34

Ja miałem podobnie kiedy jechałem autostrada i dałem w palnik skrzynia nie zmieniała biegu na wyższy i tylko rosły obroty. problemem były błędy których miałem mnóstwo przez mechanika który w tamtym czasie pracował z moja skrzynia a raczej ściemniał. Jedna wizyta w poleconym warsztacie (poleconym przez serwis Opla). diagnoza sterownik. Wymiana i od wakacji jest super.

Awatar użytkownika
szogi84
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
Auto: Insignia 2.0 benzyna
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: szogi84 » 14 gru 2016, o 20:10

Szkoda że nikt więcej niema nic do powiedzenia (to dobrze że nie macie takich problemów) ale ja mam i dla potomnych opiszę wszystko. Aso proponuje wymianę oleju dwa niezależne serwisy odradziły i stwierdziły że to nabijanie kasy a problem wróci. I niestety powrócił niestety potym jak auto przez 200 km było testowane i nic ponownie włączyłem boxa i wtedy znowu brak biegu 6. I teraz niewiem czy to wina boxa czy nie ?
Dokonałem wywiadu na kilku forach i padło na pana z Zielonej Góry ( Kamil) chyba, jego djagnoz po nakreśleniu sprawy, że to sterownik chydrauliczny czy jakoś tak ( i niema to nic wspulnego z boxem) czekam na termin niewiem czy uda mu się w tym roku czy nie dopiero będę wiedzial w poniedziałek. Mam nadzieję że zrobi i będzie spokój. Jeśli posiada ktoś info od kiedy dokładnie są nowe sterowniki to proszę o info moja isia jezt z 2010 wrzesień

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: KenyBDG » 14 gru 2016, o 20:14

W 2011 roku wychodziły nowe sterowniki, więc jest szansa że Kamil poradzi sobie z twoim sterownikiem

Awatar użytkownika
szogi84
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
Auto: Insignia 2.0 benzyna
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: szogi84 » 14 gru 2016, o 20:35

Tak tylko od niego właśnie dostałem informację że mogę mieć już ten nowy czy to możliwe ?
Keny a czy zalewać ori olejem czy innym

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: KenyBDG » 14 gru 2016, o 20:37

Myślę że Pan Kamil ma najlepszą wiedzę. Jak wyciągnie sterownik to zobaczysz.
Jak będziesz do niego jechał to umów sobie wizytę w ASO w Zielonej Górze, ponieważ Kamil nie ma MDI

Awatar użytkownika
szogi84
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
Auto: Insignia 2.0 benzyna
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: szogi84 » 14 gru 2016, o 21:03

Czyli jakieś kodowania to dobrze że piszesz bo miałem zapytać go a zapomniałem

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”