--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
golywojtek
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: 21 sty 2014, o 18:48
Auto: Insigniaśmierci
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czapielsk/Kartuzy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: golywojtek » 12 mar 2014, o 12:32

Hejka
Ostatnio moja insignia zaczęła szarpać, ruszanie ze świateł bądź jak automat rzuca z większego biegu na mniejszy.
Poszukałem też na innych forach o tym incydencie i znalazłem coś takiego;
Co o tym sądzicie :?:


Opel Insignia 2.0 CDTi 160 KM - falowanie obrotów, szarpie skrzynia biegów.

Cześć,

Jestem NIE szczęśliwym posiadaczem Opla Insignia 2.0 CDTi 160 KM z automatyczną skrzynią biegów.
Choć samochód ma niecałe 60 tyś pojawiło się w jego historii kilka mniejszych lub większych problemów z którymi jednak ASO Opla dało sobie radę.
Teraz niestety rozłożyli ręce a problemem jest falowanie obrotów, objawiające się szczególnie na zimnym silniku. Dochodzi do tego, że samochodem niemalże nie da się ruszyć bez szarpania bo pomimo że jednakowo wciskam gaz obroty wzrastają nawet o 1200 obr./min. by za chwilę spaść do normalnego poziomu i za chwilę znów +1200 obr./min.

Do tego automatyczna skrzynia biegów dość szarpie. Nie wiem czy taki jej urok ale przy wrzuceniu na "R" szarpie całą skrzynią.

Z tą skrzynią to mam to w nosie ale falowanie obrotów jest autentycznie upierdliwe. Miał ktoś z was podobną usterkę?

Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem
02-10-12, 09:35 #2


Witam Cię seledyn miałem taki sam problem Już po długich bólach zdiagnozowany W mojej isi trwało to 2 miechy Abyś tego uniknął odpisuję. Przez te dwa m-ce śledziłem forum ale to co piszą to same bzdury. Chodzi o pompę wysokiego ciśnienia a dokładniej taki mały zawór w niej umieszczony od regulacji paliwa W aso będą wiedzieli, który to zawór w pompie Dodam, że w serwisie nie można go kupić oddzielnie tylko z całą pompą Powodzenia Przynajmniej Ty będziesz mieć z górki To nie jest żadna przepustnica przepływomierz, zawór egd itp. To właśnie ten zawór Dlaczego na zimnym silniku falują obroty - paliwo jest gęste i zawór źle podaje paliwo w rezultacie błędne info płyną do komputera a on zmienia obroty
Ostatnio zmieniony 20 lip 2014, o 23:20 przez golywojtek, łącznie zmieniany 1 raz.

bolek

Re: Szarpanie

Post autor: bolek » 12 mar 2014, o 23:52

Ten zawór to nic innego jak czujnik ciśnienia na listwie,wymieniać zawór? Może wystarczy poprawić wtyczke która od telepania najzwyczajniej się luzuje i powoduje błędy komunikacji z ecu,dlatego komp raz dolewa a raz odejmuje ilość paliwa ,stąd może być falowanie obrotów.

Awatar użytkownika
golywojtek
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: 21 sty 2014, o 18:48
Auto: Insigniaśmierci
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czapielsk/Kartuzy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Szarpanie

Post autor: golywojtek » 13 mar 2014, o 00:25

ten czujnik ciśnienia na listwie, to chodzi ci o elektrozawór,CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA EGR ,CZUJNIK CIŚNIENIA PALIWA LISTWA :?:

Awatar użytkownika
cz@rny
Użytkownik
Posty: 485
Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
Auto: INSIGNIA HB
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2017
Miasto: GDAŃSK

Re: Szarpanie

Post autor: cz@rny » 22 maja 2014, o 10:27

U mnie czasem też delikatnie drgnie obrotami [50 obr] i na zimnym
(160 w automacie)

Awatar użytkownika
osa
Klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 19 gru 2013, o 13:32
Auto: Insignia HB 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Szarpanie

Post autor: osa » 22 maja 2014, o 22:09

U mnie występuje coś takiego.
https://www.youtube.com/watch?v=bCt076rbe8s
Nie jest to mój filmik. Wyszukane w necie, ale pokazuje identyczne objawy jak u mnie. Ktoś spotkał się z takim czymś? Dzisiaj przy temperaturze +28 na zewnątrz jakby falowanie było mniej widoczne.
Obrazek

marcinsobi

Re: Szarpanie

Post autor: marcinsobi » 23 maja 2014, o 06:37

u mnie jest to samo ,ja sobie odpuściłem szukanie co to jest ,póki na ciepłym nie faluje jest ok

Luk
Użytkownik
Posty: 911
Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
Auto: opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Szarpanie

Post autor: Luk » 23 maja 2014, o 06:50

osa pisze:U mnie występuje coś takiego.
https://www.youtube.com/watch?v=bCt076rbe8s
Nie jest to mój filmik. Wyszukane w necie, ale pokazuje identyczne objawy jak u mnie. Ktoś spotkał się z takim czymś? Dzisiaj przy temperaturze +28 na zewnątrz jakby falowanie było mniej widoczne.
A miałeś robioną kampanię 13-P-057 Silnik wysokoprężny 2.0L - Kalibracja modułu ECM. Ja nie mam żadnych falowań na zimnym przy ujemnych temperaturach ani na ciepłym. W 2012 roku miałem służbowa iśkę, która procowała normalnie aż do pewnej kampanii którą zrobili mi w czerwcu 2012 po której było identycznie. Zgłaszałem to w serwisie i stwierdzali że to wina nowego softu bo mają dużo zgłoszeń po jego wgraniu.

Awatar użytkownika
osa
Klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 19 gru 2013, o 13:32
Auto: Insignia HB 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Szarpanie

Post autor: osa » 23 maja 2014, o 07:32

Miałem jedną kampanię wgrywana. Tylko nie wiem czy akurat to ten nr. Po zgłoszeniu w ASO zrobili coś z tym? Wgrali poprzedni soft

Wysłane z Note
Obrazek

marcinsobi

Re: Szarpanie

Post autor: marcinsobi » 23 maja 2014, o 09:52

u mnie w ASO nie chcieli wgrać starego softu bo "cos tam" ,niby już nie mogli i tak sobie jeżdżę na nowym

Awatar użytkownika
golywojtek
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: 21 sty 2014, o 18:48
Auto: Insigniaśmierci
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czapielsk/Kartuzy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Szarpanie

Post autor: golywojtek » 17 cze 2014, o 17:49

wojtassss pisze:Odkopię trochę temat. Wojtek a jak wyglądało u Ciebie falowanie?
Ja od pewnego czasu zauważam u siebie taką przypadłość. Stoi na jałowym i raz na kilka minut sobie huśtnie obrotami tak no z 50 obr w górę i wraca do normy. To samo np jadę ze stałą prędkością na tempomacie. Np 63 km/h 4 bieg i raz na kilka minut czuć sekundowe przyspieszenie i powrót (obroty tak o 50 obr w górę na sekundę)

Takie miałeś? :D Czy ja już przewrażliwiony jestem.

Dołączam film
https://www.youtube.com/watch?v=_B4m1mQ ... ata_player

Pisane na smarcie
U mnie falowanie wygląda następująco:
Przeważnie dzieje się to gdy jest rozgrzany i tu zaczyna się rosyjska ruletka (szarpnie czy nie szarpnie) U mnie jest to widoczne jak stoję na światłach, tak są skoki obrotów takie jak na twoim filmie. Mam automat, więc po puszczeniu hamulca auto na 1-2 sekundy nie reaguje i nagle szarpnie.

-- 17 cze 2014, o 18:49 --

Mam identyczny problem jak ten użytkownik insigni
W coraz większej ilości aut to wychodzi....
https://www.youtube.com/watch?v=hz-7UcGrOM8

Adam10

Re: Szarpanie

Post autor: Adam10 » 17 cze 2014, o 20:50

Wojtek, byłeś z tym na kompie?? Jakieś błędy?? Dzieje się tak na zimnym i na ciepłym??

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie

Post autor: Silv3r » 17 cze 2014, o 21:39

Zabawne... Także zauważyłem dzisiaj nieco falujące obroty, a w dodatku jadąc na 4-tym biegu i mając koło 1,500-1,600 obrotów przez chwilę lekkie szarpanie (na zasadzie przyśpieszania i zwalniania).

Nie jestem pewien ale chyba podobne szarpanie miałem kilka dni temu (skręcając na 2-gim biegu).

Temperatura na zewnątrz koło 20 stopni, silnik w połowie rozgrzany.

Mój plan to sprawdzenie/wyczyszczenie na dniach elektrozaworu i EGR.

Awatar użytkownika
golywojtek
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: 21 sty 2014, o 18:48
Auto: Insigniaśmierci
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czapielsk/Kartuzy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Szarpanie

Post autor: golywojtek » 17 cze 2014, o 22:12

Adam10 pisze:Wojtek, byłeś z tym na kompie?? Jakieś błędy?? Dzieje się tak na zimnym i na ciepłym??
Na kompie jeszcze nie byłem, będę musiał się wybrać do ASO ciekawe co on na to. Dzieje się no na ciepłym i zawsze niespodziewanie :(

-- 17 cze 2014, o 23:12 --

Ja w grudni sobie wymieniłem elektrozawór, a egr nie czyściłem.

Adam10

Re: Szarpanie

Post autor: Adam10 » 18 cze 2014, o 06:25

to nie będzie egr

Który masz rok auta i jaki przebieg?

Awatar użytkownika
golywojtek
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: 21 sty 2014, o 18:48
Auto: Insigniaśmierci
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czapielsk/Kartuzy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Szarpanie

Post autor: golywojtek » 21 lip 2014, o 19:00

Adam10 pisze:to nie będzie egr

Który masz rok auta i jaki przebieg?
autko z grudnia 2010
przebieg 98820 km niedługo 100 :?

-- 21 lip 2014, o 20:00 --

Wymieniłem olej w skrzynia, wymiana była dynamiczna w ASO.
Szarpanie skrzyni nadal nie ustępuje ]:-< :cry:
nie mam pojęcia co to to może być. Serwis nic w kompie nie widzi, a podczas jazdy nic nie stwierdzili.
Może to sterownik skrzyni? nie mam zielonego pojęcia, normalnie ręce opadają :(

Adam10

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Adam10 » 21 lip 2014, o 20:05

w którym ASO byłeś?? ;)

Jak często Ci się to dzieje??

Mówisz że tylko na ciepłym to się dzieje??

Awatar użytkownika
golywojtek
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: 21 sty 2014, o 18:48
Auto: Insigniaśmierci
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czapielsk/Kartuzy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: golywojtek » 29 lip 2014, o 12:29

u Hallera na Osowej
Często tak nie, sporadycznie na światłach jak stoję i puszczam hamulec.
Okropieństwo z tym, nikomu tego nie życzę...

-- 29 lip 2014, o 13:00 --

Robię ostatni krok, aby spróbować pozbyć się tego szarpania.
do wymiany idzie pompa wysokiego ciśnienia, jak to już nie pomoże <killer> :x
Może ktoś chce kupić :)

-- 29 lip 2014, o 13:29 --

Właśnie dzwoniłem do ASO. Pompa wysokiego ciśnienia kosztuje! i tu UWAGA! aż 6,186 PLN o:o o:o o:o

Adam10

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Adam10 » 29 lip 2014, o 22:15

pompy wysokiego ciśnienia da się zregenerować ;) Robiłem coś takiego w combo 1.3 CDTI

Powiedz mnie jakie masz błędy?? Podali Ci??

Awatar użytkownika
golywojtek
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: 21 sty 2014, o 18:48
Auto: Insigniaśmierci
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czapielsk/Kartuzy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: golywojtek » 30 lip 2014, o 06:44

W tym sęk że nie podali, bo nie mieli co mi podać. Zero błędów...

Adam10

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Adam10 » 1 sie 2014, o 09:45

a jeździli autem z podpiętym kompem, żeby spojrzeć na pracę czujników?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”