--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Skrzynie w Oplu lubią się psuć i serwis nieoficjalnie zaleca wymianę oleju co 60-90 tyś km. U siebie wymieniłem również mimo, że wszystko chodziło płynnie
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Skoro przeczytałeś temat od początku, to powinieneś wiedzieć, że wymieniać.
A cena jest wolną twórczością warsztatu
Na statyczną za dużo, na dynamiczną za mało. Zatem obstawiam metodę statyczną, tylko, że się cenią
A cena jest wolną twórczością warsztatu
Na statyczną za dużo, na dynamiczną za mało. Zatem obstawiam metodę statyczną, tylko, że się cenią
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6061
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
ASO w Krakowie wymiana oleju w skrzyni cena ok. 450zł jeszcze przed upustami. To skąd oni wzięli 800zł?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Dzięki za szybką odpowiedź.
Cena pewnie pochodzi z faktu, że jest to zakład zajmujący się 'tuningiem'. Może żerują na takich łosiach.
A to nie wiedział pan, że tu koniecznie trzeba olej wymienić. Uratujemy panu auto za 800 zł bo przecież nowa skrzynia kosztuje ileśtam tysięcy. Interes życia normalnie - a pózniej (jak już zawrzemy za olej) będziemy pisać mapę.
Cena pewnie pochodzi z faktu, że jest to zakład zajmujący się 'tuningiem'. Może żerują na takich łosiach.
A to nie wiedział pan, że tu koniecznie trzeba olej wymienić. Uratujemy panu auto za 800 zł bo przecież nowa skrzynia kosztuje ileśtam tysięcy. Interes życia normalnie - a pózniej (jak już zawrzemy za olej) będziemy pisać mapę.
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Dzisiaj wymieniam olej e serwisie Opel i pan zapytał mnie o przebieg 194 tys i ponownie zapytał : " a czy w skrzyni już był wymieniany olej ?
Bo jesli nie to nie podejmiemy się .
Skrzynia ma szklanki z zaworkami i one już sie nie napełnią jeśli do 200 nie było zmian , sądzę że z powodu osadu .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Bo jesli nie to nie podejmiemy się .
Skrzynia ma szklanki z zaworkami i one już sie nie napełnią jeśli do 200 nie było zmian , sądzę że z powodu osadu .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
ile mechaników tyle opnij to juz nudne sie robi każdy co innego mówi i komu wieżyc
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
- Auto: Insignia ST 2.0 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Koronowo
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Po 200kkm nie wymienia się dynamicznie, przynajmniej nie powinno ponieważ wypłukuje to wszelakie osady i może się okazać, że sterownik do wymiany. Statycznie jak najbardziej chyba, że skrzynia już niedomaga mechanicznie.Bodex pisze:Dzisiaj wymieniam olej e serwisie Opel i pan zapytał mnie o przebieg 194 tys i ponownie zapytał : " a czy w skrzyni już był wymieniany olej ?
Bo jesli nie to nie podejmiemy się .
Skrzynia ma szklanki z zaworkami i one już sie nie napełnią jeśli do 200 nie było zmian , sądzę że z powodu osadu .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
U mnie ASO sp...ło sprawę bo wlali za mało oleju o 1l i niestety skrzynia już nie pracuje idealnie. Oczywiście na FV było 4l a w skrzyni 2.5, mowa o statycznej wymianie. Wycieków nie mam. Po wymianie oczywiście konieczny reset adaptacji.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
A mam pytanie jak przeprowadzić ten reset adaptacji i co on daje? Wymieniałem 3 razy olej sam i bez żadnego resetu, skrzynia po takim zabiegu troszkę lepiej zmienia biegi, ale zawsze było dobrze więc może dlatego nie było znacznej różnicy bo niby dlaczego?
Z tego co wiem ta skrzynia jest adaptacyjna i wystarczy kilkadziesiąt kilometrów jazdy innym stylem niż dotychczas i już innaczej zmienia biegi więc jest sens coś przy tej adaptacji grzebać ?
Z tego co wiem ta skrzynia jest adaptacyjna i wystarczy kilkadziesiąt kilometrów jazdy innym stylem niż dotychczas i już innaczej zmienia biegi więc jest sens coś przy tej adaptacji grzebać ?
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
- Auto: Insignia ST 2.0 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Koronowo
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Reset adaptacji zrobisz tylko przez MDI czyli pozostaje ASO lub ktoś kto ma MDI i masz pewność, że na nowo się zaadoptuje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 2 wrz 2016, o 14:53
- Auto: Isia ST 195KM 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Ja jutro wymieniam olej w skrzyni w Szczecinie więc podam aktualną cene .
++++++++++++++
Olej wymieniony. Weszło 3 litry. Koszt łączny z robocizną 400zł
++++++++++++++
Olej wymieniony. Weszło 3 litry. Koszt łączny z robocizną 400zł
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:59
- Auto: Sports Tourer
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Ja tez jestem właśnie po wymianie statycznej w ASO w Warszawie. 320 zł ale robiłem dużo innych rzeczy jak rozrząd, olej w haldexie i moście tylnym.
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Kolego a powiedz ile kosztował taki serwis olejowy? Interesuje mnie Haldex i tylny most. Jaki koszt?mard pisze:Ja tez jestem właśnie po wymianie statycznej w ASO w Warszawie. 320 zł ale robiłem dużo innych rzeczy jak rozrząd, olej w haldexie i moście tylnym.
Co ile wymienia się olej w Haldex'ie i moście?
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Haldex i most co 60kkm?kuba89 pisze:edit
Ostatnio zmieniony 12 paź 2016, o 21:28 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Most moze w sumie troche wiecej ale haldex to Max 60 tys.
Nie zapomnij o skrzyni rozdzielczej
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie zapomnij o skrzyni rozdzielczej
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
- Auto: Insignia ST 2.0 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Koronowo
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
grrr, a w ASO nie wymieniają do póki się nie rozleci...
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
No właśnie, w ASO nie chcą się za to zabierać - trzeba mocno wymuszać.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Olej w Automacie zdecydowanie należy wymieniać najlepiej od początku co maksymalnie 50000km ( w swoim aucie wymieniał bym od nowości co 30000km wtedy żadna dynamiczna wymiana oleju nie będzie potrzebna.
Przy większych przebiegach nawet trochę powyżej 100 000km jeśli od nowości nie było żadnej wymiany oleju w skrzyni zawsze jest ryzyko że skrzynia jest mocno zanieczyszczona starym olejem i nowy olej może pogorszyć jej pracę ( choć nie zdarza się to bardzo często ).
Do AF 40 lejemy tylko olej OPEL AW-1 nr OE 1940773. W moim serwisie nie stosujemy innego oleju do tych skrzyń i nie lejemy innego nawet na żądanie klienta - jak ktoś chce psuć sobie auto to ja nie będę mu w tym pomagać .
To trochę tak jak nalać do nowoczesnego diesla z DPF , turbosprężarką , popychaczami hydraulicznymi itp olej 15w40 zamiast porządny nisko popiołowy syntetyk - działać na nim będzie.....jakiś czas
Niektórzy do wspomagania EHPS też wlali by dexron - przecież też hydrauliczny, a że przekładnia wypluje uszczelnienia ...
Przeczytałem cały wątek od początku i aby rozwiać wszystkie spekulacje i teorie wręcz niebezpieczne dla czytających (a dokładniej dla ich skrzyń) to wszystko szczęśliwych posiadaczy AF40 podaję dokładną procedurę kontroli poziomu oleju - DOTYCZY OLEJU AW-1 - Dexron 6 i inne ATF mają inne właściwości i właściwy poziom dla nich może być inny.
Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego AF40-6
Uwaga: Poziom oleju musi być sprawdzany w powiązaniu z jego temperaturą, patrz wskazania przyrządu diagnostycznego, po wykonaniu napraw lub utracie płynu i musi zostać skorygowany, jeśli jest to niezbędne. Należy używać jedynie właściwego oleju przekładniowego AF40 do dopełniania.
1. Warunki sprawdzania:
1.1. Pojazd musi być ustawiony na płaskiej powierzchni.
1.2. Dźwignia selekcyjna w położeniu P.
1.3. Silnik wyłączony.
1.4. Podłączyć tester diagnostyczny - MDI
1.5. Usunąć kod DTC.
2. Wymontować korek wlewu oleju przekładniowego (1) - korek wlewowy w górnej części skrzyni.
Image
3. Uruchomić silnik i pozostawić pracujący do końca badania.
4. Przełożyć dźwignię selekcyjną przez wszystkie położenia z wciśniętym hamulcem zasadniczym. Przełączyć dźwignię selekcyjną z położenia P w położenie D i z powrotem w położenie P. Przytrzymać dźwignię w każdym położeniu przez co najmniej 2 sekundy.
Powtórzyć proces dwukrotnie.
5. Sprawdzić temperaturę oleju przekładniowego przyrządem diagnostycznym.
6. Gdy temperatura oleju przekładniowego osiągnie ok. 70 do 80°C , podnieść pojazd.
7. Wykręcić korek kontroli poziomu oleju (5). Wymontować i WYRZUCIĆ pierścień O-ring (4).
Image
8. Jeżeli olej przekładniowy wypływa w postaci ciągłego strumienia z przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego, spuścić olej do momentu, gdy będzie kapać z szybkością jednej kropli na sekundę. Jeśli olej nie wypływa, dolać taką ilość oleju przekładniowego, aby zaczął wyciekać z otworu przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego po jednej kropli na sekundę.
9. Wkręcić korek kontroli poziomu oleju (5) z NOWYM O-ringiem (4) i dokręcić momentem 8 Y (71 funt-cal) .
10. Opuścić pojazd.
11. Wyłączyć silnik.
12. Dolać 0,4 l oleju przekładniowego.
13. Zamontować korek wlewu oleju przekładniowego z NOWYM pierścieniem uszczelniającym i dokręcić momentem 30 Y (22 funt stopa) .
14. Zamontować moduł sterujący silnika. Przejdź do Wymiana modułu sterującego silnika .
15. Podnieść pojazd.
16. Zamontować osłonę silnika, jeśli jest w wyposażeniu. Przejdź do Wymiana osłony silnika .
17. Zamontować przedni izolator komory, jeśli znajduje się na wyposażeniu. Przejdź do Wymiana izolatora komory przedniej .
18. Opuścić pojazd.
U nas koszt wymiany oleju to około 500zł brutto w tym
około 300zł materiały:
- uszczelki korka spustu i kontroli oleju
- 4 litry oleju OE opel 1970773
pozostałe 200zł robocizna tj:
- jazda próbna przed wymianą oleju
- demontaż / montaż osłon pod silnikiem, akumulatora i jego podstawy jeśli konieczne
- Podłączenie MDI, kontrola temperatur skrzyni w czasie regulacji poziomu oleju , reset adaptacji skrzyni.
- dokładna regulacja poziomu oleju ( wstępne zalanie na nie pracującej przekładni , uzupełnienia oleju po rozgrzaniu skrzyni na stanowisku, kolejna kontrola i korekta poziomu po wykonaniu jazdy próbnej, ostateczna dolewka 0,4l po zakręceni korka kontrolnego.
Podkreślam że ostateczna regulacja poziomu musi być wykonana w ściśle określonym zakresie temperatur ( olej ATF znacznie zmienia objętość ).
- jazda próbna po wymianie oleju
Wymiana oleju trwa około 2.5 godzin także przy naszej rozsądnej roboczogodzinie 136zł można powiedzieć że cena okazyjna
Nie wiem jak to robią w innych warsztatach poniżej 100zł - chyba spuszczają ile zleci i wlewają tyle samo - innego wytłumaczenia nie widzę.
Olej proponuję wymieniać w zakładach specjalistycznych, jeśli gdzie indziej to proponuję wcisnąć mechanikowi powyższą instrukcję bo jeszcze wymieni wam olej do stanu na nie pracującym silniku No cóż takie asy nawet w ASO się trafiają.
aaaaha, jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, olej ATF ma w sobie dodatki uszlachetniające itp które w butelce osiadają na dnie - przed zalaniem koniecznie trzeba potrząsnąć opakowaniem i zamieszać dodatki z olejem.
Mam nadzieję że pomogłem przedłużyć żywot kilku skrzynek
Pozdrawiam - quest-serwis.pl
Przy większych przebiegach nawet trochę powyżej 100 000km jeśli od nowości nie było żadnej wymiany oleju w skrzyni zawsze jest ryzyko że skrzynia jest mocno zanieczyszczona starym olejem i nowy olej może pogorszyć jej pracę ( choć nie zdarza się to bardzo często ).
Do AF 40 lejemy tylko olej OPEL AW-1 nr OE 1940773. W moim serwisie nie stosujemy innego oleju do tych skrzyń i nie lejemy innego nawet na żądanie klienta - jak ktoś chce psuć sobie auto to ja nie będę mu w tym pomagać .
To trochę tak jak nalać do nowoczesnego diesla z DPF , turbosprężarką , popychaczami hydraulicznymi itp olej 15w40 zamiast porządny nisko popiołowy syntetyk - działać na nim będzie.....jakiś czas
Niektórzy do wspomagania EHPS też wlali by dexron - przecież też hydrauliczny, a że przekładnia wypluje uszczelnienia ...
Przeczytałem cały wątek od początku i aby rozwiać wszystkie spekulacje i teorie wręcz niebezpieczne dla czytających (a dokładniej dla ich skrzyń) to wszystko szczęśliwych posiadaczy AF40 podaję dokładną procedurę kontroli poziomu oleju - DOTYCZY OLEJU AW-1 - Dexron 6 i inne ATF mają inne właściwości i właściwy poziom dla nich może być inny.
Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego AF40-6
Uwaga: Poziom oleju musi być sprawdzany w powiązaniu z jego temperaturą, patrz wskazania przyrządu diagnostycznego, po wykonaniu napraw lub utracie płynu i musi zostać skorygowany, jeśli jest to niezbędne. Należy używać jedynie właściwego oleju przekładniowego AF40 do dopełniania.
1. Warunki sprawdzania:
1.1. Pojazd musi być ustawiony na płaskiej powierzchni.
1.2. Dźwignia selekcyjna w położeniu P.
1.3. Silnik wyłączony.
1.4. Podłączyć tester diagnostyczny - MDI
1.5. Usunąć kod DTC.
2. Wymontować korek wlewu oleju przekładniowego (1) - korek wlewowy w górnej części skrzyni.
Image
3. Uruchomić silnik i pozostawić pracujący do końca badania.
4. Przełożyć dźwignię selekcyjną przez wszystkie położenia z wciśniętym hamulcem zasadniczym. Przełączyć dźwignię selekcyjną z położenia P w położenie D i z powrotem w położenie P. Przytrzymać dźwignię w każdym położeniu przez co najmniej 2 sekundy.
Powtórzyć proces dwukrotnie.
5. Sprawdzić temperaturę oleju przekładniowego przyrządem diagnostycznym.
6. Gdy temperatura oleju przekładniowego osiągnie ok. 70 do 80°C , podnieść pojazd.
7. Wykręcić korek kontroli poziomu oleju (5). Wymontować i WYRZUCIĆ pierścień O-ring (4).
Image
8. Jeżeli olej przekładniowy wypływa w postaci ciągłego strumienia z przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego, spuścić olej do momentu, gdy będzie kapać z szybkością jednej kropli na sekundę. Jeśli olej nie wypływa, dolać taką ilość oleju przekładniowego, aby zaczął wyciekać z otworu przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego po jednej kropli na sekundę.
9. Wkręcić korek kontroli poziomu oleju (5) z NOWYM O-ringiem (4) i dokręcić momentem 8 Y (71 funt-cal) .
10. Opuścić pojazd.
11. Wyłączyć silnik.
12. Dolać 0,4 l oleju przekładniowego.
13. Zamontować korek wlewu oleju przekładniowego z NOWYM pierścieniem uszczelniającym i dokręcić momentem 30 Y (22 funt stopa) .
14. Zamontować moduł sterujący silnika. Przejdź do Wymiana modułu sterującego silnika .
15. Podnieść pojazd.
16. Zamontować osłonę silnika, jeśli jest w wyposażeniu. Przejdź do Wymiana osłony silnika .
17. Zamontować przedni izolator komory, jeśli znajduje się na wyposażeniu. Przejdź do Wymiana izolatora komory przedniej .
18. Opuścić pojazd.
U nas koszt wymiany oleju to około 500zł brutto w tym
około 300zł materiały:
- uszczelki korka spustu i kontroli oleju
- 4 litry oleju OE opel 1970773
pozostałe 200zł robocizna tj:
- jazda próbna przed wymianą oleju
- demontaż / montaż osłon pod silnikiem, akumulatora i jego podstawy jeśli konieczne
- Podłączenie MDI, kontrola temperatur skrzyni w czasie regulacji poziomu oleju , reset adaptacji skrzyni.
- dokładna regulacja poziomu oleju ( wstępne zalanie na nie pracującej przekładni , uzupełnienia oleju po rozgrzaniu skrzyni na stanowisku, kolejna kontrola i korekta poziomu po wykonaniu jazdy próbnej, ostateczna dolewka 0,4l po zakręceni korka kontrolnego.
Podkreślam że ostateczna regulacja poziomu musi być wykonana w ściśle określonym zakresie temperatur ( olej ATF znacznie zmienia objętość ).
- jazda próbna po wymianie oleju
Wymiana oleju trwa około 2.5 godzin także przy naszej rozsądnej roboczogodzinie 136zł można powiedzieć że cena okazyjna
Nie wiem jak to robią w innych warsztatach poniżej 100zł - chyba spuszczają ile zleci i wlewają tyle samo - innego wytłumaczenia nie widzę.
Olej proponuję wymieniać w zakładach specjalistycznych, jeśli gdzie indziej to proponuję wcisnąć mechanikowi powyższą instrukcję bo jeszcze wymieni wam olej do stanu na nie pracującym silniku No cóż takie asy nawet w ASO się trafiają.
aaaaha, jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, olej ATF ma w sobie dodatki uszlachetniające itp które w butelce osiadają na dnie - przed zalaniem koniecznie trzeba potrząsnąć opakowaniem i zamieszać dodatki z olejem.
Mam nadzieję że pomogłem przedłużyć żywot kilku skrzynek
Pozdrawiam - quest-serwis.pl
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Z tym się zgadzam i w swojej skrzyni tak robię.questserwis pisze:w swoim aucie wymieniał bym od nowości co 30000km
dokładnie, choć są inne oleje spełniające specyfikację AW-1, ale że wymianie ulega około 1/3 oleju, to lepiej zdecydowanie dolać to, co jest w skrzyni niż mieszać.questserwis pisze:Do AF 40 lejemy tylko olej OPEL AW-1 nr OE 1940773
Instrukcja pochodzi z TIS'a, jak najbardziej prawidłowa.questserwis pisze:Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego AF40-6
No to drogo, ostatnio (we wrześniu) kupiłem olej w ASO po 45 zł/l (4x45=180zł) i oring i uszczelka w ASO 24,98zł, razem materiał w ASO 204,98zł, niezła marżaquestserwis pisze:około 300zł materiały:
- uszczelki korka spustu i kontroli oleju
- 4 litry oleju OE opel 1970773
W zasadzie mógłbym wymienić sam, niestety nie mam kanału a druga sprawa to zużyty olej, dlatego jednak na wymiany oleju jeżdżę do warsztatu, u mnie wymiana kosztuje 120 zł, zgodnie z powyższą procedurą.questserwis pisze:pozostałe 200zł robocizna
No ale roboczogodzina jest tańsza
o tym nie wiedziałem, cenna uwaga, choć intuicyjnie zawsze każda butelkę z olejem obracałem do góry dnem.questserwis pisze:olej ATF ma w sobie dodatki uszlachetniające itp które w butelce osiadają na dnie
Następnym razem wstrząsnę.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
- Auto: Insignia ST 2.0 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Koronowo
Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
360zł kosztuje w ASO razem z olejem i oringami. Do tego trzeba doliczyć reset adaptacji 158zł. Ceny w Bydgoszczy. Co do jakości usług w ASO już się wypowiadałem wcześniej.