--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chip a automatyczna skrzynia AF-40
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Chip a automatyczna skrzynia AF-40
Witam Was. Mam pytanie do wszystkich co mają chipa w 2.0cdti i skrzynie automatyczna czy zauważyliście jakieś zmiany w pracy skrzyni AF40 po chip-tuningu silnika?
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Chip a AF-40
umnie na drugim biegu sprzęgło lock up zapina się bardzo późno, i drugi bieg działa tak jak by była skrzynia beztopniowa tj. utrzymuje stale obroty np 3000 auto w tym czasie oczywiście przyspiesza. tego problemu nie mam jak dynamicznie przyspieszam z zatrzymana,ale jak np zwonie z zaczne przyspieszać na 2 biegu to nie zasprzegla lock -up prawie wogóle moze przed sama zmiana biegu na 3,
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Chip a AF-40
Skrzynia af-40 jest adaptacyjne czyli zmienia biegi zależnie od stylu jazdy, ostatnio zauważyłem iż przy jeździe w górach działa całkiem inaczej zresztą jest o tym w instrukcji iż ma inny tryb do jazdy w górach
zimna przeciąga biegi by szybciej ją rozgrzać
u mnie przy spokojnej jeździe zmienia biegi lekko powyżej 2 tyś przy mocniejszym naciśnięciu ciągnie wyżej zależnie od stopnia wciśnięcia pedału gazu, zawsze też gdy przestanę przyspieszać lub cofnę nieznacznie pedał gazu wrzuca wyższy bieg, nawet gdy na 2,3 przyspieszy do 90 km/h to gdy ujmę gaz i jedzie równo to natychmiast włączy 6 bieg
skrzynia działa tak jak ty dusisz pedał gazu i to ty utrzymujesz obroty na 3 tyś a nie skrzynia
poczytaj o działaniu skrzyni na forum jest o tym temat
zimna przeciąga biegi by szybciej ją rozgrzać
u mnie przy spokojnej jeździe zmienia biegi lekko powyżej 2 tyś przy mocniejszym naciśnięciu ciągnie wyżej zależnie od stopnia wciśnięcia pedału gazu, zawsze też gdy przestanę przyspieszać lub cofnę nieznacznie pedał gazu wrzuca wyższy bieg, nawet gdy na 2,3 przyspieszy do 90 km/h to gdy ujmę gaz i jedzie równo to natychmiast włączy 6 bieg
skrzynia działa tak jak ty dusisz pedał gazu i to ty utrzymujesz obroty na 3 tyś a nie skrzynia
poczytaj o działaniu skrzyni na forum jest o tym temat
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Chip a AF-40
Nie, nie zauważyłem zmian w pracy skrzyni po zmianie programu silnika.kozi1 pisze:czy zauważyliście jakieś zmiany w pracy skrzyni AF40 po chip-tuningu silnika?
I nie powinno mieć to wpływu, bo tuner nie ingeruje w program skrzyni.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Chip a AF-40
chodzi mi o to że jak jadę ok 15-20 km /h i dodam powiedzmy pół gazu to silnik na 2 biegu wkręca się na 3000 obrotów i te obroty utrzymuje cały czas , to znaczy prędkoś auta rośnie ale obroty utrzymują się na jednym poziomie dla tego mówie że działa jak przekąłdnia bezopniowa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Chip a AF-40
Dziwne że tylko na niskich biegach
u mnie na zimnym przeciąga obroty i idzie tak jakby bezstopniowo lecz tylko chwilę na zimnym
potem normalnie obroty spadają na każdym z tym że na niskich do 2 obroty spadają mniej niż na tych wyższych lecz to pewnie zasługa przełożeń
próbowałeś wymusić zmianę poprzez ujęcie gazu ?
u mnie na zimnym przeciąga obroty i idzie tak jakby bezstopniowo lecz tylko chwilę na zimnym
potem normalnie obroty spadają na każdym z tym że na niskich do 2 obroty spadają mniej niż na tych wyższych lecz to pewnie zasługa przełożeń
próbowałeś wymusić zmianę poprzez ujęcie gazu ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Chip a AF-40
jak ujmę gaz to zmieni bieg oczywiste, ale ja chce przyspieszać a nie utrzymywać stałą prędkość, co ciekawe jak na manuału włączę 2 bieg to on działa na sztywno czyli lock-up jest zapięty, dziwne działanie następuje tylko w trybie automatycznym za wyjątkiem dynamicznego ruszania od 1 biegu, czyli mój objaw występuje po redukcji z wyższego biegu na niższy po redukcji najniższy zredukowany bieg nie zapina lock up ewentualnie bardzo późno tuż przed zmianą biegu na wyższy , a następny bieg działa już normalnie z lock up - mam nadzieje ze dobrze wytłumaczyłem ( redukcja z 3 na 2 -2 ślizga, redukcja z 4-3 3 ślizga)
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 lip 2019, o 19:41
- Auto: Isia Kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wołomin
Re: Chip a AF-40
Cześć kozi1, sory że odgrzewam kotleta , ale mam od roku ten sam problem co ty. Staram się aby unikać uślizgów stylem jazdy ale problemu nie rozwiązałem do dziś , poradziłeś sobie z tematem ?kozi1 pisze: ↑18 sty 2018, o 22:23jak ujmę gaz to zmieni bieg oczywiste, ale ja chce przyspieszać a nie utrzymywać stałą prędkość, co ciekawe jak na manuału włączę 2 bieg to on działa na sztywno czyli lock-up jest zapięty, dziwne działanie następuje tylko w trybie automatycznym za wyjątkiem dynamicznego ruszania od 1 biegu, czyli mój objaw występuje po redukcji z wyższego biegu na niższy po redukcji najniższy zredukowany bieg nie zapina lock up ewentualnie bardzo późno tuż przed zmianą biegu na wyższy , a następny bieg działa już normalnie z lock up - mam nadzieje ze dobrze wytłumaczyłem ( redukcja z 3 na 2 -2 ślizga, redukcja z 4-3 3 ślizga)
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 21:24
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Chip a automatyczna skrzynia AF-40
Nic sie nie zmnieniło. uślizgi mam przy redukcjach z 6 -5. 5-4. Z 4-3 i 3-2 nie ma. Zaobserwowałem tez ze jak olej jest zimny tak do 60 stopni to redukuje bez uślizgu. Rowniez przy temp pow 107 stopni ale nie zawsze. Ja obstawiam elekrozawory. Chyba ze skrzynia głupieje po chipie. Raczej wykluczam konwerter. Problem mam tylko przy redukcjach. Zauważyłem ze jadac 90 km na 6 biegu czasami chcac lekko przyspieszyć skrzynia redukuje na 4 bieg z uślizgiem oczywiście a powinna na 5.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 18:54
- Auto: Insignia 4x4 163km
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Myszków
Re: Chip a automatyczna skrzynia AF-40
Witam. Też mam objawy jak użytkownik kozi1, czyli skrzynia działa jak "CVT" przy przyśpieszaniu z 2, wchodzi na 3k obrotów do kolejnej zmiany biegów. Pytanie czy ktoś ma jakieś rozwiązanie tego tematu? Dodam, że mam przycisk sport i po jego aktywacji skrzynia działa normalnie, sztywno zapina lock-up na każdym biegu. Może nowy program do skrzyni u tunera poprawił by sytuacje? Skoro na "sport" działa dobrze, a bez jak CVT to chyba problem z softem, nie mechaniczny?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chip a automatyczna skrzynia AF-40
Wygląda jakby były zużyte sprzęgła albo za małe ciśnienia na nich.
Jeśli nie ma żadnych błędów w skrzyni można najpierw spróbować skasować adaptacje i zobaczyć jak się będzie zachowywać.
Jeśli nie ma żadnych błędów w skrzyni można najpierw spróbować skasować adaptacje i zobaczyć jak się będzie zachowywać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 cze 2021, o 08:38
- Auto: Insignia OPCline
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Częstochowa
Re: Chip a automatyczna skrzynia AF-40
Czy znalazł ktoś przyczynę wyżej wymienionych objawów związanych ze zmianą drugiego biegu i zachowania jak cvt?