Czołem,
szukam rozwiązania kolejnego problemu z moją Insignią: otóż po wrzuceniu biegu, niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły słychać coś na wzór chrobotania z okolic silnika.
Po dodaniu gazu problem ustępuje (choć mam wrażenie, że minimalny chrobot zostaje, ale nie słychać tego za dobrze w kabinie).
Nie wiem niestety jaki mam model skrzyni (jak to sprawdzić?).
Olej w skrzyni wymieniłem około tydzień temu na FEBI BILSTEIN 32600.
Z początku sądziłem, że to może coś w przegubie, mechanik wymienił łożysko bo było rozsypane, ale ten chrobot nie ustąpił.
Mechanik strzelił, że to może być jakiś wariator na skrzyni. Przy wymianie olejów prosiłem żeby sprawdził rozrząd. Stwierdził, że jest ok, więc nic tam nie wymieniałem. Ale to chyba raczej nie ma nic wspólnego z rozrządem jeśli słychać to tylko po wrzuceniu biegu?
Wiecie co to może być, ewentualnie w jaki sposób to zdiagnozować? Jadąc do mechanika w ciemno pewnie wymieni mi pół samochodu.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Automat - "chrobotanie" po wrzuceniu biegu
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 paź 2017, o 11:44
- Auto: Insignia Kombi 2.0T
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Automat - "chrobotanie" po wrzuceniu biegu
W 2010 roku do silnika A20NHT montowali skrzynie automatyczna AF40-6.
O różnych już awariach słyszałem w tej skrzyni, ale o chrobotaniu jakoś nie.
Olej Febi nie powinien być zalewany do tej skrzyni. Zwłaszcza jeśli zostaje poprzedni olej w skrzyni, a całkowicie skrzyni nie opróżnisz. jeśli to była wymiana statyczna to wymieniłeś około 3 litrów, czyli mniej niż połowę wlewając olej o innej specyfikacji niż miałeś.
Jak się posypią wstępne diagnozy z forum, wróżąc sprzed ekranu laptopa, to możesz wymienić więcej niż pół auta.
jak mechanik widząc, słysząc i jeżdżąc autem nie jest w stanie postawić diagnozy, to tym bardziej siedząc przed ekranem komputera tego nie da się zrobić.
O różnych już awariach słyszałem w tej skrzyni, ale o chrobotaniu jakoś nie.
Olej Febi nie powinien być zalewany do tej skrzyni. Zwłaszcza jeśli zostaje poprzedni olej w skrzyni, a całkowicie skrzyni nie opróżnisz. jeśli to była wymiana statyczna to wymieniłeś około 3 litrów, czyli mniej niż połowę wlewając olej o innej specyfikacji niż miałeś.
Jak się posypią wstępne diagnozy z forum, wróżąc sprzed ekranu laptopa, to możesz wymienić więcej niż pół auta.
jak mechanik widząc, słysząc i jeżdżąc autem nie jest w stanie postawić diagnozy, to tym bardziej siedząc przed ekranem komputera tego nie da się zrobić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 paź 2017, o 11:44
- Auto: Insignia Kombi 2.0T
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Automat - "chrobotanie" po wrzuceniu biegu
Trochę mnie zmartwiłeś tym olejem :/
Muszę teraz koniecznie go zmieniać? Czym grozi jeżdżenie z tym olejem? Generalnie to kupując w sklepie podałem im VIN i zaproponowali ten olej, także nie spodziewałem się, że będzie coś nie tak.
Jeśli chodzi o trudność diagnozy sprzed ekranu to się zgadzam, myślałem jednak, że może mnie ktoś chociaż nakieruje gdzie szukać.
Muszę teraz koniecznie go zmieniać? Czym grozi jeżdżenie z tym olejem? Generalnie to kupując w sklepie podałem im VIN i zaproponowali ten olej, także nie spodziewałem się, że będzie coś nie tak.
Jeśli chodzi o trudność diagnozy sprzed ekranu to się zgadzam, myślałem jednak, że może mnie ktoś chociaż nakieruje gdzie szukać.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Automat - "chrobotanie" po wrzuceniu biegu
E tam, w dzisiejszych czasach ludzie nie chodzą do lekarza tylko leczą się na forach internetowychSpirit pisze:Jeśli chodzi o trudność diagnozy sprzed ekranu to się zgadzam.
Chrobotanie to pestka i pewnie zaraz ktoś ci pomoże
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Automat - "chrobotanie" po wrzuceniu biegu
Powinien być olej wg specyfikacji AW-1:
http://sklep.dixi-car.pl/olej-skrzyn-au ... -1279.html
Olej wg specyfikacji Dexron VI (czyli taki jak ten febi) stosuje się do automatów GM np. 6T55, czy 6T75
Jakie skutki mogą być to nie wiem, może nic się nie stanie.
http://sklep.dixi-car.pl/olej-skrzyn-au ... -1279.html
Olej wg specyfikacji Dexron VI (czyli taki jak ten febi) stosuje się do automatów GM np. 6T55, czy 6T75
Jakie skutki mogą być to nie wiem, może nic się nie stanie.
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Automat - "chrobotanie" po wrzuceniu biegu
Do skrzyni AF40-6 lejemy olej który wkleił KaMYk, niemniej jednak znam przypadki gdzie ludzie leją co innego i skrzynia działa, nawet 70kkm, nie ma żadnych problemów. Oczywiście ma znaczenie czy zalejesz olej od kosiarki ....
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Automat - "chrobotanie" po wrzuceniu biegu
Problemem nie jest wymiana oleju na inny, ale pomieszanie dwóch różnych. Przy statycznej wymianie zostanie pewnie ponad dwa litry starego (a może i trzy). To masz mieszankę 50/50. Nie wiadomo jak to zagra. To nie jest olej silnikowy, gdzie (przynajmniej teoretycznie) można sobie trochę zmieszać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 paź 2017, o 11:44
- Auto: Insignia Kombi 2.0T
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Automat - "chrobotanie" po wrzuceniu biegu
Dzięki za odpowiedzi. Temat "chrobotania" zostawiłem bo przydarzyła mi się awaria rozrządu (na szczęście bez żadnych uszkodzeń). Wymieniłem komplet i jest ok. Oczywiście awarię stwierdził mi inny mechanik, do poprzedniego więcej nie wrócę.
Teraz gdy uporałem się z rozrządem wracam do tematu tego chrobotania.
Obecnie problem występuje tylko na zimnym silniku. Chrobotanie pojawia się przy wrzuceniu "D".
Chciałbym zacząć od zmiany oleju na poprawny. Mechanik, z którego usług obecnie korzystam zasugerował mi kilkukrotną wymianę na olej, który polecacie. Ma to mieć analogiczny efekt do wymiany dynamicznej. Co myślicie o takim zabiegu?
Teraz gdy uporałem się z rozrządem wracam do tematu tego chrobotania.
Obecnie problem występuje tylko na zimnym silniku. Chrobotanie pojawia się przy wrzuceniu "D".
Chciałbym zacząć od zmiany oleju na poprawny. Mechanik, z którego usług obecnie korzystam zasugerował mi kilkukrotną wymianę na olej, który polecacie. Ma to mieć analogiczny efekt do wymiany dynamicznej. Co myślicie o takim zabiegu?