--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
- da_rek
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 mar 2017, o 14:06
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Oleśnica
Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Witam, moja Isia jest po zmianach map _ (Opel Insignia Sport Tourer 2.0TDCI (A20DT) , stok-130KM hybryda turbo-> 191,3PS _ 441Nm _ 991mBar <- mapy ADT Racing Garage)_, obecnie seryjne sprzęgło przestaje ogarniać duży przyrost mocy, na niskich biegach jeszcze jakoś wydala ale na wyższych lipa, wracając z trasy czuć je , przypala się.
I tu pytanie:
Czy i od jakiego modelu mogę założyć sprzęgło (docisk tarcza itd) aby nadążało za. Może koledzy coś doradzicie , co założyć aby wystarczyło i nadążało za mocą.
Dzięki za wszystkie sugestie.
I tu pytanie:
Czy i od jakiego modelu mogę założyć sprzęgło (docisk tarcza itd) aby nadążało za. Może koledzy coś doradzicie , co założyć aby wystarczyło i nadążało za mocą.
Dzięki za wszystkie sugestie.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Jaka masz skrzynie?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Jaka skrzynia? 40 powinna chodzić bez problemu.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Jeżeli to A20DT to zapewne siedzi tam M32 i chyba dużego pola manewru to nie ma
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Jeśli to rzeczywiście DT i M32, to ciężko będzie coś poradzić, poza... wymianą skrzyni.
Wiem co piszę, bo sam miałem podobny dylemat. Ile masz przejechane na tym sprzęgle? Jeśli sporo, to wymiana na nowe powinna pomóc (przynajmniej na jakiś czas). Nie spotkałem się ze wzmacnianymi, choć nie twierdzę, że takich nie ma. Inna opcja, to korekta programu i zmniejszenie mocy. Niestety z M32 nie wyciśniesz tyle co z F40...
Wiem co piszę, bo sam miałem podobny dylemat. Ile masz przejechane na tym sprzęgle? Jeśli sporo, to wymiana na nowe powinna pomóc (przynajmniej na jakiś czas). Nie spotkałem się ze wzmacnianymi, choć nie twierdzę, że takich nie ma. Inna opcja, to korekta programu i zmniejszenie mocy. Niestety z M32 nie wyciśniesz tyle co z F40...
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
A jakby przełożyć same bebechy ? Czy konstrukcja skrzyni jest inna niż w F40 ?
Wtedy ewentualnie można zamontować chociażby seryjny zestaw od A20DTH, bez problemu wytrzymuje takie przyrosty. Jest to ten sam zestaw, który montują również w A20DTR.
Wtedy ewentualnie można zamontować chociażby seryjny zestaw od A20DTH, bez problemu wytrzymuje takie przyrosty. Jest to ten sam zestaw, który montują również w A20DTR.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
To jest jednak trochę inna konstrukcja. Z założenia nie przeznaczona do przenoszenia takich mocy. Tutaj 330-350 Nm to dużo. Dla F40 - 450 Nm nie powinno być problemem. Zawsze odsyłam tutaj https://www.auto-krak.pl/auto-krak/mech ... -opel-m32/ - fajnie opisane skrzynie dla naszych silników.
- da_rek
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 mar 2017, o 14:06
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Oleśnica
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Na sprzęgle przejechane około 200.000 km.
Trudno powiedzieć, nie wiem jak to sprawdzić...
Jak pisałem nie wiem jaką mam skrzynię, przejechane ma 200 ts.km. Nic nie puka i nie szumi oleje wymieniana zgodnie z zaleceniami prod. Tylko nie ogarnia mocy niestety, jak ją kupiłem jeszcze przed strojeniem już miała problem ze sprzęgłem śmierdziało.
Więc może sam docisk i tarczę z innego modelu, b skrzyni nie bardzo mi się chce wymieniać koszty trochę duże.
pozdro..
-- 17 sie 2017, o 09:37 --IBZI pisze:Jeśli to rzeczywiście DT i M32, to ciężko będzie coś poradzić, poza... wymianą skrzyni.
Wiem co piszę, bo sam miałem podobny dylemat. Ile masz przejechane na tym sprzęgle? Jeśli sporo, to wymiana na nowe powinna pomóc (przynajmniej na jakiś czas). Nie spotkałem się ze wzmacnianymi, choć nie twierdzę, że takich nie ma. Inna opcja, to korekta programu i zmniejszenie mocy. Niestety z M32 nie wyciśniesz tyle co z F40...
Trudno powiedzieć, nie wiem jak to sprawdzić...
-- 17 sie 2017, o 09:42 --Ping pisze:Jaka masz skrzynie?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Jak pisałem nie wiem jaką mam skrzynię, przejechane ma 200 ts.km. Nic nie puka i nie szumi oleje wymieniana zgodnie z zaleceniami prod. Tylko nie ogarnia mocy niestety, jak ją kupiłem jeszcze przed strojeniem już miała problem ze sprzęgłem śmierdziało.
Więc może sam docisk i tarczę z innego modelu, b skrzyni nie bardzo mi się chce wymieniać koszty trochę duże.
pozdro..
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Opelvindekoder.pl
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- da_rek
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 mar 2017, o 14:06
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Oleśnica
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Niestety 6-biegowa typu M32-6 WR,
i teraz czy da się założyć inny docisk i tarczę?
i teraz czy da się założyć inny docisk i tarczę?
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Jeśli dwumasa nie daje jeszcze oznak zużycia, to możesz wymienić tylko sprzęgło. Ja tak miałem. Ponad 200 tys. km przejechane, dwumasa jeszcze ok, ale sprzęgło siadało. Wymieniłem komplet, aby za chwilę nie robić dwumasy. Po wymianie uślizg i smród odeszły w niepamięć
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Dobrze mówi IBZI ja miałem podobnie w JTD gdy założyłem powerboxa Vtecha , stare ślizgało , nowe już nie , tylko nie kupuj rzepy , Sachs jest dobry , a coś wyżej to się nie orientuję .
Wiem , że są sprzęgła sportowe.
W tym co teraz ci się ślizga tarcza jest już cienka zamiast 8 mm ma może 5, docisk też ma pióra wytarte i bywa że pióra pęknięte , więc słabo ściska i dlatego jest uślizg
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wiem , że są sprzęgła sportowe.
W tym co teraz ci się ślizga tarcza jest już cienka zamiast 8 mm ma może 5, docisk też ma pióra wytarte i bywa że pióra pęknięte , więc słabo ściska i dlatego jest uślizg
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Jak dla mnie to po prostu już słabe sprzegło i po przyroście szybciej się objawiło. Pewnie nowy standardowy komplet i problem zniknie
- da_rek
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 mar 2017, o 14:06
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Oleśnica
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Obawiam się że stokowe sprzęgł nie ogarnie . Czy pasuje z wersji 190konnej chyba że to samo jest montowane w fabryce. Ma ktoś z kolegów taką wiedzę?
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Myślę ,że spokojnie ogarnie. Przecież już przed programem sprzęgło nie dawało rady. Z drugiej strony trzeba było najpierw ogarnąć auto,a potem bawić się w program.Miałem astrę z tą skrzynią i mając 216 koni seryjne sprzęgło bez problemu dawało radę
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 mar 2017, o 21:00
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Witam,
może nie do końca w tym miejscu powinienem zapytać ale nie znalazłem bliższego tematu. Posiadam Insignie z silnikiem A20 DTE z vincodu wynika, że "W7Y Pakiet osiągów: zmniejszona moc silnika" i moje pytanie brzmi, czy mogę przywrócić nominalną moc silnika bez przeróbek i jeżeli tak to w jaki sposób? Będę wdzięczny za pomoc, sugestie.
Pozdrawiam
może nie do końca w tym miejscu powinienem zapytać ale nie znalazłem bliższego tematu. Posiadam Insignie z silnikiem A20 DTE z vincodu wynika, że "W7Y Pakiet osiągów: zmniejszona moc silnika" i moje pytanie brzmi, czy mogę przywrócić nominalną moc silnika bez przeróbek i jeżeli tak to w jaki sposób? Będę wdzięczny za pomoc, sugestie.
Pozdrawiam
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
Wgrać nowy soft u tunera.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 mar 2017, o 21:00
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy
OK, dzięki. Może jest ktoś godny polecenia w okolicach Warszawy / Piaseczna w celu wgrania nowego softu?\