--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
da_rek
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 14 mar 2017, o 14:06
Auto: Opel Insignia 2.0
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2013
Miasto: Oleśnica

Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: da_rek » 16 sie 2017, o 19:21

Witam, moja Isia jest po zmianach map _ (Opel Insignia Sport Tourer 2.0TDCI (A20DT) , stok-130KM hybryda turbo-> 191,3PS _ 441Nm _ 991mBar <- mapy ADT Racing Garage)_, obecnie seryjne sprzęgło przestaje ogarniać duży przyrost mocy, na niskich biegach jeszcze jakoś wydala ale na wyższych lipa, wracając z trasy czuć je , przypala się. :(
I tu pytanie:
Czy i od jakiego modelu mogę założyć sprzęgło (docisk tarcza itd) aby nadążało za. Może koledzy coś doradzicie ;) , co założyć aby wystarczyło i nadążało za mocą.
Dzięki za wszystkie sugestie. 8-)

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: Ping » 16 sie 2017, o 19:29

Jaka masz skrzynie?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: P405 » 16 sie 2017, o 19:30

Jaka skrzynia? 40 powinna chodzić bez problemu.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: Ping » 16 sie 2017, o 19:32

Jeżeli to A20DT to zapewne siedzi tam M32 i chyba dużego pola manewru to nie ma

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: IBZI » 16 sie 2017, o 20:08

Jeśli to rzeczywiście DT i M32, to ciężko będzie coś poradzić, poza... wymianą skrzyni.
Wiem co piszę, bo sam miałem podobny dylemat. Ile masz przejechane na tym sprzęgle? Jeśli sporo, to wymiana na nowe powinna pomóc (przynajmniej na jakiś czas). Nie spotkałem się ze wzmacnianymi, choć nie twierdzę, że takich nie ma. Inna opcja, to korekta programu i zmniejszenie mocy. Niestety z M32 nie wyciśniesz tyle co z F40...

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: Alex » 17 sie 2017, o 07:42

A jakby przełożyć same bebechy ? Czy konstrukcja skrzyni jest inna niż w F40 ?
Wtedy ewentualnie można zamontować chociażby seryjny zestaw od A20DTH, bez problemu wytrzymuje takie przyrosty. Jest to ten sam zestaw, który montują również w A20DTR.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: IBZI » 17 sie 2017, o 08:19

To jest jednak trochę inna konstrukcja. Z założenia nie przeznaczona do przenoszenia takich mocy. Tutaj 330-350 Nm to dużo. Dla F40 - 450 Nm nie powinno być problemem. Zawsze odsyłam tutaj https://www.auto-krak.pl/auto-krak/mech ... -opel-m32/ - fajnie opisane skrzynie dla naszych silników.

Awatar użytkownika
da_rek
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 14 mar 2017, o 14:06
Auto: Opel Insignia 2.0
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2013
Miasto: Oleśnica

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: da_rek » 17 sie 2017, o 09:36

Na sprzęgle przejechane około 200.000 km.
IBZI pisze:Jeśli to rzeczywiście DT i M32, to ciężko będzie coś poradzić, poza... wymianą skrzyni.
Wiem co piszę, bo sam miałem podobny dylemat. Ile masz przejechane na tym sprzęgle? Jeśli sporo, to wymiana na nowe powinna pomóc (przynajmniej na jakiś czas). Nie spotkałem się ze wzmacnianymi, choć nie twierdzę, że takich nie ma. Inna opcja, to korekta programu i zmniejszenie mocy. Niestety z M32 nie wyciśniesz tyle co z F40...
-- 17 sie 2017, o 09:37 --

Trudno powiedzieć, nie wiem jak to sprawdzić... :oops:
Ping pisze:Jaka masz skrzynie?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-- 17 sie 2017, o 09:42 --

Jak pisałem nie wiem jaką mam skrzynię, przejechane ma 200 ts.km. Nic nie puka i nie szumi oleje wymieniana zgodnie z zaleceniami prod. Tylko nie ogarnia mocy niestety, jak ją kupiłem jeszcze przed strojeniem już miała problem ze sprzęgłem śmierdziało.
Więc może sam docisk i tarczę z innego modelu, b skrzyni nie bardzo mi się chce wymieniać koszty trochę duże.
pozdro..

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: Ping » 17 sie 2017, o 09:43

Opelvindekoder.pl

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
da_rek
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 14 mar 2017, o 14:06
Auto: Opel Insignia 2.0
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2013
Miasto: Oleśnica

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: da_rek » 17 sie 2017, o 10:23

Niestety :cry: :oops: 6-biegowa typu M32-6 WR,
i teraz czy da się założyć inny docisk i tarczę?

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: IBZI » 17 sie 2017, o 12:22

Jeśli dwumasa nie daje jeszcze oznak zużycia, to możesz wymienić tylko sprzęgło. Ja tak miałem. Ponad 200 tys. km przejechane, dwumasa jeszcze ok, ale sprzęgło siadało. Wymieniłem komplet, aby za chwilę nie robić dwumasy. Po wymianie uślizg i smród odeszły w niepamięć :lol:

Bodex

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: Bodex » 17 sie 2017, o 20:05

Dobrze mówi IBZI ja miałem podobnie w JTD gdy założyłem powerboxa Vtecha , stare ślizgało , nowe już nie , tylko nie kupuj rzepy , Sachs jest dobry , a coś wyżej to się nie orientuję .
Wiem , że są sprzęgła sportowe.

W tym co teraz ci się ślizga tarcza jest już cienka zamiast 8 mm ma może 5, docisk też ma pióra wytarte i bywa że pióra pęknięte , więc słabo ściska i dlatego jest uślizg

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: norbi333 » 18 sie 2017, o 06:10

Jak dla mnie to po prostu już słabe sprzegło i po przyroście szybciej się objawiło. Pewnie nowy standardowy komplet i problem zniknie

Awatar użytkownika
da_rek
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 14 mar 2017, o 14:06
Auto: Opel Insignia 2.0
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2013
Miasto: Oleśnica

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: da_rek » 19 sie 2017, o 06:42

Obawiam się że stokowe sprzęgł nie ogarnie . Czy pasuje z wersji 190konnej chyba że to samo jest montowane w fabryce. Ma ktoś z kolegów taką wiedzę?

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: norbi333 » 19 sie 2017, o 09:09

Myślę ,że spokojnie ogarnie. Przecież już przed programem sprzęgło nie dawało rady. Z drugiej strony trzeba było najpierw ogarnąć auto,a potem bawić się w program.Miałem astrę z tą skrzynią i mając 216 koni seryjne sprzęgło bez problemu dawało radę

McMarqs
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 mar 2017, o 21:00
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: McMarqs » 27 sie 2017, o 17:37

Witam,
może nie do końca w tym miejscu powinienem zapytać ale nie znalazłem bliższego tematu. Posiadam Insignie z silnikiem A20 DTE z vincodu wynika, że "W7Y Pakiet osiągów: zmniejszona moc silnika" i moje pytanie brzmi, czy mogę przywrócić nominalną moc silnika bez przeróbek i jeżeli tak to w jaki sposób? Będę wdzięczny za pomoc, sugestie.
Pozdrawiam

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: P405 » 27 sie 2017, o 19:36

Wgrać nowy soft u tunera.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

McMarqs
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 mar 2017, o 21:00
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Zmiana sprzęgła na bardziej wytrzymałe po zwiększeniu mocy

Post autor: McMarqs » 28 sie 2017, o 10:56

OK, dzięki. Może jest ktoś godny polecenia w okolicach Warszawy / Piaseczna w celu wgrania nowego softu?\

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”