--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia biegów M32
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Zamówiłem 3l Fuchsa, więc może jutro po odbiorze paczki uda mi się go wymienić. Poprzednia wymiana była przy 100 000 km, a od tego czasu niecałe nakręcone 55 000 km.
- patryk78
- Użytkownik
- Posty: 246
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gniezno
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów M32
to pierwszą wymianę oliwy w skrzyni robiłeś przy 100 tysiącach a teraz robisz po następnych 55 tysiącach? Czysta profilaktyka?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Profilaktyka, przy 100 000 km razem z olejem wlałem dodatek do skrzyń. 3l oleju 120 zł, a dodatek w strzykawce 125 zł
Jednak do tej pory się sprawdził taki zestaw.
Oryginalnego oleju przy 100 000 km spuściłem 2,4l.
Jednak do tej pory się sprawdził taki zestaw.
Oryginalnego oleju przy 100 000 km spuściłem 2,4l.
- patryk78
- Użytkownik
- Posty: 246
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gniezno
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów M32
No właśnie też się zastanawiam. Wymieniłem przy przebiegu chyba 95 tysi teraz dobijam do 157 tysięcy i myślę, czy zmienić czy nie skoro skrzynia pracuje wzorowo z drugiej strony co jest 200 zł na olej + dodatek. Jaki dodatek dodałeś?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia biegów M32
To ten: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... 20#p166725
Dzwoniłem do Xado i potwierdzili informacje zawarte w ofertach sklepów, że dodatek utrzymuje się na podzespołach skrzyni do 100 000 km, więc w moim przypadku nie ma potrzeby go teraz aplikować. Nie wypłynie z olejem
Teoretycznie zasada działania jest taka, że preparat pokrywa podzespoły w ciągu 1000 km, dlatego w tym czasie nie można wymieniać oleju w którym krąży, a po przekroczeniu tego dystansu uzyskuje swoją skuteczność osadzając się na podzespołach. Oczywiste jest, że nie ma potrzeby wymiany oleju po tych 1000 km i można jeździć co uczyniłem
Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
Jeśli skrzynia działa i nic się nie dzieje to.... wymień ten olej i niech tak pozostanie 3 x 1l kosztuje 120 zł, a dodatek polecam jak nie ten to inny. Tylko trzeba czytać, bo np. molibden za 30 zł żeby działał musi być rozprowadzony w max. 1 l oleju, więc do m32 potrzeba trzy dawki co daje nam 90 zł.
Dzwoniłem do Xado i potwierdzili informacje zawarte w ofertach sklepów, że dodatek utrzymuje się na podzespołach skrzyni do 100 000 km, więc w moim przypadku nie ma potrzeby go teraz aplikować. Nie wypłynie z olejem
Teoretycznie zasada działania jest taka, że preparat pokrywa podzespoły w ciągu 1000 km, dlatego w tym czasie nie można wymieniać oleju w którym krąży, a po przekroczeniu tego dystansu uzyskuje swoją skuteczność osadzając się na podzespołach. Oczywiste jest, że nie ma potrzeby wymiany oleju po tych 1000 km i można jeździć co uczyniłem
Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
Jeśli skrzynia działa i nic się nie dzieje to.... wymień ten olej i niech tak pozostanie 3 x 1l kosztuje 120 zł, a dodatek polecam jak nie ten to inny. Tylko trzeba czytać, bo np. molibden za 30 zł żeby działał musi być rozprowadzony w max. 1 l oleju, więc do m32 potrzeba trzy dawki co daje nam 90 zł.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Na liczniku 155 300 km i jestem po kolejnej wymianie. W serwisie oczywiście zdziwienie, aż właściciel się zainteresował po co wymieniam olej w skrzyni
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:40
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sieradz
Re: Skrzynia biegów M32
Witam.
Ja zaraz po zakupie Insignii 2,0 131 km 2010 R, 182 tys nalotu, wymieniłem olej w skrzyni.(tak jak i uszczelkę smoka).
Chociaż nic się nie działo.
Zalany był czerwony, chociaż raczej już brunatny.
Zleciało ok. 1,8 l.
Zalałem żółty, słomkowy GM, zalecany od 2012 R.
Wlałem 3 l. Mechanik, kumpel mówił, że te skrzynie lubią dużą ilość oleju.
3 l można spokojnie lać.
Od tego czasu zrobione 12 tys km.
Wszystko ok.
Ja zaraz po zakupie Insignii 2,0 131 km 2010 R, 182 tys nalotu, wymieniłem olej w skrzyni.(tak jak i uszczelkę smoka).
Chociaż nic się nie działo.
Zalany był czerwony, chociaż raczej już brunatny.
Zleciało ok. 1,8 l.
Zalałem żółty, słomkowy GM, zalecany od 2012 R.
Wlałem 3 l. Mechanik, kumpel mówił, że te skrzynie lubią dużą ilość oleju.
3 l można spokojnie lać.
Od tego czasu zrobione 12 tys km.
Wszystko ok.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Biorąc po uwagę informacje, nawet z tego forum, to przebieg zacny, bo podobno potrafią się rozsypać poniżej 50 000 km.
Ja znowu nie wytrzymałem i wczoraj wsypałem 50 gram dwusiarczku molibdenu. Obiecałem sobie, że nie będę już jej tak dogadzał, ale wyszło jak zwykle
Ja znowu nie wytrzymałem i wczoraj wsypałem 50 gram dwusiarczku molibdenu. Obiecałem sobie, że nie będę już jej tak dogadzał, ale wyszło jak zwykle
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:40
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sieradz
Re: Skrzynia biegów M32
Mam M32. Po Vin też tak wychodzi.
Czy wcześniej był olej zmieniany nie wiem, czy coś robione że skrzynią też nie wiem, ale wszystko ok.
Czy wcześniej był olej zmieniany nie wiem, czy coś robione że skrzynią też nie wiem, ale wszystko ok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:40
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sieradz
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 gru 2020, o 12:57
- Auto: chcę kupić
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Grabów nad Prosną
Re: Skrzynia biegów M32
Mam okazję kupić Insignie kombi 2015 z silnikiem A14NET[LUJ] 140kkm. Samochód będzie głównie jeździć po mieście, okazyjnie dłuższe trasy. Zgodnie ze specyfikacją posiada ona skrzynię M32WR czyli po przebudowie/modernizacji.
Naczytałem się sporo o awaryjności skrzyni M32, ale jak to jest z tą przebudowaną? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia? Mało informacji w tej kwestii. Na jednym z forów Opla Astry znalazłem informację, że wyeliminowano wszystkie problemy starej konstrukcji i nie powinno być już problemów. Ale prawda może być jak zwykle pośrodku, Wszelkie informacje są dla mnie cenne
Naczytałem się sporo o awaryjności skrzyni M32, ale jak to jest z tą przebudowaną? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia? Mało informacji w tej kwestii. Na jednym z forów Opla Astry znalazłem informację, że wyeliminowano wszystkie problemy starej konstrukcji i nie powinno być już problemów. Ale prawda może być jak zwykle pośrodku, Wszelkie informacje są dla mnie cenne
- arek103
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 18 mar 2018, o 17:44
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bieszczady
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Mam taką skrzynie w Insigni z końcówki 2014r kupiłem z przebiegiem 30 tys. i na 4 biegu słychać delikatny świst w zakresie obrotów 2200 do 2600, po rozgrzaniu oleju w skrzyni świst znika. Obecnie mam 70 tys. i świst jest dokładnie taki sam jak w dniu zakupu. Wg, firmy która regeneruje te skrzynie taki świst jest dopuszczalny. Kolega ma dokładnie taki sam samochód z przebiegiem 150 tys. ale u niego kompletna cisza. Po za tym, nie mam uwag.
Re: Skrzynia biegów M32
Znajomy handlarz mówi że często można trafić na aukcjach za granicą auta z uszkodzoną skrzynią nawet po modernizacji.
- Jo17
- Użytkownik
- Posty: 236
- Rejestracja: 16 maja 2018, o 18:15
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: UK, Konin, Toruń
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Ja mam Autko z 2016-go. Też skrzynia biegów M32. W marcu będą 3 lata użytkowania.
Trasy UK-PL, krótkie też. Przez jakiś czas miałam wrażenie, że trochę haczy 2 bieg...
Wymieniałam olej 2 razy. Pierwszy raz na Fuchsa...i właśnie wtedy pojawiło się haczenie.... rok temu skrzynia została zalana Motulem 75W-90. Według mnie biegi lżej pracują.
Poza tym, nie ma co się martwić, jak nie ma problemu. W aucie wszystko może się popsuć....
Trasy UK-PL, krótkie też. Przez jakiś czas miałam wrażenie, że trochę haczy 2 bieg...
Wymieniałam olej 2 razy. Pierwszy raz na Fuchsa...i właśnie wtedy pojawiło się haczenie.... rok temu skrzynia została zalana Motulem 75W-90. Według mnie biegi lżej pracują.
Poza tym, nie ma co się martwić, jak nie ma problemu. W aucie wszystko może się popsuć....
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Jakiś czas temu rozmawiałem ze specjalistą zajmującym się skrzyniami m32. Chciałem się poradzić w sprawie ilości oleju, stosowania dodatków, a przy okazji otrzymałem wskazówki w sprawie regulacji linek. Facet gaduła niesamowita, wisiałem około 40 minut "na telefonie", ale każda minuta rozmowy potwierdzała jego widzę, a teraz do rzeczy.
Wspominał o tej modernizacji i wg niego jest to kolejne "udoskonalenie" producenta "troszczącego" się o klienta...
Łożyska mają mniejszą powierzchnię bieżni i szybciej się zużywają. Gniazda łożysk w obudowie są mniejsze i wyrabiają się do tego stopnia, że znacznie częściej rozwalają obudowę skrzyni niż w starym modelu.
Facet robi naprawy dla ASO i jeśli przywożą mu nową skrzynię do remontu to w zestawie jest obudowa-dekiel od tej starej, po to żeby włożyć stare łożyska sprzed modernizacji. Taka sytuacja
Wspominał o tej modernizacji i wg niego jest to kolejne "udoskonalenie" producenta "troszczącego" się o klienta...
Łożyska mają mniejszą powierzchnię bieżni i szybciej się zużywają. Gniazda łożysk w obudowie są mniejsze i wyrabiają się do tego stopnia, że znacznie częściej rozwalają obudowę skrzyni niż w starym modelu.
Facet robi naprawy dla ASO i jeśli przywożą mu nową skrzynię do remontu to w zestawie jest obudowa-dekiel od tej starej, po to żeby włożyć stare łożyska sprzed modernizacji. Taka sytuacja
- pawel794032032
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów M32
Albo ten spec Ci kitów na wciskał albo coś go źle zrozumiałeś bo jest dokładnie odwrotnie.
Skrzynie z przed 2013 mają mniejsze łożyska które wyglądają mniej więcej tak:
W skrzyniach M32 2 generacji :
Osobiście naprawiam ponad 100 skrzyń M32 rocznie z czego zdecydowanie ponad 90% to skrzynie 1 generacji. W skrzyniach 2 generacji najczęściej psują się łożyska te duże od strony mechanizmu różnicowego, prawie nigdy te w pokrywie przy 6 i 4 biegu, a jeśli już to nie spotkałem się z przypadkiem żeby obróciło bieżnię w obudowie 2 generacji. Jeśli mamy skrzynię gen.1 z uszkodzoną obudową zdecydowanie przerabiamy ją na generację 2, ale w żadnym razie odwrotnie !
Z pewnością naprawia skrzynie dla ASO... hahahaha Kolejna bajka, ASO same wymieniają łożyska w technologii "4x bez" bez demontażu całej skrzyni, bez czyszczenia, bez regulacji łożysk, bez pewności na lata..... Niby z gwarancją ale po roku gwarancja mija, cisza łożysk często także.... Przy solidnej naprawie moje M32 1 generacji wytrzymują po 250 000km, jeśli obudowa cała nie trzeba wcale modernizować obudowy.
Skrzynie z przed 2013 mają mniejsze łożyska które wyglądają mniej więcej tak:
W skrzyniach M32 2 generacji :
Osobiście naprawiam ponad 100 skrzyń M32 rocznie z czego zdecydowanie ponad 90% to skrzynie 1 generacji. W skrzyniach 2 generacji najczęściej psują się łożyska te duże od strony mechanizmu różnicowego, prawie nigdy te w pokrywie przy 6 i 4 biegu, a jeśli już to nie spotkałem się z przypadkiem żeby obróciło bieżnię w obudowie 2 generacji. Jeśli mamy skrzynię gen.1 z uszkodzoną obudową zdecydowanie przerabiamy ją na generację 2, ale w żadnym razie odwrotnie !
Z pewnością naprawia skrzynie dla ASO... hahahaha Kolejna bajka, ASO same wymieniają łożyska w technologii "4x bez" bez demontażu całej skrzyni, bez czyszczenia, bez regulacji łożysk, bez pewności na lata..... Niby z gwarancją ale po roku gwarancja mija, cisza łożysk często także.... Przy solidnej naprawie moje M32 1 generacji wytrzymują po 250 000km, jeśli obudowa cała nie trzeba wcale modernizować obudowy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 gru 2020, o 12:57
- Auto: chcę kupić
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Grabów nad Prosną
Re: Skrzynia biegów M32
Dziękuję za Wasze opinie, Zastanawiałem się po poście Bartola czy to możliwe żeby jeszcze bardziej spie...yć skrzynię w @pawel794032032 rozjaśnił tę sytuację. Wygląda na to, że w M32WR wyeliminowano kilka probemów ale oczywiście o skrzynię trzeba dbać
- pawel794032032
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów M32
Skrzynie M32 same w sobie nie są takie strasznie awaryjne jak się wszędzie pisze, przy regularnych wymianach oleju i w ogóle przy prawidłowym poziomie oleju potrafią wytrzymać pod 300 000km. Ale najczęściej olej nie wymieniany i często już w fabryce za mało nalane Najwięcej problemów jest z rocznikami 2009-2012 w których GM pożałował kasy na Timkeny i masowo montował łożyska SNR które czasem i po marnych 50000km potrafią się posypać - zmiana na Timkeny z precyzyjną regulacją łożysk zamyka temat na co najmniej 200 000km nawet bez modernizacji na generację drugą. Tu uwaga - jeśli warsztat który wymienia łożyska bez regulacji ( na stare podkładki ) to z pewnością złoży to z powrotem na SNR-y.