--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów
-
- Użytkownik
- Posty: 134
- Rejestracja: 18 cze 2015, o 21:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów
Może krótko o (lock-up) by nie sprowadzać wątku do opisu działania skrzyni .
Układ dodatkowego sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze które przy stabilnej jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu innych warunków, spina konwerter czysto mechanicznie, co znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej (brak strat w przenoszeniu momentu przez olej).
Układ dodatkowego sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze które przy stabilnej jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu innych warunków, spina konwerter czysto mechanicznie, co znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej (brak strat w przenoszeniu momentu przez olej).
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów
Opis się zgadza. Może też być źródłem problemów w działaniu sprzęgła i całej skrzyni.
Dla skrzyń AISIN awaria konwertera jest opisywana:
Objawy awarii konwertera
Problemy ze zmianą biegów, szarpanie przy ruszaniu oraz na 2. i 3. biegu.
Usterki konwertera
Zużycie uszczelniaczy, zużycie okładziny ciernej tarczy lock-up.
Ma to jednak wpływ na działanie skrzyni. Nie twierdzę, że w tym przypadku tak jest, ale zwracam uwagę, że nie można sprzęgła hydrokinetycznego pomijać w diagnozie działania całej skrzyni. Jest to ważny element całości. W tym także tarcza cierna mechanizmu lock-up.
Konwerter - sprzęgło hydrokinetyczne - jednak wymaga naprawy i jest w nim co wymieniać patrząc na całość.titanium pisze:więc niema tam nic do wymiany
Dla skrzyń AISIN awaria konwertera jest opisywana:
Objawy awarii konwertera
Problemy ze zmianą biegów, szarpanie przy ruszaniu oraz na 2. i 3. biegu.
Usterki konwertera
Zużycie uszczelniaczy, zużycie okładziny ciernej tarczy lock-up.
Ma to jednak wpływ na działanie skrzyni. Nie twierdzę, że w tym przypadku tak jest, ale zwracam uwagę, że nie można sprzęgła hydrokinetycznego pomijać w diagnozie działania całej skrzyni. Jest to ważny element całości. W tym także tarcza cierna mechanizmu lock-up.
Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów
Pisałem o tych " tarczkach " nie tarczach sprzęgłowych ciernych.
Sprzedawałem części przez 15 lat , raczej się nie mylę w nazewnictwie , choć nikt nie jest nieomylny
W mojej skrzyni po szybkiej jeździe autostradowej 1200 km pierwszy objaw to zmiana biegu z 5/4 jakby bez sprzęgła takie "buch" po jakimś czasie sie uspokoiło lecz powstało przeciąganie 2/3 . Ciekawe bo zawsze się to dzieje po nawet chwilowym wyłączeniu kluczykiem i przy ponownym łagodnym rozpędzaniu auta , a zimny czy ciepły nie ma znaczenia .
Raz spróbowałem na zimnym dać mu w p...de, nie orzeciąga.
2 zmiana oleju złagodziła wszelkie objawy i za 30 tys znowu zmienię i wkeje dodatek LM ATF .
Radze zrobić tak : pojechac autostradą tak ze 200 km na dużych obciążeniach skrzyni i prędkości obrotowej np. Silnik ma około 3 tyś.obr. przy 180 km , chodzi o ti by olej się rozgrzał i ruszył maksymalnie osad brudu robiąc brunatną zawiesinę i wtedy go wymienić.
Taki zabieg pozwoli na oczyszczenie i poprawę pracy pompy olejowej i zaworów sterujących całej skrzyni .
Być może tak skrzynia działa bo osady zapchały zaworki w sterowniku i tu soft nic nie pomoże.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Sprzedawałem części przez 15 lat , raczej się nie mylę w nazewnictwie , choć nikt nie jest nieomylny
W mojej skrzyni po szybkiej jeździe autostradowej 1200 km pierwszy objaw to zmiana biegu z 5/4 jakby bez sprzęgła takie "buch" po jakimś czasie sie uspokoiło lecz powstało przeciąganie 2/3 . Ciekawe bo zawsze się to dzieje po nawet chwilowym wyłączeniu kluczykiem i przy ponownym łagodnym rozpędzaniu auta , a zimny czy ciepły nie ma znaczenia .
Raz spróbowałem na zimnym dać mu w p...de, nie orzeciąga.
2 zmiana oleju złagodziła wszelkie objawy i za 30 tys znowu zmienię i wkeje dodatek LM ATF .
Radze zrobić tak : pojechac autostradą tak ze 200 km na dużych obciążeniach skrzyni i prędkości obrotowej np. Silnik ma około 3 tyś.obr. przy 180 km , chodzi o ti by olej się rozgrzał i ruszył maksymalnie osad brudu robiąc brunatną zawiesinę i wtedy go wymienić.
Taki zabieg pozwoli na oczyszczenie i poprawę pracy pompy olejowej i zaworów sterujących całej skrzyni .
Być może tak skrzynia działa bo osady zapchały zaworki w sterowniku i tu soft nic nie pomoże.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 17:29
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów
Niestety nie jest to prosta w naprawie skrzynia jak myślałem wcześniej AF40-6 tylko skrzynia GM 6T70.
Skrzynia znana z wady fabrycznej – wytrzymująca ponoć 60 tys km. ( elektrozawory nienaprawialne, sterownik razem elektrozaworami w środku skrzyni) .
Auto zawiezione do ASO celem sprawdzenia możliwości naprawy – czekam niecierpliwie na diagnozę.
Skrzynia znana z wady fabrycznej – wytrzymująca ponoć 60 tys km. ( elektrozawory nienaprawialne, sterownik razem elektrozaworami w środku skrzyni) .
Auto zawiezione do ASO celem sprawdzenia możliwości naprawy – czekam niecierpliwie na diagnozę.
Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów
No jak nie . Sa zestawy naprawcze do elektrozaworówhanys1973 pisze:elektrozawory nienaprawialne
http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-ste ... 83085.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 17:29
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów
evo - zobacz typ mojej skrzyni
-- 3 paź 2016, o 19:44 --
http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/m7u/
skrzynia w insygniach 2.0 T z silnikiem NFT
natomiast skrzynie Aisin AF40 są stosowane w samochodach do 350 Nm
-- 3 paź 2016, o 19:44 --
http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/m7u/
skrzynia w insygniach 2.0 T z silnikiem NFT
natomiast skrzynie Aisin AF40 są stosowane w samochodach do 350 Nm
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów
Coś tam jest i do 6T70
http://www.sonnax.com/parts/3757-zip-kit
są też firmy, które się podejmują napraw
https://www.facebook.com/AT.Service.Aut ... 6716353114
http://www.sonnax.com/parts/3757-zip-kit
są też firmy, które się podejmują napraw
https://www.facebook.com/AT.Service.Aut ... 6716353114
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów
Sterownik 2011+ ma niewymienialne elektrozawory....takie mam info z przed dwóch lat, byłem u Pana Kamila w Zielonej Górze, więc mogło się zmienić.evo pisze:No jak nie . Sa zestawy naprawcze do elektrozaworówhanys1973 pisze:elektrozawory nienaprawialne
http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-ste ... 83085.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 maja 2021, o 16:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Zielona Góra
- Postawił piwo: 1 raz
Re: szarpanie i uderzenia aotomatycznej skrzyni biegów
Kolego? A dasz namiar do tego Magika od automatow z zielonej? Mam problem z moja skrzynia i chciałem poradzic sie kogoś kto sie zna dzięki wielkie z góry.pozdrawiamhanys1973 pisze: ↑3 paź 2016, o 11:03Niestety nie jest to prosta w naprawie skrzynia jak myślałem wcześniej AF40-6 tylko skrzynia GM 6T70.
Skrzynia znana z wady fabrycznej – wytrzymująca ponoć 60 tys km. ( elektrozawory nienaprawialne, sterownik razem elektrozaworami w środku skrzyni) .
Auto zawiezione do ASO celem sprawdzenia możliwości naprawy – czekam niecierpliwie na diagnozę.
Dodano po 24 sekundach:
Kolego? A dasz namiar do tego Magika od automatow z zielonej? Mam problem z moja skrzynia i chciałem poradzic sie kogoś kto sie zna dzięki wielkie z góry.pozdrawiamhanys1973 pisze: ↑3 paź 2016, o 11:03Niestety nie jest to prosta w naprawie skrzynia jak myślałem wcześniej AF40-6 tylko skrzynia GM 6T70.
Skrzynia znana z wady fabrycznej – wytrzymująca ponoć 60 tys km. ( elektrozawory nienaprawialne, sterownik razem elektrozaworami w środku skrzyni) .
Auto zawiezione do ASO celem sprawdzenia możliwości naprawy – czekam niecierpliwie na diagnozę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 maja 2021, o 23:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów
Witam,
Mam taki problem, że w moim automacie zaczęło strasznie szarpać, wręcz rzucać przy zmianie biegu z R na D.
Auto ma 124tys. Przebiegu. Insignia 2.0 diesel z 2011 roku.
Ktoś, coś może podpowiedzieć co mogło się stać?
Mam taki problem, że w moim automacie zaczęło strasznie szarpać, wręcz rzucać przy zmianie biegu z R na D.
Auto ma 124tys. Przebiegu. Insignia 2.0 diesel z 2011 roku.
Ktoś, coś może podpowiedzieć co mogło się stać?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 maja 2021, o 08:35
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
Re: Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów
Podobno pomoże adaptacja skrzyni.
Jeżeli nie to 99% sterownik.
Jeżeli nie to 99% sterownik.
-
- Klubowicz
- Posty: 1871
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów
W temacie o AF40 chyba było opisane szarpanie przy przełączaniu R->D i D->R, przejrzyj temat
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 maja 2021, o 08:35
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
Re: Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów
Było, ale temat rozwodniony - dużo pomysłów czego wina i bez konkretów, że ktoś tak miał i już długo nie ma.
Ja jadę na adaptację dziś. Zobaczymy, a jak nie to robię prawdopodobnie sterownik.
Ja jadę na adaptację dziś. Zobaczymy, a jak nie to robię prawdopodobnie sterownik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 maja 2021, o 23:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Szarpanie i uderzenia automatycznej skrzyni biegów
To jakbym mogła poprosić o informacje czy pomogło.
Druga sprawa, ktoś ma do polecenia jakiś warsztat w Warszawie lub okolicy, który się zajmie moją Insignią?
Druga sprawa, ktoś ma do polecenia jakiś warsztat w Warszawie lub okolicy, który się zajmie moją Insignią?