--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia biegów F40
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 10 wrz 2016, o 16:57
- Auto: Insignia bi-turbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 00:32
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Telford UK
- Otrzymał piwo: 1 raz
Niewłaściwa praca skrzyni biegów F40
Witam. Posiadam Opla Insignie 2.0 CDTI EcoFlex ze skrzynią F40 z 2012r. Mianowicie jadac sobie spokojnie i wrzucajac zazwyczaj 3 bieg czuje tak jakby nie do konca chcial wejsc. Czuje probe delikatnego odbicia hmm z zebatki. Nie jest tak za kazdym razem aczkolwiek czesto. Mialem ostatnio zmieniany olej lecz dalej problem wystepuje. Coz to mogloby byc?
Ostatnio zmieniony 5 lis 2018, o 00:14 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8481
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Niewłaściwa praca skrzyni biegów F40
a tu czytałeś? jest o tym temat i o podobnych zachowaniach
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 40#p161656
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 40#p161656
Radio 357 :)
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8985
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Skrzynia biegów F40
A może masz coś z sprzęgłem?inmar pisze: ↑6 paź 2018, o 08:16Moja skrzynia biegów to MR6 - Ręczna skrzynia biegów 6-biegowa typu F40 FW4 Przełożenie przekładni głównej: 3.89 .Biegi mi chodzą super nic nie haczy,ale denerwuje mnie ruszanie w tym samochodzie,pierwszy bieg jest bardzo krótki a ruszam często jak kangur,aż wstyd jak wiozę pasażerów.Jest na to jakaś rada ?
Mi tak nie robi a mam mocniejsze bo po wirusie. Z jedynki tylko robię start i zaraz dwa wbijam.
W dodatku mam tylko na przód napęd.
Re: Niewłaściwa praca skrzyni biegów F40
Są dwie sprawy , jedną to regulacja cięgien - linek pomoże.Jaca90 pisze:Witam. Posiadam Opla Insignie 2.0 CDTI EcoFlex ze skrzynią F40 z 2012r. Mianowicie jadac sobie spokojnie i wrzucajac zazwyczaj 3 bieg czuje tak jakby nie do konca chcial wejsc. Czuje probe delikatnego odbicia hmm z zebatki. Nie jest tak za kazdym razem aczkolwiek czesto. Mialem ostatnio zmieniany olej lecz dalej problem wystepuje. Coz to mogloby byc?
Druga to zużycie synchronizatorów i tarcie.
Na to może pomóż MSO2 dwusiarczek molibdenu można kupić 2 tubki z Liquid Molly i dodać do oleju , całkiem to bezpieczne a nasmaruje całą skrzynię i będzie lżej pracować . W moim Espace 4 przestała gwizdać trójka i więcej nie było problemu ze skrzynią.
Jeśli nie pomoże to remoncik.
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów F40
Ten kangurek to tak czasami,ale co mnie jeszcze denerwuje przy tej krótkiej jedynce to ruszam,ale z jakiegoś powodu nie wkładam dwójki,puszczam gaz i auto pierwszym biegiem tak hamuje,że jestem na szybie.W żadnym samochodzie takich dziwów nie mam i nie miałem.mazmarcin pisze: ↑4 lis 2018, o 20:52A może masz coś z sprzęgłem?inmar pisze: ↑6 paź 2018, o 08:16Moja skrzynia biegów to MR6 - Ręczna skrzynia biegów 6-biegowa typu F40 FW4 Przełożenie przekładni głównej: 3.89 .Biegi mi chodzą super nic nie haczy,ale denerwuje mnie ruszanie w tym samochodzie,pierwszy bieg jest bardzo krótki a ruszam często jak kangur,aż wstyd jak wiozę pasażerów.Jest na to jakaś rada ?
Mi tak nie robi a mam mocniejsze bo po wirusie. Z jedynki tylko robię start i zaraz dwa wbijam.
W dodatku mam tylko na przód napęd.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8985
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Z tym odpuszczeniem gazu to racja, mocno hamuje. Ciężko się było na początku przyzwyczaić
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Skrzynia F40 ecoflex, mam problem z wrzuceniem większości biegów na zimnym silniku. Dzisiaj 10stopni odpalam auto, chce wrzucić wsteczny i nie mogę, ciężko też jedynke. To znaczy może inaczej - mogę wrzucić ale z bardzo dużym oporem. Jedynie co to czwórkę i dopiero wtedy reszta wchodzi. Puszczam sprzęgło i naciskam jeszcze raz i znów sytuacja taka sama. Po przejechaniu kilkunastu km problem ustępuje. Wymiana oleju koniec września, mam zalane 2.5litra. może to być wina tarczy? Docisku? Wysprzęglika? Komplet sprzęgła, dwumasa i Wysprzęglik wymienione w marcu 15tys temu. Gdzie szukać przyczyny?
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów F40
Nie wiem czy nie za dużo oleju wlałeś.
Według specyfikacji, przy wymianie wlewa się 1.6l, a na zupełnie sucho wchodzić powinno 1.8l.
Według specyfikacji, przy wymianie wlewa się 1.6l, a na zupełnie sucho wchodzić powinno 1.8l.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3059
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia biegów F40
A jak z regulacją linek? Patrzyłeś Robiłeś?
Ja mam juz od roku zalane 2.7 litra i jest ok jak do tej pory.
Moim zdaniem,
Skoro wszystko wymienione było to ja bym stawiał na synchronizatory. Ale to jest drogi interes i trzeba skrzynie rozbierać.
chyba taniej będzie kupić inną skrzynie.
P.s
Na Wszelkie problemy z biegami zacznijcie od sprawdzenia sprężyny na pedale sprzęgła gdyż lubi się wypiąć a wtedy biegi nie chcą wchodzić.
Było już o tym na forum.
Ja mam juz od roku zalane 2.7 litra i jest ok jak do tej pory.
Moim zdaniem,
Skoro wszystko wymienione było to ja bym stawiał na synchronizatory. Ale to jest drogi interes i trzeba skrzynie rozbierać.
chyba taniej będzie kupić inną skrzynie.
P.s
Na Wszelkie problemy z biegami zacznijcie od sprawdzenia sprężyny na pedale sprzęgła gdyż lubi się wypiąć a wtedy biegi nie chcą wchodzić.
Było już o tym na forum.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Spieszę z wyjaśnieniami i opisem całej sytuacji.
Styczeń/Luty wymieniłem olej bo sytuacja była podobna, zlali 1.8L i zalali oryginał GM tez 1.8L. Nie zauważyłem znaczącej poprawy wiec zdecydowałem się na dolanie oleju (600/700ml) jakoś marzec/kwiecień - po jakimś czasie niby było lepiej, ale wydaje mi się, że to przez wyższą temperaturą zewnętrzną. Po nocy nie było raczej problemów, nie wchodziło jak w masło, ale sie przyzwyczaiłem. Pod koniec września ponownie wymieniłem olej na FUCHS SINTOFLUID SAE 75W80 (2.5L). Też jakoś szału nie było, a im zimniejsze noce, tym trudniejsze poranki z wrzuceniem biegu. Generalnie wygląda to następująco:
Naciskam sprzęgło i jest problem z wrzuceniem wstecznego, jedynki dwójki, trójki. Wrzucam jako tako 4 i na wciśniętym sprzęgle mogę potem wrzucić każdy inny bieg, wchodzi jak w masło do momentu puszczenia sprzęgła, gdy wcisnę znów to znów ten sam problem, ale gdy trzymam sprzęgło wciśnięte dłuższą chwilę, to z mniejszym oporem wrzucam te same powyższe biegi. Natomiast gdy auto jest już solidnie rozgrzane to problemy z wrzuceniem biegu praktycznie ustępują - pojawia się jakieś małe zahaczenie, ale to pikuś przy próbach wrzucania biegów gdy silnik zimny. Miała miejsce jeszcze jedna sytuacja jakoś 2 miesiące temu (na początku września) - zapadło mi się sprzęgło i nie mogłem ruszyć ze skrzyżowania, ale podpompowałem a następnie dolałem płynu hamulcowego i od tamtej pory spokój, może jakaś wada wysprzęglika?
@Panek jezeli chodzi o regulację linek to nie robiłem, ale czy wtedy byłby ten wpływ temperatury na to zachowanie?
Styczeń/Luty wymieniłem olej bo sytuacja była podobna, zlali 1.8L i zalali oryginał GM tez 1.8L. Nie zauważyłem znaczącej poprawy wiec zdecydowałem się na dolanie oleju (600/700ml) jakoś marzec/kwiecień - po jakimś czasie niby było lepiej, ale wydaje mi się, że to przez wyższą temperaturą zewnętrzną. Po nocy nie było raczej problemów, nie wchodziło jak w masło, ale sie przyzwyczaiłem. Pod koniec września ponownie wymieniłem olej na FUCHS SINTOFLUID SAE 75W80 (2.5L). Też jakoś szału nie było, a im zimniejsze noce, tym trudniejsze poranki z wrzuceniem biegu. Generalnie wygląda to następująco:
Naciskam sprzęgło i jest problem z wrzuceniem wstecznego, jedynki dwójki, trójki. Wrzucam jako tako 4 i na wciśniętym sprzęgle mogę potem wrzucić każdy inny bieg, wchodzi jak w masło do momentu puszczenia sprzęgła, gdy wcisnę znów to znów ten sam problem, ale gdy trzymam sprzęgło wciśnięte dłuższą chwilę, to z mniejszym oporem wrzucam te same powyższe biegi. Natomiast gdy auto jest już solidnie rozgrzane to problemy z wrzuceniem biegu praktycznie ustępują - pojawia się jakieś małe zahaczenie, ale to pikuś przy próbach wrzucania biegów gdy silnik zimny. Miała miejsce jeszcze jedna sytuacja jakoś 2 miesiące temu (na początku września) - zapadło mi się sprzęgło i nie mogłem ruszyć ze skrzyżowania, ale podpompowałem a następnie dolałem płynu hamulcowego i od tamtej pory spokój, może jakaś wada wysprzęglika?
@Panek jezeli chodzi o regulację linek to nie robiłem, ale czy wtedy byłby ten wpływ temperatury na to zachowanie?
Ostatnio zmieniony 5 lis 2018, o 19:31 przez pawel_insignia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
f40: 2,2-2,4 oleju, fabrycznie lali 3,2 ale biegi haczyły i zmniejszyli tą ilość po kilku latach.
Jeśli skrzynia miała 3,2 lałbym dalej taką ilość o ile nie haczyły biegi.
moim zdanie coś wybierak nie halo
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów F40
Takie informacje są w TIS.
Info o którym piszesz dotyczy VC
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Info o którym piszesz dotyczy VC
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
hmm info jakie dostałem od BCS Skrzynie:
Akcja serwisowa polegała na zmniejszeniu stanu oleju do 2,2 litra. Tak, więc taką ilość oleju należy wlać do tej skrzyni biegów.
Mowa o insigni i skrzyni f40 zwykłej a nie ecoflex.
Akcja serwisowa polegała na zmniejszeniu stanu oleju do 2,2 litra. Tak, więc taką ilość oleju należy wlać do tej skrzyni biegów.
Mowa o insigni i skrzyni f40 zwykłej a nie ecoflex.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Problemy wiązałbym z tą sytuacją, a nie z ilością oleju.pawel_insignia pisze: ↑5 lis 2018, o 19:24(...)Miała miejsce jeszcze jedna sytuacja jakoś 2 miesiące temu (na początku września) - zapadło mi się sprzęgło i nie mogłem ruszyć ze skrzyżowania, ale podpompowałem a następnie dolałem płynu hamulcowego i od tamtej pory spokój, może jakaś wada wysprzęglika?
Jak sam napisałeś: coś się działo, próbowałeś ratować najpierw wymianą oleju, a potem dolewkami. Wg mnie olej to błędny trop.
Temat dotyczący zapadającego się pedału sprzęgła jest na forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2017, o 20:54
- Auto: Zafira C
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
W czerwcu (jakieś 18 tys km temu) wymieniłem olej w skrzyni na castrol multivehicle 75W90. Zalałem pełne trzy litry, dodałem jedną tubkę LM MoS2 nr 2652 i mimo kilku poranków z minusową temp. nic nie haczyło. Olej wymieniałem ze względu na utratę poprzecznego luzu drążka po dłuższej jeżdzie z szybkością powyżej 150km/h, teraz jest już chłodniej więc problem nie występuje.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Zrobiłem mały test:
1) Na zgaszonym silniku biegi wchodzą płynnie: Wciskam sprzęgło i wbijam dowolny bieg bez najmniejszego problemu. Uruchamiam auto, puszam a nastepnie naciskam ponownie sprzęgło - nie mogę wbić nic (albo na siłę), wbijam 4 i dopiero po chwili moge kolejne biegi wbić i potem już płynie, aż do kolejnego puszczenia/wcisniecia sprzęgła. Gaszę auto, wciskam sprzęgło i wbijam wszystkie biegi bez problemu, wchodzą jak w masło.
2) Zrobiłem też ten drugi test. Na odpalonym aucie stałem na równej nawierzchni i próbowałem wbić jedynkę, w tym momencie auto kilka cm potoczyło się do przodu, wbijam wsteczny i potoczyło sie do tyłu.
Ktoś zasugerował mi, że jeżeli auto przy próbie wbicia biegu zachowuje się tak jak w punkcie 2) że delikatnie rusza to może to być spowodowane tym, że zaciera się tarcza sprzęgła na wałku sprzęgłowym.
Co o tym myslicie?
1) Na zgaszonym silniku biegi wchodzą płynnie: Wciskam sprzęgło i wbijam dowolny bieg bez najmniejszego problemu. Uruchamiam auto, puszam a nastepnie naciskam ponownie sprzęgło - nie mogę wbić nic (albo na siłę), wbijam 4 i dopiero po chwili moge kolejne biegi wbić i potem już płynie, aż do kolejnego puszczenia/wcisniecia sprzęgła. Gaszę auto, wciskam sprzęgło i wbijam wszystkie biegi bez problemu, wchodzą jak w masło.
2) Zrobiłem też ten drugi test. Na odpalonym aucie stałem na równej nawierzchni i próbowałem wbić jedynkę, w tym momencie auto kilka cm potoczyło się do przodu, wbijam wsteczny i potoczyło sie do tyłu.
Ktoś zasugerował mi, że jeżeli auto przy próbie wbicia biegu zachowuje się tak jak w punkcie 2) że delikatnie rusza to może to być spowodowane tym, że zaciera się tarcza sprzęgła na wałku sprzęgłowym.
Co o tym myslicie?
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Dzwoniłem ostatnio do mechanika opisałem wszystkie okoliczności i całą sytuację. Mówił, że trochę wróżenie z fusów, bo musiałbym rozebrać i zobaczyć, ale jak tak opowiadałem, to mówi, że to może problem z samą skrzynią jest, może trzeba regenerować, naprawiać synchronizatory itp. Jakie są w ogóle objawy rozwalonych synchronizatorów? Czy ktoś ma jakiś pomysł, co mógłbym jeszcze innego zrobić, co sprawdzić po kolei, za nim zabiorę się za demontaż skrzyni (który potem okaże się bez sensu)? Regulacja cięgien? smarowanie cięgien linek? A może dodać ten dodatek molibdenowy?