--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Stuki podczas hamowania silnikiem na 4,5 biegu
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 lip 2016, o 12:58
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Stuki podczas hamowania silnikiem na 4,5 biegu
Witam koledzy.Od kilku miesięcy martwi mnie stukanie wydobywajace się gdzieś na wysokości skrzyni biegów podczas jazdy. Puszczając przy prędkości ok.90/100km/h pedał gazu a w tym samym czasie trzymając dźwignie zmiany biegów odczuwa się lekkie szarpniecie.Czy mieliście z tą usterką do czynienia? Z góry dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stuki podczas hamowania silnikiem na 4,5 biegu
Sprawdź poduszkę skrzyni biegów lub jak kto woli tylną poduszkę silnika. W dalszej kolejności przeguby przy półosiach. Ewentualnie dwumas może się powoli kończyć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 lip 2016, o 12:58
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Stuki podczas hamowania silnikiem na 4,5 biegu
Oki Marcin dzisiaj jestem umówiony z diagnostą. Zobaczymy co znajdzie....
-- 2 sie 2016, o 19:30 --
Auto po diagnostyce.Diagnosta nic nie znalazł.Chyba to dwumasa chociaż córki Corsa ma dwumas na finiszu i tego stukania nie ma.Co ciekawe na łuku drogi ten dźwięk jest prawie niesłyszalny.Pewnie myślicie bym podgłosił radio ale dźwięk ten jest naprawdę rozwalający.
-- 2 sie 2016, o 19:30 --
Auto po diagnostyce.Diagnosta nic nie znalazł.Chyba to dwumasa chociaż córki Corsa ma dwumas na finiszu i tego stukania nie ma.Co ciekawe na łuku drogi ten dźwięk jest prawie niesłyszalny.Pewnie myślicie bym podgłosił radio ale dźwięk ten jest naprawdę rozwalający.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stuki podczas hamowania silnikiem na 4,5 biegu
U mnie też przy hamowaniu silnikiem są stuki. ASO zdiagnozowało luz na prawej półosi na przegubie wewnętrznym. Z historii auta wiem, że już raz była wymieniana podpora wału i obie półosie. Teraz prawa znowu ma luzy, a przejechane od wymiany ok. 60k km. Mam pewną mało prawdopodobną teorię. Może ktoś z większym doświadczeniem i wiedzą motoryzacyjną ją zweryfikuje.
Otóż czytałem gdzieś, że w Insignii były stosowane dość miękkie poduszki silnika. W połączeniu z masą silnika i skrzyni biegów, a także przebiegiem moim zdaniem może skutkować ugniataniem się poduch i osiadaniem silnika. To z kolei może powodować, że przeguby pracują w jakiejś niekorzystnej pozycji przyspieszającej zużycie.
Ma to jakiś sens?
Otóż czytałem gdzieś, że w Insignii były stosowane dość miękkie poduszki silnika. W połączeniu z masą silnika i skrzyni biegów, a także przebiegiem moim zdaniem może skutkować ugniataniem się poduch i osiadaniem silnika. To z kolei może powodować, że przeguby pracują w jakiejś niekorzystnej pozycji przyspieszającej zużycie.
Ma to jakiś sens?
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Stuki podczas hamowania silnikiem na 4,5 biegu
A to nie jest tak, że przez automatyczny ręczny półosie bardziej dostają po dupie?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Stuki podczas hamowania silnikiem na 4,5 biegu
Tzn przeguby?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Stuki podczas hamowania silnikiem na 4,5 biegu
Na YT to prywatny film
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stuki podczas hamowania silnikiem na 4,5 biegu
Nie. Jeżeli są takie luzy, że wali tak na postoju to w trakcie jazdy tym bardziej.
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Stuki podczas hamowania silnikiem na 4,5 biegu
Czyli oba przeguby do wymiany? Czy trzeba całość wymienić?
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Stuki podczas hamowania silnikiem na 4,5 biegu
Jeśli chodzi o mnie to nic nie zrobiłem z tym, byłem to sprawdzić w warsztacie i Pan mechanik powiedział mi, że jest wszystko ok.