--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: dare50 » 17 mar 2018, o 19:29

No widzę że sami znawcy napędu 4X4 którzy nawet nigdy nie jeździli z czym takim , powiem krótko co ma do tego Diesel czy benzyna 160 czy 200 koni , tej zimy co prawda krótkiej napęd 4X4 zrobił swoje szczególnie na rondach szedł jak po sznurku , w VC to zawsze przód uciekał na zewnątrz a tu pięknie jak chciałem tak szła , @ hubertus mam diesla 160 koni i mam eLSD , które na pewno właśnie na rondach daje radę

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: hubertus » 17 mar 2018, o 19:30

wassermann pisze:Widocznie nie jeżdżę normalnie. :lol:
Auto tańczyło przy bocznych uderzeniach wiatru. Wcisnąłem Sport - gdzie przy stałej prędkości na tył trafia stale więcej napędu niż te 5 czy 10% - auto zrobiło się zwarte i poszło jak po szynach - i odtąd jeżdżę zawsze na Sport. Kompletnie inny samochód.
M.
Skąd wiadomo, że w trybie sport na tył trafia więcej niż 10 %. Na filmiku nic takiego nie zauważyłem. Auto zrobiło się zwarte bo nastawy amorów się zmieniły.
Ja za znawcę wcale się nie uważam. Gdybym szukał takiego auta to pewnie temat bym zgłębił. Byc może nawet udało by mi się kupić audi bez haldexa. Powtarzam już któryś raz, że każdy sam wybiera co mu pasuje. Bo to i to ma plusy i minusy. Nigdy tez nie kwestionowałem przydatności 4x4 zimą. A raczej na zaśnieżonej nawierzchni. Tylko tego śniegu u nas jak na lekarstwo to inna sprawa. I o tym tez już dziś pisałem. Więc fajnie by było gdy ktoś się dołącza do dyskusji przeczytać choć parę postów a potem wyskakiwać ze znawcami.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: norbi333 » 17 mar 2018, o 19:39

Działanie hydraulicznego sprzęgła wielotarczowego jest elektronicznie sterowane w celu przeniesienia napędu od 0 do 100 % między przednią, a tylną osią. Na oś tylną może być przeniesione do 2 700 Nm momentu obrotowego.
System Adaptive 4x4 działa z wyprzedzeniem ponieważ jest załączony, gdy wybrany został już pierwszy bieg, a pojazd jeszcze nie ruszył. Gdy tylko zwalniamy pedał sprzęgła napęd jest przenoszony na wszystkie cztery koła. Zastosowany przez Opla system Adaptive 4x4 wyróżnia się dodatkowo tym, że nie zachodzi potrzeba wykrycia poślizgu któregoś z przednich kół przed przeniesieniem napędu na tylną oś.


Odbywa się to wraz z naciśnięciem przycisku odpowiedzialnego za sportowe ustawienia podwozia (Sport) wtedy większa moc (moment obrotowy) trafia na tylną oś, zapewniając przyczepność i bardziej precyzyjne prowadzenie.



http://dixi-car.pl/doc/prasa/Adaptive-4 ... exRide.doc

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: dare50 » 17 mar 2018, o 19:48

Nie ma znaczenia ile jest tej zimy wystarczy że raz wyratuje mnie z opresji która może skończyć kasacją

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: hubertus » 17 mar 2018, o 19:51

Trochę mnie to zaczęło zastanawiać bo haldexy nie mają między osiowego mechanizmu różnicowego. A więc gdy sprzęgło przy jeździe z wyższa prędkością jest częściowo spięte to powstają nam większe opory gdy mamy w jednym z kół mniej powietrza czy różnie zużyte opony. Czy choćby ciśnienia przedniej i tylnej osi nie dostosowane do aktualnego obciążenia. Te 10 % to jest normalny opór sprzędła haldexa. I z reguły wszystkie haldexy w czasie jazdy z stałą prędkością są rozłączane do tych 10 % aby unikać tych właśnie naprężeń. Ale ok to nie temat o haldexach.

Awatar użytkownika
hubi_pl
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: hubi_pl » 17 mar 2018, o 20:02

norbi333 pisze:Działanie hydraulicznego sprzęgła wielotarczowego jest elektronicznie sterowane w celu przeniesienia napędu od 0 do 100 % między przednią, a tylną osią. Na oś tylną może być przeniesione do 2 700 Nm momentu obrotowego.
Norbi, już kilka razy pisałem - to jest awykonalne żeby na tył poszło 100% jak nie ma skrzyni rozdzielczej a tylko wał ze skrzyni biegów, chyba że w Insignii jest skrzynia rozdzielcza w skrzyni biegów? masz może jakiś schemat?

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: grzegorz13 » 17 mar 2018, o 20:07

Czyli coś takiego
G96 Napęd 4x4 z mechanizmem różnicowym sterowanym elektrycznie ELSD
To jest ta tzw szpera ?
Powiem tak napęd 4x4 w takich warunkach jak teraz bezcenny i za żadne skarby nie dałbym tak ruszać i jechać VC z napędem tylko na jedna oś, po zachowaniu auta czyli w zakrętach które bierze bokiem wnioskuję iż napęd jest stały na obie osie a jedynie zmienia się procentowo różnica przód tył ! lecz nie znam się i to tylko moje zdanie

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: norbi333 » 17 mar 2018, o 20:24

hubi_pl pisze:
norbi333 pisze:Działanie hydraulicznego sprzęgła wielotarczowego jest elektronicznie sterowane w celu przeniesienia napędu od 0 do 100 % między przednią, a tylną osią. Na oś tylną może być przeniesione do 2 700 Nm momentu obrotowego.
Norbi, już kilka razy pisałem - to jest awykonalne żeby na tył poszło 100% jak nie ma skrzyni rozdzielczej a tylko wał ze skrzyni biegów, chyba że w Insignii jest skrzynia rozdzielcza w skrzyni biegów? masz może jakiś schemat?
Podałem link wyżej skąd ta informacja.Są tam jakieś rysunki

Awatar użytkownika
hubi_pl
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: hubi_pl » 17 mar 2018, o 20:31

No właśnie nie ma najważniejszego - schematu skrzyni biegów/ ewentualnie rozdzielczej

Bodex

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: Bodex » 17 mar 2018, o 20:36

wassermann pisze:4x4 ...

Miałem sytuację na autostradzie, gdy na prostym odcinku trafił mnie podmuch bocznego wiatru, przy jakiś 200-210 km/h, nie mniej. Jechałem w trybie Sport, na szczęście. Mimo, że hatchback, do tego obciążony, to samochód zaczął myszkować, dobre kilka sekund jechał wężykiem. Nowe auto, więc zawieszenie w porządku. Nie powiem, nerwowo było przez chwilę... Ale układ jezdny sam to wygasił bez sytuacji poślizgowej - wierzę, że to właśnie 4x4 + eLSD zapobiegło poślizgowi. Tylko trzymałem kierownicę na wprost i gaz tak jak był, no może lekko odjąłem, ale nie zdjąłem zupełnie, żeby nie tracić kontroli. Auto się pobujało na boki, pochodziło po metr w każdą stronę, ale wyszło z tego bez szwanku...
Mam HB i przez 3 lata różne wiatry łapałem , nie jesteśmy w stanie określić jak silne ja i Ty .
Nie mam 4x4 ani Flexi , zawieszenie proste jak cep , auto dużo starsze , tylne tuleje od nowości , nawet z Boxem na dachu 190 i nigdy aż tak nie pływało i brak szarpania kierownicą.

Myślę , że główną przyczyną tej nie stabilnej jazdy były miękkie opony bez wzmacnianej stopki , ja jeżdże na XL i nie ważne , czy sezon , czy wielo , ale XL mają wzmacnianą stopkę i to sprawia , że mi auto w ogule nie pływa , nawet gdy próbuję kierą nerwowo lewo/ prawo pobawić.

4x4 ma sens w autach dużej mocy 250-400 km lub w Suwałkach , Bieszczadach , Tatrach , Beskidach , w 160 ps na płaskim terenie to strata paliwa i przerost formy nad treścią.
Ale jak kto woli.
Nigdy nie miałem auta 4x4 wiec nie wiem jak to smakuje Obrazek, choć doskonake wiem jak działa .

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: norbi333 » 17 mar 2018, o 20:36

Niestety to nie poradzę nic.Ale na pewno na sporcie jak i z gazem w podłodze większość momentu idzie na tył

-- 17 mar 2018, o 20:41 --
Bodex pisze:Nigdy nie miałem auta 4x4 wiec nie wiem jak to smakuje
Z mojego odczucia to świetna sprawa na Śniegu czy lodzie.Normalnie jeżdżąc na suchym czy mokrym zaleta nie zauważalna.Jeżdżąc na torze zwłaszcza mokrym ale i z głową bardzo przydatne :D
Co nie zmienia faktu ,że kiedyś kolejne auto również będzie 4x4

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: hubertus » 17 mar 2018, o 20:54

grzegorz13 pisze:Czyli coś takiego
G96 Napęd 4x4 z mechanizmem różnicowym sterowanym elektrycznie ELSD
To jest ta tzw szpera ?
Powiem tak napęd 4x4 w takich warunkach jak teraz bezcenny i za żadne skarby nie dałbym tak ruszać i jechać VC z napędem tylko na jedna oś, po zachowaniu auta czyli w zakrętach które bierze bokiem wnioskuję iż napęd jest stały na obie osie a jedynie zmienia się procentowo różnica przód tył ! lecz nie znam się i to tylko moje zdanie
Jest to wniosek błędny. jak pisałem insignia nie ma stałego napędu 4x4 a jedynie dołączany. A, że auto bierze bokiem zakręt to nie musi być zasługa większej siły napędowej na tylnej osi a np nadmiernej prędkości i aktualnego balansu. To jest dociążenia osi przedniej i tylnej.
hubi_pl pisze:No właśnie nie ma najważniejszego - schematu skrzyni biegów/ ewentualnie rozdzielczej
Jeśli jest to haldex to po co schemat. Wszystkie danej generacji działają na podobnej zasadzie. Możesz sobie obejżeć filmik, który wkleił @wassermann od początku i tam wszystko zobaczysz. Jak w każdym haldexie wyjście na tył jest połączone z obudową kosza satelitów przedniego dyferencjału. Przy tylnej osi masz sprzęgło odpowiedzialne za dołączenie tyłu. 100 czy tam 95 % napędu na tył jest możliwe tylko chwilowo. Nie ma tu trybu drift mode jak w nowym focusie rs. Te 5 czy tam 10 % które jest zawsze przekazywane na jedną z osi wynika z oporów wewnętrznych przekładni i sprzęgła haldex.
wassermann pisze:
hubertus pisze:Tym bardziej, że napęd tylny jest dołączany.
Nie masz pojęcia co siedzi w Twoim samochodzie i jak funkcjonuje. Polecam inne wątki i choćby ten film instruktażowy od wskazanego momentu:
https://youtu.be/D1K4VWC3VnY?t=669
Z takim podejściem pewnie kupiłbyś Audi "Quattro", a tam siedziałby prosty układ na Haldexie bez żadnej szpery, hehehe.
M.
Niestety sam nie masz pojęcia co siedzi w twoim samochodzie. Bo gdybyś miał to byś z tym oczywistym faktem nie dyskutował. Napęd tylnej osi w insigni jest dołączany. Oparty o układ haldex działający na podobnej zasadzie w bardzo wielu innych autach. To, że elektronika w nowszych generacjach przewiduje np, że będziemy ruszać i przyspieszać i za w czasu załącza napęd nie oznacza, że nie jest on dołączany. Jednak nie zawsze ciągnie i nie przewiduje z góry wszystkich sytuacji na drodze. Co też widać i słychać na filmiku. W wielu sytuacjach napęd jest dołączany w oparciu o dane z czujników po fakcie zaistnienia poślizgu. Podczas gdy w napędach stałych rozdział siły napędowej jak sama nazwa mówi przebiega stale i podczas wystąpienia poślizgu obie osie już mają zadaną przez konstruktora odpowiednią ilość mocy. Może to być np 50x50 lub np 60x40 ze wskazaniem na przód lub tył w zależności od charakteru auta. Dodatkowo stałe napędy mogą te wartości korygować. Na podstawie rozbudowanych centralnych dyferencjałów wyposażonych w sprzęgła. Ale w chwili poślizgu obie osie jakiś napęd mają. W insigni przy stałej prędkość napęd ma jedna oś. Tylna jest dołączana.
Twój komentarz jest tym zabawniejszy, że w filmie który wkleiłeś jest to dobitnie wytłumaczone i słowo clutch/klacz - ang sprzęgło pada tam nie jednokrotnie.Więc sam widzisz, że mi quattro z haldexem nie grozi. Ale z twoją wiedzą i zdolnością rozumienia tego co oglądasz i wklejasz wszystko możliwe.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: kuba89 » 17 mar 2018, o 22:38

Obejrzyjcie sobie moje filmiki w zwolnionym tempie na śniegu z różnymi konfiguracjami sport, tour, z TC/bez, z esp/bez itd :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: norbi333 » 17 mar 2018, o 22:54

hubertus pisze: W insigni przy stałej prędkość napęd ma jedna oś. Tylna jest dołączana
Nie dam ręki uciąć ale z opisu który wklejałem i moich obserwacji napęd w Insigni zawsze jest 4x4,a jego rozkład w zależności od warunków i trybu jazdy

Awatar użytkownika
Sizon
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
Auto: Superb 3.6
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: WWL
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: Sizon » 17 mar 2018, o 23:05

hubertus pisze:A, że auto bierze bokiem zakręt to nie musi być zasługa większej siły napędowej na tylnej osi a np nadmiernej prędkości i aktualnego balansu. To jest dociążenia osi przedniej i tylnej.
Hmm, a jak wytłumaczyć, że w trybie sport bez tc i esp (w którym więcej niutów idzie na tył, od razu napiszę, nie wiem, ile to jest więcej w tym przypadku) przy starcie zaczyna iść bokiem?

A dyskusja z tych "wyższość świąt Wielkanocnych na świętami Bożego Narodzenia", ale coś jest na rzeczy, że jak ktoś spróbował 4x4, to ciężko się z nim rozstać :) Wiem coś o tym, jaki byłem zdziwiony, że moja ex VC prowadzona przez kolegę podczas włączania się do ruchu (i to wcale niezbyt energicznego, 400 niutów robi swoje) zaczęła buksować kołami...

Tak na podstawie ostatnich postów to jeszcze dodam, że skoro ktoś traktuje auto tylko do przemieszczania się z punktu A do B, to raczej nie będzie czerpał przyjemności z możliwości kręcenia bączków 4x4 :P

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: hubertus » 18 mar 2018, o 08:27

Po pierwsze to, że ewentualnie w trybie sport więcej siły napędowej idzie na tył nie oznacza, że napęd nie może być dołączany. Po prostu elektronika w tym trybie może zarządzić lekkie ściśnięcie tarczek w sprzęgle haldex i przenoszenie większej siły na tylną oś.
Po drugie dwie osoby tutaj napisały, by wyjąc bezpiecznik i wtedy zobaczy się różnice przód vs 4x4. czyli nie wiedząc co piszą potwierdziły, że napęd jest dołączany.
Użyłem słowa ewentualnie bo nawet na tym filmiku, który opisał układ napędowy i jego działanie w insigni dość dokładnie tej opcji nie przedstawiono. Wg mnie to nie możliwe jest. Ponieważ jak pisałem ten układ nie ma między osiowego mechanizmu różnicowego. A więc gdy jedziemy autostradą z kompletem osób i pełnym bagażnikiem a ciśnienia w oponach mamy takie jak dla dwóch osób z przodu to obwód tylnych opon się zmniejszy. A więc tylne i przednie koła będą obracać się z różną prędkością obrotową. Napęd rozłączony przenosi tylko 10 % mocy na tył. 10 % jest dlatego, że sprzęgło mokre wielotarczowe jakim jest haldex ma swoje opory nawet przy rozłączeniu. Kto chce sprawdzić niech weźmie motocykl i spróbuje go popchnąć na luzie i na rzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle zobaczy różnice. Wracając do haldexa gdy jest rozłączony tarczek nie ściska żadna siła i obracając się w oleju nie zużywają się. Jednak gdy w trybie sport elektronika zarządziła by przenoszenie mocy na tył powiedzmy w 30 % to tarczki musiały by zostać w jakimś stopniu ściśnięte. Ale gdy mamy nie równe prędkości obrotowe kół przedniej i tylnej osi i jedziemy powiedzmy autostradą 200 km/h to między tarczkami występował by poślizg. Który powodował by ich szybsze zużycie. Dlatego moim zdaniem przy jeździe ze stałą prędkością nie ma żadnej większej siły napędowej na tył nawet w trybie sport.
Podsumowując napęd w insigni jest dołączany. Przednie koła napędzane są na stałe tak jak w przednio napędowym aucie co widać na filmiku. Tylne koła są dołączane przy pomocy sprzęgła haldex. Co tez widać na filmiku. Oczywiście producenci mogą różnie stroić elektronikę tak by dawała kierowcy wrażenie, że napęd jest stały i układ dołączany jak najbardziej do stałego upodabniała. Mogą tez taki układ podrasować jak w insigni montując na tylnej osi lsd, torsena jak w alfach itd. Wszystko w zależności od tego jaki charakter ma mieć dane auto.
W zasadzie wszystkie oferowane dzisiaj pojazdy 4x4 z silnikiem poprzecznie mają układ dołączany oparty na haldexie. Wiele aut z silnikiem wzdłużnie jak np bmw też ma dołączany napęd tylko, że tym przypadku osi przedniej. Aczkolwiek nie wiem czy w tych najnowszych czegoś nie zmienili.
PS żeby nie było. Nie twierdzę, że napęd dołączany jest jakiś zły czy coś. W zupełności wystarcza. Aczkolwiek gdy ktoś stwierdził, że nie wiem co siedzi w aucie to postanowiłem sprawę wyjaśnić.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: grzegorz13 » 18 mar 2018, o 08:52

Na filmiku nie sytuacji aby napęd był przenoszony w 100 % na którąś oś więc kłoci się to z opcja że tył jest całkowicie odłączony !
Miałem okazję służbowo używać auta VW z napędem 4x4 gdzie producent podawał iż tył załącza się przy uślizgu kół przednich czyli był odłączony i porównując ten do z insignii widzę dużą różnicę
Przy ruszaniu VW często zrywał przód a dopiero wspomagał się tyłem i w zakrętach lubił włączyć tył co skutkowało lekkim zarzuceniem tyłu
Dla mnie różnica jest duża na korzyść Opla choć w VW był holdex generacji 3 lecz działał całkowicie inaczej

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: hubertus » 18 mar 2018, o 09:05

No przecież pisałem dlaczego jest 10 %. Aczkolwiek wielu ludzi w różnych publikacjach to pomija i pisze o 100 i 0 gdy napęd jest rozłączony nie wnikając w szczegóły takie jak opór sprzęgła. Któy w różnych autach może być inny. A co do różnic vw, opel i inne marki to jak pisałem o wszystkim decyduje zestrojenie elektroniki oraz generacja haldexa jaki jest w aucie.
Widzę też w tym filmiku dwa błędy. Na tył nie może iść 90 czy tam 95 % mocy. Ponieważ przednia oś jest połączona ze skrzynią na stałe przy pomocy kół zębatych nie ma tam sprzęgła. Wg mnie przednia oś może mieć od 90 do 50 % siły napędowej a tył od 10 do 50 % siły napędowej. Taki sam błąd jest w animacji przedstawiającej auto na zakręcie zewnętrzne koło może mieć więcej mocy od wewnętrznego tylko w aktywnym dyferencjale. A tego insignia nie ma. To samo tyczy się rozdziału mocy na zakręcie tylna oś nie może mieć więcej niż przednia. Maksymalnie równo. Niestety ten filmik nie do końca mówi prawdę. Jeśli kogoś ciekawi zasada działania haldexa poczytajcie o kolejnych jego generacjach i poszukajcie informacji czy ilustracji jak połączony jest wał tylnego napędu ze skrzynią biegów i jak połączona jest z nią przednia oś.

https://autokult.pl/14849,uklad-napedu- ... -haldex-iv

Tutaj macie to ładnie opisane
wassermann pisze:
hubertus pisze:Tym bardziej, że napęd tylny jest dołączany.
Nie masz pojęcia co siedzi w Twoim samochodzie i jak funkcjonuje. Polecam inne wątki i choćby ten film instruktażowy od wskazanego momentu:
https://youtu.be/D1K4VWC3VnY?t=669
Z takim podejściem pewnie kupiłbyś Audi "Quattro", a tam siedziałby prosty układ na Haldexie bez żadnej szpery, hehehe.
A najlepiej, faktycznie, wyjmij bezpiecznik i tak pojeździj. Oczywiście o ile _jeździsz_, a nie przemieszczasz się z A do B. Daj w palnik przy starcie na mokrym asfalcie, pośmigaj po krętej drodze. A potem włóż z powrotem bezpiecznik i porównaj.
M.
Tak więc zanim znowu napiszesz bzdurę w której zaprzeczysz sam sobie pomyśl. A potem się wymądrzaj. Kwestionujesz, że napęd jest dołączany a potem każesz wyjąć bezpiecznik, czytaj rozłączyć napęd. Nawet myślenie nad tym co piszesz boli co?

Awatar użytkownika
hubi_pl
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: hubi_pl » 18 mar 2018, o 10:36

hubertus pisze:
hubi_pl pisze:No właśnie nie ma najważniejszego - schematu skrzyni biegów/ ewentualnie rozdzielczej
Jeśli jest to haldex to po co schemat. Wszystkie danej generacji działają na podobnej zasadzie. Możesz sobie obejżeć filmik, który wkleił @wassermann od początku i tam wszystko zobaczysz. Jak w każdym haldexie wyjście na tył jest połączone z obudową kosza satelitów przedniego dyferencjału. Przy tylnej osi masz sprzęgło odpowiedzialne za dołączenie tyłu. 100 czy tam 95 % napędu na tył jest możliwe tylko chwilowo. Nie ma tu trybu drift mode jak w nowym focusie rs. Te 5 czy tam 10 % które jest zawsze przekazywane na jedną z osi wynika z oporów wewnętrznych przekładni i sprzęgła haldex.
Po to by pokazać tym co piszą bzdurę o mocy powyżej 50% na tył że to jest awykonalne.

Sprzęgło BorgWarner, nazywane potocznie haldexem dołącza daną oś, czy to przód czy tył - nie ważne, ale bardzo ważne jest skąd idzie moc na to sprzęgło, bo jak ze skrzyni rozdzielczej to jest w stanie przekazać całą moc, ale jak ze skrzyni biegów jak to jest w/g mnie w Insigni, gdzie nie ma rozdziału przód / tył to nie piszcie głupot bo ktoś w to jeszcze uwierzy.

Co do załączania sprzęgła/napędu na tył w tym przypadku - od 1 generacji tego układu załącza się on NIE TYLKO przy uślizgu, ale przy np starcie, przy mocniejszym wychyleniu. ECU nie bierze tylko sygnału z czujnika ABS do poślizgu...

Serio, poczytajcie ale też pomyślcie niektórzy bo jak czytam te wpisy to mam wrażenie że parę osób pisze tylko aby się dowalić do kogoś i nabić posty.

PS. nie piszcie mi proszę o tym jak działa sprzęgło BW - od 6 lat pracuje z BorgWarnerem przy dystrybucji części do tych napędów w Europie wschodniej. Próbuje pomóc na wielu forach, ale rzeczywiście czasem trafia się na ścianę....

Peace

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup Insignii z napędem 4X4

Post autor: norbi333 » 18 mar 2018, o 10:38

Czyli rozumiemy, że ktoś kto zrobił filmik i napisał artykuł z dixi car to ludzie, którzy nie wiedzą co piszą i robią

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”