--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: wassermann » 6 maja 2016, o 22:25

Zainspirowany medialnym peanami na temat nowego Focusa RS - wyposażonego w "absolutnie nowatorski, zapewniający niebywałe doznania" napęd 4x4 z patentem pod nazwą marketingową Torque Vectoring, zacząłem zgłębiać informacje zmierzające do porównania tegoż napędu z montowanym w Insignii. Doszedłem do wniosku, że oba napędy są do siebie bardzo zbliżone:
- bazują na Haldexie (choć Ford tego nie nazywa po imieniu)
- mają sterowanie rozkładem momentu w tylnym dyferencjale za pomocą dedykowanego układu sprzęgła, a nie poprzez użycie hamulców (w Insignii określane jako eLSD)
- są sterowane proaktywnie (tzn. rozkład momentu przód/tył oraz tył lewe/prawe odbywa się na podstawie danych z szeregu czujników - przeciążeń (przyspieszeń), pozycji przepustnicy, kierownicy, oczywiście obrotów kół - ale to nie jest działanie reakcyjne, tylko uprzedzające.

Tu jest fajny artykuł (ang.)
http://www.focusrs.org/forum/2-news/77- ... works.html

Przy okazji natrafiłem na ciekawy wątek, który wskazuje na to, że w Insigniach i Saabach były montowane dwa rodzaje napędu 4x4 - z eLSD oraz bez tego dodatku. Zacząłem interesować się Insignią w 2014, wówczas materiały reklamowe pisały o eLSD jako integralnym elemencie napędu 4x4, ale jak się okazuje, wcale nie było tak od początku produkcji. Czysta ciekawość zmusza mnie do zadawania pytań - to jak było? Czy np. przedliftowe V6 Turbo i OPC miały lepsze 4x4, a 2.0T i diesle uboższą wersję (bez eLSD)? Sprawa rozbija się o kod w VIN - "G96". Pisał o tym nasz forumowicz Jurass na zagranicznym forum
http://www.insignia-enthusiast.org/foru ... opic=17657

Czy ten temat jest ostatecznie rozgryziony?
Czy to raczej kolejne pytanie z cyklu nierozwiązywalnych (tak jak np. to ile procent momentu przekazywane jest między osiami i co dokładnie powoduje w tym zakresie przełączenie w tryb Sport)

M.

Awatar użytkownika
mariuszmarysia
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 1 kwie 2015, o 15:18
Auto: Insignia ST 2.0 T
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Częstochowa
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: mariuszmarysia » 11 cze 2016, o 07:49

Ja w VINie mam G96 . Insignia MY 2010 2.0t 4x4

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: mxw » 11 cze 2016, o 07:55

Także mam G96, czyli eLSD, wg VIN - Insignia my2011 2.0T 4x4 ST.

I bardzo sobie chwalę swoje 4x4. :-)

pozdro.,
mxw.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

pagong

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: pagong » 16 cze 2016, o 09:11

ja również mam G 96 osobiście nie zmieniłbym już na napęd tylko na przód:) Na mokrej powierzchni koła są jak przylepione do asfaltu. Zimą jeszcze za bardzo nie potestowałem ( mało śniegu było) ale na kostce polbrukowej oblodzonej jechało się lekko;)

Dragster
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
Auto: Insignia ST 2.0 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Koronowo

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: Dragster » 4 sie 2016, o 13:17

U mnie tak samo: "G96 Napęd 4x4 z mechanizmem różnicowym sterowanym elektrycznie ELSD". MY2012 z grudnia 2011. 2.0 CDTi.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: yerry » 4 sie 2016, o 14:21

wassermann pisze:Sprawa rozbija się o kod w VIN - "G96".
U mnie w 2.0T MY2014 jest G96.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
Maddox
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 7 mar 2016, o 12:12
Auto: BiTurbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Piaseczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: Maddox » 18 sie 2016, o 08:59

a u mnie nie ma tego oznaczenia
MY2013
to co, mam kastrata?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: wassermann » 18 sie 2016, o 13:10

Jeśli poprawnie zdekodowano VIN i faktycznie nie masz w nim kodu "G96", to pozostaje obejrzeć samochód od spodu. Nie wiem czym "na oko" różni się brak eLSD, popatrz w sieci jak to jest zbudowane w Insignii i Saabach.


A mnie naszło inne pytanie -
Co się dzieje w Haldexie w sytuacji hamowania silnikiem (noga zdjęta z gazu)?
Czy opór hamującego silnika jest wówczas przekazywany tylko na przednie koła?
Pytanie wiąże się z doświadczeniem mojej żony z poślizgiem oraz z reakcją na nagłe uderzenie bocznego wiatru podczas jazdy szybkiej po autostradzie. Jak się zachować? Czy odruchowe zdjęcie nogi z gazu nie pozbawia nas wszystkich zalet "podpierania się" tylnym napędem z rozkładem momentu między koła, i nie pozostajemy wówczas ze zwykłą przednionapędówką?

M.

Awatar użytkownika
Maddox
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 7 mar 2016, o 12:12
Auto: BiTurbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Piaseczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: Maddox » 18 sie 2016, o 13:43

dobra, wszystko jasne, nie mam tego w VINie, ale po wrzuceniu do opelvindekoder.pl wyskakuje:
G96- Napęd 4x4 z mechanizmem różnicowym sterowanym elektrycznie ELSD

na początku sprawdzałem tylko VIN w dowodzie :lol:

norez

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: norez » 18 sie 2016, o 20:58

Moja wyprodukowana 24.02.2009 elsd tez jest.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2016, o 18:16 przez norez, łącznie zmieniany 1 raz.

ble
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
Auto: Insignia 4x4 AT
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: ble » 19 sie 2016, o 12:40

No dobra a cy ktoś ma informację na temat procentu przenoszenia mocy na poszczegółne osie? W trybie sport więcej idzie na tył ale ile to liczbowo?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: wassermann » 19 sie 2016, o 13:16

Edit
Informacja, która chyba nigdy nie wypłynie na jaw. Inaczej pisze w materiałach marketingowych Opel, inaczej w artykułach "technicznych" pisze Saab, a napęd jest ten sam - Haldex IV + eLSD.

Moment jest przenoszony płynnie, to się zmienia nawet kilkanaście razy w ciągu sekundy, jeśli jest taka potrzeba. Nie ma sztywnych wartości. Ale na pewno są przedziały "nie mniej niż", "nie więcej niż".

Co dokładnie dzieje się w trybie Sport - nie mam pojęcia. Napęd "chętniej" trafia na tylną oś, ale ile dokładnie wynosi rozkład momentu podczas ustalonej jazdy (bez manewrów, bez przyspieszania) - któż to wie? Jednak w Sporcie ten stały rozkład między osie faktycznie występuje, a nie tak jak w Tour, że 100% idzie na przód podczas jednostajnej jazdy. To też "podobno". Ale skądś to większe spalanie w Sporcie się bierze - właśnie z przeniesienia napędu, to jedna przyczyna. "Ostrzejsza" przepustnica to dwa - swoją drogą mam wrażenie, że te 250 KM jest tylko w Sporcie, a poza tym silnik jest przycięty.

Z praktyki wiem, że wyłączenie ESP i kontroli trakcji, oraz przełączenie w tryb Sport, umożliwia kręcenie bączków na śniegu, czyli napęd jest w stanie dać więcej na tylną oś.

M.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2016, o 19:28 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin

norez

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: norez » 19 sie 2016, o 18:21

To jest do znalezienia w internetach bo kiedyś o tym czytałem. Z cyframi włącznie. W trybie normalnym chyba 95% na przód a tour 100%.

-- 19 sie 2016, o 19:39 --

O i jeszcze tu:
http://dixi-car.pl/doc/prasa/Adaptive-4 ... exRide.doc

Awatar użytkownika
paweltony
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 28 lip 2016, o 08:56
Auto: Insignia 2.0 BiT 4x4
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2013
Miasto: Lublin

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: paweltony » 22 sie 2016, o 10:59

W Moim 2,0cdti 195km też mam G96 Napęd 4x4 z mechanizmem różnicowym sterowanym elektrycznie ELSD

Carol

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: Carol » 6 wrz 2016, o 17:46

Panowie zakupiłem Isię 2,0 CDTI 160 KM 4x4 ile z Waszego doświadczenia pali ten silnik - bo wyszło mi spalanie 7,5-8,0 l czy to norma ?

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: norbi333 » 6 wrz 2016, o 17:49

Przyzwoite.U mnie w biturbo miasto to 9.6 l

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: flcn » 7 wrz 2016, o 18:01

U mnie po mieście ok.10- 11 wychodzi przy dynamicznej jeździe i sporych korkach, jak nie ma korków i mocno nie depczę to 9,5. Trasa 7-8. Manual 4x4, program 196 KM.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: yerry » 10 lis 2016, o 11:48

Po wymianie płynów w tylnym moście 2x pojawił mi się taki komunikat "Usługa Układ napędu AWD" zamiennie z "Usługa Tylna oś":
DSC_4743.JPG
DSC_4744.JPG
W zasadzie bez specjalnego powodu, pierwszy raz to nawet nie kojarzę czy przy ruszaniu czy w trakcie jazdy, drugi raz przy normalnym ruszaniu na światłach sucha nawierzchnia. Komunikat gaszę naciśnięciem OK na kierownicy. Żadne inne kontrolki się nie zapalają. W instrukcji obsługi nie znalazłem nic poza stwierdzeniem:
Jeśli na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy pojawi się komunikat serwisowy dotyczący napędu, działanie układu może być ograniczone (lub może być całkowicie wyłączony w niektórych przypadkach, tj. włączony jest tylko napęd na przednią oś). Należy skorzystać z pomocy warsztatu.
Nie bardzo wiem czy to o ten właśnie komunikat chodzi i jak go interpretować? Ktoś może spotkał się z tym i wie o co chodzi..?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: yerry » 26 gru 2016, o 15:34

Po kilku tygodniach mogę powiedzieć, że sprawa wyżej opisanych komunikatów została wyjaśniona. Pojawiał się błąd sygnalizujący problem z pompą sprzęgła Haldex. Test pompa przechodziła pozytywnie. Kalibracja nie przyniosła poprawy, podejrzenie padło na możliwość przedostania się zabrudzeń do przewodów więc auto wróciło do serwisu na kilka dni. Panowie ponownie rozebrali, wyczyści i zalali świeżym olejem. Od tego momentu zero jakichkolwiek komunikatów, Haldex działa jak należy. Wszystko odbyło się bezkosztowo, a na czas prac dostałem autko zastępcze.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

zunia1987
Lejdis
Posty: 80
Rejestracja: 25 gru 2016, o 18:22
Auto: Opel Insignia 2.8 T
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: zunia1987 » 5 sty 2017, o 22:37

No właśnie ja mam to samo. Po wymianie olejów w Haldexie i moście dwa razy pojawił się komunikat ,,SPRAWDZ SYSTEM AWD''. Pierwszy raz w czasie jazdy, wydaje mi się, że podczas mocniejszego hamowania, po przejechaniu ok. 70 km, drugi raz po odpaleniu silnika. I już więcej żadnych komunikatów. Co to może być?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”