--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
Cześć,
Od dłuższego czasu (ponad 0,5 roku) mam problem z płynną (bez szarpnięć) zmianą biegów/puszczenia sprzęgła. Najgorzej wychodzi zmiana w zakresie 1-2-3 i redukcje 3-2-1. Przy wyższych biegach problem jest minimalny lub go nie ma. Totalny brak przyjemności ze zmiany biegu, muszę nad każdym puszczeniem sprzęgła skupić się by była ona płynna bez szarpnięć, a nawet wtedy nie jest ona zawsze idealna. Próbowałem już różnych sposobów puszczania pedału sprzęgła i nie znalazłem złotego środku. Zauważyłem, że problem nie występuje lub jest minimalny poniżej 1500 obrotów, czyli pewnie gdy turbo się budzi i daje duży/nagły przyrost momentu zaczyna się problem.
Może spotkaliście się z podobnym problemem? Nie wiem co jest winne, sprzęgło, pedał sprzęgła, coś ze skrzynią? Po świętach jadę z tym problemem do ASO ale może gdzieś mnie nakierujecie na rozwiązanie.
Na pewno to nie problem z techniką jazdy, bo jeżdżę też innymi samochodami i zmiana biegu to poezja przy tym co wyprawia insignia, także żona ma problem z płynną zmianą biegu/puszczeniem sprzęgła w insigni.
Auto insignia 2009 2.0t, 60.000 przebiegu.
Z góry dziękuję za porady.
Od dłuższego czasu (ponad 0,5 roku) mam problem z płynną (bez szarpnięć) zmianą biegów/puszczenia sprzęgła. Najgorzej wychodzi zmiana w zakresie 1-2-3 i redukcje 3-2-1. Przy wyższych biegach problem jest minimalny lub go nie ma. Totalny brak przyjemności ze zmiany biegu, muszę nad każdym puszczeniem sprzęgła skupić się by była ona płynna bez szarpnięć, a nawet wtedy nie jest ona zawsze idealna. Próbowałem już różnych sposobów puszczania pedału sprzęgła i nie znalazłem złotego środku. Zauważyłem, że problem nie występuje lub jest minimalny poniżej 1500 obrotów, czyli pewnie gdy turbo się budzi i daje duży/nagły przyrost momentu zaczyna się problem.
Może spotkaliście się z podobnym problemem? Nie wiem co jest winne, sprzęgło, pedał sprzęgła, coś ze skrzynią? Po świętach jadę z tym problemem do ASO ale może gdzieś mnie nakierujecie na rozwiązanie.
Na pewno to nie problem z techniką jazdy, bo jeżdżę też innymi samochodami i zmiana biegu to poezja przy tym co wyprawia insignia, także żona ma problem z płynną zmianą biegu/puszczeniem sprzęgła w insigni.
Auto insignia 2009 2.0t, 60.000 przebiegu.
Z góry dziękuję za porady.
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
w 2.0 cdti jest tak samo dosyć drastycznie jest przekazywany napęd jakby nie było koła dwumas,. znajomy ma to samo ,nie wiem kto to projektował
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
e tam, jeździłem insignia z 2.0 diesel 160 KM jak planowałem zakup i nic takiego nie było, elegancko biegi wchodziły i pracowało sprzęgło. Nie wspomnę już o mojej Astrze z tym samym silnikiem, sprzęgło bez zastrzeżeń
Może tarcze sprzęgła się kończą?
Może tarcze sprzęgła się kończą?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
Od kilku miesięcy uczę się jeździć od nowa, po 20 latach jeżdżenia innymi samochodami (zawsze z ręczną skrzynią)
A zmusiła mnie do tego (nowa) Insignia 2.0T z manualem. Sprzęgło wymaga wyjątkowego wyczucia, nie można go za szybko puścić do końca, ani energicznie wciskać. Inaczej albo szarpnie, albo stuka/klekocze, albo jedno i drugie. Najgorzej wychodzi takie podjeżdżanie po kawałku w korkach, to auto tego nie znosi. Oczywiście byłem z tym od razu w ASO, ale zaprzyjaźniony mechanik - punkt dla niego - uprzedzał mnie o tym jeszcze przed zakupem. Gdyby to było moje auto na lata, to bym się martwił, ale ponieważ to leasing 3 lata z full serwisem, to mam na to wywalone. Ale, przyznaję, jest porażka. Nie do wiary, że tyle trzeba się cackać z pedałem sprzęgła, żeby z napędu nie dobiegały stuki przy ruszaniu (lub przerywaniu ruszania - ponowne wciśnięcie sprzęgła). Ale TTTM - Ten Typ Tak Ma.
M.
A zmusiła mnie do tego (nowa) Insignia 2.0T z manualem. Sprzęgło wymaga wyjątkowego wyczucia, nie można go za szybko puścić do końca, ani energicznie wciskać. Inaczej albo szarpnie, albo stuka/klekocze, albo jedno i drugie. Najgorzej wychodzi takie podjeżdżanie po kawałku w korkach, to auto tego nie znosi. Oczywiście byłem z tym od razu w ASO, ale zaprzyjaźniony mechanik - punkt dla niego - uprzedzał mnie o tym jeszcze przed zakupem. Gdyby to było moje auto na lata, to bym się martwił, ale ponieważ to leasing 3 lata z full serwisem, to mam na to wywalone. Ale, przyznaję, jest porażka. Nie do wiary, że tyle trzeba się cackać z pedałem sprzęgła, żeby z napędu nie dobiegały stuki przy ruszaniu (lub przerywaniu ruszania - ponowne wciśnięcie sprzęgła). Ale TTTM - Ten Typ Tak Ma.
M.
-
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 7 mar 2015, o 00:50
- Auto: Insignia 250KM 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Poznań
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
To nie wszystkie Insignie tak mają ze gdy zmieniamy bieg na chwile utrzymują się obroty silnika jakie sobie dobrał ? U mnie nie ma żadnego szarpania nie czuć zmiany biegów. Spróbuj np. z 2 na 3 przy zmianie wciśnij sprzęgło i poczekaj obroty spadną i się utrzymają przez chwile, przy pomijaniu biegów szarpie.
- kozak
- Użytkownik
- Posty: 147
- Rejestracja: 25 lis 2015, o 20:43
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wrocław
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
No to ja borykam się z inna przypadłością.
U mnie sprzegło niby bierze od samego dołu, ale wtedy tylko lekko szarpnie, powoli zwalniam pedła sprzęgła nic się nie dzieje, aż nagle zaczyna brać u auto rusza.
Zaastanawiam się czy może zapowietrzone sprzęgło czy pompka nie domaga, a może to normlane
U mnie sprzegło niby bierze od samego dołu, ale wtedy tylko lekko szarpnie, powoli zwalniam pedła sprzęgła nic się nie dzieje, aż nagle zaczyna brać u auto rusza.
Zaastanawiam się czy może zapowietrzone sprzęgło czy pompka nie domaga, a może to normlane
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
Zobaczcie jaki macie stan mocowania wydechu...Ja miałem skorodowany i odczuwalne szarpniecia przy zmianie biegów. Po założeniu nowego mocowania wydechu wszystko się usztywniło i jest tak jak normalnie w większości samochodów. Nic nie szarpie.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 19:53
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gliwice,/Olkusz.
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
Mam pytanie czy u Was też przy troche agresywne j jeździe przy zmianie biegów obroty spadaja ale do pewnej wartosci i tam sie utrzymują? No jadac na.3 obroty na 2500 jak wciska sie sprzęgło spadaja ale do okolo 2000 _ 1800 . Nic nie szarpie i wszystko plynnie chodzi.. tez tak macie??
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
Hmm a u mnie ostatnio, gdy zmieniam z 3 na 4 to przy puszczeniu sprzęgła jest lekki kangurek tak jakby sprzęgło łapało i w połowie a po puszczeniu jeszcze raz... Na innych biegach jest ok.
Sprzęgło + DK ma ledwo 4tys km. Nie ślizga się ani nic.
Jak poczekam aż obroty spadną to jest ok. Przy redukcji też ok
jakieś pomysły?
Sprzęgło + DK ma ledwo 4tys km. Nie ślizga się ani nic.
Jak poczekam aż obroty spadną to jest ok. Przy redukcji też ok
jakieś pomysły?
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
Chodziło mi o to że tak ma być. Poza tym moim zdaniem to akurat zaleta, że tak jest.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 paź 2018, o 19:54
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
Witam wszystkich,
W mojej Insigni mam problem z drugim biegiem.
Przy przełączaniu z pieszego biegu na drugi pojawia się takie chrumknięcie.
Czasami ale dużo mniej podobny problem występuje na trzecim biegu. Pozostałe działają normalnie.
Bazując na doświadczeniu to może być jakaś regulacja linki czy raczej coś do roboty w skrzyni?
Przebieg ok 100 000
Pozdrawiam,
Arek
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
W mojej Insigni mam problem z drugim biegiem.
Przy przełączaniu z pieszego biegu na drugi pojawia się takie chrumknięcie.
Czasami ale dużo mniej podobny problem występuje na trzecim biegu. Pozostałe działają normalnie.
Bazując na doświadczeniu to może być jakaś regulacja linki czy raczej coś do roboty w skrzyni?
Przebieg ok 100 000
Pozdrawiam,
Arek
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
- Auto: Insignia ST manual
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
A jaka to skrzynia m32 czy f40? Zawsze tak było, czy się pojawiło?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 paź 2018, o 19:54
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Problem z płynną zmianą biegów - szarpnięcia
Skrzynia to M32.
Kupiłem samochód używany więc dla mnie to od początku.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Kupiłem samochód używany więc dla mnie to od początku.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk