To już coś skoro w jednym pomogło niewykluczone że tu nie jest to samo. No u mnie dla odmiany dwumas wymieniony jakieś 40 tyś dlatego obstawiam przegub. Aczkolwiek tak jak piszesz może być zupełnie co innego. Najgorsze jest to że to występuje podczas jazdy a na postoju nic. Już dwóch mechaników sprawdzało i nic nie znaleźli. Jednak po odgłosie i jeden i drugi twierdzą zgodnie że to coś z napędem. Wykluczają zawieszenie i poduszki bo niby ok. W sobotę umówiony jestem na serwis. Zobaczymy co powiedzą.
Dzięki bardzo za podpowiedź. Pozdrawiam.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Stuki podczas zmiany biegów
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Stuki podczas zmiany biegów
No i byłem dziś na serwisie. Kolega szybko zdiagnozował usterkę. Odkręcił koła, dokręcił nakrętki po obu stronach na zewnętrznych przegubach dynamką (trochę się zdziwiłem bo sporo poszło) i problem rozwiązany. Całość zajęła mu może z 10 min. Teraz cisza nic nie tyka i wszystko chodzi jak należy. I tak ma być
- zubek
- Zapaleniec
- Posty: 1000
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Stuki podczas zmiany biegów
U mnie tez od pewnego czasu stukało z lewej strony. Zwracałem uwagę na przeglądzie, sam sprawdzałem zawieszenie, przeguby, poduszki i co tylko można.... i nic. Dziś dokręciłem tą nakrętkę z lewej - poszła zadziwiająco luźno . Z prawej była dokręcona. Przejadę się wieczorem, ale po zrobieniu 500m nie "wywołałem" stukania. Dzięki @jar-231 za podpowiedź.
PS. Do dokręcenia nie trzeba zdejmować koła - wystarczy zdjąć zaślepkę z felgi.
Edit: wszystko gra - stuków brak
PS. Do dokręcenia nie trzeba zdejmować koła - wystarczy zdjąć zaślepkę z felgi.
Edit: wszystko gra - stuków brak
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 4 kwie 2019, o 20:36
- Auto: Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Chełmno
Re: Stuki podczas zmiany biegów
To dołączę się do tematu. Jak pisałem w powitalni, od tygodnia użytkuję Insignię 2.0 160km. Kupiłem ją ze stukami podczas dodawania i odejmowania gazu. Kupujac zalożyłem sobie, że to któraś z poduszek. Później, czytając komentarze - zanim podjechałem do mechanika- bałem się, że to coś bardziej poważnego ze skrzynią, sprzęgłem, dwumasą bowiem dziewięk pochodził z okolić skrzyni biegów. Nic bardziej mylnego. Przyczyna była dokładnie jak u kolegi wyżej.
Mechanik po kilku minutach oględzin podczas mojego jednoczesnego szarpania sprzęgłem zdiagnozował problem przy kole. Odkręcił koła, dokręcił nakrętki dynamiką po obu stronach na zewnętrznych przegubach i problem rozwiązany. Cichutko. Zero stukania, pukania! Po prostu luz na stożku przenosił po układzie tak drgania, że mozna spokojnie stwierdzić, że to problem skrzyni. Polecam sprawdzić to zanim ktokolwiek wystawi jakąkolwiek diagnozę przy tym problemie.
Pozdro
Mechanik po kilku minutach oględzin podczas mojego jednoczesnego szarpania sprzęgłem zdiagnozował problem przy kole. Odkręcił koła, dokręcił nakrętki dynamiką po obu stronach na zewnętrznych przegubach i problem rozwiązany. Cichutko. Zero stukania, pukania! Po prostu luz na stożku przenosił po układzie tak drgania, że mozna spokojnie stwierdzić, że to problem skrzyni. Polecam sprawdzić to zanim ktokolwiek wystawi jakąkolwiek diagnozę przy tym problemie.
Pozdro
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 9 lis 2022, o 19:04
- Auto: Opel insignia 170km
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Cześć, możesz powiedzieć jakie miałeś dokładnie objawy?Fraps900 pisze: ↑9 gru 2015, o 19:59Panowie, ani przeguby, ani półośki, ani sprzęgło, oraz nie poduszka skrzyni, tym bardziej sanki. Omijając ASO, które stwierdziło, że to może być wszystko z półośkami włącznie, podjechałem do tak zwanego Pana Czesia, który ma przydomowy warsztat i ten stwierdził nurkując w kanale, że mam luzy (kręci się wokoło własnej osi) jeden z końcówek drążka kierowniczego, pomimo, że podczas jazdy skręcania itd. nie było żadnych objawów typowych dla tego elementu.
Zamówiłem więc dwie końcówki firmy Moog i w renomowanym warsztacie już z kawą włącznie założyli mi te końcówki + zbieżność. Groszowe sprawy bo za całość z robocizną zapłaciłem 350 zł. Zapalam auto, jadę...i stwierdzam krótko - "zmniejszone luzy na skrzyni", nie ma strzałów/szarpnięć podczas zmiany biegów, ciekawostka...
edit, stuki są ale już minimalne...Zostaje do sprawdzenia, przeguby lub pompa sprzęgła bo wadliwie działająca może zapowietrzać układ, a zapowietrzony układ wpływa także na te walnięcia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 gru 2020, o 11:59
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Cześć. Które to śruby bo ja zdjalem dzisiaj koło i za cholerę nie wiem gdzie one są...jar-231 pisze: ↑25 mar 2018, o 02:31No i byłem dziś na serwisie. Kolega szybko zdiagnozował usterkę. Odkręcił koła, dokręcił nakrętki po obu stronach na zewnętrznych przegubach dynamką (trochę się zdziwiłem bo sporo poszło) i problem rozwiązany. Całość zajęła mu może z 10 min. Teraz cisza nic nie tyka i wszystko chodzi jak należy. I tak ma być
- zubek
- Zapaleniec
- Posty: 1000
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Stuki podczas zmiany biegów
Kół nie trzeba zdejmować. Wystarczy zdjąć kapsel od felgi. Śruba jest jedna na każde koło - centralnie na środku.
- maciekawski
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 5 mar 2021, o 08:16
- Auto: Insignia BiTurbo 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Gdańsk/Szwecja