--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dwumasa, koło dwumasowe

ODPOWIEDZ
aallen

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: aallen » 7 lis 2017, o 22:51

Z czystej ciekawości. Miałem okazję oglądnąć ostatnio dwumas Insigni 2.0 250km czyli takiej jak mam i dwumas z silnika 2.8 325km. Na pierwszy rzut oka są identyczne. Nie miałem okazji się przyjrzeć. Ktoś coś wie więcej ? np. czy ktoś próbował zamontować koło z 2.8 do 2.0. 300 stówki różnicy a być może wytrzymałośc z racji mocniejszej wersji większa ? A może to jedno i to samo :) ??

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kuba89 » 8 lis 2017, o 07:14

2.0 i 2.8 to to samo. Mozesz porównać numery np. Na ecat24
Nie zagłębiłem sie w to tak bardzo ale do diesli mocniejszych był ten sam dwumas co do benzyny ale pozniej w serwisie na gwarancji jak padło, montowali od 2.0. Tak tylko słyszałem :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

aallen

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: aallen » 8 lis 2017, o 22:12

Sprawdziłem i numerki się nie pokrywaja. Ciekawe jak jest w praktyce

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: pawel_insignia » 9 lis 2017, o 23:28

Panowie jak wygląda kwestia ewentualnej reklamacji całego zestawu (dwumasowe, sprzęgło, Wysprzęglik) w przypadku zakupu części i robocizny u mechanika? Jeżeli coś się spieprzy to mechanior wymienia całość i wysyła do reklamacji czekając na odpowiedź producenta (Sachs) czy wysyła ale jednocześnie montuje kolejny zestaw bez dodatkowych opłat? Dlaczego pytam? Mam do kupienia cały zestaw na allegro za 2400zl a w serwisie 2950zl za te same części, pytanie czy ryzykować i kupić w necie licząc że wszystko będzie ok, czy osprzęt kupic u mechanika, przepłacając ale wierzyć że gdy się zje#$@e to naprawiaja na swój koszt? Mieliście jakieś problemy z dwumasa zakupiona w sieci? A może jest jeszcze 3 opcja, wskazać mechanikowi skąd chce kupić i żeby mechanik zamówił i części przyszły od raz do warsztatu... Ktoś coś?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: rataj73 » 10 lis 2017, o 07:46

Znając życie i wcale się temu nie dziwię mechanik weźmie odpowiedzialność tylko za części kupione u jego dostawcy, w innym przypadku da ci gwarancję tylko na montaż.
Jest to logiczne bo po co ma się bujać z nieznanym mu dostawcą i sam nie wie jak się on zachowa w czasie awarii.
Dodatkowo jak ma swojego zaufanego dostawce to ma duże rabaty na części i dzięki temu może dodatkowo na tym zarobić lub obniżyć cenę usługi.
Rabaty dla warsztatów sięgają czasami do 30% w porównaniu do tego co zapłaci zwykły Kowalski.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: pawel_insignia » 16 lis 2017, o 21:19

Panowie jestem po wymianie dwumasy, tarczy, docisku i wysprzęglika ale potrzebuję rady, zanim jutro pojadę z reklamacją. Odpalam samochód jeździ ładnie, zmienia biegi ładnie, nie trzęsie, ale..!
Odpalam auto z wciśniętym sprzęgłem i na 1 biegu. Odpala dobrze. Gaszę. Bez puszczania sprzęgła odpalam auto ponownie. Słuchać trzask metalu (tylko przy odpalaniu, po chwili pracuje dobrze). Gaszę, bez puszczania sprzegła odpalam ponownie i ten trzask jest jeszcze głośniejszy. Podjąłem 4 próby, ta ostatnia była na tyle głośna że nie zdecydowałem się na to ponownie. Auto zgaszone, puszczam sprzęgło, naciskam ponownie i odpalanie ciche, a jak znów nie puszcze sprzęgła zgasze i odpale to co raz głośniej. Czy ktos z was tak miał?? O co może chodzić? Wina dwumasy? czy może źle założonej dwumasy?

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Holios » 17 lis 2017, o 07:15

Wysprzęglik jest hydrauliczny i wydaje mi się że schodzi ciśnienie po zgaszeniu silnika, układ hamulcowy i wysprzęglika są na pompie. Można to zaobserwować na pedale hamulca, bez silnika jest twardy a po uruchomieniu załączy się pompa i daje ciśnienie.Uważam że to normalne a nie awaria.

PS> nikt na co dzień raczej nie odpala w ten sposób co napisałeś auta tylko raczej za każdym razem wdusza pedał od nowa.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: pawel_insignia » 17 lis 2017, o 08:20

Holios dziękuję za rade., Trochę mnie uspokoiłes. Wcześniej przy takich próbach odpalenia nie było takich objawów stąd moje zaniepokojenie, zawsze po wyjeździe od mechaników sprawdzam różne warianty. Zgadzam się że nie robi się tak jak ja opisałem, jednak dla mnie sytuacja co najmniej dziwna.

-- 17 lis 2017, o 21:31 --

No niestety nie jest to tak do końca to co kolego opisałes i w sumie nadal nie wiem co to jest. Teraz juz ten hałaśliwy dzwięk jest nawet przy pierwszym uruchomieniu. Poniżej załączam filmik. Auto po wymianie dwumasy, mechanik twierdzi ze to wina wlasnie dwumasy (nowej!). Niestety czesci kupione gdzie indziej niż serwis, wiec powiedzieli ze mogą rozłożyc (oczywiście nie za darmo) i moge wysłac dwumase na reklamacje. Nie wiadomo jednak czy podczas montażu wszystko zostało poprawnie zrobione, mechanik ręce umywa, a ja jestem w czarnej dupie... A może to jednak nie dwumasa?
Auto chodzi i silnik pracuje dobrze, są tylko stuki przy odpalaniu oraz sporadycznie delikatnie przy gaszeniu...
Słychac w 10-11sek i 25-26sek.
https://youtu.be/ZQvY-kdQbW4

Viggoo

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Viggoo » 21 sty 2018, o 18:22

Witam Panowie!

Kilka dni temu wymieniałem dwumasę, sprzęgło, uszczelniacz wału korbowego, itd. Po wymianie ustały objawy wskazujące na zużycie dwumasy (stukanie na zimnym znikające po wciśnięciu sprzęgła, "wycie" przy hamowaniu silnikiem, problemy ze zmianą biegów), ale pojawił się jeden problem. Mianowicie po wymianie samochód ciut gorzej odpala. Wcześniej - przed wymianą dwumasy - odpalał na dotyk, a teraz trwa to trochę dłużej i dźwięk silnika podczas odpalania jest jakby głośniejszy. Jak myślicie, coś jest spieprzone, czy może przesadzam?

Dzięki za odpowiedzi!

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: pawel_insignia » 22 sty 2018, o 06:40

Daj filmik, jak jest tak jakby mnie na filmiku, to regeneruj rozrusznik.

Viggoo

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Viggoo » 22 sty 2018, o 15:51

Dzięki za odpowiedź.

Jest podobnie jak u Ciebie na filmiku. Potem wrzucę swoje nagranie.
Zerknąłem na pozostałe karty tematu o dwumasie i widzę, że ten sam problem dotknął kilku użytkowników forum i zawsze przyczyną były kłopoty z rozrusznikiem. Zastanawia mnie w takim razie jedna rzecz: w wielu przypadkach przed wymianą wadliwej dwumasy i sprzęgła rozrusznik działa dobrze, występują tylko objawy zużytej dwumasy, a tu nagle po wymianie na nową dwumasę i sprzęgło okazuje się, że rozrusznik wariuje i nie działa prawidłowo. Dlaczego tak się dzieje skoro przed wymianą pracował właściwie?

ivo
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 19 lut 2015, o 16:36
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: ivo » 22 sty 2018, o 20:18

Bo był ułożony po startej dwumasy.A teraz jest nowa.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kuba89 » 22 sty 2018, o 23:01

Potwierdzam. Po wymianie sprzegla użytkownicy maja problemy z rozrusznikiem. Ja natomiast takiego problemu nie miałem :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

yoolick
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 9 cze 2016, o 19:34
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Ruda Śląska

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: yoolick » 23 sty 2018, o 11:59

Dzień dobry koledzy,
nie wiem czy to dobre miejsce, ale chciałbym Was prosić o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, który niestety idealnie wpisuję się w omawianą tutaj tematykę. W mojej isi rok temu wymieniałem hałasującą dwumasę i sprzęło. Po wymianie ww. hałas ustał, ale za to przy rozruchu silnik wydawał krótki, nieprzyjemny metaliczny harkot (przepraszam za takie słowo, nie wiem czy to poprawna polszczyzna). Mechanik twierdził, że po wymianie wszystko musi się uleżeć i objawy z czasem ustąpią. Przez rok tak jeździłem, bo problem nie był bardzo dokuczliwy tzn. raz było lepiej raz gorzej. Może mój błąd, że nie zadziałałem od razu? Ostatnio jednak coś mnie wzięło na usunięcie tego problemu a że zraziłem się trochę do warsztatów samochodowych... pomyślałem… zrób to sam. Przyswoiłem sobie bardzo pomocny wątek kolegi Mirabelek z forum Vectra Club Polska o samodzielnej regeneracji rozrusznika. https://forum.vectraklub.pl/topic/14949 ... romLogin=1
Poczytałem, myślę betka i zabrałem się za robotę. Wymontowałem i rozebrałem rozrusznik. W środku było dużo czarnego pyłu (z magnesów a może ze szczotek?) i miedziane opiłki. Wszystko ładnie wyczyściłem. W rozruszniku wymieniłem wszystkie trzy tulejki. Stare miały wyczuwalny, ale nie duży moim zdaniem, luz. Tulejkę z kołnierzem wymieniłem na taką samą a dwie pozostałe (bez kołnierza) wymieniłem na łożyska igiełkowe , bo w sklepie nie było akurat zwykłych tulejek. Wymieniłem bendiks na nowy, bo stary wyglądał na skiereszowany. Założyłem stary szczotkotrzymacz , ponieważ wyglądał dobrze. Porównałem go z nowym w sklepie. Szczotki w starym są o ok. 1 – 2 mm krótsze od szczotek w nowym. Wszystko ładnie nasmarowałem i poskładałem, zamontowałem. Odpalam a tu zonk! Harczy dwa razy głośniej. Koledzy proszę o jakieś sugestie, co zrobiłem nie tak a może czego nie zrobiłem? Czy „zregenerowany” rozrusznik ma jeszcze jakieś uszkodzone lub niesprawne części? Jest w nim kilka rzeczy, których nie wymieniłem np. części zębatki planetarnej (nikt, nigdzie nie wspomina o konieczności takiej wymiany). Może jest niewłaściwa przerwa miedzy rdzeniem wirnika a magnesami? A może źle oceniłem stan szczotek i one nie dociskają dobrze do komutatora? Mam niezły mętlik w głowie. A może całkiem źle kombinuję i problem leży po stronie dwumasy. Jak zdiagnozować usterkę? Czy oddać rozrusznik do profesjonalnej regeneracji? Szlag by trafił…zachciało mi się to mam :(

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: pawel_insignia » 24 sty 2018, o 07:01

Kolego, ja regenerowałem rozrusznika za 230zł razem ze ściągnięciem i założeniem do auta. Może jednak warto za te 2stówki oddać? :)

yoolick
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 9 cze 2016, o 19:34
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Ruda Śląska

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: yoolick » 24 sty 2018, o 08:27

Masz oczywiście rację Kolego i tak zrobię. Jednak, nie obraź się proszę, nie po to rozpisuję się ze swoim problemem na forum, żeby otrzymać odpowiedź "Oddaj do regeneracji". To przecież nie o pieniądze chodzi. Bardziej frapująca :D jest dla mnie kwestia braku pozytywnego efektu "mojej" regeneracji rozrusznika. Wydawało mi się, że temat nie jest trudny do ogarnięcia, dlatego się za to zabrałem. Lubię czasami coś pogrzebać przy mojej isi. To raczej powszechne tutaj :lol: . Dzięki temu, że Koledzy na forum dzielą się swoją wiedzą, porobiłem w swoim autku parę fajnych rzeczy sam. Uczucie satysfakcji po zrobionej robocie...bezcenne. I obyś się nie mylił Kolego...oby to był rozrusznik. Pozdrawiam

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: pawel_insignia » 24 sty 2018, o 08:45

Oczywiście rozumiem i się w pełni zgadzam z Tobą! W takim razie powodzonka w naprawieniu problemu i czekamy na kogoś ogarniętego. Też miałem zagwostkę z rozrusznikiem i chciałem się za to sam zabierać, ale nie było odwagi :P

Awatar użytkownika
soulck
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
Auto: 2.0 Ecoflex
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: soulck » 24 sty 2018, o 21:08

Pany dzisiaj odebrałem Iśkę po zmianie kompletu koła dwumasowego i sprzeła... ................ Niebo a ziemia. ;)

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: sychie » 15 lut 2018, o 22:12

pytanie teoretyczne. Czy dwumas od m32 będzie pasował do f40? Wyczytałem na forum że ktoś zmieniał i pasowała. prawda to?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Ping » 15 lut 2018, o 22:19

Pasować może i będzie ale do M32 jest chyba 'cieńsza'.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”