--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Dwumasa, koło dwumasowe
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Witam
InsIgnia 2.0 diesel 130KM , rok 2013 , skrzynia manualna, przebieg 195 tys. km - fabryczny nie tuningowany
Sytuacja taka:
- bieg 3,4,5 bieg załączony bez problemu (nie ma dźwięków , oporów itd) obroty około 1700-1800 dodanie mocniejsze gazu obroty rosną do około 2500 auto wyje lekko nie przyspiesza nagle szarpnięcie delikatne jak by bieg zaskoczył i zaczyna ciągnąć - takie efekt "ślizgającego się sprzęgła" występuj w tych okolicach obrotów 1700-2500.
- załączony 2 bieg auto jedzie wolno bez gazu dodanie delikatne gazu powoduje mocne i gwałtowne szarpnięcie
Sprzęgło , dwumasa nie robione. Czy to znak że już pora , zaznaczam przy ruszaniu nic nie przeszkadza nie wyje nie stuka podczas jazdy również nic nie słuchać , na ręcznym próba startu nie powoduje gaśnięcia auta , - auto staje dęba prawie ale silnik pracuje sprzęgło trzyma.
InsIgnia 2.0 diesel 130KM , rok 2013 , skrzynia manualna, przebieg 195 tys. km - fabryczny nie tuningowany
Sytuacja taka:
- bieg 3,4,5 bieg załączony bez problemu (nie ma dźwięków , oporów itd) obroty około 1700-1800 dodanie mocniejsze gazu obroty rosną do około 2500 auto wyje lekko nie przyspiesza nagle szarpnięcie delikatne jak by bieg zaskoczył i zaczyna ciągnąć - takie efekt "ślizgającego się sprzęgła" występuj w tych okolicach obrotów 1700-2500.
- załączony 2 bieg auto jedzie wolno bez gazu dodanie delikatne gazu powoduje mocne i gwałtowne szarpnięcie
Sprzęgło , dwumasa nie robione. Czy to znak że już pora , zaznaczam przy ruszaniu nic nie przeszkadza nie wyje nie stuka podczas jazdy również nic nie słuchać , na ręcznym próba startu nie powoduje gaśnięcia auta , - auto staje dęba prawie ale silnik pracuje sprzęgło trzyma.
Ostatnio zmieniony 1 mar 2017, o 18:43 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
no niezdrowo się to słucha . a tego to nie rozumiem "auto staje dęba prawie ale silnik pracuje sprzęgło trzyma".
jak nie gaśnie na 5 biegu i recznym to obstawiałbym tarcze sprzęgła. dwumas jeszcze może być dobra dlatego nietłucze ale i tak bym wymienił za jedną robotą.
jak nie gaśnie na 5 biegu i recznym to obstawiałbym tarcze sprzęgła. dwumas jeszcze może być dobra dlatego nietłucze ale i tak bym wymienił za jedną robotą.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Prawdopodobnie kończy się powoli sprzęgło. Czy warto robić całość (razem z dwumasą)? Musisz sobie odpowiedzieć sam. Ja przy podobnym przebiegu zrobiłem komplet. Nie chciałem za pół roku płacić drugi raz za robotę. Decyzja jednak należy do Ciebie.
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Będzie robiony komplet sprzęgła dwumas ... więc zobaczymy czy objaw zniknie
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 8 wrz 2016, o 14:38
- Auto: Insignia 2.0 CDTI ST
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: K-ce
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Panowie jaki warsztat polecacie w okolicach Katowic lub na południu kraju do wymiany sprzęgła i dwu masy ?
Wysłane z mojego NX512J przy użyciu Tapatalka
-- 27 kwi 2017, o 15:13 --
Sprzęgło i dwumasa wymienione, ale mam pytanie jak "wysoko" łapie wam sprzęgło.
U mnie po wymianie jest tak, wciskam pedał sprzęgła, wbijam bieg i wystarczy delikatne puszczenie sprzęgła a już czuć że auto ciągnie. To normalne że powinno tak szybko łapać?
Może za bardzo się przyzwyczaiłem do "starego" sprzęgła?
Wysłane z mojego NX512J przy użyciu Tapatalka
-- 27 kwi 2017, o 15:13 --
Sprzęgło i dwumasa wymienione, ale mam pytanie jak "wysoko" łapie wam sprzęgło.
U mnie po wymianie jest tak, wciskam pedał sprzęgła, wbijam bieg i wystarczy delikatne puszczenie sprzęgła a już czuć że auto ciągnie. To normalne że powinno tak szybko łapać?
Może za bardzo się przyzwyczaiłem do "starego" sprzęgła?
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
- Auto: Insignia Elite
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK/Belfast
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Panowie czy to będzie dwumasa?
Auto z 2009r
Przebieg 195000km
Skrzynia F40
Objawy:
1) Drżenie auta na postoju (delikatne) bez falowania obrotów,
2) wibracje auta podczas przyspieszania, zazwyczaj zaczynające się od 3-ego biegu, powyżej 60km/h i około 1800 obrotów. Wibracje ustają jak wciskam sprzęgło bądź przestaje dodawać gazu bądź gdy hamuje silnikiem tez ustają.(myślałem o polosi ale wyglądają ze są ok, były sprawdzane na aucie i mechanik stwierdził że są dobre)
3) po dłuższym postoju czasem podczas odpalania jest takie walniecie jak by ktoś kopnął w silnik,
4) podczas zabawy gazem (wciskanie i puszczanie) słychać takie pojedyncze pukniecia jak by się coś o siebie obijalo(myślałem o poduszkach silnika ale wyglądają ze są ok)
5) tak jakby cos halasowalo od strony skrzyni (takie huczenie, stukanie) które ustaje po wciśnięciu sprzegla
6) wibracje odczuwalne na pedale sprzęgła po lekkim jago wciśnięciu
7) czasem mi się wydaje jak by coś grzechotalo w aucie, tak jak by któraś z rolek od paska.
Co o tym myślicie?
Kurde auto mam dopiero od kwietnia i chyba będzie wydatek. Aha zapomniał bym dodać że nie zauważyłem objawów slizgania się sprzęgła.
Auto z 2009r
Przebieg 195000km
Skrzynia F40
Objawy:
1) Drżenie auta na postoju (delikatne) bez falowania obrotów,
2) wibracje auta podczas przyspieszania, zazwyczaj zaczynające się od 3-ego biegu, powyżej 60km/h i około 1800 obrotów. Wibracje ustają jak wciskam sprzęgło bądź przestaje dodawać gazu bądź gdy hamuje silnikiem tez ustają.(myślałem o polosi ale wyglądają ze są ok, były sprawdzane na aucie i mechanik stwierdził że są dobre)
3) po dłuższym postoju czasem podczas odpalania jest takie walniecie jak by ktoś kopnął w silnik,
4) podczas zabawy gazem (wciskanie i puszczanie) słychać takie pojedyncze pukniecia jak by się coś o siebie obijalo(myślałem o poduszkach silnika ale wyglądają ze są ok)
5) tak jakby cos halasowalo od strony skrzyni (takie huczenie, stukanie) które ustaje po wciśnięciu sprzegla
6) wibracje odczuwalne na pedale sprzęgła po lekkim jago wciśnięciu
7) czasem mi się wydaje jak by coś grzechotalo w aucie, tak jak by któraś z rolek od paska.
Co o tym myślicie?
Kurde auto mam dopiero od kwietnia i chyba będzie wydatek. Aha zapomniał bym dodać że nie zauważyłem objawów slizgania się sprzęgła.
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Wygląda że DM do wymiany.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Dwumasa na wykończeniu i prawdopodobnie jakieś objawy musiały być wcześniej, tylko ich jeszcze nie wyczuwałeś. Jak zrobić test na dwumasę masz opisane w tym wątku. Tylko ostrożnie, bo taką zabawą na dłuższą metę to i dobrą dwumasę można załatwić.
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
- Auto: Insignia Elite
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK/Belfast
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Dzięki za odp panowie. Jutro jadę zrobić test ale już jestem zdolowany. Auto 2 miesiące w domu a wydatków końca nie widać. Mam jeszcze jedną prośbę możecie napisać co dokładnie musze kupić aby zrobić pełny komplet sprzęgło z Dw.
Dwumasa + sprzegło + wysprzeglik + .... jakieś uszczelki, płyny.gdzieś cos czytalem o jakiejs uszczelce na wal czy cos takiego. Sorki ale jestem zielony a chcailbym wszystko zalatwic z PL bo w uk to bym drugie auto kupil w ceni części. Tak żeby zawieść do mechanika graty a on wszystko wymienił.
Mój vin W0LGT67M991089218
Jeśli można to mogę również prosić o nr części.
Z góry dziękuję.
Dwumasa + sprzegło + wysprzeglik + .... jakieś uszczelki, płyny.gdzieś cos czytalem o jakiejs uszczelce na wal czy cos takiego. Sorki ale jestem zielony a chcailbym wszystko zalatwic z PL bo w uk to bym drugie auto kupil w ceni części. Tak żeby zawieść do mechanika graty a on wszystko wymienił.
Mój vin W0LGT67M991089218
Jeśli można to mogę również prosić o nr części.
Z góry dziękuję.
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Dwumasa, to koło z 1 części tarcz osadzonych na łożysku i kiedy się zużyje to jest luz osiowy i jedna część czyli zamontowana bieżnia i docisk razem dosyć ciężka wibruje i to one czesto doprowadzają do rozbicia panewki wału .
Zmieniaj czym prędzej ..
Zużyta dwumasa ma też luz obrotowy i źle tłumi siły skrętne wału , bywały przypadki pękania wału. Im większa moc i ciężka noga tym większe prawdopodobieństwo.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Zmieniaj czym prędzej ..
Zużyta dwumasa ma też luz obrotowy i źle tłumi siły skrętne wału , bywały przypadki pękania wału. Im większa moc i ciężka noga tym większe prawdopodobieństwo.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
@Arkadiu87 - masz odpowiedź, posty poprzenosiłem, zdublowane pokasowałem. Nie pisz takich samych postów w kilku tematach. To nie ma sensu i jest niezgodne z regulaminem.
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Ja przy wymianie dwumasy dodatkowo wymieniłem uszczelnienie wału.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
- Auto: Insignia Elite
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK/Belfast
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
IBZI sorki zapomniałem skasować post w innym temacie.
Wracając do tematu to zrobiłem dziś test z piątym biegiem i według mnie auto go zdało super. Wyjechałem na trasę normalnie rozpedzilem auto, dałem piątkę i poczekałem aż samochód wychamuje do momentu osiągnięcia 1000-ca obrotów(około 40-50 km/h) później but w podłogę i ku mojemu zdziwieniu zebrał się bez żadnego problemu,zero przerywania,żadnych dziwnych dźwięków nawet nim nie trzęsło. Co ja mam robić z tym dziadem już sam nie wiem?
A mam jeszcze jedna prośbę nagrałem filmik i wrzuciłem go na YouTube może ktoś ma czas posłuchać i powie czy on coś słyszy niepokojacego ?
Jeśli tak nie można to przepraszam.
A wogole to może ktoś powie co myśli o pracy tej jednostki. Po mojej przesiadce z Vectry C cały czas wydaje mi się że z tym silnikiem jest coś nie tak.
https://www.youtube.com/watch?v=rhniACFyu9o&app=desktop
Wracając do tematu to zrobiłem dziś test z piątym biegiem i według mnie auto go zdało super. Wyjechałem na trasę normalnie rozpedzilem auto, dałem piątkę i poczekałem aż samochód wychamuje do momentu osiągnięcia 1000-ca obrotów(około 40-50 km/h) później but w podłogę i ku mojemu zdziwieniu zebrał się bez żadnego problemu,zero przerywania,żadnych dziwnych dźwięków nawet nim nie trzęsło. Co ja mam robić z tym dziadem już sam nie wiem?
A mam jeszcze jedna prośbę nagrałem filmik i wrzuciłem go na YouTube może ktoś ma czas posłuchać i powie czy on coś słyszy niepokojacego ?
Jeśli tak nie można to przepraszam.
A wogole to może ktoś powie co myśli o pracy tej jednostki. Po mojej przesiadce z Vectry C cały czas wydaje mi się że z tym silnikiem jest coś nie tak.
https://www.youtube.com/watch?v=rhniACFyu9o&app=desktop
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Wtrysk zalej olej 2t i zobaczysz cy ucichnie jak nie to stetoskop lub sztyl z młotka i sprawdzenie który klepie
Wysłane z mojego Samszunga
Wysłane z mojego Samszunga
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
- Auto: Insignia Elite
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK/Belfast
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Olej dopiero wymieniłem na orginalny GM. A co to jest olej 2t?
-- 12 maja 2017, o 12:39 --
Ale ze coś z wtryski jest w nim nie tak?
-- 12 maja 2017, o 12:39 --
Ale ze coś z wtryski jest w nim nie tak?
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
2t to olej do silników dwusuwowych. Niektórzy leja do diesla żeby poprawić smarowanie układu wtryskowego.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
- Auto: Insignia Elite
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK/Belfast
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
A może dodać do oleju jeden z tych magicznych środków? Musze chyba zmienić wątek bo wychodzi na to ze u mnie jest problem z wtryskami .
-- 12 maja 2017, o 14:22 --
Michalm83 a ten olej to bym miał dolać do paliwa?
-- 12 maja 2017, o 14:22 --
Michalm83 a ten olej to bym miał dolać do paliwa?
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Tak . Olej 2t dolewasz do paliwa.
Ja
Leje ok 300 ml na pełny zbiornik.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Ja
Leje ok 300 ml na pełny zbiornik.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
- Auto: Insignia Elite
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK/Belfast
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
A mam jeszcze jedno pytanie czy przy problemach z wtryskami auto nie powinno dymic, nierówno pracować? U mne nawet jak mocno przegazuje to nawet dymka nie puści co mnie dziwi do tej pory w porównaniu do vectry która dymila zawsze po depnieciu a tu nic. Jak kocham to auto to tak samo go nienawidzę.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Nie będzie dymić. Po to masz dpf. A wtryski można sprawdzić w serwisach Bosch lub innych które się w tym specjalizują. Znajdź jakiś w okolicy i umów wizytę. Na odległość i z filmów na yt możemy Cię naprowadzić na rozwiązanie ale nie zdiagnozować.