--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dwumasa, koło dwumasowe

ODPOWIEDZ
ADIN

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: ADIN » 1 mar 2017, o 12:53

Witam

InsIgnia 2.0 diesel 130KM , rok 2013 , skrzynia manualna, przebieg 195 tys. km - fabryczny nie tuningowany

Sytuacja taka:

- bieg 3,4,5 bieg załączony bez problemu (nie ma dźwięków , oporów itd) obroty około 1700-1800 dodanie mocniejsze gazu obroty rosną do około 2500 auto wyje lekko nie przyspiesza nagle szarpnięcie delikatne jak by bieg zaskoczył i zaczyna ciągnąć - takie efekt "ślizgającego się sprzęgła" występuj w tych okolicach obrotów 1700-2500.
- załączony 2 bieg auto jedzie wolno bez gazu dodanie delikatne gazu powoduje mocne i gwałtowne szarpnięcie

Sprzęgło , dwumasa nie robione. Czy to znak że już pora , zaznaczam przy ruszaniu nic nie przeszkadza nie wyje nie stuka podczas jazdy również nic nie słuchać , na ręcznym próba startu nie powoduje gaśnięcia auta , - auto staje dęba prawie ale silnik pracuje sprzęgło trzyma.
Ostatnio zmieniony 1 mar 2017, o 18:43 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: takisobie » 1 mar 2017, o 16:32

no niezdrowo się to słucha :? . a tego to nie rozumiem "auto staje dęba prawie ale silnik pracuje sprzęgło trzyma".
jak nie gaśnie na 5 biegu i recznym to obstawiałbym tarcze sprzęgła. dwumas jeszcze może być dobra dlatego nietłucze ale i tak bym wymienił za jedną robotą.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: IBZI » 1 mar 2017, o 18:45

Prawdopodobnie kończy się powoli sprzęgło. Czy warto robić całość (razem z dwumasą)? Musisz sobie odpowiedzieć sam. Ja przy podobnym przebiegu zrobiłem komplet. Nie chciałem za pół roku płacić drugi raz za robotę. Decyzja jednak należy do Ciebie.

ADIN

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: ADIN » 3 mar 2017, o 14:50

Będzie robiony komplet sprzęgła dwumas ... więc zobaczymy czy objaw zniknie

kecif
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 8 wrz 2016, o 14:38
Auto: Insignia 2.0 CDTI ST
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2014
Miasto: K-ce

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kecif » 26 mar 2017, o 09:25

Panowie jaki warsztat polecacie w okolicach Katowic lub na południu kraju do wymiany sprzęgła i dwu masy ?

Wysłane z mojego NX512J przy użyciu Tapatalka

-- 27 kwi 2017, o 15:13 --

Sprzęgło i dwumasa wymienione, ale mam pytanie jak "wysoko" łapie wam sprzęgło.
U mnie po wymianie jest tak, wciskam pedał sprzęgła, wbijam bieg i wystarczy delikatne puszczenie sprzęgła a już czuć że auto ciągnie. To normalne że powinno tak szybko łapać?
Może za bardzo się przyzwyczaiłem do "starego" sprzęgła? ;)

Arkadiu87
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK/Belfast

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Arkadiu87 » 11 maja 2017, o 18:11

Panowie czy to będzie dwumasa?
Auto z 2009r
Przebieg 195000km
Skrzynia F40

Objawy:
1) Drżenie auta na postoju (delikatne) bez falowania obrotów,
2) wibracje auta podczas przyspieszania, zazwyczaj zaczynające się od 3-ego biegu, powyżej 60km/h i około 1800 obrotów. Wibracje ustają jak wciskam sprzęgło bądź przestaje dodawać gazu bądź gdy hamuje silnikiem tez ustają.(myślałem o polosi ale wyglądają ze są ok, były sprawdzane na aucie i mechanik stwierdził że są dobre)
3) po dłuższym postoju czasem podczas odpalania jest takie walniecie jak by ktoś kopnął w silnik,
4) podczas zabawy gazem (wciskanie i puszczanie) słychać takie pojedyncze pukniecia jak by się coś o siebie obijalo(myślałem o poduszkach silnika ale wyglądają ze są ok)
5) tak jakby cos halasowalo od strony skrzyni (takie huczenie, stukanie) które ustaje po wciśnięciu sprzegla
6) wibracje odczuwalne na pedale sprzęgła po lekkim jago wciśnięciu
7) czasem mi się wydaje jak by coś grzechotalo w aucie, tak jak by któraś z rolek od paska.

Co o tym myślicie?
Kurde auto mam dopiero od kwietnia i chyba będzie wydatek. Aha zapomniał bym dodać że nie zauważyłem objawów slizgania się sprzęgła.

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: michalm83 » 11 maja 2017, o 18:48

Wygląda że DM do wymiany.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: IBZI » 11 maja 2017, o 19:19

Dwumasa na wykończeniu i prawdopodobnie jakieś objawy musiały być wcześniej, tylko ich jeszcze nie wyczuwałeś. Jak zrobić test na dwumasę masz opisane w tym wątku. Tylko ostrożnie, bo taką zabawą na dłuższą metę to i dobrą dwumasę można załatwić.

Arkadiu87
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK/Belfast

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Arkadiu87 » 11 maja 2017, o 22:44

Dzięki za odp panowie. Jutro jadę zrobić test ale już jestem zdolowany. Auto 2 miesiące w domu a wydatków końca nie widać. Mam jeszcze jedną prośbę możecie napisać co dokładnie musze kupić aby zrobić pełny komplet sprzęgło z Dw.
Dwumasa + sprzegło + wysprzeglik + .... jakieś uszczelki, płyny.gdzieś cos czytalem o jakiejs uszczelce na wal czy cos takiego. Sorki ale jestem zielony a chcailbym wszystko zalatwic z PL bo w uk to bym drugie auto kupil w ceni części. Tak żeby zawieść do mechanika graty a on wszystko wymienił.
Mój vin W0LGT67M991089218
Jeśli można to mogę również prosić o nr części.
Z góry dziękuję.

Bodex

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Bodex » 11 maja 2017, o 23:09

Dwumasa, to koło z 1 części tarcz osadzonych na łożysku i kiedy się zużyje to jest luz osiowy i jedna część czyli zamontowana bieżnia i docisk razem dosyć ciężka wibruje i to one czesto doprowadzają do rozbicia panewki wału .
Zmieniaj czym prędzej ..
Zużyta dwumasa ma też luz obrotowy i źle tłumi siły skrętne wału , bywały przypadki pękania wału. Im większa moc i ciężka noga tym większe prawdopodobieństwo.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: IBZI » 11 maja 2017, o 23:54

@Arkadiu87 - masz odpowiedź, posty poprzenosiłem, zdublowane pokasowałem. Nie pisz takich samych postów w kilku tematach. To nie ma sensu i jest niezgodne z regulaminem.

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: michalm83 » 12 maja 2017, o 06:57

Ja przy wymianie dwumasy dodatkowo wymieniłem uszczelnienie wału.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Arkadiu87
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK/Belfast

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Arkadiu87 » 12 maja 2017, o 12:09

IBZI sorki zapomniałem skasować post w innym temacie.
Wracając do tematu to zrobiłem dziś test z piątym biegiem i według mnie auto go zdało super. Wyjechałem na trasę normalnie rozpedzilem auto, dałem piątkę i poczekałem aż samochód wychamuje do momentu osiągnięcia 1000-ca obrotów(około 40-50 km/h) później but w podłogę i ku mojemu zdziwieniu zebrał się bez żadnego problemu,zero przerywania,żadnych dziwnych dźwięków nawet nim nie trzęsło. Co ja mam robić z tym dziadem już sam nie wiem?
A mam jeszcze jedna prośbę nagrałem filmik i wrzuciłem go na YouTube może ktoś ma czas posłuchać i powie czy on coś słyszy niepokojacego ?
Jeśli tak nie można to przepraszam.
A wogole to może ktoś powie co myśli o pracy tej jednostki. Po mojej przesiadce z Vectry C cały czas wydaje mi się że z tym silnikiem jest coś nie tak.

https://www.youtube.com/watch?v=rhniACFyu9o&app=desktop

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 470
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: konikkr » 12 maja 2017, o 12:25

Wtrysk zalej olej 2t i zobaczysz cy ucichnie jak nie to stetoskop lub sztyl z młotka i sprawdzenie który klepie

Wysłane z mojego Samszunga

Arkadiu87
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK/Belfast

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Arkadiu87 » 12 maja 2017, o 12:38

Olej dopiero wymieniłem na orginalny GM. A co to jest olej 2t?

-- 12 maja 2017, o 12:39 --

Ale ze coś z wtryski jest w nim nie tak?

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: michalm83 » 12 maja 2017, o 12:55

2t to olej do silników dwusuwowych. Niektórzy leja do diesla żeby poprawić smarowanie układu wtryskowego.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Arkadiu87
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK/Belfast

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Arkadiu87 » 12 maja 2017, o 14:06

A może dodać do oleju jeden z tych magicznych środków? Musze chyba zmienić wątek bo wychodzi na to ze u mnie jest problem z wtryskami .

-- 12 maja 2017, o 14:22 --

Michalm83 a ten olej to bym miał dolać do paliwa?

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: michalm83 » 12 maja 2017, o 15:46

Tak . Olej 2t dolewasz do paliwa.
Ja
Leje ok 300 ml na pełny zbiornik.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Arkadiu87
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK/Belfast

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Arkadiu87 » 12 maja 2017, o 17:43

A mam jeszcze jedno pytanie czy przy problemach z wtryskami auto nie powinno dymic, nierówno pracować? U mne nawet jak mocno przegazuje to nawet dymka nie puści co mnie dziwi do tej pory w porównaniu do vectry która dymila zawsze po depnieciu a tu nic. Jak kocham to auto to tak samo go nienawidzę.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: marcin.1987 » 12 maja 2017, o 19:01

Nie będzie dymić. Po to masz dpf. A wtryski można sprawdzić w serwisach Bosch lub innych które się w tym specjalizują. Znajdź jakiś w okolicy i umów wizytę. Na odległość i z filmów na yt możemy Cię naprowadzić na rozwiązanie ale nie zdiagnozować.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”