--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Dwumasa, koło dwumasowe
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Koledzy, czy u Was przy obecnych mrozach (-16 stopni dzisiaj) tuż po odpaleniu lekko tłucze dwumasa?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
W Vectrze CDTI tak miałem - podczas mroźnej zimy, po porannym uruchomieniu odzywała się dwumasa, tłukła jak pokrywka podskakująca na garnku Później przyszło ocieplenie i problem zniknął, a przynajmniej przestał być dokuczliwy "na ucho". Ale niestety nie na długo - u progu lata musiałem wymienić komplet, bo gwałtownie powróciły objawy i to już w bardziej drastycznej formie, z chrupotaniem przy zmianie biegów i problemami w ich wybieraniu włącznie.
Rzekłbym "szykuj się niebawem na wymianę" gdyby nie to, że kolejna dwumasa po 3 latach /60 tys. km zaczęła zachowywać się podobnie w zimie - no aż tak nie tłukła, ale potrafiła nagle zacząć stukać. Na ciepłym nie było odgłosów. Auto sprzedałem i z tego co mi wiadomo, nowy właściciel przez rok nie zgłaszał uwag (zresztą testował dwumasę przy zakupie, cisnął z dołu na wysokim biegu i nic nie stukało).
Czyli wszystko zależy od tego jak bardzo stuka. Tak czy siak - nie powinno i od tematu nie uciekniesz, jak nie w 2017, to w 2018 Cię dopadnie.
M.
Rzekłbym "szykuj się niebawem na wymianę" gdyby nie to, że kolejna dwumasa po 3 latach /60 tys. km zaczęła zachowywać się podobnie w zimie - no aż tak nie tłukła, ale potrafiła nagle zacząć stukać. Na ciepłym nie było odgłosów. Auto sprzedałem i z tego co mi wiadomo, nowy właściciel przez rok nie zgłaszał uwag (zresztą testował dwumasę przy zakupie, cisnął z dołu na wysokim biegu i nic nie stukało).
Czyli wszystko zależy od tego jak bardzo stuka. Tak czy siak - nie powinno i od tematu nie uciekniesz, jak nie w 2017, to w 2018 Cię dopadnie.
M.
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Dwumasa nowa jest
Wymieniałem jakoś w lato cały komplet, niecałe 10 kkm temu.
W Vectrze miałem tak, że po odpaleniu w takie mrozy jak teraz (~-20 stopni) po puszczeniu sprzęgła auto turlało się do przodu, zanim olej w skrzyni się nie rozgrzał trochę.
Insignia się nie turla (pewnie za ciężka), ale DM kilka sekund pracuje głośno.
Wymieniałem jakoś w lato cały komplet, niecałe 10 kkm temu.
W Vectrze miałem tak, że po odpaleniu w takie mrozy jak teraz (~-20 stopni) po puszczeniu sprzęgła auto turlało się do przodu, zanim olej w skrzyni się nie rozgrzał trochę.
Insignia się nie turla (pewnie za ciężka), ale DM kilka sekund pracuje głośno.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Nie, to u mnie w Vectrze klepało zanim nie ruszyłem, kilka minut mogło się odzywać, a nie tylko kilka sekund.
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Witam.
Autko kupiłem prawie rok temu, zrobiłem 13k km i nie było żadnych problemów.
Rozrząd był wymieniony niecałe 30k km temu.
Problem jest następujący, odpalam rano ( -6 st) jest cisza, pochodzi chwilkę żeby wszystko się przesmarowało itp...
Jadę do pierwszych świateł ( 500m ) wciskam sprzęgło i słyszę metaliczny, nieregularny dźwięk..... jak by coś gdzieś obijało , hurgotało ? puszczam sprzęgło delikatnie cichnie, na wciśniętym czy puszczonym przy dodaniu gazu również milknie. Jeszcze dwa dni temu po rozgrzaniu silnika również milkło ale dziś ten hałas jest bardzo nasilony niezależnie od temperatury. Pierwsze co mi się skojarzyło to łożysko oporowe. Poczytałem również że są słabe łożyska w skrzyni, niektóre wypowiedzi wskazują na dwumasę.
Przy niższych temperaturach zauważyłem ciężej wchodzącą dwójkę, ale czytałem że może mieć na to wpływ olej jak i cięgna lewarka.
Najbardziej niepokoi mnie ten hałas.....
Jak byście mieli jakieś sugestie,może rady co sprawdzić i jak, będę ogromnie wdzięczny.
Może znacie jakiś dobry, nie zdzierający warsztat na Warszawskiej Woli ?
Pozdrawiam
Tomek
Autko kupiłem prawie rok temu, zrobiłem 13k km i nie było żadnych problemów.
Rozrząd był wymieniony niecałe 30k km temu.
Problem jest następujący, odpalam rano ( -6 st) jest cisza, pochodzi chwilkę żeby wszystko się przesmarowało itp...
Jadę do pierwszych świateł ( 500m ) wciskam sprzęgło i słyszę metaliczny, nieregularny dźwięk..... jak by coś gdzieś obijało , hurgotało ? puszczam sprzęgło delikatnie cichnie, na wciśniętym czy puszczonym przy dodaniu gazu również milknie. Jeszcze dwa dni temu po rozgrzaniu silnika również milkło ale dziś ten hałas jest bardzo nasilony niezależnie od temperatury. Pierwsze co mi się skojarzyło to łożysko oporowe. Poczytałem również że są słabe łożyska w skrzyni, niektóre wypowiedzi wskazują na dwumasę.
Przy niższych temperaturach zauważyłem ciężej wchodzącą dwójkę, ale czytałem że może mieć na to wpływ olej jak i cięgna lewarka.
Najbardziej niepokoi mnie ten hałas.....
Jak byście mieli jakieś sugestie,może rady co sprawdzić i jak, będę ogromnie wdzięczny.
Może znacie jakiś dobry, nie zdzierający warsztat na Warszawskiej Woli ?
Pozdrawiam
Tomek
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Dzięki za pomoc
Czy mogę jeszcze chwilę pojeździć w takim stanie ?
Czy już pilnie szukać warsztatu ?
Boję się że narobię sobie większych szkód
Pozdr
Czy mogę jeszcze chwilę pojeździć w takim stanie ?
Czy już pilnie szukać warsztatu ?
Boję się że narobię sobie większych szkód
Pozdr
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Jeśli samo łożysko to jeszcze trochę przejedziesz, ale nie czekaj zbyt długo. Jeśli sama dwumasa to już kupuj i wstawiaj na warsztat. Znam przypadek, gdzie dwumas się rozleciał w bardzo krótkim czasie od pierwszych objawów i skończyło się remontem kapitalnym (wymianą silnika).
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Sprawdź dwumasę. Jak to zrobić masz dokładnie opisane na Forum. Jest kilka sposobów, ale najprościej jadąc na 5 biegu zejść pod 1000 obr./min i maksymalnie wcisnąć pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym mogą pojawić się wibracje, telepania i szarpnięcia. Nie polecam nadużywania tej procedury, bo nawet sprawne koło na dłuższa metę można w ten sposób zajechać. Jeśli okaże się, ze to tylko hałasuje łożysko, to powoli szukaj warsztatu i szykuj się na wymianę. Będziesz miał dylemat. Czy wymieniać komplet, czy też tylko jeden element. Wybór należy do Ciebie. Ja wymieniłem całość i się nie martwię, że za pół roku będę znowu bawił się dwumasą. Jeśli jednak pada dwumasa, to radzę jak najszybciej wymienić. Znam jednego właściciela Insigni (pozdro @bebnek), który z bijącą i szarpiącą dwumasą zrobił prawie 7 tys. km zanim wymienił. Jemu się udało. Ja bym jednak nie ryzykował...
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Pierwsze to sprawdź sprzęgło wciśnij i puszczaj na luzie jeżeli jest jakiś szum, hałas to - łożysko sprzęgła
możesz tak jeździć i zaplanować wymianę.
Nic nie piszesz jaki jest przebieg, jeżeli powyżej 150000 planował bym odrazy wymianę całego docisku i dwumasy, ale po demontażu skrzyni się okaże czy dwumas ma luzy, może jest ok i nie trzeba wymieniać tylko łożysko.
Przy spokojnej jeździe bez szarpania dwumas wytrzyma do 500000 km i więcej.
możesz tak jeździć i zaplanować wymianę.
Nic nie piszesz jaki jest przebieg, jeżeli powyżej 150000 planował bym odrazy wymianę całego docisku i dwumasy, ale po demontażu skrzyni się okaże czy dwumas ma luzy, może jest ok i nie trzeba wymieniać tylko łożysko.
Przy spokojnej jeździe bez szarpania dwumas wytrzyma do 500000 km i więcej.
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Witam.
Dziękuję za podpowiedzi, rady
Właśnie dziwi mnie że przy 126k km siadło sprzęgło. Przebieg oryginalny...... jeździła nim osoba która wyznaje jazdę 80km/h na 6 biegu Autko w stanie bardzo dobrym, ale no właśnie ........
Wczoraj trochę go posprawdzałem, jest szum..... huczenie przy wciśniętym pedale, nawet dziwny hałas przy rozpędzaniu początkowym. Też sprawdziłem ten 5 bieg, zwalniam do 1000obr i zaczynam przyspieszać, silnik mało nie wyskoczy tak telepie. Zauważyłem że jak hamuję silnikiem to jest takie specyficzne "grzechotanie"
Zwróciło też moją uwagę, że jak puszczam sprzęgło to potrafi obciążyć silnik ze zachwieją się obroty.
Czy jesteście w stanie po VINie dojść jaką dwumasę kupić ?
Słyszałem, czytałem że dobrym zabiegiem jest wstawienie kompletu z wersji bi-turbo, to prawda ? polecacie taki zabieg ? Planuję trochę pojeździć więc ważne żeby wytrzymało kolejne 120 tyś
Oczywistym jest że wymieniam komplet bez sensu za chwilę robić to samo.
Autem pojeżdżę do poniedziałku, wstępnie tak się umówiłem z mechanikiem a dziś jadę żeby to osłuchał i posprawdzał. Chcę przy okazji wymienić olej w skrzyni i poduchę silnika, chyba że silnik uspokoi się po wymianie koła.
Pozdr
Dziękuję za podpowiedzi, rady
Właśnie dziwi mnie że przy 126k km siadło sprzęgło. Przebieg oryginalny...... jeździła nim osoba która wyznaje jazdę 80km/h na 6 biegu Autko w stanie bardzo dobrym, ale no właśnie ........
Wczoraj trochę go posprawdzałem, jest szum..... huczenie przy wciśniętym pedale, nawet dziwny hałas przy rozpędzaniu początkowym. Też sprawdziłem ten 5 bieg, zwalniam do 1000obr i zaczynam przyspieszać, silnik mało nie wyskoczy tak telepie. Zauważyłem że jak hamuję silnikiem to jest takie specyficzne "grzechotanie"
Zwróciło też moją uwagę, że jak puszczam sprzęgło to potrafi obciążyć silnik ze zachwieją się obroty.
Czy jesteście w stanie po VINie dojść jaką dwumasę kupić ?
Słyszałem, czytałem że dobrym zabiegiem jest wstawienie kompletu z wersji bi-turbo, to prawda ? polecacie taki zabieg ? Planuję trochę pojeździć więc ważne żeby wytrzymało kolejne 120 tyś
Oczywistym jest że wymieniam komplet bez sensu za chwilę robić to samo.
Autem pojeżdżę do poniedziałku, wstępnie tak się umówiłem z mechanikiem a dziś jadę żeby to osłuchał i posprawdzał. Chcę przy okazji wymienić olej w skrzyni i poduchę silnika, chyba że silnik uspokoi się po wymianie koła.
Pozdr
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Jak telepie Ci przy teście przyspieszania to dwumas jest do wymiany. 80km/h na szóstce to niezbyt dobre nawyki jazdy...
Po wymianie kompletu powinno być ok i wrócić do normy. Po nr VIN bez problemu dobiorą Ci komplet sprzęgła w sklepie - jest różnica między wersją 130 i 160KM, i od któregoś roku w wersji 160KM.
Po wymianie kompletu powinno być ok i wrócić do normy. Po nr VIN bez problemu dobiorą Ci komplet sprzęgła w sklepie - jest różnica między wersją 130 i 160KM, i od któregoś roku w wersji 160KM.
- huciap
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: 10 sty 2017, o 22:54
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Panowie pierwszy raz użytkuje silnik z turbo dokładnie mam 1.6T z 2013 roku i takie pytanie czy mam dwumase? Jestem kompletnie zielony na temat mechaniki zawsze wydawało mi się że tylko.samochody z.silnikiem diesla maja dwumase więc proszę o wyrozumiałość.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Dzięki za odpowiedz.
Wg VINu mam skrzynię F40 z przełożeniem głównym 3.09.
Popatrzyłem po sklepach i allegro, w iparts jest dwumas sachsa za 2k
http://www.iparts.pl/czesc/kolo-zamacho ... 01002.html
a na allegro znalazłem, wydaje mi się że to samo za 1,2k
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-oe-gm- ... 44525.html
U tego gościa z allegro kupiłem kiedyś cały komplet z dwumasem do passata (sachs) i zrobiłem na nim ponad 200k km, jeszcze żyje....
Mam dylemat....
Mechanik z którym rozmawiałem poinformował że są różne wersje tego sprzęgła, okaże się jak zdejmie które trzeba kupić, powiedział że w najgorszym wypadku wyjdzie 3,5k za naprawę.
Czy to dużo ? Czy standard ?
Pozdr
Wg VINu mam skrzynię F40 z przełożeniem głównym 3.09.
Popatrzyłem po sklepach i allegro, w iparts jest dwumas sachsa za 2k
http://www.iparts.pl/czesc/kolo-zamacho ... 01002.html
a na allegro znalazłem, wydaje mi się że to samo za 1,2k
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-oe-gm- ... 44525.html
U tego gościa z allegro kupiłem kiedyś cały komplet z dwumasem do passata (sachs) i zrobiłem na nim ponad 200k km, jeszcze żyje....
Mam dylemat....
Mechanik z którym rozmawiałem poinformował że są różne wersje tego sprzęgła, okaże się jak zdejmie które trzeba kupić, powiedział że w najgorszym wypadku wyjdzie 3,5k za naprawę.
Czy to dużo ? Czy standard ?
Pozdr
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Dajesz linki do samego koła, a Ty musisz kupić komplet, coś takiego http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... ule_id=201
Generalnie trzeba liczyć 2200-2500 za komplet dwumasy plus robocizna.
Generalnie trzeba liczyć 2200-2500 za komplet dwumasy plus robocizna.
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
No tak, trzeba całość. Tak sobie porównuję rozbieżności.
Dziś podjadę do mechanika i napiszę co po jego diagnozie i wycenie.
Dzięki za linka ....
Pozdr
Dziś podjadę do mechanika i napiszę co po jego diagnozie i wycenie.
Dzięki za linka ....
Pozdr
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
80km/h na 6 biegu zniszczyło dwumasę!!!!, 6 wrzucasz w przedziale 100 - 120km/h przy przyspieszaniu nawet powyżej 140km/h. biegi zmienia się w przedziale obrotów 2500 - 3000 jazda ekonomiczna przy sportowej powyżej 4000 obr, wtedy jest znikome obciążenie koła dwumasy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Masz dwumasę. W tej chwili ciężko spotkać silniki bez niej. Tyle, że w dieslach problem padających dwumas jest bardziej rozpowszechniony, bo przenoszony moment jest wyższy i większe jest prawdopodobieństwo uszkodzenia.
- huciap
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: 10 sty 2017, o 22:54
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Dzięki wielkie za wyjaśnienie sprawy.marcin.1987 pisze:...
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 1 lut 2017, o 17:48 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.