--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dwumasa, koło dwumasowe

ODPOWIEDZ
Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Kub@ » 23 maja 2018, o 18:42

A może plyn został dolany pod korek

Luka40

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Luka40 » 28 maja 2018, o 13:51

Panowie,
mam prośbę o radę. Wczoraj potencjalny kupiec powiedział mi, że mam problem z dwumasą, o czym jego zdaniem świadczy to, że po wyłączeniu silnika wyczuwalne i słyszalne są wibracje. Auto wpada na około 2 sekundy w lekkie kołysanie (zaznaczam, że lekkie). Przeczytałem niniejszy wątek, ale takich cech jak telepanie przy zmianie biegów, czy na postoju na włączonym silniku nie ma. Kierownica jest nieruchoma. Biegi wchodzą lekko (poza jedynką). Pedał sprzęgła nie drży. Kierownica nie łupie. Auta nie katuję i jeżdżę spokojnie. Przyznam, że się zaniepokoiłem, ale z drugiej strony nie wiem czy nie była to jego strategia negocjacji ceny :/
Auto ma około 115 tys km na liczniku (1,6 benzyna, 180 KM).
Co myślicie? Można to jakoś na 100% zweryfikować w warsztacie bez kosztownych zabiegów?

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: SARCOidosis » 29 maja 2018, o 13:18

jak nie ma wibracji jednostki/kabiny, przy wlaczania auta nie czepnie mocno i przy gaszeniu tez mocno nie czepnie to glupoty gada i chce zbić cene. Ja jestem po wymianie dwumasy komplet ze sprzeglem i wszystkim i mi lekko jeszcze kolysze przy gaszeniu. Co prawda mam diesla ale objawy sa takie same przy zużytej więc nie przejmować sie, jeździć :)
Ostatnio zmieniony 29 maja 2018, o 16:04 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Qsy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Qsy » 29 maja 2018, o 13:34

A testowe gaszenie ma się odbywać z wciśniętym sprzęgłem czy właśnie bez, żeby sprawdzić czy trzepnie budą i silnikiem?

SAFIK
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
Auto: Insignia GS 1.6 T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: SAFIK » 4 cze 2018, o 14:52

Panowie pytanie do znawcy tematu.
Z jakim momentem ,,Nm,, dokręcamy śruby dwumasy 2.0 DTH?

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: SARCOidosis » 12 cze 2018, o 11:09

Mineły 3 tygodnie od wymiany. Uklad odpowietrzany dwa razy już. Dalej sprzegło (raz na jakiś czas w trakcie jazdy) chodzi ciężko (opinia moja i dwóch innych osób już jeżdzących) i dalej rano jedynka i wsteczny wchodzą bardzo ciężko. Zostawić i jeździć czy co? Bo innych objawów nie ma. Może niedawno jakby zamuliło się auto ale no nie slizga sie sprzegło wiec raczej nie ma to związku (wyczyszcze egr i zobacze czy pomogło). Więc odnośnie tego sprzegla, ktoś coś? dzięki

marcin27061979
Użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: 18 lut 2015, o 09:58
Auto: Astra J SPORT 140KM
Rok produkcji: 2013
Miasto: Włocławek
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: marcin27061979 » 12 cze 2018, o 12:30

Wyprzęgnik i pompa wymaga odpowietrzenia oddzielnego, czy tak zostało zrobione?

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: SARCOidosis » 12 cze 2018, o 21:51

Nie mam pojecia. Nie było mnie przy tym odpowietrzaniu.. ;( myślisz ze sprobowac zawieźć gdzies indziej i to to? A może docisk hujowo zalozyli jakims cudem?

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kuba89 » 13 cze 2018, o 18:28

Sprzęgło można odpowietrzyć osobno i hamulce osobno, odpowietrzania do sprzegla jest pod akumulatorem (mniej wiecej). Sam to zrobisz z pomocą kolegi :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: sychie » 3 lip 2018, o 12:58

Czy Luz promieniowy który wynosi 0,14 mm na kole jest ok? taka odpowiedz dostałem od producenta. da się jakoś to ocenić?

Awatar użytkownika
marecki77
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2015, o 13:15
Auto: INSIGNIA SPORTS TOUR
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: marecki77 » 16 sie 2018, o 17:01

Witam

Bardzo proszę o pomoc potrzebuje kupić komplet sprzęgła do mojego auta czyli Insignia kombi 2010 rok 2.0 118 kw nr vin
W0LGS8EM3A1057340 .

Znalazłem oto taki na allegro czy będzie pasowac niby sprzedawca twierdzi ze do aut bez star stop idzie jedno sprzęgło z dwumasą a po roku 2013 z funkcją start stop idzie dopiero inne .
Link do aukcji bardzo potrzebuje odpowiedzi.

https://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprze ... 01803.html

Dziękuję i pozdrawiam.

darbar607
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 20 maja 2018, o 09:50
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: darbar607 » 19 wrz 2018, o 10:29

marcin.1987 pisze:
1 lut 2017, o 10:19
Jak telepie Ci przy teście przyspieszania to dwumas jest do wymiany. 80km/h na szóstce to niezbyt dobre nawyki jazdy...

Po wymianie kompletu powinno być ok i wrócić do normy. Po nr VIN bez problemu dobiorą Ci komplet sprzęgła w sklepie - jest różnica między wersją 130 i 160KM, i od któregoś roku w wersji 160KM.
O jakim teście przyspieszania piszesz konkretnie? Z góry dzięki za odp.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: marcin.1987 » 19 wrz 2018, o 16:32

5 bieg, 1000 obrotów i gaz w podłogę. Jak dwumas ok to auto będzie burczeć, ale posłusznie się rozpędzi. Jak zacznie całe auto się trząść i wibrować to dwumas już kiepski. Tylko nie testuj zbyt często ;)

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Maverick_86 » 26 wrz 2018, o 16:40

Panowie, ja z kolei mam dziwne objawy jak na dwumas, bo powyższy test jak najbardziej wychodzi ok, auto rozpędza się bez drgań. Co wiecej na zimnym silniku cisza, natomiast na ciepłym słychać takie terkotanie, które cichnie jak aby położę nogę na sprzęgle, nie muszę go nawet wciskać, wystarczy że nogą dotkne pedał i spokój. Poza tym innych drgań przy rozruchu czy gaszeniu brak, jedynie czasem szarpanie przy dynamicznej zmianie biegu, ale rzadko. Czy to już poczatki dwumasy czy coś innego, aktualny przebieg 145 tys.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: wassermann » 26 wrz 2018, o 18:32

@Maverick, weź jeździj i nie doszukuj się na siłę. Jest OK.
I żadnych idiotycznych testów typu 1000 rpm i but w podłogę na najwyższym biegu... Chyba że ktoś koniecznie chce rozwalić DM.
DM odezwie się najpierw po zimnym starcie, będzie słychać metaliczne stuki, albo takie jakby ktoś pokrywką stalową o garnek stukał, albo jakby potrząsać wiadrem z dużymi kamieniami. To będzie początek, wówczas można jeździć, ale trzeba zacząć planować wymianę.

M.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Maverick_86 » 26 wrz 2018, o 20:46

Nie szukam, jeżdżę, już 15 tys. z tym zrobiłem, bo tak jest od zakupu. 😀 A pytam, bo takich objawów nie miałem jak tu w poprzednim aucie jak byl dwumas do wymiany. A trochę mnie to wkurza, bo słychać to wyraźnie na ciepłym silniku jak się stoi przy aucie. Za to na zimnym silniku cisza.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Maverick_86 » 16 paź 2018, o 09:55

Panowie, chyba jednak u mnie dwumasa już kończy swój żywot definitywnie, poniżej lista objawów, proszę o potwierdzenie od osób, które są już po wymianie, czy miały podobne objawy:
1) podstawowy objaw - drżenie auta na postoju na luzie (delikatne) bez falowania obrotów, jakby ktoś położył wibrator pod fotelem, drży cała karoseria delikatnie :lol: Wciśniecie sprzęgła również tego nie eliminuje, a czuć ten masaż najmocniej na fotelu stojąc np. na światłach,
2) wibracje auta podczas przyspieszania, zazwyczaj na 3 biegu, powyżej 60km/h i około 1800 obrotów, czuć zwłaszcza na lewarku od biegów, bo drga intensywnie tył - przód zwłaszcza podczas dynamicznego rozpędzania, a podczas jazdy na 6 biegu w zakresie 100 - 120 km/h też czasem lekko drga, po zmianie na 5 drgania ustają praktycznie całkiem.
3) po dłuższym postoju czasem podczas odpalania jest takie leciutkie uderzenie,
4) podczas zabawy gazem (wciskanie i puszczanie) słychać takie pojedyncze puknięcia
5) od strony skrzyni słychać stukanie które ustaje po wciśnięciu sprzęgła, bardzo wyraźne na rozgrzanym silniku,
6) wibracje odczuwalne na pedale sprzęgła po lekkim jego wciśnięciu, bardzo delikatne,
7) szarpnięcie po dynamicznej zmianie biegu i szybszym puszczeniu sprzęgła.
8) zauważyłem jeszcze, że na biegu jałowym wraz ze wzrostem obrotów, do około 1000 wibracje nadwozia ustają, powyżej 1300 obrotów znów się nasilają
Dodam, że test z rozpędzaniem z niskich obrotów na 5 biegu auto przechodzi bez problemu, rozpędza się powoli, ale bez szarpania.
Najbardziej mnie wnerwia ten masaż na fotelach na luzie i terkotanie od strony skrzyni słyszane w komorze silnika, reszta objawów jest jakoś mniej uciążliwa.
Chyba dwumas woła o wymianę?

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Maverick_86 » 16 lis 2018, o 08:21

Koledzy pytanko do tych, którzy wymieniali kpl. sprzęgła z dmumasą i wysprzęglikiem, czy wymienialiście również przy okazji uszczelniacz (flanszę) wału korbowego? Bo rozeznawałem temat w ASO i coś sugerowali również żeby to zrobić przy okazji. Ktoś coś? :D

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Fede » 16 lis 2018, o 08:37

@Maverick_86
W każdym moim aucie przy okazji dwumasy wymieniany był również uszczelniacz wału :)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: wassermann » 16 lis 2018, o 09:23

Tak, a przy okazji jeszcze uszczelniacze półosi ;)
Zrobiłem tak w Vectrze CDTi, idąc za radą mojego mechanika z doświadczeniem z ASO Opla. Zresztą w drugim wozie innej marki zrobiłem tak samo - kpl. sprzęgło z dwumasą (zamiennik, aczkolwiek wysprzęglik wziąłem ori), nowe śruby dwumasy koniecznie, tylny uszczelniacz wału, uszczelnienia półosi, olej w skrzyni. Taki komplecik.

M.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”