--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Dwumasa, koło dwumasowe
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Panowie,
mam prośbę o radę. Wczoraj potencjalny kupiec powiedział mi, że mam problem z dwumasą, o czym jego zdaniem świadczy to, że po wyłączeniu silnika wyczuwalne i słyszalne są wibracje. Auto wpada na około 2 sekundy w lekkie kołysanie (zaznaczam, że lekkie). Przeczytałem niniejszy wątek, ale takich cech jak telepanie przy zmianie biegów, czy na postoju na włączonym silniku nie ma. Kierownica jest nieruchoma. Biegi wchodzą lekko (poza jedynką). Pedał sprzęgła nie drży. Kierownica nie łupie. Auta nie katuję i jeżdżę spokojnie. Przyznam, że się zaniepokoiłem, ale z drugiej strony nie wiem czy nie była to jego strategia negocjacji ceny :/
Auto ma około 115 tys km na liczniku (1,6 benzyna, 180 KM).
Co myślicie? Można to jakoś na 100% zweryfikować w warsztacie bez kosztownych zabiegów?
mam prośbę o radę. Wczoraj potencjalny kupiec powiedział mi, że mam problem z dwumasą, o czym jego zdaniem świadczy to, że po wyłączeniu silnika wyczuwalne i słyszalne są wibracje. Auto wpada na około 2 sekundy w lekkie kołysanie (zaznaczam, że lekkie). Przeczytałem niniejszy wątek, ale takich cech jak telepanie przy zmianie biegów, czy na postoju na włączonym silniku nie ma. Kierownica jest nieruchoma. Biegi wchodzą lekko (poza jedynką). Pedał sprzęgła nie drży. Kierownica nie łupie. Auta nie katuję i jeżdżę spokojnie. Przyznam, że się zaniepokoiłem, ale z drugiej strony nie wiem czy nie była to jego strategia negocjacji ceny :/
Auto ma około 115 tys km na liczniku (1,6 benzyna, 180 KM).
Co myślicie? Można to jakoś na 100% zweryfikować w warsztacie bez kosztownych zabiegów?
- SARCOidosis
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
jak nie ma wibracji jednostki/kabiny, przy wlaczania auta nie czepnie mocno i przy gaszeniu tez mocno nie czepnie to glupoty gada i chce zbić cene. Ja jestem po wymianie dwumasy komplet ze sprzeglem i wszystkim i mi lekko jeszcze kolysze przy gaszeniu. Co prawda mam diesla ale objawy sa takie same przy zużytej więc nie przejmować sie, jeździć
Ostatnio zmieniony 29 maja 2018, o 16:04 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
A testowe gaszenie ma się odbywać z wciśniętym sprzęgłem czy właśnie bez, żeby sprawdzić czy trzepnie budą i silnikiem?
-
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
- Auto: Insignia GS 1.6 T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: lubelskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Panowie pytanie do znawcy tematu.
Z jakim momentem ,,Nm,, dokręcamy śruby dwumasy 2.0 DTH?
Z jakim momentem ,,Nm,, dokręcamy śruby dwumasy 2.0 DTH?
- SARCOidosis
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Mineły 3 tygodnie od wymiany. Uklad odpowietrzany dwa razy już. Dalej sprzegło (raz na jakiś czas w trakcie jazdy) chodzi ciężko (opinia moja i dwóch innych osób już jeżdzących) i dalej rano jedynka i wsteczny wchodzą bardzo ciężko. Zostawić i jeździć czy co? Bo innych objawów nie ma. Może niedawno jakby zamuliło się auto ale no nie slizga sie sprzegło wiec raczej nie ma to związku (wyczyszcze egr i zobacze czy pomogło). Więc odnośnie tego sprzegla, ktoś coś? dzięki
-
- Użytkownik
- Posty: 180
- Rejestracja: 18 lut 2015, o 09:58
- Auto: Astra J SPORT 140KM
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Włocławek
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Wyprzęgnik i pompa wymaga odpowietrzenia oddzielnego, czy tak zostało zrobione?
- SARCOidosis
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Nie mam pojecia. Nie było mnie przy tym odpowietrzaniu.. ;( myślisz ze sprobowac zawieźć gdzies indziej i to to? A może docisk hujowo zalozyli jakims cudem?
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Sprzęgło można odpowietrzyć osobno i hamulce osobno, odpowietrzania do sprzegla jest pod akumulatorem (mniej wiecej). Sam to zrobisz z pomocą kolegi
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Czy Luz promieniowy który wynosi 0,14 mm na kole jest ok? taka odpowiedz dostałem od producenta. da się jakoś to ocenić?
- marecki77
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 paź 2015, o 13:15
- Auto: INSIGNIA SPORTS TOUR
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Witam
Bardzo proszę o pomoc potrzebuje kupić komplet sprzęgła do mojego auta czyli Insignia kombi 2010 rok 2.0 118 kw nr vin
W0LGS8EM3A1057340 .
Znalazłem oto taki na allegro czy będzie pasowac niby sprzedawca twierdzi ze do aut bez star stop idzie jedno sprzęgło z dwumasą a po roku 2013 z funkcją start stop idzie dopiero inne .
Link do aukcji bardzo potrzebuje odpowiedzi.
https://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprze ... 01803.html
Dziękuję i pozdrawiam.
Bardzo proszę o pomoc potrzebuje kupić komplet sprzęgła do mojego auta czyli Insignia kombi 2010 rok 2.0 118 kw nr vin
W0LGS8EM3A1057340 .
Znalazłem oto taki na allegro czy będzie pasowac niby sprzedawca twierdzi ze do aut bez star stop idzie jedno sprzęgło z dwumasą a po roku 2013 z funkcją start stop idzie dopiero inne .
Link do aukcji bardzo potrzebuje odpowiedzi.
https://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprze ... 01803.html
Dziękuję i pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 maja 2018, o 09:50
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
O jakim teście przyspieszania piszesz konkretnie? Z góry dzięki za odp.marcin.1987 pisze: ↑1 lut 2017, o 10:19Jak telepie Ci przy teście przyspieszania to dwumas jest do wymiany. 80km/h na szóstce to niezbyt dobre nawyki jazdy...
Po wymianie kompletu powinno być ok i wrócić do normy. Po nr VIN bez problemu dobiorą Ci komplet sprzęgła w sklepie - jest różnica między wersją 130 i 160KM, i od któregoś roku w wersji 160KM.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
5 bieg, 1000 obrotów i gaz w podłogę. Jak dwumas ok to auto będzie burczeć, ale posłusznie się rozpędzi. Jak zacznie całe auto się trząść i wibrować to dwumas już kiepski. Tylko nie testuj zbyt często
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Panowie, ja z kolei mam dziwne objawy jak na dwumas, bo powyższy test jak najbardziej wychodzi ok, auto rozpędza się bez drgań. Co wiecej na zimnym silniku cisza, natomiast na ciepłym słychać takie terkotanie, które cichnie jak aby położę nogę na sprzęgle, nie muszę go nawet wciskać, wystarczy że nogą dotkne pedał i spokój. Poza tym innych drgań przy rozruchu czy gaszeniu brak, jedynie czasem szarpanie przy dynamicznej zmianie biegu, ale rzadko. Czy to już poczatki dwumasy czy coś innego, aktualny przebieg 145 tys.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
@Maverick, weź jeździj i nie doszukuj się na siłę. Jest OK.
I żadnych idiotycznych testów typu 1000 rpm i but w podłogę na najwyższym biegu... Chyba że ktoś koniecznie chce rozwalić DM.
DM odezwie się najpierw po zimnym starcie, będzie słychać metaliczne stuki, albo takie jakby ktoś pokrywką stalową o garnek stukał, albo jakby potrząsać wiadrem z dużymi kamieniami. To będzie początek, wówczas można jeździć, ale trzeba zacząć planować wymianę.
M.
I żadnych idiotycznych testów typu 1000 rpm i but w podłogę na najwyższym biegu... Chyba że ktoś koniecznie chce rozwalić DM.
DM odezwie się najpierw po zimnym starcie, będzie słychać metaliczne stuki, albo takie jakby ktoś pokrywką stalową o garnek stukał, albo jakby potrząsać wiadrem z dużymi kamieniami. To będzie początek, wówczas można jeździć, ale trzeba zacząć planować wymianę.
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Nie szukam, jeżdżę, już 15 tys. z tym zrobiłem, bo tak jest od zakupu. A pytam, bo takich objawów nie miałem jak tu w poprzednim aucie jak byl dwumas do wymiany. A trochę mnie to wkurza, bo słychać to wyraźnie na ciepłym silniku jak się stoi przy aucie. Za to na zimnym silniku cisza.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Panowie, chyba jednak u mnie dwumasa już kończy swój żywot definitywnie, poniżej lista objawów, proszę o potwierdzenie od osób, które są już po wymianie, czy miały podobne objawy:
1) podstawowy objaw - drżenie auta na postoju na luzie (delikatne) bez falowania obrotów, jakby ktoś położył wibrator pod fotelem, drży cała karoseria delikatnie Wciśniecie sprzęgła również tego nie eliminuje, a czuć ten masaż najmocniej na fotelu stojąc np. na światłach,
2) wibracje auta podczas przyspieszania, zazwyczaj na 3 biegu, powyżej 60km/h i około 1800 obrotów, czuć zwłaszcza na lewarku od biegów, bo drga intensywnie tył - przód zwłaszcza podczas dynamicznego rozpędzania, a podczas jazdy na 6 biegu w zakresie 100 - 120 km/h też czasem lekko drga, po zmianie na 5 drgania ustają praktycznie całkiem.
3) po dłuższym postoju czasem podczas odpalania jest takie leciutkie uderzenie,
4) podczas zabawy gazem (wciskanie i puszczanie) słychać takie pojedyncze puknięcia
5) od strony skrzyni słychać stukanie które ustaje po wciśnięciu sprzęgła, bardzo wyraźne na rozgrzanym silniku,
6) wibracje odczuwalne na pedale sprzęgła po lekkim jego wciśnięciu, bardzo delikatne,
7) szarpnięcie po dynamicznej zmianie biegu i szybszym puszczeniu sprzęgła.
8) zauważyłem jeszcze, że na biegu jałowym wraz ze wzrostem obrotów, do około 1000 wibracje nadwozia ustają, powyżej 1300 obrotów znów się nasilają
Dodam, że test z rozpędzaniem z niskich obrotów na 5 biegu auto przechodzi bez problemu, rozpędza się powoli, ale bez szarpania.
Najbardziej mnie wnerwia ten masaż na fotelach na luzie i terkotanie od strony skrzyni słyszane w komorze silnika, reszta objawów jest jakoś mniej uciążliwa.
Chyba dwumas woła o wymianę?
1) podstawowy objaw - drżenie auta na postoju na luzie (delikatne) bez falowania obrotów, jakby ktoś położył wibrator pod fotelem, drży cała karoseria delikatnie Wciśniecie sprzęgła również tego nie eliminuje, a czuć ten masaż najmocniej na fotelu stojąc np. na światłach,
2) wibracje auta podczas przyspieszania, zazwyczaj na 3 biegu, powyżej 60km/h i około 1800 obrotów, czuć zwłaszcza na lewarku od biegów, bo drga intensywnie tył - przód zwłaszcza podczas dynamicznego rozpędzania, a podczas jazdy na 6 biegu w zakresie 100 - 120 km/h też czasem lekko drga, po zmianie na 5 drgania ustają praktycznie całkiem.
3) po dłuższym postoju czasem podczas odpalania jest takie leciutkie uderzenie,
4) podczas zabawy gazem (wciskanie i puszczanie) słychać takie pojedyncze puknięcia
5) od strony skrzyni słychać stukanie które ustaje po wciśnięciu sprzęgła, bardzo wyraźne na rozgrzanym silniku,
6) wibracje odczuwalne na pedale sprzęgła po lekkim jego wciśnięciu, bardzo delikatne,
7) szarpnięcie po dynamicznej zmianie biegu i szybszym puszczeniu sprzęgła.
8) zauważyłem jeszcze, że na biegu jałowym wraz ze wzrostem obrotów, do około 1000 wibracje nadwozia ustają, powyżej 1300 obrotów znów się nasilają
Dodam, że test z rozpędzaniem z niskich obrotów na 5 biegu auto przechodzi bez problemu, rozpędza się powoli, ale bez szarpania.
Najbardziej mnie wnerwia ten masaż na fotelach na luzie i terkotanie od strony skrzyni słyszane w komorze silnika, reszta objawów jest jakoś mniej uciążliwa.
Chyba dwumas woła o wymianę?
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Koledzy pytanko do tych, którzy wymieniali kpl. sprzęgła z dmumasą i wysprzęglikiem, czy wymienialiście również przy okazji uszczelniacz (flanszę) wału korbowego? Bo rozeznawałem temat w ASO i coś sugerowali również żeby to zrobić przy okazji. Ktoś coś?
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
@Maverick_86
W każdym moim aucie przy okazji dwumasy wymieniany był również uszczelniacz wału
W każdym moim aucie przy okazji dwumasy wymieniany był również uszczelniacz wału
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Dwumasa, koło dwumasowe
Tak, a przy okazji jeszcze uszczelniacze półosi
Zrobiłem tak w Vectrze CDTi, idąc za radą mojego mechanika z doświadczeniem z ASO Opla. Zresztą w drugim wozie innej marki zrobiłem tak samo - kpl. sprzęgło z dwumasą (zamiennik, aczkolwiek wysprzęglik wziąłem ori), nowe śruby dwumasy koniecznie, tylny uszczelniacz wału, uszczelnienia półosi, olej w skrzyni. Taki komplecik.
M.
Zrobiłem tak w Vectrze CDTi, idąc za radą mojego mechanika z doświadczeniem z ASO Opla. Zresztą w drugim wozie innej marki zrobiłem tak samo - kpl. sprzęgło z dwumasą (zamiennik, aczkolwiek wysprzęglik wziąłem ori), nowe śruby dwumasy koniecznie, tylny uszczelniacz wału, uszczelnienia półosi, olej w skrzyni. Taki komplecik.
M.