--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Sprzęgło

ODPOWIEDZ
Bonito17

Re: Sprzęgło

Post autor: Bonito17 » 27 kwie 2016, o 15:14

Nie pytałem, na razie nie byłem z ta usterka w serwisie ale z ciekawości chciałbym wiedzieć co mnie ewentualnie czeka

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: IBZI » 27 kwie 2016, o 15:23

No to zadzwoń do ASO i zapytaj o cenę.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: P405 » 27 kwie 2016, o 16:45

Dwumasa pada w zależności od użytkowania. Jak ma się obroty ok 1400 to cierpi najbardziej. Najlepiej od 1800 w górę, wtedy wytrzymałość jest większa.

Xperia Z3

Gizd

Re: Sprzęgło

Post autor: Gizd » 30 kwie 2016, o 12:42

radkor pisze:Czy jak ciężko wchodzi 1 i 2 to po szybkim wrzuceniu 5, 1 i 2 już wchodzą lekko?
Czy przy wrzucaniu 1 gdy jest ciężko to chwieje się buda?
Jeśli tak to sprzęgło całkowicie nie wysprzegla i skrzynia pracuje.
Wrzucenie 5 wyhamowuje i zatrzymuje wałek skrzyni.
Mam identycznie w Mondeo już od 3 lat. Tylko na zimnej skrzyni.

Ewentualnie możesz mieć cięgna do regulacji.
Buda nie trzęsie. Cięgna o.k ale naprowadziłeś mnie z tymi wskazówkami i teraz wiem, ze to wina sprzęgła a nie skrzyni. Pochwala poszła. :D

Robert3949

Re: Sprzęgło

Post autor: Robert3949 » 3 maja 2016, o 16:27

witam - jeżeli nie w tym temacie to - sorry ----- jaki jest koszt dwumasy i sprzęgła do 2.0 diesel 160 koni?

dzięki

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: Alex » 3 maja 2016, o 16:52

Zależy gdzie - allegro, ASO, jakaś hurtownia.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Robert3949

Re: Sprzęgło

Post autor: Robert3949 » 3 maja 2016, o 16:54

aso i sklepy motoryzacyjne

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: Fede » 4 maja 2016, o 07:59

Koledzy, podrzuci ktoś numery części (dwumasa + tarcza + docisk + wysprzęglik) do insigni 2,0 cdti 160 KM (F40) 2009 rok, bez start/stop?
Szukam w sklepach internetowych, ale tam opisy są marne i nie wiadomo co do czego. Polecicie jakieś sprawdzone miejsca na zakup w/w gratów?

U mnie przebieg prawie 218 tys., sprzęgło fabryczne jeszcze nie ruszane, dopiero teraz zaczyna kończyć się dwumasa - (głównie)na zimnym, przy hamowaniu silnikiem słychać chrobot przy schodzeniu z obrotów + wibracje przy 1800-1200 rpm; do tego przy szybkiej zabawie pedałem gazu na postoju słychać charakterystyczne stuki; biegi wchodzą dobrze (jak na f40), sprzęgło się nie ślizga, ale bierze na samym dole.

Bodex

Re: Sprzęgło

Post autor: Bodex » 4 maja 2016, o 10:53

Dlatego kupiłem auto z AF40 i mam spokój ...

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: radkor » 4 maja 2016, o 14:27

Ja też, tylko poczekaj aż coś się zacznie dziać z tym automatem... Porządna naprawa skrzyni to jakieś 3 komplety sprzęgieł do manualnej + dwumasy. Trzeba dbać i zmieniać olej.
Fede pisze:Koledzy, podrzuci ktoś numery części
Podaj VIN to Ci sprawdzimy.
Ostatnio zmieniony 4 maja 2016, o 14:38 przez radkor, łącznie zmieniany 1 raz.

Gizd

Re: Sprzęgło

Post autor: Gizd » 4 maja 2016, o 14:34

Porządna naprawa automatu to koszt wymiany dwumasy i Co. Ale przewaga automatu jest taka, ze może sie nie zdażyć awaria a dwumasa na pewno sie przytrafi. :D

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: Fede » 4 maja 2016, o 15:38

Podaję VIN: W0LGT57M291025810

Dwumasa zaczyna się odzywać w moim aucie przy prawie 220 kkm, zanim oddam do zrobienia na pewno jeszcze kilka(naście) kkm przelecę. Wynik moim zdaniem cokolwiek przyzwoity.
Odnośnie kosztów - dwumasa w e-parts 1592 zł (nie jestem pewien czy to właściwa do mnie), wysprzęglik 380 zł, tarcza z dociskiem prawdopodobnie pójdzie do regeneracji (120 zł), wymiana około 4 stów. Tragedii nie ma :-)

Gizd

Re: Sprzęgło

Post autor: Gizd » 4 maja 2016, o 18:57

Regeneracja tarczy i docisku raczej okolo 250 a nie 120. Jeśli regenerujesz sprzęgło, to dlaczego dwumase kupujesz? Juz regeneruj komplet.
Za sprzęgło tez sie zabiorę ale dwumasa nie daje żadnych niedomagań i mam dylemat czy tez cos robić czy nie ruszać.

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: Fede » 4 maja 2016, o 19:23

120 zł płaciłem ze 2,5 roku temu w Warszawie na pl. Hallera za sprzęgło do Vectry C 2,2 dti na skrzyni F35, nie sądzę żeby do F40 było jakoś znacząco droższe. Oczywiście na oryginalnych okładzinach (chyba LUK).

Według opinii pracownika i właściciela tego warsztatu dwumasy nie nadają się do regeneracji, przynajmniej on by do siebie takiej nie wsadził (a swoją drogą jeździł Vectrą C kombi z F40 ;-)). Patrząc na to jaki mają tam przerób, to ja wierzę w jego doświadczenie, dlatego dwumas + wysprzęglik profilaktycznie nowy.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: radkor » 4 maja 2016, o 21:41

Fede pisze:Podaję VIN: W0LGT57M291025810
Dwumasowe koło zamachowe:
55577123 KOŁO ZAMACHOWE, ZESP. (IDENT GE) (STOSOWANE ZE F40 SKRZYNIĄ BIEGÓW O SZEROKIM ZAKRESIE PRZEŁOŻEŃ)
Cena w ASO: ??
Cena w iParts (hurtownia): Sachs - 1990zł, LUK - 2087zł

Tarcza sprzęgła + docisk:
55581279 ZESTAW, SPRZĘGÓO (OBEJMUJE TAKŻE 55579999 6 79 071)
Cena w ASO: 1400zł
Cena w iParts (hurtownia): Sachs - 828zł

Wysprzęglik:
55565331 CYLINDER, ZESP., WYKONAWCZY SPRZĘGŁA, MNIEJSZA RURA
Cena w ASO: 670zł
Cena w iParts (hurtownia): LUK - 378zł, Textar - 383zł, Sachs - 387zł

Zostają Ci jeszcze inne hurtownie. Części szukaj po numerach, które podałem.
Ze swojej strony polecam wymieniać wszystkie te elementy na elementy tylko jednej firmy. Polecam Sachsa. LUK też nie jest zły.
Fede pisze:Według opinii pracownika i właściciela tego warsztatu dwumasy nie nadają się do regeneracji
To jest niestety smutna prawda. Na własne oczy widziałem u swojego mechanika kilka regenerowanych dwumas, które padły po przebiegach mniejszych niż 1000km.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: Alex » 4 maja 2016, o 21:49

Co do regeneracji dwumasy i całej reszty podzespołów z nią związanych, to z doświadczenia wiem, że długo taki zestaw po regeneracji nie pociągnie. I nie dotyczy to tylko Opla. Dlatego lepiej zainwestować w nowe części.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: Fede » 4 maja 2016, o 21:53

@radkor

Dziękuję bardzo :-)

Widzę, że ogarniasz temat.
Zerkniesz czy coś takiego będzie do mnie pasowało, bo już głupieję: http://e-autoparts.pl/kolo-zamachowe-du ... 69287.html (jeśli nie można wrzucać linków na forum to przepraszam). Po numerze OEM niby podchodzi, ale jest wyraźnie tańsze niż w innych hurtowniach/alledrogo.

I jeszcze jedno: "STOSOWANE ZE F40 SKRZYNIĄ BIEGÓW O SZEROKIM ZAKRESIE PRZEŁOŻEŃ" czy to znaczy, że mam ecoflex'a? :-)

@Alex
Moje doświadczenia z regenerowaniem tarczy sprzęgła/docisku są raczej na plus. Tarcza wytrzymała kilkadziesiąt kkm w aucie z 25% podniesioną mocą, a być może nadal jeździ :-)

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: radkor » 4 maja 2016, o 22:36

Powinno pasować, ale postaw na sprawdzony sklep, żeby nie było w razie problemów kłopotów z reklamacją.
Tamten chyba opis nie dotyczy EcoFlexa. Z kolei po zdekodowaniu Twojego VINU jest informacja "Silnik wysokoprężny 2.0 CDTI/ 2.0 CDTI ECOFLEX". Nie wiem, nie znam się. ;)

Gizd

Re: Sprzęgło

Post autor: Gizd » 5 maja 2016, o 05:41

Alex pisze:Co do regeneracji dwumasy i całej reszty podzespołów z nią związanych, to z doświadczenia wiem, że długo taki zestaw po regeneracji nie pociągnie. I nie dotyczy to tylko Opla. Dlatego lepiej zainwestować w nowe części.
Tarcza to kawałek blachy + okładzina. Jeśli okładzina zostanie wymieniona na identyczna z ta z nowej tarczy to co tu może być gorsze?
Docisk, tez nie żaden cud komplikacji.
To, ze sprzęgła padają szybko, to według mnie sprawa badziewnego montażu a nie wina regenerowanej części.
Ktory to mechanik w Pl słyszał o centrowaniu tarczy a już o momentach dokręceń to na pewno żaden.
Dlatego zaopatrzę się w odpowiedni przyzad i dopiero wtedy do kaszaniaza, bo nie mam podnośnika i nie chce się brudzić. :lol:

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Sprzęgło

Post autor: Fede » 5 maja 2016, o 06:26

@radkor
Już u nich kiedyś zamawiałem graty do VC, wszystko było w porządku, istnieją kilka lat i odbiór osobisty znajduje się kilkaset metrów ode mnie :-) Napisałem do nich wiadomość, czy to pełnowartościowa nowa część z gwarancją, czy może jakiś "refurbished"
W wydrukowanym w ASO wyposażeniu nie mam ecoflexa, dlatego mnie to zdziwiło :-) Pewnie tylko taki zapis.
Dziękuję za pomoc :-)

@Gizd
Docisk często nie nadaje się do regeneracji - jest tak skrzywiony, że go nie da rady splanować (1-2 mm max).

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”