--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sprzęgło
Re: Sprzęgło
Czy ktoś wymieniał sprzęgło ze start/stop? Jaki jest tego koszt?
Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka
Re: Sprzęgło
Wtedy sprawa jest jasna, trzeba wymienić.Fede pisze:
@Gizd
Docisk często nie nadaje się do regeneracji - jest tak skrzywiony, że go nie da rady splanować (1-2 mm max).
U mnie podejrzewam ze poprzedni właściciel przypalił sprzęgło i dlatego są problemy z niskimi biegami na zimno, ale jeszcze nie ma tragedi, wiec może i docisk będzie jeszcze zdatny do regeneracji. Wyjdzie po rozebraniu za jakieś 2tyg.
A jeszcze skojarzyłem. Wiesz dlaczego często docisk jest skrzywiony? Bo osioł zdejmuje go bez przyrządu, wtedy sie zgodzę, ze często jest skrzywiony. Normalnie może być tylko przypalony albo trochę wytarty, co w większości przypadków można spoko zregenerować.
Słyszeliście może o chyba kewlarowych okładzinach z dodatkiem oczywiście? Podobno wiele lepsze są.
-- 11 maja 2016, o 21:12 --
@Fede zebrałem trochę informacji i Twoje podejście wygląda na najsłuszniejsze, czyli tarcza i ewentualnie docisk do regeneracji a reszta nowa.
Z Al. nie kupujecie? Bo ceny są naj. Sa problemy z reklamacjami?
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sachs- ... 13112.html
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sachs- ... 17565.html
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
Witam mój VIN: W0LGT8EMXB1121954 czy te same numery części jak u kolegi?radkor pisze:Dwumasowe koło zamachowe:Fede pisze:Podaję VIN: W0LGT57M291025810
55577123 KOŁO ZAMACHOWE, ZESP. (IDENT GE) (STOSOWANE ZE F40 SKRZYNIĄ BIEGÓW O SZEROKIM ZAKRESIE PRZEŁOŻEŃ)
Cena w ASO: ??
Cena w iParts (hurtownia): Sachs - 1990zł, LUK - 2087zł
Tarcza sprzęgła + docisk:
55581279 ZESTAW, SPRZĘGÓO (OBEJMUJE TAKŻE 55579999 6 79 071)
Cena w ASO: 1400zł
Cena w iParts (hurtownia): Sachs - 828zł
Wysprzęglik:
55565331 CYLINDER, ZESP., WYKONAWCZY SPRZĘGŁA, MNIEJSZA RURA
Cena w ASO: 670zł
Cena w iParts (hurtownia): LUK - 378zł, Textar - 383zł, Sachs - 387zł
Zostają Ci jeszcze inne hurtownie. Części szukaj po numerach, które podałem.
Ze swojej strony polecam wymieniać wszystkie te elementy na elementy tylko jednej firmy. Polecam Sachsa. LUK też nie jest zły.
To jest niestety smutna prawda. Na własne oczy widziałem u swojego mechanika kilka regenerowanych dwumas, które padły po przebiegach mniejszych niż 1000km.Fede pisze:Według opinii pracownika i właściciela tego warsztatu dwumasy nie nadają się do regeneracji
Re: Sprzęgło
Kupował ktoś może przypadkiem od tego gościa?
http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumaso ... 27752.html
Może ktoś zna firme?
Arkadiusz Pietruszewski
AUTKO CZĘŚCI SAMOCHODOWE
PRZEMYSŁOWA 7
09-400 Płock
Zobaczcie co kupiłem.
http://www.ebay.de/itm/291557333222?_tr ... EBIDX%3AIT
Biorę do PL i już wymiana sprzęgła z dwumasy powinna sie zakończyć pomyślnie i bez niespodzianek typu następna wymiana po 20-30tys.
http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumaso ... 27752.html
Może ktoś zna firme?
Arkadiusz Pietruszewski
AUTKO CZĘŚCI SAMOCHODOWE
PRZEMYSŁOWA 7
09-400 Płock
Zobaczcie co kupiłem.
http://www.ebay.de/itm/291557333222?_tr ... EBIDX%3AIT
Biorę do PL i już wymiana sprzęgła z dwumasy powinna sie zakończyć pomyślnie i bez niespodzianek typu następna wymiana po 20-30tys.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
Tez właśnie widziałem ten zestaw wiec podłączam sie pod pytanie kolegi. Rozumiem ze to załatwi wszystkie potrzebne elementy?!
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
Żeby chociaż połowa warsztatów nieautoryzowanych miała sprzęt do wymiany sprzęgieł SAC byłoby cudownie. A tak to Mirek ustawia na gwoździe i po jakimś czasie "kończy się regulacja" na tarczy i ponowna robota.Gizd pisze:Zobaczcie co kupiłem.
http://www.ebay.de/itm/291557333222?_tr ... EBIDX%3AIT
Biorę do PL i już wymiana sprzęgła z dwumasy powinna sie zakończyć pomyślnie i bez niespodzianek typu następna wymiana po 20-30tys.
Re: Sprzęgło
Ma ktoś może dostęp do momentów dokręceń? Wtedy miałbym już wszystko opanowane jak należy.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
Kupiłeś ostatecznie ten komplet od tego gościa z Allegro?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Sprzęgło
Od innego, bo tamten nie odpowiadał na maile.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6131398458
http://allegro.pl/show_item.php?item=6131398458
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
Śruby dwumasu - 160 NmGizd pisze:Ma ktoś może dostęp do momentów dokręceń?
Docisk tarczy sprzęgła:
element mocujący M7 - 15Nm
element mocujący M8 - 22Nm
Śruby wysprzęglika - 20Nm
Ostatnio zmieniony 16 maja 2016, o 18:33 przez radkor, łącznie zmieniany 1 raz.
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
Rypnąłem się w opisie.
Zamiast "tarcza sprzęgła" powinno być "docisk tarczy sprzęgła".
Już poprawiłem. Dzięki.
Tarczy sprzęgła przecież się niczym nie przykręca.
Zamiast "tarcza sprzęgła" powinno być "docisk tarczy sprzęgła".
Już poprawiłem. Dzięki.
Tarczy sprzęgła przecież się niczym nie przykręca.
Re: Sprzęgło
Ale raczej jeszcze cos nie pasuje, bo docisk to gdzieś ze 100Nm powinno być. Te niższe wartości niewiem do czego są?
Re: Sprzęgło
Witam,
szukam kogoś z warszawy lub okolic kto ma Insignie 1.6 A16let w manualu.
Kupiłem z miesiąc temu ale nie mogę się przyzwyczaić do ciężko pracującego sprzęgła, ASO twierdzi że ze sprzęgłem jest wszystko w porządku i tak ciężko one chodzą w tym silniku.
Jak mam stać w korku i co chwile używać tego sprzęgła to jest to strasznie uciążliwe że aż noga boli.
szukam kogoś z warszawy lub okolic kto ma Insignie 1.6 A16let w manualu.
Kupiłem z miesiąc temu ale nie mogę się przyzwyczaić do ciężko pracującego sprzęgła, ASO twierdzi że ze sprzęgłem jest wszystko w porządku i tak ciężko one chodzą w tym silniku.
Jak mam stać w korku i co chwile używać tego sprzęgła to jest to strasznie uciążliwe że aż noga boli.
Re: Sprzęgło
Pewnie tak będę musiał zrobić, ale to dziwna sprawa poprzednio miałem Octavie i sprzęgło chodziło leciutko a tu jest jakaś masakra. Mimo wymienionego całego kompletu sprzęgła niedawno.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4184
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Sprzęgło
Może niefachowo złożyli to sprzęgło. Wcześniej nie miałem czasu się rozpisywać, to może teraz kilka zdań sklecę.
Jak szukałem swojej kilka miesięcy, to obejrzałem bardzo dużo egzemplarzy w różnym stanie technicznym. Sprzęgło zazwyczaj chodziło bardzo lekko, a jeśli były jakieś opory, to zazwyczaj okazywało się, że i z resztą auta coś jest nie tak. Fakt, że większość, które oglądałem to były diesle, ale i benzyniaków sporo mi się przewinęło. Sprzęgło nie może dawać takich oporów, że noga boli od wciskania, jak piszesz. To co? Mała, drobna i słaba kobieta biegu by już nie zmieniła? Coś jest nie tak i należy to sprawdzić. Daj znać jak sprawa się skończyła.
Jak szukałem swojej kilka miesięcy, to obejrzałem bardzo dużo egzemplarzy w różnym stanie technicznym. Sprzęgło zazwyczaj chodziło bardzo lekko, a jeśli były jakieś opory, to zazwyczaj okazywało się, że i z resztą auta coś jest nie tak. Fakt, że większość, które oglądałem to były diesle, ale i benzyniaków sporo mi się przewinęło. Sprzęgło nie może dawać takich oporów, że noga boli od wciskania, jak piszesz. To co? Mała, drobna i słaba kobieta biegu by już nie zmieniła? Coś jest nie tak i należy to sprawdzić. Daj znać jak sprawa się skończyła.