--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje na kierownicy
- patryk78
- Użytkownik
- Posty: 246
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gniezno
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wibracje na kierownicy
W moim przypadku drgania/wibracje występowały w przedziale od 130 do 140 km/h. Zacząłem od najprostszego czyli wyważenia. Pomogło. Wczoraj miałem trasę Gniezno - Kłodzko - Gniezno czyli prawie 700 km. Nic nie telepało. U mnie pomogło a testowałem do prędkości 170 km/h. Sugeruję jedynie, że warto zacząć od najoczywistszych rzeczy zanim się wymieni pół auta. Przy okazji: na s5 dwa razy na poboczu laweta z Insignią aż noga sama z gazu ucieka
- no_bo
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 21:37
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Marki
Re: Wibracje na kierownicy
Zrobiłem komplet hamulce przód, tył z tarczami zimmermana z regeneracja zacisków. Jak się trząsł tak się trzęsie przy 120. Dramat. Ma ktoś w Warszawie miejsce gdzieś co można wstawić, żeby ktoś na świeżo spojrzał?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Ja miałem problem z wibracjami na kierownicy na zimówkach. Zaznaczę od razu że felgi nie były oryginalne oplowskie. Rozwiązanie okazało się banalne - wymiana dystansów. Te stare niby wchodziły idealnie i nie miały luzu, jednak nowe miały trochę inny rozmiar i wchodziły delikatnie na wcisk. Po przykręceniu kół i jeździe próbnej jak "ręką odjął".
- no_bo
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 21:37
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Marki
Re: Wibracje na kierownicy
Byłem w Warszawie na doważaniu kół na aucie w autobalans.pl i powiem Wam że ogromna różnica. Auto wreszcie się nie telepie. Idealnie nie jest ale duża zmiana na plus. Słabo że insignia jest aż tak wrażliwa. Pan z Autobalans.pl potwierdził że koła idealne ale na każdym z kół było niedoważone ponad 20g, pomimo że wyważałem koła ostatnio na maszynie Hunter.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Re: Wibracje na kierownicy
Może masz coś z felgami? Albo zawieszeniem? Mojej stuknelo ostatnio 100k (mam ja od nowości) i nigdy nic nie telepalo.
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
- no_bo
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 21:37
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Marki
Re: Wibracje na kierownicy
Wiesz co jest najgorsze, że żaden z mechaników nie jest w stanie na to poradzić.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
U mnie telepało kierowcą dwukrotnie. Pierwszy raz winę ponosiła prawa półoś na spółkę z krzywym i zużytym sprzęgłem. Drugim razem tuleje wahacza.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:07
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Wibracje na kierownicy
Ja miałem wibracje przy 110 -140 km opony nowe wyważanie okazało się po zdjęciu kołpaków wszystko było ok .Felgi orginalne 17 stalowe z oryginalnymi kołpakami .Kołpaki powodowały wibracje.20 tys.km już przejechałem i jest super.
- no_bo
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 21:37
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Marki
Re: Wibracje na kierownicy
Nam wibruje na aluu. Ja straciłem już zapał w szukaniu.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Również straciłem zapał, i też dalej wibruje, raz mniej, raz więcej, nieraz praktycznie nieodczuwalnie. I tak już od 3 lat praktycznie, odkąd mam auto, i przejechane 70 tys. Wg mechanika i SKP w aucie wszystko idealnie. U mnie na alu 17 fabrycznych.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
- no_bo
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 21:37
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Marki
Re: Wibracje na kierownicy
Hehe u mnie też i dalej to samo
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 27 cze 2019, o 17:34
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: KONOPNICA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Słyszałem że nagminne w Insigniach jest krzywienie się tarcz hamulcowych i to one często odpowiadają za wibracje kierownicy w okolicach 120-130km/h. Ktoś ostatnio pisał że pomogła wymiana tylnych tulei w wahaczach. U mnie wibruje w zakresie 120-150 od niedawna i tez muszę się za to zabrać
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Żeby tarcze biły podczas jazdy to już naprawde musiały by być takie ósemki, ze podczas hamowania to by kiere z rąk wyrywało
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Jeżeli te drgania są wynikiem tylko źle wyważonego koła to trzeba zapytać mechanika w jakiej wartości je wyważa. Przeważnie jest to 10g bo tak jest szybko i w większości samochodów będzie ok. Niektóre maszyny wyważają z dokładnością do 5g bo tak tylko mogą i już będzie lepiej. Są też maszyny, które można ręcznie ustawić na dokładność do 2g i wtedy nie ma bata żeby "biło", tylko że jest przy tym sporo zabawy i zajmuje trochę czasu, a nie raz jak z felga nie jest idealna to oklejona będzie prawie dookoła odważnikami, a nie każdy klient to zrozumie że tak musi być i jeszcze opierd... wulkanizatora że ponaklejał mu jakichś sztabek i felge zaśmiecił. We wtorek byłem u znajomego, który wyważał sobie nowe prosto z pudełka felgi RR na starej maszynie bodajże Unitroll (tam można ręcznie ustawić prawie wszystkie parametry felgi) dla siebie więc robił to w dokładności do 2g i z jedną zeszło mu się prawie 15 minut chociaż przecież wszyskie były nowe ale udało się.
Jeszcze raz zaznaczę że te wyważanie z większą dokładnością poskutkuje tylko jeśli problem leży jedynie po stronie koła.
Jeszcze raz zaznaczę że te wyważanie z większą dokładnością poskutkuje tylko jeśli problem leży jedynie po stronie koła.
Re: Wibracje na kierownicy
Nie tylko felga musi bić.
Dla przykładu, kolega na felgach miał opony Dunlop gdzie na prawdę odważników było praktycznie zero.
Przyszedł czas na zmianę opon kupił nowe Klebery zimowe i na tych samych felgach i tej samej maszynie wyszło mu średnio 25g na koło.
Jako że był u naszego znajomego ściągnął jedną oponę klebera założył starą Dunlopa i wyszło 5g.
Dla przykładu, kolega na felgach miał opony Dunlop gdzie na prawdę odważników było praktycznie zero.
Przyszedł czas na zmianę opon kupił nowe Klebery zimowe i na tych samych felgach i tej samej maszynie wyszło mu średnio 25g na koło.
Jako że był u naszego znajomego ściągnął jedną oponę klebera założył starą Dunlopa i wyszło 5g.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2020, o 11:24 przez Bratek1986, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Oczywiście że problem może być i w oponie i w feldze. Jak pisałem wcześniej o "kole" miałem na myśli całość: opona + felga.
Wracając do meritum - jeśli po wyważeniu są drgania to wróćcie do wulkanizatora i poproście żeby wyważył jeszcze raz z większą dokładnością, jeśli maszyna ma taką możliwość, bo przeważnie w sezonie wymiany jest ustawiona na 10g żeby było szybciej bo kolejka klientów czeka.
Wracając do meritum - jeśli po wyważeniu są drgania to wróćcie do wulkanizatora i poproście żeby wyważył jeszcze raz z większą dokładnością, jeśli maszyna ma taką możliwość, bo przeważnie w sezonie wymiany jest ustawiona na 10g żeby było szybciej bo kolejka klientów czeka.