Wspomaganie kierownicy

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez radkor » 9 maja 2016, o 16:46

Ja bym regenerował. Zapłacisz tyle co za używkę (jeśli nie mniej) i powinieneś dostać na to gwarancję. Kupno używki to tak naprawdę kupno kota w worku. Nie masz gwarancji, że za chwilę Ci nie padnie. Wtedy kasa w błoto bo trzeba regenerować lub znowu wymieniać.
Regeneracja pompy wspomagania to wbrew pozorom prosta rzecz. Wymienia się uszczelnienia i tyle.
Opel Insignia Sports Tourer 2.0T 220KM Sport (Automat) '09 @255/35/R20 - fotki (KLIK)
Ford Mondeo MkIII B5Y 1.8 125KM Silver X '06 @205/55/R16
Avatar użytkownika
radkor
Użytkownik
 
Posty: 705
Dołączył(a): 13 lip 2015, o 22:24
Ostatnio: 20 lut 2018, o 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 20
Auto: ST Sport AT 260KM
Kod silnika: A16XHT

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez Gizd » 9 maja 2016, o 19:18

A jak już wymienisz to gichnij jakiego LM albo czegoś w ten desen do płynu. W tym przypadku bardzo pomaga.
Avatar użytkownika
Gizd
Forumowicz
 
Posty: 303
Dołączył(a): 5 gru 2015, o 18:01
Ostatnio: 18 wrz 2016, o 19:59
Lokalizacja: DE
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez flcn » 9 maja 2016, o 20:24

gichnij? Sorry Gizd, ale ja tego nicht verstehen :-) O jakim LM myślisz - jakimś dodatku do olejów?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
flcn
Forumowicz
 
Posty: 310
Dołączył(a): 10 cze 2015, o 00:14
Ostatnio: wczoraj, o 12:48
Lokalizacja: LDZ
Pochwały: 5
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez P405 » 9 maja 2016, o 20:40

W peugeot 307 dałem dodatek xado i wspomaganie przestało buczeć.

Xperia Z3
P405
Zapaleniec
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 08:03
Ostatnio: wczoraj, o 23:03
Pochwały: 19
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DT

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez radkor » 9 maja 2016, o 20:43

Gizd napisał(a):gichnij jakiego LM

Wlej jakiś (dodatek) Liqui Moly. :D
Opel Insignia Sports Tourer 2.0T 220KM Sport (Automat) '09 @255/35/R20 - fotki (KLIK)
Ford Mondeo MkIII B5Y 1.8 125KM Silver X '06 @205/55/R16
Avatar użytkownika
radkor
Użytkownik
 
Posty: 705
Dołączył(a): 13 lip 2015, o 22:24
Ostatnio: 20 lut 2018, o 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 20
Auto: ST Sport AT 260KM
Kod silnika: A16XHT

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez flcn » 9 maja 2016, o 20:54

A czy myślicie, że Motor Life też zrobi robotę? Pytam, bo mam na półce. Ma oczywiście jakąś tam grupę entuzjastów, ale do Isi żadnej nie lałem. Do reduktora w Vitarze poszedł :-) Reduktor ucichł ...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

-- 13 maja 2016, o 12:51 --

Panowie,

czy ktoś mógłby sprawdzić mi w EPC jaki jest u mnie nr pompy wspomagania?

VIN W0LGS8EM8B1181881

Z góry dzięki!!!
Avatar użytkownika
flcn
Forumowicz
 
Posty: 310
Dołączył(a): 10 cze 2015, o 00:14
Ostatnio: wczoraj, o 12:48
Lokalizacja: LDZ
Pochwały: 5
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez Gizd » 2 cze 2016, o 12:23

Zrobiłeś cos z ta pompa? Moja po wymianie płynu na nowy z powodu wymiany schlauchu znanego wszystkim, zaczęła sie dziwnie zachowywać, mianowicie na wolnych obrotach ale i w czasie jazdy huczy, ale w czasie krecenia kierownica nie.
Wlałem Militec to chyba to samo co Twój Motor Life ale bez zmian, chociaż w silniku sprawił cuda. Może po prostu zaciera sie cos co niema kontaktu z olejem np. jakieś łożysko itp.
Wymieniał ktoś pompę? Jest może jakiś manual?
Avatar użytkownika
Gizd
Forumowicz
 
Posty: 303
Dołączył(a): 5 gru 2015, o 18:01
Ostatnio: 18 wrz 2016, o 19:59
Lokalizacja: DE
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez bartekbilin » 12 cze 2016, o 16:10

Hej, mam problem ze wspomaganiem? w mojej insi po FL. Mianowicie przy skręcanie kierownicą, głównie przy wolnych prędkościach (na parkingu lub skrzyżowaniu) strasznie głośno słychać wspomaganie. Nie ma przy tym żadnych dodatkowych oporów na kierownicy.

Wysłane z Z5
Avatar użytkownika
bartekbilin
Forumowicz
 
Posty: 163
Dołączył(a): 4 sty 2015, o 03:34
Ostatnio: wczoraj, o 23:58
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez IBZI » 12 cze 2016, o 19:23

Z tego co wiem, to masz już wspomaganie elektryczne. Ono trochę hałasuje.
Avatar użytkownika
IBZI
Moderator
 
Posty: 1922
Dołączył(a): 7 lis 2015, o 20:12
Ostatnio: dzisiaj, o 00:57
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 19
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2013

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez bartekbilin » 12 cze 2016, o 19:28

Ogólnie coś ta moja insignia hałasuje... Wspomaganie, coś z tyłu auta też. Może niedługo podjadę do serwisu i zobaczę co powiedzą.

Wysłane z Z5
Avatar użytkownika
bartekbilin
Forumowicz
 
Posty: 163
Dołączył(a): 4 sty 2015, o 03:34
Ostatnio: wczoraj, o 23:58
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015

Re: Sprawdz uklad wspomagania kierownicy

Postprzez ICEMANIK » 23 mar 2017, o 21:49

vip100 napisał(a):...Kod bledu to C0450 - sterownik wspomagania. Po wypieciu i ponownym wpieciu blad zniknal. ....

Mam ten sam błąd, wspomaganie działa ale słabiej, nic nie hałasuje.

DTC C0450 04: Steering Assist Control Solenoid Valve Circuit Open

Sądząc po opisie błędu podejrzewam przetarty przewód. Tylko nie wiem gdzie szukać.
Czy we wspomaganiu hydraulicznym (2009r) jest sterownik wspomagania? Czy on się zwie EBCM? Skoro mam tryby jazdy (tour/sport) a w nich zmiana ustawień przekładni to i moduł odpowiedzialny za ustawienia też powinien być, tylko gdzie się znajduje?
Czy pompa wspomagania może mieć luz osiowy ok 1-2mm?

-- 26 mar 2017, o 21:02 --

Po części odpowiem sam to co udało mi się odnaleźć:
Błąd spowodowany najprawdopodobniej instalacją elektryczną lub uszkodzeniem samego czujnika/zaworu umiejscowionego w przekładni. Dotyczy wersji flexride (czyli zmiany trybów jazdy sport/tour/normal) i tylko ze wspomaganiem hydraulicznym.
Zawór steruje pracą maglownicy czyli zwiększa lub zmniejsza przepływ cieczy tym samym zmieniając czułość przekładni w zależności od wybranego trybu oraz prędkości. Przy małych prędkościach duża czułość, przy prędkościach autostradowych mała czułość. W momencie wyłapania błędu przekłądnia pracuje bez tego dodatkowego wspomagania przez co trzeba trochę mocniej kręcić fajerką.
Maglownica (z regulowaną siłą wspomagania) na trzpieniu idącym do kolumny kierownicy posiada 2pin przewod z wtyczką, łączy się to z kolejnym także 2pin o numerze: 13327329, nr1 na rysunku:
Obrazek
Dalej idzie w kierunku przodu auta i posiada kolejne łączenie koło dolnej lewej strony chłodnicy od strony silnika.
Dalej zapewne idzie do EBCM umiejscowionego przy serwie hamulcowym, czyli przy ścianie grodziowej.
Obrazek

Do EBCM (elektroniczny moduł hamulca) idzie wiązka z kostką K17, opis wejść w linku:
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet/tis0911/pl/documents_2011/Orlando/SM-J/92493021.pl.html

Opis i naprawa problemu:
http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/steering/power_steering_system/other_information/dtc_c0450_nv7/

U mnie póki co błąd nierozwiązany - ćwiczę mięśnie 8-)

EDIT: pół roku walki, ale ogłaszam zwycięstwo: Obstawiałem problem z elektryką, czyściłem styki ale na nic. Sprawdziłem całą wiązkę i była ok, w międzyczasie zwątpiłem, ponieważ mierząc oporność na wtyku A-B wiązki maglownicy wartość w spoczynku była w normie między 2-10 Ohm, natomiast przy kręceniu kierownicą miernik szalał po czym stabilizował odczyt, sprawdziłem inną Insignię i pomiar identyczny, zatem należało szukać dalej, najprościej było podmienić sterownik wspomagania i to on okazał się winny. Umiejscowiony jest w kabinie koło skrzynki bezpieczników za schowkiem po stronie kierowcy, niebieska pojedyncza wtyczka. W moim roczniku to przewody BRĄZ i ŻÓŁTY, w roczniku 2011 przewody były koloru BRĄZ-ZIELONY i ŻÓŁTY-CZARNY. Numer sterownika poprawiony to 20794887 lub starszy 20756000. Pasują naprzemiennie. Koszt używki to 50zł. Co ciekawe uszkodzony sterownik był dość ciepły po przejechaniu 2km, nowy sterownik nie wykazuje efektu cieplarnianego :)
Nr 9 na rysunku:
Obrazek


Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio edytowano 18 lip 2017, o 21:52 przez ICEMANIK, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
ICEMANIK
Forumowicz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 21 gru 2015, o 22:55
Ostatnio: 12 lut 2018, o 23:00
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez thomazzo » 27 mar 2017, o 20:44

Witam.
Mam mały problem. Może ktoś tak miał. Po wymianie paska klinowego dziwnie działa mi wspomaganie. Przy kręceniu kierownicą nie chodzi płynnie tylko pulsuje. Chodzi tak stopniowo. Czuć to dość mocno na kierownicy na postoju i podczas jazdy. Jeszcze pojawia się czasami dziwny dźwięk na poczatku skręcania. Taki raczej gumowy odgłos. Może ktos coś doradzi.
Pozdrawiam.
thomazzo
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 14 sty 2016, o 09:25
Ostatnio: wczoraj, o 21:16
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT

Buczenie układu wspomagania

Postprzez Dawidex444 » 16 kwi 2017, o 19:32

Witam wszystkich , niedawno kupiłem insignie z silnikiem 2.0CDTi 4x4 elite . Mój problem polega na tym że podczas poruszania kierownica na postoju głównie słychac buczenie . Insignia mojego taty posiada ten sam defekt jeździ z tym już prawie dwa lata nic się nie dzieje jednak niesmak pozostaje tutaj filmik znaleziony na yt z identycznymi odgłosami .
Czy ktoś się z tym spotkał?
P.S
Dodam że w układzie jest płyn i go nie ubywa .

https://www.youtube.com/watch?v=6xmjjOLroRU
Ostatnio edytowano 16 kwi 2017, o 20:25 przez IBZI, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Dawidex444
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 kwi 2017, o 19:35
Ostatnio: 13 paź 2017, o 06:11
Auto: Insignia Elite 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012

Re: Buczenie układu wspomagania

Postprzez thomazzo » 16 kwi 2017, o 20:02

Ja tez tak mam tylko ciszej. U mnie jeszcze czuć czasami na kierownicy lekkie pulsowanie. Ostatnio zmieniłem przewód i płyn na nowy i trochę się poprawiło.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
thomazzo
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 14 sty 2016, o 09:25
Ostatnio: wczoraj, o 21:16
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT

Re: Buczenie układu wspomagania

Postprzez Dawidex444 » 16 kwi 2017, o 20:13

Dzięki za zainteresowanie tematem thomazzo :D dziwna sprawa sprobuje tez wymienic płyn mysle ze przewod w mojej był już kiedyś wymieniony ale zbadam to jak tylko wroci z rozrządu
Dawidex444
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 kwi 2017, o 19:35
Ostatnio: 13 paź 2017, o 06:11
Auto: Insignia Elite 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez ibalance » 18 kwi 2017, o 18:49

Czy ma znaczenie jaki płyn uzupełnię do układu wspomagania? Dzisiaj sprawdzam profilaktycznie stan płynu wspomagania, a tu ku mojemu zdziwieniu miarka pokazuje zaledwie minimum. Muszę wymienić stary płyn czy wystarczy jak doleję nowego?
Mam w domu FEBI S 6161 - https://www.dropbox.com/s/ndirkfb06qp70 ... 9.JPG?dl=0

Mogę go nalać? A jeśli nie to jaki warto kupić? I dlaczego komputer pokładowy nie informuje o niskim stanie?
ibalance
Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14 lip 2016, o 16:39
Ostatnio: 13 lut 2018, o 14:50
Lokalizacja: MP
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez kuba89 » 19 kwi 2017, o 09:05

Olej musi miec normę Dexron VI. Febi tez ma taki, ktory ja spełnia. Sam nalewalem przy zmianie węża.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
 
Posty: 1122
Dołączył(a): 27 lut 2015, o 21:48
Ostatnio: dzisiaj, o 00:05
Lokalizacja: Berlin
Pochwały: 8
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT

Zmienna siła wspomagania

Postprzez flapu » 26 kwi 2017, o 09:51

Witam
Mam takie dziwne odczucie że jak rano po nocy odpalam samochód to kierownica chodzi leciutko.
Jednak po przejechaniu (jazda miejska) ok 5 km dziwnie się utwardza.
Tzn to nie to żeby jakoś specjalnie ciężko chodziła ale moim zdaniem jest wyczówalna różnica.
I jeszcze jak rano kręce na postoju to koła obracają się płynnie i bezszelestnie, natomiast po tych powiedzmy 5km jazdy jak kręcę na postoju to wyczówam delikatne mrowienie na kierownicy o koła drgaja podczas kręcenia (ale tylko na postoju bo jak jade jest to niewyczówalne)
Jak samochód trochę postoji to znowu jest przyjemnie lekko kręcić.
Czy ktoś ma może pomysł co może bć przyczyną ?
A może też tak macie i jest to normalne ?
Mam wspomaganie hydrauliczne i poziom płynu jest odpowiedni.
Pozdrawiam
flapu
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 12 cze 2015, o 10:39
Ostatnio: 10 lut 2018, o 18:10
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2011

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez ICEMANIK » 18 lip 2017, o 21:50

Gdyby ktoś miał problem z błędem C0450 to kilka postów wyżej przedstawiłem moje rozwiązanie problemu (winny sterownik wspomagania)
Avatar użytkownika
ICEMANIK
Forumowicz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 21 gru 2015, o 22:55
Ostatnio: 12 lut 2018, o 23:00
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT

Re: Wspomaganie kierownicy

Postprzez DamianoFrancja » 13 sie 2017, o 13:50

:D Koledzy sympatyczni. Od jakiegoś czasu posiadam nie typowy problem z wspomaganiem. Mianowicie stojąc czy jadąc kierownica kreci sie "jednym palcem" bezproblemowo w prawo, a juz w lewo stawia większy opor. Myślę ze to może być cos z przekładnią ale nie jestem pewien spotkaliscie się może z taką niespodzianką?
DamianoFrancja
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 gru 2016, o 21:39
Ostatnio: 19 lis 2017, o 16:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość