--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Przewód w układzie wspomagania kierownicy
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Uszczelkę w benzynie?
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 maja 2018, o 14:47
- Auto: Insignia 2.0 131 KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 gru 2021, o 16:55
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kraków
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Tak dla potomnych, zmieniłem ten wąż około 2h całość, trochę mało miejsca jak nie ma podnośnika ani kanału.
Kupiłem oryginalny, z diesela może by się dało wygiąć ale się bałem, że pęknie.
Byłem z tym u gościa co się zajmuje zakuwanie węży regeneracją itp itd, jest to do zrobienia tylko wg niego szkoda pompy, raz guma dużo gorzej odprowadza ciepło niż stal, dwa, że coś tam w środku jest tutaj padło słowo dławik on to jakoś inaczej nazwał, ale chodzi o to samo i dzięki temu pompa chodzi poprawnie od samego uruchomienia silnika i nie ,,bzyczy" . Jakbym się uparł to by mi to zrobił, ale na jutro, a ja na dzisiaj potrzebowałem.
Wg mnie to jest smieszny przebieg nawet na PB/LPG, bo niedawno zrobiłem całą górę silnika, zawór mi wypaliło.
Dla przykładu mam Polo 330000km i tam się nic nie dzieje.
Kupiłem oryginalny, z diesela może by się dało wygiąć ale się bałem, że pęknie.
Byłem z tym u gościa co się zajmuje zakuwanie węży regeneracją itp itd, jest to do zrobienia tylko wg niego szkoda pompy, raz guma dużo gorzej odprowadza ciepło niż stal, dwa, że coś tam w środku jest tutaj padło słowo dławik on to jakoś inaczej nazwał, ale chodzi o to samo i dzięki temu pompa chodzi poprawnie od samego uruchomienia silnika i nie ,,bzyczy" . Jakbym się uparł to by mi to zrobił, ale na jutro, a ja na dzisiaj potrzebowałem.
Wg mnie to jest smieszny przebieg nawet na PB/LPG, bo niedawno zrobiłem całą górę silnika, zawór mi wypaliło.
Dla przykładu mam Polo 330000km i tam się nic nie dzieje.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3157
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
/cenzura/ opowiada, chyba jako pierwszy zakuwałem wąż z 9 albo 10 lat temu i do dzisiaj wszystko chodzi dobrze.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 15 lut 2022, o 20:08 przez P405, łącznie zmieniany 1 raz.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
No 20 lat temu nie było Isi , ale dużo osób miało problemy jak przerabiali węże i robili bez tego dławika .
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 maja 2018, o 14:47
- Auto: Insignia 2.0 131 KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Ja mam A20DT i o 100 tys. km mniejszy przebieg (156 tys. km, pierwszy kierowca.GoldDraker pisze: ↑15 lut 2022, o 19:18Wg mnie to jest smieszny przebieg nawet na PB/LPG, bo niedawno zrobiłem całą górę silnika, zawór mi wypaliło.
Dla przykładu mam Polo 330000km i tam się nic nie dzieje.
Robiłem już:
1. czujnik ABS z przodu (65 tys. km),
2. chłodnica zaworu EGR (cała, nie tylko obudowa (96 tys. km),
3. Osłony amortyzatorów (100 tys. km) bo opadły,
4. Rura turbo (126 tys. km),
5. Uszczelka smoka (155 tys. km) - po pierwszym komunikacie o niskim ciśnieniu oleju, po 8h postoju w temp. -2C.
Oczywiście w tym czasie jednokrotnie wymieniany rozrząd z pompą wody (115 tys. km), pasek alternatora (67 tys. km - profilaktycznie) i zestaw paska alternatora (147 tys. km - piszczał).
Zastanawiam się czy już nie czas pomyśleć o przewodzie wspomagania.
Pozdrawiam
Roda
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 gru 2021, o 16:55
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kraków
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Zobacz po prostu w jakim jest stanie
Dodano po 3 minutach 42 sekundach:
Nie wątpię i pewnie będzie dłużej chodził na przerobionym niż u nie jednego na zamienniku.
Powtarzam co gość mówił, też nie wyraził się, że to pewnik i będzie źle.... Jednak znając moje szczęście to coś by poszło by źle i bym się ,,pierd.." z tym pół roku aż w końcu pompa by zdechła, a tak mimo, że 500zł to może kilka lat pojeździ.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2022, o 22:17 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 maja 2018, o 14:47
- Auto: Insignia 2.0 131 KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:28
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Toruń
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Wymieniał ktoś ostatnio wąż i może polecić? Ja pół roku temu kupiłem z allegro za ok 125zl i lipa bo cieknie na obu końcówkach...:/
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 sie 2015, o 13:23
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Tak dla oszczędnych. Wymiana i hula dłużej niż oryginał
https://photos.app.goo.gl/Zv78YshRavot2pGx5
https://photos.app.goo.gl/Zv78YshRavot2pGx5
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 mar 2021, o 13:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
mam problem bo mam wyciek na łączeniu przewodu z przekładnia (złącze stożkowe)
czy da się to jakoś uszczelnić czy trzeba wymieniać cały przewód ?
Mechanik wraca dopiero za 20dni a samochód czasem jest potrzeby i wolał bym to ogarnąć tymczasowo .
Problem rozwiązany , odkręcila sie ta śróba co trzyma te dwie rurki .
Dostęp jest slaby ,ale leżąc na silniku da sie dokręcić.
czy da się to jakoś uszczelnić czy trzeba wymieniać cały przewód ?
Mechanik wraca dopiero za 20dni a samochód czasem jest potrzeby i wolał bym to ogarnąć tymczasowo .
Problem rozwiązany , odkręcila sie ta śróba co trzyma te dwie rurki .
Dostęp jest slaby ,ale leżąc na silniku da sie dokręcić.