--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chłodzenie turbiny przed zgaszeniem silnika

ODPOWIEDZ
kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Chłodzenie turbiny przed zgaszeniem silnika

Post autor: kaolad » 17 sie 2014, o 14:31

Jestem laikiem ale dość często słyszę, że po jeździe trzeba chłodzić turbinę. Jak to naprawdę jest z tym chłodzeniem? Mam Insignię 2.0 CDTI w automacie. Pytam, bo np. jadąc do sklepu tak głupio stać i czekać jak się ostudzi. Co o tym myślicie?

7ups

Re: turbina

Post autor: 7ups » 17 sie 2014, o 14:36

Ja chłodze po dlugiej trasie jak np wracam z PL i przekreciłem 800 km
Ale takie jazdy sklep czy praca to bez przesady

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: turbina

Post autor: kaolad » 17 sie 2014, o 15:22

Też tak myślałem ale lepiej się upewnić. :-)

-- 17 sie 2014, o 16:22 --

Mam jeszcze jedno pytanie. Spotkał mnie komunikat "AWARIA SAMOCHODU i bla bla". Pojechałem podpiąć autko pod komputer i wyskoczyły mi dwa błędy jeden dotyczył ciśnienia atmosferycznego a drugiego nie pamiętam jak znowu wyskoczą to je tu umieszczę. Chodzi mi o ten pierwszy dot. ciśnienia co to może oznaczać?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: turbina

Post autor: Alex » 17 sie 2014, o 17:56

Olej w turbinie chłodzi się tylko i wyłącznie po dłuższej trasie jak napisał 7ups, albo po prostu po ostrzejszej jeździe. Takim lataniem po bułki do sklepu krzywdy jej nie zrobisz.
kaolad pisze:jeden dotyczył ciśnienia atmosferycznego
Stawiam na wadliwy czujnik. Na ogół to on się sypie w Oplach, jeśli wywala taki błąd.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

7ups

Re: turbina

Post autor: 7ups » 17 sie 2014, o 18:09

Potweirdzam tez mialem ten problem w signumie
Jak dobrze pamietam w sigim znajdowal sie on kolo filtra powietrza :D

rAFAL9205

Re: turbina

Post autor: rAFAL9205 » 21 sie 2014, o 21:04

przytoczę to co mówi ksiązka od toyoty, bo w oplu z takim czyms sie nie spotkałem

po jeździe na autostradzie trzeba odczekac dwie minuty przed zgaszeniem (oczywiscie zalożenie ze zjeżdzamy z autostrady i odrazu gasimy) po jeździe po za terenem zabudowanym minute trzeba odczekac, a podczas jazdy miejskiej nie trzeba czekac. Tyle mowi ksiązka toyoty, a ja stosuje to do kazdego samochodu z turbiną

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: turbina

Post autor: kaolad » 21 sie 2014, o 22:46

Ale ja biegów nie zmieniam. Mam automat więc turbina się nie powinna zagrzać w mieście.

Adam10

Re: turbina

Post autor: Adam10 » 21 sie 2014, o 23:11

Ja napiszę wprost. Po pałowaniu auta trzeba chwilę poczekać przed zgaszeniem auta.
a druga złota zasada to nie pałować auta na zimnym oleju :)

Awatar użytkownika
Radek_TRN
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 15 sty 2014, o 19:35
Auto: BMW F10
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Toruń

Re: turbina

Post autor: Radek_TRN » 21 sie 2014, o 23:16

Tak jak pisze Adam. Dwie proste i sprawdzone zasady.

rAFAL9205

Re: turbina

Post autor: rAFAL9205 » 23 sie 2014, o 19:22

chodzi o to, że w miescie stoisz na skrzyżowaniu czy cos w tym stylu to sie chłodzi turbina, a na autostradzie chyba takiej mozliwosci nie ma. Nie wiem jaką tu bzdurę widzą co niektórzy.Kategoria drogi ma bardzo duzo do rzeczy niestety. jadac 160 km przez dlugi czas na autostradzie turbina ciagle pracuje ma maksa bez odpoczynku. z Kolei w miescie wiadomo przyspiesza sie, hamuje, zawsze to czas na ochlodzenie.

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: turbina

Post autor: kaolad » 24 sie 2014, o 12:38

Dzięki chłopaki za radę. Jedno jest pewne zagrzałeś to schłodź. Jeździsz bez szaleństw po mieście - nie trzeba chłodzić.

Luk
Użytkownik
Posty: 911
Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
Auto: opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: turbina

Post autor: Luk » 24 sie 2014, o 12:56

A ja tam zawsze czekam chwilkę. Przyzwyczaiłem się, patrzę wtedy na chwilowe spalanie czy nie wypala DPFa.

pietia1001

Re: turbina

Post autor: pietia1001 » 3 wrz 2014, o 14:46

Witam serdecznie ,moje pytanie dotycz mocy auta .Po dłuższym postoju około 12 godzin brak mocy,po jego wyłączeniu i ponownym włączeniu moc wraca,co może być przyczyną.Pozdrawiam

Luk
Użytkownik
Posty: 911
Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
Auto: opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: turbina

Post autor: Luk » 3 wrz 2014, o 14:57

Rurę od turbo sprawdź.

pietia1001

Re: turbina

Post autor: pietia1001 » 4 wrz 2014, o 15:15

Okey dzieki sprawdze.

-- 4 wrz 2014, o 16:15 --

Witam sprawdziłem te rure i inne też zero wycieków wszystko suche.

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

turbina 2,0 cdti 160ps

Post autor: nika84-24 » 17 lis 2014, o 11:41

Witam, prosze o pomoc czy turbina o nr 55570748 i 55581063 to ta sama turbina? Jedna i druga jest wg roznych aukcji do 160 ps wiec czemu rozne sa nr?

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: turbina 2,0 cdti 160ps

Post autor: nika84-24 » 17 lis 2014, o 13:43

No wlasnie ja mam insignie z 2009 i mam ten drugi nr dlatego pytam

-- 17 lis 2014, o 13:43 --

Chce raczej regenerowac bo drazni mnie ten gwizd. Nie chcialbym byc bez auta wiec biore pod uwage zamowienie regenerowanej i odeslanie po wymianie swojej. Praktycznie kazdy w aukcjach ma tubiny z pierwszym nr czyli tym ktory jestw ecat a ja w aucie mam ta z drugim nr i dlatego pytam czy do 160 ps przed liftem podejdzie ta pierwsza bo ja mam inna :)

macsik

Re: turbina 2,0 cdti 160ps

Post autor: macsik » 17 lis 2014, o 13:43

(55570748) (58 60 381) TURBOSPRĘŻARKA, ZESP. (JNS - STOSOWAĆ 55581063 8 60 335) A20DTC[LCD], A20DTJ[LBX], A20DTH[LBS], Y20DTH[LBS], Z20DTH[LBS]

Ta sama, aktualny numer to 55581063.

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: turbina 2,0 cdti 160ps

Post autor: nika84-24 » 17 lis 2014, o 13:53

A ha czyli niczym sie nie rozni i wychodzi na to ze nialem juz zmieniana...
Ostatnio zmieniony 17 lis 2014, o 18:52 przez nika84-24, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: turbina 2,0 cdti 160ps

Post autor: Alex » 17 lis 2014, o 18:24

nika84-24 pisze:Chce raczej regenerowac bo drazni mnie ten gwizd.
Garretta nie da się regenerować. Chyba, że na chińskich lub używanych częściach to wtedy tak. A suszarka z VGT zawsze będzie pogwizdywać - u niektórych mniej, u niektórych więcej, ale będzie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”