--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chłodzenie turbiny przed zgaszeniem silnika
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Chłodzenie turbiny przed zgaszeniem silnika
Jestem laikiem ale dość często słyszę, że po jeździe trzeba chłodzić turbinę. Jak to naprawdę jest z tym chłodzeniem? Mam Insignię 2.0 CDTI w automacie. Pytam, bo np. jadąc do sklepu tak głupio stać i czekać jak się ostudzi. Co o tym myślicie?
Re: turbina
Ja chłodze po dlugiej trasie jak np wracam z PL i przekreciłem 800 km
Ale takie jazdy sklep czy praca to bez przesady
Ale takie jazdy sklep czy praca to bez przesady
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: turbina
Też tak myślałem ale lepiej się upewnić.
-- 17 sie 2014, o 16:22 --
Mam jeszcze jedno pytanie. Spotkał mnie komunikat "AWARIA SAMOCHODU i bla bla". Pojechałem podpiąć autko pod komputer i wyskoczyły mi dwa błędy jeden dotyczył ciśnienia atmosferycznego a drugiego nie pamiętam jak znowu wyskoczą to je tu umieszczę. Chodzi mi o ten pierwszy dot. ciśnienia co to może oznaczać?
-- 17 sie 2014, o 16:22 --
Mam jeszcze jedno pytanie. Spotkał mnie komunikat "AWARIA SAMOCHODU i bla bla". Pojechałem podpiąć autko pod komputer i wyskoczyły mi dwa błędy jeden dotyczył ciśnienia atmosferycznego a drugiego nie pamiętam jak znowu wyskoczą to je tu umieszczę. Chodzi mi o ten pierwszy dot. ciśnienia co to może oznaczać?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: turbina
Olej w turbinie chłodzi się tylko i wyłącznie po dłuższej trasie jak napisał 7ups, albo po prostu po ostrzejszej jeździe. Takim lataniem po bułki do sklepu krzywdy jej nie zrobisz.
Stawiam na wadliwy czujnik. Na ogół to on się sypie w Oplach, jeśli wywala taki błąd.kaolad pisze:jeden dotyczył ciśnienia atmosferycznego
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: turbina
Potweirdzam tez mialem ten problem w signumie
Jak dobrze pamietam w sigim znajdowal sie on kolo filtra powietrza
Jak dobrze pamietam w sigim znajdowal sie on kolo filtra powietrza
Re: turbina
przytoczę to co mówi ksiązka od toyoty, bo w oplu z takim czyms sie nie spotkałem
po jeździe na autostradzie trzeba odczekac dwie minuty przed zgaszeniem (oczywiscie zalożenie ze zjeżdzamy z autostrady i odrazu gasimy) po jeździe po za terenem zabudowanym minute trzeba odczekac, a podczas jazdy miejskiej nie trzeba czekac. Tyle mowi ksiązka toyoty, a ja stosuje to do kazdego samochodu z turbiną
po jeździe na autostradzie trzeba odczekac dwie minuty przed zgaszeniem (oczywiscie zalożenie ze zjeżdzamy z autostrady i odrazu gasimy) po jeździe po za terenem zabudowanym minute trzeba odczekac, a podczas jazdy miejskiej nie trzeba czekac. Tyle mowi ksiązka toyoty, a ja stosuje to do kazdego samochodu z turbiną
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: turbina
Ja napiszę wprost. Po pałowaniu auta trzeba chwilę poczekać przed zgaszeniem auta.
a druga złota zasada to nie pałować auta na zimnym oleju
a druga złota zasada to nie pałować auta na zimnym oleju
- Radek_TRN
- Użytkownik
- Posty: 256
- Rejestracja: 15 sty 2014, o 19:35
- Auto: BMW F10
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: turbina
chodzi o to, że w miescie stoisz na skrzyżowaniu czy cos w tym stylu to sie chłodzi turbina, a na autostradzie chyba takiej mozliwosci nie ma. Nie wiem jaką tu bzdurę widzą co niektórzy.Kategoria drogi ma bardzo duzo do rzeczy niestety. jadac 160 km przez dlugi czas na autostradzie turbina ciagle pracuje ma maksa bez odpoczynku. z Kolei w miescie wiadomo przyspiesza sie, hamuje, zawsze to czas na ochlodzenie.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: turbina
Dzięki chłopaki za radę. Jedno jest pewne zagrzałeś to schłodź. Jeździsz bez szaleństw po mieście - nie trzeba chłodzić.
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: turbina
A ja tam zawsze czekam chwilkę. Przyzwyczaiłem się, patrzę wtedy na chwilowe spalanie czy nie wypala DPFa.
Re: turbina
Witam serdecznie ,moje pytanie dotycz mocy auta .Po dłuższym postoju około 12 godzin brak mocy,po jego wyłączeniu i ponownym włączeniu moc wraca,co może być przyczyną.Pozdrawiam
Re: turbina
Okey dzieki sprawdze.
-- 4 wrz 2014, o 16:15 --
Witam sprawdziłem te rure i inne też zero wycieków wszystko suche.
-- 4 wrz 2014, o 16:15 --
Witam sprawdziłem te rure i inne też zero wycieków wszystko suche.
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
turbina 2,0 cdti 160ps
Witam, prosze o pomoc czy turbina o nr 55570748 i 55581063 to ta sama turbina? Jedna i druga jest wg roznych aukcji do 160 ps wiec czemu rozne sa nr?
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: turbina 2,0 cdti 160ps
No wlasnie ja mam insignie z 2009 i mam ten drugi nr dlatego pytam
-- 17 lis 2014, o 13:43 --
Chce raczej regenerowac bo drazni mnie ten gwizd. Nie chcialbym byc bez auta wiec biore pod uwage zamowienie regenerowanej i odeslanie po wymianie swojej. Praktycznie kazdy w aukcjach ma tubiny z pierwszym nr czyli tym ktory jestw ecat a ja w aucie mam ta z drugim nr i dlatego pytam czy do 160 ps przed liftem podejdzie ta pierwsza bo ja mam inna
-- 17 lis 2014, o 13:43 --
Chce raczej regenerowac bo drazni mnie ten gwizd. Nie chcialbym byc bez auta wiec biore pod uwage zamowienie regenerowanej i odeslanie po wymianie swojej. Praktycznie kazdy w aukcjach ma tubiny z pierwszym nr czyli tym ktory jestw ecat a ja w aucie mam ta z drugim nr i dlatego pytam czy do 160 ps przed liftem podejdzie ta pierwsza bo ja mam inna
Re: turbina 2,0 cdti 160ps
(55570748) (58 60 381) TURBOSPRĘŻARKA, ZESP. (JNS - STOSOWAĆ 55581063 8 60 335) A20DTC[LCD], A20DTJ[LBX], A20DTH[LBS], Y20DTH[LBS], Z20DTH[LBS]
Ta sama, aktualny numer to 55581063.
Ta sama, aktualny numer to 55581063.
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: turbina 2,0 cdti 160ps
A ha czyli niczym sie nie rozni i wychodzi na to ze nialem juz zmieniana...
Ostatnio zmieniony 17 lis 2014, o 18:52 przez nika84-24, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: turbina 2,0 cdti 160ps
Garretta nie da się regenerować. Chyba, że na chińskich lub używanych częściach to wtedy tak. A suszarka z VGT zawsze będzie pogwizdywać - u niektórych mniej, u niektórych więcej, ale będzie.nika84-24 pisze:Chce raczej regenerowac bo drazni mnie ten gwizd.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014