--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

ODPOWIEDZ
feeling7
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:52
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: KRK
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

Post autor: feeling7 » 16 maja 2021, o 12:47

Witam,

A20DTH, komunikat jak poniżej, czy będzie to padający wtrysk? Może świeca żarowa (czytałem ze one mają czujnik?)

Kod: Zaznacz cały

P03B1 - Cylinder 3 Pressure Variation Too High
(00)  - Not present
P03B0 - Cylinder 3 Pressure Variation Too Low - Short to Battery
(01)  - Not present
P03AD - Cylinder 3 Pressure Sensor Circuit Erratic
(00)  - Present 
a tutaj test parametru "cylinder maximum combustion pressure":
na biegu jałowym:

Kod: Zaznacz cały

https://i.imgur.com/OPDJuuO.png
przy prędkości około 130km/h:

Kod: Zaznacz cały

https://i.imgur.com/QbHqAHP.png
Jak widać ciśnienie dla cylindra 3 jest dużo niższe niz na pozostałych, auto jeździ bez żadnych problemów/objawów,

edit:
dodam ze olej, uszelka smoka wymienione i auto na bieżąco serwisowane, wlasnie przeczytalem post sprzed 3 lat:
shaky18 pisze:
4 sie 2018, o 09:51
Podsumowując takie przypadki zatarć można krótko: Insignia jaka piękna taka awaryjna i nie jest mi do śmiechu bo mnie też zatarł się silnik bez wcześniejszych objawów. Jeżeli mogę komuś w tej sprawie pomóc to zwrócić trzeba szczególną uwagę na nieciągłe błędy silnika odczytane przez interfejs połączony ze sterem silnika takiego typu jak: P03B1 wysokie wahanie ciśnienia w cylindrze 3, P03A7 .....w cylindrze 2, P2282 czujnik przepływu powietrza wydajność, P03A6 niskie wahanie ciśnienia w cylindrze 2, P1325 koło reduktora położenia wału korbowego wydajność. Gdybym to przeczytał to może uniknął bym zatarcia silnika bo takie błędy świadczą o złym stanie panewek. Wynika to że jakiekolwiek błędy silnika także te nieciągłe nie wolno lekceważyć tak jak niektórzy tu na forum wprowadzając w błąd.
podobne objawy do moich, do tego błąd P1325 kasowałem kilka dni temu... nie wiem co o tym myśleć, auto 2 miesiące temu było serwisowane [oleje itp]

kubas121
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 13 maja 2020, o 20:37
Auto: insignia 2012
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

Post autor: kubas121 » 17 maja 2021, o 19:25

Czujniki są w świecach żarowych. Żeby sprawdzić czy to wina wadliwego czujnika przełóż świecę na inny cylinder i zrób ponowny pomiar. Jeżeli to świeca to trzeba wymienić. Jeżeli to nie świeca to być może pierścień się zapiekł? W takim przypadku warto zrobić płukankę - jest spora szansa że puści.

feeling7
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:52
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: KRK
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

Post autor: feeling7 » 18 maja 2021, o 12:51

Dzięki za odpowiedź,

Jutro zamienię świece nr 3 z nr 4 i zrobię ponowny pomiar parametru "cylinder maximum combustion pressure"

Dodam jeszcze że kilka dni temu (po zatankowaniu ON verva) dolałem do baku preparat do czyszczenia wtrysków LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 2666, butelka pól litra (polecana, bardzo dobre opinie), po przejechaniu około 220km parametr na cylindrze 3 niestety pozostał bez zmian, od tego czasu zrobiłem jeszcze jakieś 300km trasy, dziś wieczorem sprawdzę opcomem czy jest jakaś poprawa.

Druga sprawa którą chyba warto wspomnieć to fakt że raz na jakiś czas (powiedzmy co 15 raz) auto nie odpala od "strzała" a trzeba kluczyk nieco przytrzymać, czasami nawet 3-4 sekundy żeby odpaliło, nie jestem znawcą ale czy to nie wskazywałoby jednak na uszkodzoną świece żarową? Jak pisałem zdarza się to bardzo bardzo rzadko, kiedyś profilaktycznie naładowałem przez noc akumulator bo podejrzewałem ze to może być problemem ale po jakimś czasie znów sytuacja się powtórzyła (ciężkie odpalanie).

feeling7
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:52
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: KRK
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

Post autor: feeling7 » 23 maja 2021, o 18:45

Witam ponownie,

Przejechałem kolejne kilkaset km na preparacie do czyszczenia wtrysków LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 2666, bez zmian.

Zamieniłem świece nr1 z nr3 (tam gdzie był błąd P03B1 - Cylinder 3 Pressure Variation Too High / P03B0 - Cylinder 3 Pressure Variation Too Low - Short to Battery), brak zmian. Błąd nadal występuje, ciśnienie nadal jest na nim zdecydowanie niższe, praktycznie bez żadnych zmian,
Obrazek

Co mogę teraz zrobić? Myślałem żeby sprawdzić wtryski metodą przelewową i później ewentualnie podmienić wtrysk nr 1 z numerem 3 (czy musowo dać nowe uszczelki przy takiej operacji?),
O co dokładnie chodzi z przypieczonym pierścieniem i płukanką o której kolega wyżej wspomniał.
A może warto sprawdzić stan panewek? Nie zauważyłem żadnych niepokojących stuków, ale najbardziej obawiam się zatarcia silnika.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2021, o 19:32 przez feeling7, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

Post autor: Rooff_ » 23 maja 2021, o 19:01

Jedź do jakiegoś warsztatu niech Ci sprawdzą manometrem kompresję. A nie odrazu planujesz remont połowy silnika ;)

Może się również okazać, że to wina wydmuchanej podkładki pod wtryskiem nr 3. Do sprawdzenia przy okazji weryfikacji kompresji - bo jeśli wydmuchana to jest duża szansa, że wtrysk nie wyjdzie tak prosto...

feeling7
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:52
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: KRK
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

Post autor: feeling7 » 23 maja 2021, o 19:33

Dzięki za odpowiedź, jutro zadzwonię do warsztatu, czy niska kompresja to bardzo zły znak? Coś czuję że to będzie coś poważnego :cry:

Zauważyłem jeszcze taki błąd silnika: czy to coś związanego w pierścieniem o którym była wcześniej mowa?

Kod: Zaznacz cały

P1325 Crankshaft Position Reluctor Ring Performance Low Voltage
P1325 Crankshaft Position Reluctor Ring Performance Short to Ground

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

Post autor: Rooff_ » 23 maja 2021, o 20:09

No zły. Jeśli to wina pierścieni, a płukanka nie pomogła, to niestety trzeba się dobierać do tłoków i pierścieni. Ale niedostateczna kompresja może równie dobrze być związana z głowicą np. niedomykającym się zaworem lub wypaloną przylgnią zaworową. Ale to można próbować zerwygikować bez rozbierania silnika np. poprzez kamerkę inspekcyjną. Bo jeśli jest coś nie tak ze spalaniem w cylindrze, to będzie widać syf na tłoku.
Niech się warsztat tym zajmie.

Co do błędu P1325 to zapewne jest historyczny?

feeling7
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:52
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: KRK
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

Post autor: feeling7 » 24 maja 2021, o 10:06

Dzwoniłem do warsztatu, jutro sprawdzę kompresje,

Poniżej jeszcze kilka innych faktów,
- Błąd P1325 jednak nie jest historyczny, po wyczyszczeniu pokazał się ponownie.
- Zauważyłem nowy błąd, P03A6-01 - pokazał się pierwszy raz (to samo o czym była mowa, tyle że teraz to Cylinder 2, póki co nie powrócił, sprawdzę to jeszcze raz wieczorem).
Tutaj screen z OP-COM'a z tymi błędami,
Obrazek

I jeszcze jedna rzecz, jakieś 2 miesiące temu pytałem na forum co może być powodem pokazywania się komunikatu "Niski poziom oleju silnikowego, uzupełnij olej silnikowy" mimo tego że jego poziom jest nawet delikatnie ponad stan, kontrolowałem to na bieżąco, tutaj link do tego tematu,

Kod: Zaznacz cały

https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=8803&p=233425#p233425
Nie jestem żadnym ekspertem ale mam przeczucie że silnik nie ma jednak prawidłowego smarowania, mimo tego że olej jest nowy, tak jak filtr oleju i poziom jak pisałem jest nawet ciut ponad stan maksymalny. Może pompa oleju nie pracuje prawidłowo? Lub coś blokuje jego pompowanie? (komunikatu o niskim ciśnieniu nigdy nie miałem).

Powtórzę jeszcze ze auto jeździ bez żadnych objawów czy problemów, jutro jadę do warsztatu, mimo wszystko jakiekolwiek sugestie są mile widziane,

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

Post autor: Rooff_ » 24 maja 2021, o 16:53

Jedź do warsztatu i nie podpowiadaj za bardzo co się dzieje i jakie błędy. Niech Ci spróbują powiedzieć czy lub co jest nie tak i co proponują. Przecież nikt Ci się zaraz nie zabierze za naprawę ;)

Odnośnie tych błędów świec może być również tak, że problem leży w wadliwej wiązce od świec żarowych. Przynajmniej dwa takie przypadki były na forum z "zabawą" ze świecami i błędami, aż finalnie po wymianie wiązki na używaną problem ustąpił.

Co do komunikatu o niskim ciśnieniu, to oprogramowaniem GDS2 można sprawdzić ile razy ww. komunikat się pojawił - a przynajmniej ile razy sterownik to zanotował.

Pele77
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 17 wrz 2021, o 07:55
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Szczecin

Re: Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

Post autor: Pele77 » 15 kwie 2022, o 07:19

feeling7 pisze:
24 maja 2021, o 10:06
Dzwoniłem do warsztatu, jutro sprawdzę kompresje,

Poniżej jeszcze kilka innych faktów,
- Błąd P1325 jednak nie jest historyczny, po wyczyszczeniu pokazał się ponownie.
- Zauważyłem nowy błąd, P03A6-01 - pokazał się pierwszy raz (to samo o czym była mowa, tyle że teraz to Cylinder 2, póki co nie powrócił, sprawdzę to jeszcze raz wieczorem).
Tutaj screen z OP-COM'a z tymi błędami,
Obrazek

I jeszcze jedna rzecz, jakieś 2 miesiące temu pytałem na forum co może być powodem pokazywania się komunikatu "Niski poziom oleju silnikowego, uzupełnij olej silnikowy" mimo tego że jego poziom jest nawet delikatnie ponad stan, kontrolowałem to na bieżąco, tutaj link do tego tematu,

Kod: Zaznacz cały

https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=8803&p=233425#p233425
Nie jestem żadnym ekspertem ale mam przeczucie że silnik nie ma jednak prawidłowego smarowania, mimo tego że olej jest nowy, tak jak filtr oleju i poziom jak pisałem jest nawet ciut ponad stan maksymalny. Może pompa oleju nie pracuje prawidłowo? Lub coś blokuje jego pompowanie? (komunikatu o niskim ciśnieniu nigdy nie miałem).

Powtórzę jeszcze ze auto jeździ bez żadnych objawów czy problemów, jutro jadę do warsztatu, mimo wszystko jakiekolwiek sugestie są mile widziane,
Witam, rozwiązałeś problem ? Z góry dzięki za info. Pozdro !

panpeka
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 10 sty 2023, o 21:47
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: wrocław

Re: Komunikat Cylinder Pressure [Too High]

Post autor: panpeka » 7 kwie 2023, o 20:23

Podpinam się pod pytanie, czy rozwiązałeś problem

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”