--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

ODPOWIEDZ
tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: tijs_verwest_ » 25 lut 2021, o 16:57

Witam wszystkich czytajacych post.

Z racji tego że nie wiem co mam zrobić postaram sie najlepiej jak moge opisać problem.

Posiadam Insignie kombi A Lift 2015 (MY16 ) z silnikiem B20DTH .

Od jakiegos czasu przy wkrecaniu na obroty ( a także przy schodzeniu z nich ) w kabinie slychać delikatne wycie ( po stronie pasażera ) . Ten dzwiek „ wycia „ pojawia sie tak jak wspomnialem przy dodawaniu gazu na postoju a takze podczas hamowania silnikiem w trakcie jazdy. Jestem pewien że wczesniej tego dzwieku nie było.
Nie wazne czy silnik zimny czy ciepły.

Wycie najmocniej slychac zjezdzajac gdzies z góry i hamujac silnikiem .Jest to bardzo denerwujace bo slychać to ,w przedziale 1200 - 2000 obr/min ,więc bardzo irytuje podczas jazdy po miescie.

Z rzeczy które zostaly zrobione do tej pory:

- wymienilem kompletny rozrzad na nowy ori GM po uwaga -> 20 tys km od ostaniej zmiany. ( bylo podejrzenie przez mechanika ze to jakas rolka ) - Niestety oczywiście okazało sie że to nie to.

- zrzucony pasek osprzetu - „ wycie” pojawia sie tak samo przy dodawaniu gazu na postoju ( z wciśnietym sprzegłem także )

- zalany w sierpniu 2020 Olej Castrol EDGE dexos 2 5W40 ( zywotność 48 % na kompie )

Nagralem film z kabiny na postoju , ale niestety ciezko to uchwycic bo to wycie brzmi troche jak jakas nieszczelnosc ktorej dzwiek sie kumuluje od strony pasażera przy drzwiach - jak wycie wiatru gdzieś za szyba.

Na filmie wkrecam go do 2000 obr i puszczam gaz i wtedy własnie slychac ten jęk jak schodzi z obrotami silnika. ( Trzeba sie wsłuchac i postarać się oddzielić prace silnika od tego metalicznego wycia )

https://usaupload.com/1j0G/IMG_3509.MOV

Ponizej film pracy silnika podczas wkrecania do 2000obr/min

https://usaupload.com/1j6z/IMG_3512.mp4





Auto bylo podlaczane pod komputer i w historii silnika ma dwa błędy ( nie wiem czy to ma związek z tym wyciem ) :

P1553 - Distance Sensing Crusie Control Signal
P15F6 - Front Object Detection Module Torque

Mechanik ,który sugerowal że to coś w rozrządzie , po wymianie na nowy kiedy okazalo sie ze zupelnie to nic nie dało , stwierdzil że to coś z turbina musi być w takim razie.

Wedlug mnie opcja z turbo to taki sam strzal jak z tym rozrządem. Turbina dziala cicho ciagnie dobrze , odlaczalem nawet ten wąż gumowy od filtra powietrza żeby spr czy coś z nią nie tak, czy jakies luzy ma czy coś itp ,ale wszystsko w nomie. ,więc raczej to nie to tymbardziej ,że tego wycia nie slychać wogole przy turbinie ani w jej okolicach.
( slychać to bardziej w kabinie niz na zewnątrz auta )

Probowalem zdiagnozowac pod maska co wydaje ten dzwiek ale ciezko ustalic dokladne miejsce bo silnik zaglusza .

Moim zdaniem coś dziala z jakby z jakims oporem ,cos sie troche wyrobilo i nie dziala jak trzeba .Nawet na biegu jałowym na wolnych obrotach wytwarza ten dzwiek gdzieś w tle pracy silnika , z tym że slychać gonbardzoej dopiero gdy sie silnik wkreci troche bardziej na obroty wieksze niz jałowe .

Ewidentnie gdzies po stronie rorządu , poniewaz z perspektywy kierowcy jak wspomnialem w kabinie slychac to tylko po stronie pasażera.


Ciezka sprawa poniewaz mieszkam w UK a za 2 tygodnie jade do PL (1500km) i nie chce jakiejś nie milej niespodzianki w trasie.

Tutejszy mechanik stwierdzil ,że kazda insignia ma taki podzwięk w dieslu i zeby z tym jezdzić . ( bullshit bo na 100 % tego wczesniej nie miałem a sluch mam dobry )

Koledzy pomożcie , moze ktos ma jakis trop gdzie szukac przyczyny? Bo nie chce znowu wymienic rozrzadu albo co gorsze turbiny bo ktoś strzela z diagnozami na ślepo.

Mam nadzieje ze jakaś mądra głowa mi cos podpowie tutaj :) Dzieki!
Ostatnio zmieniony 26 lut 2021, o 15:48 przez tijs_verwest_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: Rooff_ » 25 lut 2021, o 17:37

Rozrząd kompletny wymieniany z pompą wody?

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka


tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: tijs_verwest_ » 25 lut 2021, o 17:55

Bez pompy . Tylko to co oferuje zestaw rozrzadu 25527019 .

skandalwieku
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 16 lut 2020, o 20:10
Auto: Opel Insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Opole

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: skandalwieku » 25 lut 2021, o 17:59

Ja bym stawiał na pompę wody skoro jej nie wymieniłeś, zawsze wymieniaj pompę przy wymianie na przyszlość. A i jeszcze jedno jeśli mechanik wymienił rozrząd i nie rozwiązał problemu to zmienił bym mechanika.



tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: tijs_verwest_ » 25 lut 2021, o 18:08

Nie pamietam czy rok temu zaraz po zakupie wymieniac rozrzad czy wymienilem tez pompe , ale raczej nie. Wtedy wymienilem z tego co pamietam dodatkwo ten łańcuszek po drugiej stronie silnika.

Pompa wody nie dawala by zadnych objawow? Nie faluje mi temperatura , nie zauwazylem wyciekow ( tymbardziej chyba mechanik by to zobaczyl wymieniac rozrzad kilka dni temu )

Tak jak wspomnialem z zewnatrz auta orzy silniku nawet gdy sie wkreca na obroty to ciezko wogole coś uslyszech niepokojacego poza klekotem .

W momencie hamowania silnikiem podczas jazdy wystarczy doslownie musnac pedal gazu i to wycie takie jakby słabnące „łuuuuu „ znika az do momentu puszczenia calkowicie pedału przyspieszenia.



Na postoju tez bardziej slychac kiedy obroty schodza w dol , ale może to wina tego ze silnik zagłusza przy dodawaniu gazu.

Dodano po 5 minutach 30 sekundach:
Poza tym czy pompa czasem nie jest napedzana tym samym
Paskiem co alternator? Pytam bo jesli tak to pasek byl zrzucany wiec osprzet był odlączony a to wycie i tak wystepowalo przy spadaniu obrotów
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 17:13 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

skandalwieku
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 16 lut 2020, o 20:10
Auto: Opel Insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Opole

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: skandalwieku » 25 lut 2021, o 18:25

W A20DTH jest napędzana paskiem rozrządu wiem bo niedawno się zatarła nie dając żadnych objawów, a skutki poznam w poniedziałek . Wycie przy puszczaniu gazu u mnie kiedyś robił zawór N75 w isce A jest na przednim pasie po prawej stronie po wymianie nowy zaczął robić to samo po 6 miesiącach. Może tędy droga.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: tijs_verwest_ » 25 lut 2021, o 18:34

Czy wycie tego zaworu dawalo sie uslyszec stojąc przy podniesionej masce ? Bo moj problem jest praktycznie nie slyszalny stojąc przy silniku , ale za to w kabinie daje sie go uslyszec gdzies kolo podszybia ,drzwi pasażera.

Auto jezdzi dobrze , ma moc , nic sie nie dzieje poza tym wyciem. Planuje wymienic olej niedlugo sraz z filtrem na Liqui Moly 4600 TopTec moze to coś da .Chociaz po zmianie na castrol w sierpniu było ok przez kilka miesiecy więc nie wiem czy tu lezy problem.

Moze to coś z pompa wtryskujaca? Bo ona chyba tez tam gdzies sie znajduje .
Ale znowu na chlopski rozum zastanwia mnie to ze slychać to dopiero po wkreceniu na obroty i hamowaniu silnikiem wtedy wolno schodza te obroty i to jęczenie slychac najdluzej az do momentu kiedy zejda z 2000 w okolice 1200 obr i wtedy cisza .

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: Rooff_ » 25 lut 2021, o 20:34

Tylko, że z tego co widzę, to w B20DTH pompa wody jest faktycznie na pasku wielorowkowym. A że kolega mówił, że go zdejmował i jest to samo, to będzie co innego raczej.
Faktycznie raczej zostaje pompa CR albo turbina. Przy czym pompy CR nie wyeliminujesz zbyt łatwo ;)
Co do turbiny to jak zdejmowałeś wąż to gazowałeś tak samo do 2000? Najlepiej to byłoby zdjąć go ze strony zimnej, ale z wylotu i posłuchać. Tylko wtedy będzie pewnie gwizdać, bo się zrobią zawirowania powietrza...

tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: tijs_verwest_ » 25 lut 2021, o 20:56

Tak jak wspominalem zdjecie paska to bylo chyba pierwsze co zrobili zeby wyeliminowac alternator i chyba wlasnie pompe bo ona tez na tym pasku jest .

Jak zdjalem rure od turbo to gazowalem normalnie do 2000 obr i byl świst slyszalny z turbo wiadomo , ale to w aucie nadal przy zamknietych drzwiach bylo slychac to takie delikatne ”ŁUUuuuu „ gdzies kolo pasażera, więc to raczej nie turbina niesie to wycie do auta.

Gazowalem nawet przy otwartch drzwiach kierowcy i pasazera ( maska rowniez otwarta ) bo myslalem ,ze to tylko przy zamknietych drzwiach slychac , ale slychac i przy otwartych jakby z podszybia tam od strony pasażera.

Wczoraj nasluchujac i ogladajac silnik moją uwage zwrocil ten zardzewialy element

https://filebin.net/qx1wmsdrtmouo7h3/0D ... t=93xo11qu

Odnosze wrazenie że to moze mieć zwiazek z tym wyciem bo

po pierwsze
- to jedyny taki skorodowany element jaki widzialem w calym silniku

po drugie
- polozenie zgadza sie z tym gdzie slychac dzwiek w kabinie ( strona pasazera )

po trzecie
-po dokladnym przyjerzniu sie ma jakies delikatne ciemniejsze slady jakby po oleju (?)z jednej strony

Tylko nie wiem czy tam sie cos obraca czy to co jest , ale wydaje sie podejrzane.

Nic innego mi nie przychodzi do glowy bo juz bylo albo wymienione ( rozrzad ) albo wylaczone ( zdjecie paska osprzętu )
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 17:13 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: Rooff_ » 25 lut 2021, o 23:16

Po zaworku patrząc to jest chyba pompa wysokiego ciśnienia CR. A to do tego rudego jest podłaczony powrót z przelewów wtrysków?
Jeśli tak to czy ja dobrze kojarzę, że pompa jest na osobnym łańcuszku? Jeśli też tak, to może on napier...tralalalala w obudowę? ;)

tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: tijs_verwest_ » 26 lut 2021, o 08:52

Szczerze to nie mam pojęcia , ale wydaje mi sie ze ta pompa CR jest chyba na pasku rozrzadu zasilana tym paskiem.

Problem w tym ,że nie ma zadnych objawow w aucie niesprawnosci tej pompy. Nie ma bledow na kompie , silnik odpala w ciagu 2s.

Jedyne co to rozgrzaniu troszke jakby dostaje mocniejszych wibracji - przynajmniej to zauwazylem na rurze od turbo tej gumowej że bardziej sie trzęsie.

Mysle nad wymiana filtra paliwa bo wymienilem go rok temu zaraz po zakupie auta . Moze to coś da , sam nie wiem.

Jak przyjade do PL to pojade do ASO Opla z tym ,bo tu w UK u mnie w miescie niby jest Dealer Vauxhall , ale obawiam sie że typowy angielski mechanik tam stwierdzi ze tak ma byc bo on nic nie slyszy ,bo to przeciez Opel a nie Vauxhall ;)

Wracaja do tego dzwieku to nie slychac grzechotu lancuszka tam gdzies pod maska tylko takie ” łiiiiiiiiii “ w kabinie po stronie pasazera kiedy jade i puszcze gaz. Irytujace max.
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 17:14 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Sothis87
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: Sothis87 » 26 lut 2021, o 10:39

A szyby czasem nie wymieniałes? Bo ja miałem buczenie po wymianie nieprawidłowej szyby w samochodzie właśnie przy wibracji silnika.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: tijs_verwest_ » 26 lut 2021, o 10:44

Nie nie , to nie wina szyby . Dzwiek niesie sie z komory silnika (poziom wycia zalezy od obortow silnika ) a kumuluje sie wlasnie po stronie pasazera najmocniej . Drzwi ,szyby ito wyeliminowalem bo przy otwartych drzwiach jest to samo , ale gdy sie zamknie drzwi to wiadomo jest szczelniej w kabinie i jest to bardziej slyszalne po prostu.
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 17:14 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Sothis87
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: Sothis87 » 26 lut 2021, o 10:56

Ja mówię o szybie czołowej. Moja była źle wklejona i przy dodawaniu gazu w podobnych przedziałach zaczynała wydawać dziwne dziwek jakby szumiąca wibracja. Gdy silnik kręcił na wyższych obrotach więc jego drgania były mniejsze dźwięku nie było.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: tijs_verwest_ » 26 lut 2021, o 11:06

Szyba oryginalna jest . Auto mam od roku i wczesniej tego dzwieku nie bylo. Zauwazylem go dopiero od jakiegos ‚miesiaca moze dwoch. Chodzi o to ze np jadac po miescie z gorki bez gazu w obrotach np 1800 slychac takie „łuuuuuu “ az do momentu jak oborty spadna np do 1400/1300 ponizej juz ten dzwiek zanika w kabinie .Analogicznie na psotoju wkrece na 2000 i jak schodzi to slychac to ”łuuuuu” . Najtrudniejsze jest zlokalizowanie tego stojac kolo silnika bo probowalo juz dwoch mechanikow tutaj i wlasnie jeden stwierdzil ze wina rozrzadu i to sie niesie gdzies w kabine ( jakas rolka jeczy ) ,ale to zupelnie nie to .Drugi ze chyba od turbo tak sie niesie , ale to tez nie bedzie to bo turbo jest z przodu a dzwiek skychsc w kabinie po prawej stronie pasazera i to w obrotach kiedy jeszcze turbo sie nie wkreca wogole na tyle zeby moglo cos tam wyć z niego.

Dodano po 4 godzinach 39 minutach 6 sekundach:
Wrzucam film z dzisiaj jak to brzmi przy silniku
Silnik wkrecany do 2000 obr/min . Ewidentnue poza klekotem slychać to wycie kiefy obroty spadaja .Nagrywalem od strony rozrzadu bo wydaje mi sie ze z tej bardziej to slychać.

https://usaupload.com/1j6z/IMG_3512.mp4
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 17:14 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: mazmarcin » 26 lut 2021, o 16:47

To to jest łiiiiiiiiii czy łuuuuuuuu 😂

tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: tijs_verwest_ » 26 lut 2021, o 17:00

Łuuu /łiiii / buuu / sruuu / muuu / wybierz ktore ci odpowiada :)

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: rataj73 » 26 lut 2021, o 18:53

Nie pozostaje ci nic innego jak stetoskop do ręki a w zasadzie na uszy i szukać bo na filmiku to można tylko z fusów wróżyć.
Nie wiem jak jest akurat w tym silniku ale widać tam koło pasowe od klimy czy wspomagania i dźwięk idzie jakby z tej strony ale skoro po zdjęciu paska dalej wyje to może osłona rozrządu wpada w rezonans. Dotknij ręką i przegazuj.

technics21
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 26 kwie 2018, o 17:41
Auto: Insignia sport toure
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto:

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: technics21 » 5 mar 2021, o 14:43

Miałem podobnie nikt tego nie słyszał oprócz mnie i tak przy Ok 144k strzelił łańcuszek rozrzadu który według serwisu opla nie ma konieczności wymiany a z tego co się dowiedziałem oprócz rury od turbo to ten lanczyszek to wada fabryczna którą wyeliminowali w insigni b z stym silnikiem możesz sprawdzić od strony korka wlewu oleju w jakim staniem masz łańcuszek
Ostatnio zmieniony 7 mar 2021, o 23:08 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE

Post autor: Szulcu » 29 wrz 2021, o 23:08

Ktos cos sensownego w tym temacie? Mam dokładnie to samo :/

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”