--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
- Auto: Insignia Sports Tour
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Choszczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Witam wszystkich czytajacych post.
Z racji tego że nie wiem co mam zrobić postaram sie najlepiej jak moge opisać problem.
Posiadam Insignie kombi A Lift 2015 (MY16 ) z silnikiem B20DTH .
Od jakiegos czasu przy wkrecaniu na obroty ( a także przy schodzeniu z nich ) w kabinie slychać delikatne wycie ( po stronie pasażera ) . Ten dzwiek „ wycia „ pojawia sie tak jak wspomnialem przy dodawaniu gazu na postoju a takze podczas hamowania silnikiem w trakcie jazdy. Jestem pewien że wczesniej tego dzwieku nie było.
Nie wazne czy silnik zimny czy ciepły.
Wycie najmocniej slychac zjezdzajac gdzies z góry i hamujac silnikiem .Jest to bardzo denerwujace bo slychać to ,w przedziale 1200 - 2000 obr/min ,więc bardzo irytuje podczas jazdy po miescie.
Z rzeczy które zostaly zrobione do tej pory:
- wymienilem kompletny rozrzad na nowy ori GM po uwaga -> 20 tys km od ostaniej zmiany. ( bylo podejrzenie przez mechanika ze to jakas rolka ) - Niestety oczywiście okazało sie że to nie to.
- zrzucony pasek osprzetu - „ wycie” pojawia sie tak samo przy dodawaniu gazu na postoju ( z wciśnietym sprzegłem także )
- zalany w sierpniu 2020 Olej Castrol EDGE dexos 2 5W40 ( zywotność 48 % na kompie )
Nagralem film z kabiny na postoju , ale niestety ciezko to uchwycic bo to wycie brzmi troche jak jakas nieszczelnosc ktorej dzwiek sie kumuluje od strony pasażera przy drzwiach - jak wycie wiatru gdzieś za szyba.
Na filmie wkrecam go do 2000 obr i puszczam gaz i wtedy własnie slychac ten jęk jak schodzi z obrotami silnika. ( Trzeba sie wsłuchac i postarać się oddzielić prace silnika od tego metalicznego wycia )
https://usaupload.com/1j0G/IMG_3509.MOV
Ponizej film pracy silnika podczas wkrecania do 2000obr/min
https://usaupload.com/1j6z/IMG_3512.mp4
Auto bylo podlaczane pod komputer i w historii silnika ma dwa błędy ( nie wiem czy to ma związek z tym wyciem ) :
P1553 - Distance Sensing Crusie Control Signal
P15F6 - Front Object Detection Module Torque
Mechanik ,który sugerowal że to coś w rozrządzie , po wymianie na nowy kiedy okazalo sie ze zupelnie to nic nie dało , stwierdzil że to coś z turbina musi być w takim razie.
Wedlug mnie opcja z turbo to taki sam strzal jak z tym rozrządem. Turbina dziala cicho ciagnie dobrze , odlaczalem nawet ten wąż gumowy od filtra powietrza żeby spr czy coś z nią nie tak, czy jakies luzy ma czy coś itp ,ale wszystsko w nomie. ,więc raczej to nie to tymbardziej ,że tego wycia nie slychać wogole przy turbinie ani w jej okolicach.
( slychać to bardziej w kabinie niz na zewnątrz auta )
Probowalem zdiagnozowac pod maska co wydaje ten dzwiek ale ciezko ustalic dokladne miejsce bo silnik zaglusza .
Moim zdaniem coś dziala z jakby z jakims oporem ,cos sie troche wyrobilo i nie dziala jak trzeba .Nawet na biegu jałowym na wolnych obrotach wytwarza ten dzwiek gdzieś w tle pracy silnika , z tym że slychać gonbardzoej dopiero gdy sie silnik wkreci troche bardziej na obroty wieksze niz jałowe .
Ewidentnie gdzies po stronie rorządu , poniewaz z perspektywy kierowcy jak wspomnialem w kabinie slychac to tylko po stronie pasażera.
Ciezka sprawa poniewaz mieszkam w UK a za 2 tygodnie jade do PL (1500km) i nie chce jakiejś nie milej niespodzianki w trasie.
Tutejszy mechanik stwierdzil ,że kazda insignia ma taki podzwięk w dieslu i zeby z tym jezdzić . ( bullshit bo na 100 % tego wczesniej nie miałem a sluch mam dobry )
Koledzy pomożcie , moze ktos ma jakis trop gdzie szukac przyczyny? Bo nie chce znowu wymienic rozrzadu albo co gorsze turbiny bo ktoś strzela z diagnozami na ślepo.
Mam nadzieje ze jakaś mądra głowa mi cos podpowie tutaj Dzieki!
Z racji tego że nie wiem co mam zrobić postaram sie najlepiej jak moge opisać problem.
Posiadam Insignie kombi A Lift 2015 (MY16 ) z silnikiem B20DTH .
Od jakiegos czasu przy wkrecaniu na obroty ( a także przy schodzeniu z nich ) w kabinie slychać delikatne wycie ( po stronie pasażera ) . Ten dzwiek „ wycia „ pojawia sie tak jak wspomnialem przy dodawaniu gazu na postoju a takze podczas hamowania silnikiem w trakcie jazdy. Jestem pewien że wczesniej tego dzwieku nie było.
Nie wazne czy silnik zimny czy ciepły.
Wycie najmocniej slychac zjezdzajac gdzies z góry i hamujac silnikiem .Jest to bardzo denerwujace bo slychać to ,w przedziale 1200 - 2000 obr/min ,więc bardzo irytuje podczas jazdy po miescie.
Z rzeczy które zostaly zrobione do tej pory:
- wymienilem kompletny rozrzad na nowy ori GM po uwaga -> 20 tys km od ostaniej zmiany. ( bylo podejrzenie przez mechanika ze to jakas rolka ) - Niestety oczywiście okazało sie że to nie to.
- zrzucony pasek osprzetu - „ wycie” pojawia sie tak samo przy dodawaniu gazu na postoju ( z wciśnietym sprzegłem także )
- zalany w sierpniu 2020 Olej Castrol EDGE dexos 2 5W40 ( zywotność 48 % na kompie )
Nagralem film z kabiny na postoju , ale niestety ciezko to uchwycic bo to wycie brzmi troche jak jakas nieszczelnosc ktorej dzwiek sie kumuluje od strony pasażera przy drzwiach - jak wycie wiatru gdzieś za szyba.
Na filmie wkrecam go do 2000 obr i puszczam gaz i wtedy własnie slychac ten jęk jak schodzi z obrotami silnika. ( Trzeba sie wsłuchac i postarać się oddzielić prace silnika od tego metalicznego wycia )
https://usaupload.com/1j0G/IMG_3509.MOV
Ponizej film pracy silnika podczas wkrecania do 2000obr/min
https://usaupload.com/1j6z/IMG_3512.mp4
Auto bylo podlaczane pod komputer i w historii silnika ma dwa błędy ( nie wiem czy to ma związek z tym wyciem ) :
P1553 - Distance Sensing Crusie Control Signal
P15F6 - Front Object Detection Module Torque
Mechanik ,który sugerowal że to coś w rozrządzie , po wymianie na nowy kiedy okazalo sie ze zupelnie to nic nie dało , stwierdzil że to coś z turbina musi być w takim razie.
Wedlug mnie opcja z turbo to taki sam strzal jak z tym rozrządem. Turbina dziala cicho ciagnie dobrze , odlaczalem nawet ten wąż gumowy od filtra powietrza żeby spr czy coś z nią nie tak, czy jakies luzy ma czy coś itp ,ale wszystsko w nomie. ,więc raczej to nie to tymbardziej ,że tego wycia nie slychać wogole przy turbinie ani w jej okolicach.
( slychać to bardziej w kabinie niz na zewnątrz auta )
Probowalem zdiagnozowac pod maska co wydaje ten dzwiek ale ciezko ustalic dokladne miejsce bo silnik zaglusza .
Moim zdaniem coś dziala z jakby z jakims oporem ,cos sie troche wyrobilo i nie dziala jak trzeba .Nawet na biegu jałowym na wolnych obrotach wytwarza ten dzwiek gdzieś w tle pracy silnika , z tym że slychać gonbardzoej dopiero gdy sie silnik wkreci troche bardziej na obroty wieksze niz jałowe .
Ewidentnie gdzies po stronie rorządu , poniewaz z perspektywy kierowcy jak wspomnialem w kabinie slychac to tylko po stronie pasażera.
Ciezka sprawa poniewaz mieszkam w UK a za 2 tygodnie jade do PL (1500km) i nie chce jakiejś nie milej niespodzianki w trasie.
Tutejszy mechanik stwierdzil ,że kazda insignia ma taki podzwięk w dieslu i zeby z tym jezdzić . ( bullshit bo na 100 % tego wczesniej nie miałem a sluch mam dobry )
Koledzy pomożcie , moze ktos ma jakis trop gdzie szukac przyczyny? Bo nie chce znowu wymienic rozrzadu albo co gorsze turbiny bo ktoś strzela z diagnozami na ślepo.
Mam nadzieje ze jakaś mądra głowa mi cos podpowie tutaj Dzieki!
Ostatnio zmieniony 26 lut 2021, o 15:48 przez tijs_verwest_, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Rozrząd kompletny wymieniany z pompą wody?
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
- Auto: Insignia Sports Tour
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Choszczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Bez pompy . Tylko to co oferuje zestaw rozrzadu 25527019 .
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, o 20:10
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Opole
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Ja bym stawiał na pompę wody skoro jej nie wymieniłeś, zawsze wymieniaj pompę przy wymianie na przyszlość. A i jeszcze jedno jeśli mechanik wymienił rozrząd i nie rozwiązał problemu to zmienił bym mechanika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
- Auto: Insignia Sports Tour
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Choszczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Nie pamietam czy rok temu zaraz po zakupie wymieniac rozrzad czy wymienilem tez pompe , ale raczej nie. Wtedy wymienilem z tego co pamietam dodatkwo ten łańcuszek po drugiej stronie silnika.
Pompa wody nie dawala by zadnych objawow? Nie faluje mi temperatura , nie zauwazylem wyciekow ( tymbardziej chyba mechanik by to zobaczyl wymieniac rozrzad kilka dni temu )
Tak jak wspomnialem z zewnatrz auta orzy silniku nawet gdy sie wkreca na obroty to ciezko wogole coś uslyszech niepokojacego poza klekotem .
W momencie hamowania silnikiem podczas jazdy wystarczy doslownie musnac pedal gazu i to wycie takie jakby słabnące „łuuuuu „ znika az do momentu puszczenia calkowicie pedału przyspieszenia.
Na postoju tez bardziej slychac kiedy obroty schodza w dol , ale może to wina tego ze silnik zagłusza przy dodawaniu gazu.
Dodano po 5 minutach 30 sekundach:
Poza tym czy pompa czasem nie jest napedzana tym samym
Paskiem co alternator? Pytam bo jesli tak to pasek byl zrzucany wiec osprzet był odlączony a to wycie i tak wystepowalo przy spadaniu obrotów
Pompa wody nie dawala by zadnych objawow? Nie faluje mi temperatura , nie zauwazylem wyciekow ( tymbardziej chyba mechanik by to zobaczyl wymieniac rozrzad kilka dni temu )
Tak jak wspomnialem z zewnatrz auta orzy silniku nawet gdy sie wkreca na obroty to ciezko wogole coś uslyszech niepokojacego poza klekotem .
W momencie hamowania silnikiem podczas jazdy wystarczy doslownie musnac pedal gazu i to wycie takie jakby słabnące „łuuuuu „ znika az do momentu puszczenia calkowicie pedału przyspieszenia.
Na postoju tez bardziej slychac kiedy obroty schodza w dol , ale może to wina tego ze silnik zagłusza przy dodawaniu gazu.
Dodano po 5 minutach 30 sekundach:
Poza tym czy pompa czasem nie jest napedzana tym samym
Paskiem co alternator? Pytam bo jesli tak to pasek byl zrzucany wiec osprzet był odlączony a to wycie i tak wystepowalo przy spadaniu obrotów
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 17:13 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, o 20:10
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Opole
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
W A20DTH jest napędzana paskiem rozrządu wiem bo niedawno się zatarła nie dając żadnych objawów, a skutki poznam w poniedziałek . Wycie przy puszczaniu gazu u mnie kiedyś robił zawór N75 w isce A jest na przednim pasie po prawej stronie po wymianie nowy zaczął robić to samo po 6 miesiącach. Może tędy droga.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
- Auto: Insignia Sports Tour
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Choszczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Czy wycie tego zaworu dawalo sie uslyszec stojąc przy podniesionej masce ? Bo moj problem jest praktycznie nie slyszalny stojąc przy silniku , ale za to w kabinie daje sie go uslyszec gdzies kolo podszybia ,drzwi pasażera.
Auto jezdzi dobrze , ma moc , nic sie nie dzieje poza tym wyciem. Planuje wymienic olej niedlugo sraz z filtrem na Liqui Moly 4600 TopTec moze to coś da .Chociaz po zmianie na castrol w sierpniu było ok przez kilka miesiecy więc nie wiem czy tu lezy problem.
Moze to coś z pompa wtryskujaca? Bo ona chyba tez tam gdzies sie znajduje .
Ale znowu na chlopski rozum zastanwia mnie to ze slychać to dopiero po wkreceniu na obroty i hamowaniu silnikiem wtedy wolno schodza te obroty i to jęczenie slychac najdluzej az do momentu kiedy zejda z 2000 w okolice 1200 obr i wtedy cisza .
Auto jezdzi dobrze , ma moc , nic sie nie dzieje poza tym wyciem. Planuje wymienic olej niedlugo sraz z filtrem na Liqui Moly 4600 TopTec moze to coś da .Chociaz po zmianie na castrol w sierpniu było ok przez kilka miesiecy więc nie wiem czy tu lezy problem.
Moze to coś z pompa wtryskujaca? Bo ona chyba tez tam gdzies sie znajduje .
Ale znowu na chlopski rozum zastanwia mnie to ze slychać to dopiero po wkreceniu na obroty i hamowaniu silnikiem wtedy wolno schodza te obroty i to jęczenie slychac najdluzej az do momentu kiedy zejda z 2000 w okolice 1200 obr i wtedy cisza .
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Tylko, że z tego co widzę, to w B20DTH pompa wody jest faktycznie na pasku wielorowkowym. A że kolega mówił, że go zdejmował i jest to samo, to będzie co innego raczej.
Faktycznie raczej zostaje pompa CR albo turbina. Przy czym pompy CR nie wyeliminujesz zbyt łatwo
Co do turbiny to jak zdejmowałeś wąż to gazowałeś tak samo do 2000? Najlepiej to byłoby zdjąć go ze strony zimnej, ale z wylotu i posłuchać. Tylko wtedy będzie pewnie gwizdać, bo się zrobią zawirowania powietrza...
Faktycznie raczej zostaje pompa CR albo turbina. Przy czym pompy CR nie wyeliminujesz zbyt łatwo
Co do turbiny to jak zdejmowałeś wąż to gazowałeś tak samo do 2000? Najlepiej to byłoby zdjąć go ze strony zimnej, ale z wylotu i posłuchać. Tylko wtedy będzie pewnie gwizdać, bo się zrobią zawirowania powietrza...
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
- Auto: Insignia Sports Tour
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Choszczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Tak jak wspominalem zdjecie paska to bylo chyba pierwsze co zrobili zeby wyeliminowac alternator i chyba wlasnie pompe bo ona tez na tym pasku jest .
Jak zdjalem rure od turbo to gazowalem normalnie do 2000 obr i byl świst slyszalny z turbo wiadomo , ale to w aucie nadal przy zamknietych drzwiach bylo slychac to takie delikatne ”ŁUUuuuu „ gdzies kolo pasażera, więc to raczej nie turbina niesie to wycie do auta.
Gazowalem nawet przy otwartch drzwiach kierowcy i pasazera ( maska rowniez otwarta ) bo myslalem ,ze to tylko przy zamknietych drzwiach slychac , ale slychac i przy otwartych jakby z podszybia tam od strony pasażera.
Wczoraj nasluchujac i ogladajac silnik moją uwage zwrocil ten zardzewialy element
https://filebin.net/qx1wmsdrtmouo7h3/0D ... t=93xo11qu
Odnosze wrazenie że to moze mieć zwiazek z tym wyciem bo
po pierwsze
- to jedyny taki skorodowany element jaki widzialem w calym silniku
po drugie
- polozenie zgadza sie z tym gdzie slychac dzwiek w kabinie ( strona pasazera )
po trzecie
-po dokladnym przyjerzniu sie ma jakies delikatne ciemniejsze slady jakby po oleju (?)z jednej strony
Tylko nie wiem czy tam sie cos obraca czy to co jest , ale wydaje sie podejrzane.
Nic innego mi nie przychodzi do glowy bo juz bylo albo wymienione ( rozrzad ) albo wylaczone ( zdjecie paska osprzętu )
Jak zdjalem rure od turbo to gazowalem normalnie do 2000 obr i byl świst slyszalny z turbo wiadomo , ale to w aucie nadal przy zamknietych drzwiach bylo slychac to takie delikatne ”ŁUUuuuu „ gdzies kolo pasażera, więc to raczej nie turbina niesie to wycie do auta.
Gazowalem nawet przy otwartch drzwiach kierowcy i pasazera ( maska rowniez otwarta ) bo myslalem ,ze to tylko przy zamknietych drzwiach slychac , ale slychac i przy otwartych jakby z podszybia tam od strony pasażera.
Wczoraj nasluchujac i ogladajac silnik moją uwage zwrocil ten zardzewialy element
https://filebin.net/qx1wmsdrtmouo7h3/0D ... t=93xo11qu
Odnosze wrazenie że to moze mieć zwiazek z tym wyciem bo
po pierwsze
- to jedyny taki skorodowany element jaki widzialem w calym silniku
po drugie
- polozenie zgadza sie z tym gdzie slychac dzwiek w kabinie ( strona pasazera )
po trzecie
-po dokladnym przyjerzniu sie ma jakies delikatne ciemniejsze slady jakby po oleju (?)z jednej strony
Tylko nie wiem czy tam sie cos obraca czy to co jest , ale wydaje sie podejrzane.
Nic innego mi nie przychodzi do glowy bo juz bylo albo wymienione ( rozrzad ) albo wylaczone ( zdjecie paska osprzętu )
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 17:13 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Po zaworku patrząc to jest chyba pompa wysokiego ciśnienia CR. A to do tego rudego jest podłaczony powrót z przelewów wtrysków?
Jeśli tak to czy ja dobrze kojarzę, że pompa jest na osobnym łańcuszku? Jeśli też tak, to może on napier...tralalalala w obudowę?
Jeśli tak to czy ja dobrze kojarzę, że pompa jest na osobnym łańcuszku? Jeśli też tak, to może on napier...tralalalala w obudowę?
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
- Auto: Insignia Sports Tour
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Choszczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Szczerze to nie mam pojęcia , ale wydaje mi sie ze ta pompa CR jest chyba na pasku rozrzadu zasilana tym paskiem.
Problem w tym ,że nie ma zadnych objawow w aucie niesprawnosci tej pompy. Nie ma bledow na kompie , silnik odpala w ciagu 2s.
Jedyne co to rozgrzaniu troszke jakby dostaje mocniejszych wibracji - przynajmniej to zauwazylem na rurze od turbo tej gumowej że bardziej sie trzęsie.
Mysle nad wymiana filtra paliwa bo wymienilem go rok temu zaraz po zakupie auta . Moze to coś da , sam nie wiem.
Jak przyjade do PL to pojade do ASO Opla z tym ,bo tu w UK u mnie w miescie niby jest Dealer Vauxhall , ale obawiam sie że typowy angielski mechanik tam stwierdzi ze tak ma byc bo on nic nie slyszy ,bo to przeciez Opel a nie Vauxhall
Wracaja do tego dzwieku to nie slychac grzechotu lancuszka tam gdzies pod maska tylko takie ” łiiiiiiiiii “ w kabinie po stronie pasazera kiedy jade i puszcze gaz. Irytujace max.
Problem w tym ,że nie ma zadnych objawow w aucie niesprawnosci tej pompy. Nie ma bledow na kompie , silnik odpala w ciagu 2s.
Jedyne co to rozgrzaniu troszke jakby dostaje mocniejszych wibracji - przynajmniej to zauwazylem na rurze od turbo tej gumowej że bardziej sie trzęsie.
Mysle nad wymiana filtra paliwa bo wymienilem go rok temu zaraz po zakupie auta . Moze to coś da , sam nie wiem.
Jak przyjade do PL to pojade do ASO Opla z tym ,bo tu w UK u mnie w miescie niby jest Dealer Vauxhall , ale obawiam sie że typowy angielski mechanik tam stwierdzi ze tak ma byc bo on nic nie slyszy ,bo to przeciez Opel a nie Vauxhall
Wracaja do tego dzwieku to nie slychac grzechotu lancuszka tam gdzies pod maska tylko takie ” łiiiiiiiiii “ w kabinie po stronie pasazera kiedy jade i puszcze gaz. Irytujace max.
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 17:14 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
A szyby czasem nie wymieniałes? Bo ja miałem buczenie po wymianie nieprawidłowej szyby w samochodzie właśnie przy wibracji silnika.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
- Auto: Insignia Sports Tour
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Choszczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Nie nie , to nie wina szyby . Dzwiek niesie sie z komory silnika (poziom wycia zalezy od obortow silnika ) a kumuluje sie wlasnie po stronie pasazera najmocniej . Drzwi ,szyby ito wyeliminowalem bo przy otwartych drzwiach jest to samo , ale gdy sie zamknie drzwi to wiadomo jest szczelniej w kabinie i jest to bardziej slyszalne po prostu.
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 17:14 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Ja mówię o szybie czołowej. Moja była źle wklejona i przy dodawaniu gazu w podobnych przedziałach zaczynała wydawać dziwne dziwek jakby szumiąca wibracja. Gdy silnik kręcił na wyższych obrotach więc jego drgania były mniejsze dźwięku nie było.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
- Auto: Insignia Sports Tour
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Choszczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Szyba oryginalna jest . Auto mam od roku i wczesniej tego dzwieku nie bylo. Zauwazylem go dopiero od jakiegos ‚miesiaca moze dwoch. Chodzi o to ze np jadac po miescie z gorki bez gazu w obrotach np 1800 slychac takie „łuuuuuu “ az do momentu jak oborty spadna np do 1400/1300 ponizej juz ten dzwiek zanika w kabinie .Analogicznie na psotoju wkrece na 2000 i jak schodzi to slychac to ”łuuuuu” . Najtrudniejsze jest zlokalizowanie tego stojac kolo silnika bo probowalo juz dwoch mechanikow tutaj i wlasnie jeden stwierdzil ze wina rozrzadu i to sie niesie gdzies w kabine ( jakas rolka jeczy ) ,ale to zupelnie nie to .Drugi ze chyba od turbo tak sie niesie , ale to tez nie bedzie to bo turbo jest z przodu a dzwiek skychsc w kabinie po prawej stronie pasazera i to w obrotach kiedy jeszcze turbo sie nie wkreca wogole na tyle zeby moglo cos tam wyć z niego.
Dodano po 4 godzinach 39 minutach 6 sekundach:
Wrzucam film z dzisiaj jak to brzmi przy silniku
Silnik wkrecany do 2000 obr/min . Ewidentnue poza klekotem slychać to wycie kiefy obroty spadaja .Nagrywalem od strony rozrzadu bo wydaje mi sie ze z tej bardziej to slychać.
https://usaupload.com/1j6z/IMG_3512.mp4
Dodano po 4 godzinach 39 minutach 6 sekundach:
Wrzucam film z dzisiaj jak to brzmi przy silniku
Silnik wkrecany do 2000 obr/min . Ewidentnue poza klekotem slychać to wycie kiefy obroty spadaja .Nagrywalem od strony rozrzadu bo wydaje mi sie ze z tej bardziej to slychać.
https://usaupload.com/1j6z/IMG_3512.mp4
Ostatnio zmieniony 3 sty 2022, o 17:14 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
- Auto: Insignia Sports Tour
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Choszczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Łuuu /łiiii / buuu / sruuu / muuu / wybierz ktore ci odpowiada
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Nie pozostaje ci nic innego jak stetoskop do ręki a w zasadzie na uszy i szukać bo na filmiku to można tylko z fusów wróżyć.
Nie wiem jak jest akurat w tym silniku ale widać tam koło pasowe od klimy czy wspomagania i dźwięk idzie jakby z tej strony ale skoro po zdjęciu paska dalej wyje to może osłona rozrządu wpada w rezonans. Dotknij ręką i przegazuj.
Nie wiem jak jest akurat w tym silniku ale widać tam koło pasowe od klimy czy wspomagania i dźwięk idzie jakby z tej strony ale skoro po zdjęciu paska dalej wyje to może osłona rozrządu wpada w rezonans. Dotknij ręką i przegazuj.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 kwie 2018, o 17:41
- Auto: Insignia sport toure
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Miałem podobnie nikt tego nie słyszał oprócz mnie i tak przy Ok 144k strzelił łańcuszek rozrzadu który według serwisu opla nie ma konieczności wymiany a z tego co się dowiedziałem oprócz rury od turbo to ten lanczyszek to wada fabryczna którą wyeliminowali w insigni b z stym silnikiem możesz sprawdzić od strony korka wlewu oleju w jakim staniem masz łańcuszek
Ostatnio zmieniony 7 mar 2021, o 23:08 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: B20DTH irytujący problem (filmik) UPDATE
Ktos cos sensownego w tym temacie? Mam dokładnie to samo :/