--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
U mnie też auto z 2011 z sierpnia wszystkie z czujnikiem,wersja ecoflex.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 29 cze 2019, o 07:47
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
A u mnie z 2014, A20DT, wszystkie 4 bez czujników.
- Lesio
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 5 maja 2020, o 18:24
- Auto: Insignia ST ecoFlex
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Werbkowice
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
MY2013 2 z czujnikiem 2 zwykłe, startstop i ecoflex. A20DT
-
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Raszówka
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Ile aut tyle kombinacji szkoda o tym pisać.
- exen
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 18:24
- Auto: ASTRA J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
MY2014
PAKIET ECOFLEX START/STOP - REDUKCJA EMISJI CO2
NORMA EMISJI SPALIN: EEC 09
4 czujniki na świecach
PAKIET ECOFLEX START/STOP - REDUKCJA EMISJI CO2
NORMA EMISJI SPALIN: EEC 09
4 czujniki na świecach
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
DTH MY11 brak ecoflexa i startstopu - wszystkie bez czujników
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 paź 2020, o 16:33
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
tomi1975 jakiś update ? coś się dzieje? spalanie wzrosło ? DPF wypala się poprawnie ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 15:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: PRZEMKÓW
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Witam jestem i cały czas monitoruję sytuację u mnie. Zacznę od tego że przegląd będę miał w sierpniu dopiero i na pewno go udostępnię. Do tej pory zrobiłem około 5 tyś km, nic złego się nie dzieje, spalanie w granicach 5,6 - 6,2 /100 DPF wypala się co 500-600 km jeżdżąc tylko po mieście, oleju nie przybywa !!! sinik pracuje równo i ma odpowiednią moc, ja nie widzę żadnej różnicy między tymi świecami. Z tego co opisują inni po swoich silnikach i zastosowaniu w nich świec, świece z czujnikiem nie gwarantowały wyższego EURO, czy masz te świece czy ich nie masz euro jest takie samo dla wszystkich aut.Czy jest mniejsze spalanie ??? trudne do sprawdzenia bo trzeba by jeździć w identycznych warunkach, na pewno nie wzrosło drastycznie, ale w/g mnie utrzymuje się na takim samym poziomie. Mam silnik A20dth 217 tyś przebiegu, bez start stop manualna skrzynia, 4 świece były z czujnikami, rok prod. 2011 sprzedaż 2012.
I jeszcze jedno nikogo do niczego nie przekonuję, to Ty decydujesz na jakich świecach jeździsz!!!!
I jeszcze jedno nikogo do niczego nie przekonuję, to Ty decydujesz na jakich świecach jeździsz!!!!
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Kolego coś nie teges , raz piszesz że masz spalanie 5,6-6,2 a drugie że DPF wypalania się po mieście co 500-600 km , więc na pewno po mieście nie masz spalania jakie podałeś bo to jest nie realne szczególnie zimą , a dwa to coś szybko się zapełnia filtr jak na zimę , tyle to można latem osiągnąć , zimą dochodzi do 900 km po mieście poza grubo ponad 1 tyś. więc coś to ściemniasz albo koloryzujesz
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 15:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: PRZEMKÓW
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Witam wszystko teges kolego jak robisz tylko trasę po mieście to odległość do następnego wypalania spada aż do momentu gdy wyjedziesz w dłuższą trasę i wtedy rośnie grubo powyżej 1 tyś i utrzymuję się jeszcze przez jakiś czas wracając do jazdy tylko po mieście, co do spalania to średnia ale nie z samego miasta, miasto + dojazd 20 km. Co do zapychania DPF to chyba zimą na zimnym silniku i krótkim odcinkiem jazdy DPF szybciej się zapcha niż latem na tej samej trasie. Im zimniejszy silnik tym gorsza jakość spalin.
Co do tego spalania to ja u siebie jeszcze nie widziałem 7/100 ale też nie zrobiłem pełnych 100 km po samym mieście.
natomiast najdłuższy okres od wypalenia do następnego wypalenia DPF jaki odnotowałem to 1800 km była to jazda wyłącznie autostradowa.
Autko dalej śmiga bezproblemowo, więc nie mam nic do napisania
Co do tego spalania to ja u siebie jeszcze nie widziałem 7/100 ale też nie zrobiłem pełnych 100 km po samym mieście.
natomiast najdłuższy okres od wypalenia do następnego wypalenia DPF jaki odnotowałem to 1800 km była to jazda wyłącznie autostradowa.
Autko dalej śmiga bezproblemowo, więc nie mam nic do napisania
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 wrz 2019, o 12:28
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Czarnków
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak zdejmuje się wtyczkę że świecy z czujnikiem, jest jakaś specjalna procedura?
Czy są wtykane jak te zwykłe?
Czy są wtykane jak te zwykłe?
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 maja 2022, o 20:18
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Czytając cały wątek, przyznam rację autorowi.
Nazwanie pomysłu kolegi tomi1975 "druciarstwem", jest obraźliwe - chyba, że postępowanie producenta nazwiemy tak samo.
Jeśli fabryka Opla wypuszcza samochody, z różnymi świecami,
jeden egzemplarz bez czujników w ogóle, drugi z jednym czujnikiem, inny z dwoma a kolejny z czterema
(nikt nie wie dlaczego)
Nawet ASO po VINie, nie jest w stanie określić, jakie były zamontowane - zasada jaki kapturek, taka świeca.
Gdyby chodziło tu o ekologię, to moim subiektywnym zdaniem, inżynierowie Opla montowaliby świece z czujnikami w każdym samochodzie opuszczającym fabrykę - przynajmniej powinni, gdyby to naprawdę było istotne.
Porównanie takiej podmiany świec, do nacinania bieżnika test słabe, bo fabryki nie wypuszczają nowych samochodów z nacinanym bieżnikiem, tak jak Opel wypuszczał nowe samochody, bez czujników.
Tomi nie zrobił nic innego, niż robił GM Opel.
Dodatkowo, zawsze była zalecana wymiana WSZYSTKICH świec na nowe, a w przypadku świec z czujnikiem, dopuszcza się wymianę tylko wadliwej - czy to nie jest zastanawiające Żarniki są chyba takie same, więc pytanie, kto naciąga?
Moim zdaniem Tomi, to człowiek kreatywny. Przeprowadził udany (jak na razie) eksperyment.
Nazwanie pomysłu kolegi tomi1975 "druciarstwem", jest obraźliwe - chyba, że postępowanie producenta nazwiemy tak samo.
Jeśli fabryka Opla wypuszcza samochody, z różnymi świecami,
jeden egzemplarz bez czujników w ogóle, drugi z jednym czujnikiem, inny z dwoma a kolejny z czterema
(nikt nie wie dlaczego)
Nawet ASO po VINie, nie jest w stanie określić, jakie były zamontowane - zasada jaki kapturek, taka świeca.
Gdyby chodziło tu o ekologię, to moim subiektywnym zdaniem, inżynierowie Opla montowaliby świece z czujnikami w każdym samochodzie opuszczającym fabrykę - przynajmniej powinni, gdyby to naprawdę było istotne.
Porównanie takiej podmiany świec, do nacinania bieżnika test słabe, bo fabryki nie wypuszczają nowych samochodów z nacinanym bieżnikiem, tak jak Opel wypuszczał nowe samochody, bez czujników.
Tomi nie zrobił nic innego, niż robił GM Opel.
Dodatkowo, zawsze była zalecana wymiana WSZYSTKICH świec na nowe, a w przypadku świec z czujnikiem, dopuszcza się wymianę tylko wadliwej - czy to nie jest zastanawiające Żarniki są chyba takie same, więc pytanie, kto naciąga?
Moim zdaniem Tomi, to człowiek kreatywny. Przeprowadził udany (jak na razie) eksperyment.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3060
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Jak ci się spali jedna żarówka w aucie to wymieniasz wszystkie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 maja 2022, o 20:18
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 sty 2021, o 11:01
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Jestem posiadaczem Insignii 2010 2.0 ecoflex i ostatnio zacząłem mieć problemy z podwyższonym spalaniem na biegu jałowym, następnie po jakimś czasie wyskoczyła mi awaria pojazdu,po naciśnięciu OK samochód działał bez zmian,nie licząc podwyższonego/skaczącego spalania od 0,7 do 1,4 l/h na postoju,po rozgrzaniu silnika sytuacja się stabilizuje do około 0,7 l/h na biegu jałowym. Ale to i tak dosyć inaczej niż wcześniej bo było max 0,6(po włączeniu klimy skakało do 1.0). Po wizycie u znajomego mechanika odesłał mnie do elektromechanika,który ma jobla na punkcie Opli(podobno i dłuższa historia). Pan po podłączeniu kompa i poprzełączaniu wiązek na świecach i jakichś tam innych operacjach na włączonym i wyłączonym silniku stwierdził,że czujnik na drugiej świecy jest trafiony bo podaje złe dawki wtrysku. I zaciekawił mnie tu ten temat bo kiedyś wcześniej czytałem,wydaje mi się że na tym forum,podmiana na zwykłe świece nie powiodła się,przyczyną była głównie seria błędów w trakcie użytkowania samochodu. I teraz pytanie czy to jest jakiś nowy sposób czy doświadczenia? I drugie pytanie czy jak już bym został przy czujnikach to czy będzie problem jeżeli wśród posiadanych świec GMa,wymienię tą jedną na BOSCHa? Pozdrawiam Wszystkich.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Możesz zmienić na ori boscha tą jedna masz silnik DTE z 2010? Chyba DTH?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 sty 2021, o 11:01
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Silnik DTH. Pytanie może głupie,ale po próbach wymiany przetwornicy ksenonów i czujników parkowania wolę zapytać. Bo zamienniki świeciły błąd.
Dodano po 7 minutach 30 sekundach:
Bo tak się składa, że jestem szczęśliwym posiadaczem takiej świecy BOSHa i bardzo korzystnie byłoby dla mnie ją tam zamienić. No ale te nasze kochane Insignie pokazują często, że to wszystko tak na pół środkach nie da się załatwić
Dodano po 7 minutach 30 sekundach:
Bo tak się składa, że jestem szczęśliwym posiadaczem takiej świecy BOSHa i bardzo korzystnie byłoby dla mnie ją tam zamienić. No ale te nasze kochane Insignie pokazują często, że to wszystko tak na pół środkach nie da się załatwić
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 23:38
- Auto: Insignia '14
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Witam, mam podobny problem może coś podpowiecie, pojawił się błąd świec, niestety wszystkich, dodatkowo błąd przekaźnika-sterownika, po skasowaniu na gorącym silniku błąd już się nie pokazuje, natomiast codziennie rano jest powtórka z rozrywki, błąd wyskakuje na na kokpicie ulubiony "Pojazd wkrótce" na zimnym silniku auto długo kręci, wymieniłem przekaźnik, i dalej to samo, czy wina jest kabli, bezpiecznika a jeśli tak to który to gdzie go szukać, czy jednak już świece do wymiany ?
Proszę o podpowiedź, może ktoś miał podobnie
Proszę o podpowiedź, może ktoś miał podobnie
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wymiana świec żarowych z czujnikiem na świece bez czujnika
Po pierwsze to jaki błąď świecy. Dokładnie.
Nie pisz że świeca nie płonie płomieniem
Nie pisz że świeca nie płonie płomieniem