--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Czy na gruszce od turbo jest jakiś czujnik elektryczny/elektroniczny ?
Czy sterowanie gruszką a w następstwie następnie zmienną geometria turbiny odbywa się tylko przez elektrozawór N75 i podciśnienie ?
Czy sterowanie gruszką a w następstwie następnie zmienną geometria turbiny odbywa się tylko przez elektrozawór N75 i podciśnienie ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
W gruszce jest elektrozawor, ostatnio ktoś rzucił linka, koszt 500 zł.
Xperia Z3
Xperia Z3
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
[quote="P405"]W gruszce jest elektrozawor, ostatnio ktoś rzucił linka, koszt 500 zł.
Rozumiem że wewnątrz gruchy czyli zintegrowany z gruchą (nie występuje osobno) ?
Rozumiem że wewnątrz gruchy czyli zintegrowany z gruchą (nie występuje osobno) ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Na zewnątrz głuchy, zaciśniety blachą. Serwis od turbo ma taki miernik do sprawdzania. Ja kupiłem używaną gruche bo zaworu nie mogłem dostać.
Xperia Z3
Xperia Z3
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
P405 jakie miałeś objawy padającej/wadliwej gruchy?
Ja walczę z przeładowaniem: błąd P0234 oraz poszarpywaniem/zacinaniem się silnika przy obrotach 1500-2000.
Przy dłuższej jeździe z prędkością 150-180km/h również czasem wywala P0234. No słabo sie turbo podnosi z niskich obrotów.
Ja walczę z przeładowaniem: błąd P0234 oraz poszarpywaniem/zacinaniem się silnika przy obrotach 1500-2000.
Przy dłuższej jeździe z prędkością 150-180km/h również czasem wywala P0234. No słabo sie turbo podnosi z niskich obrotów.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Błąd przeładowania. Miałem wyczyszczoną zmienną geometrię, doważoną ośkę i wymienioną gruchę. Oczywiście najpierw przejrzane wszystkie węże i podciśnienie. Na szybko jedż gdzieś gdzie regenerują turbo to podepną się pod gruchę i sprawdzą.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Ośkę na której są łopatki, jak zdejmiesz wąż od zimnej strony to już ją masz. Moja miała luz i łopatki dotykały obudowy.
Xperia Z3
Xperia Z3
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Witam
Mam już dość...
zaraz po zakupie samochodu oddałem auto do mechanika ( niby ciężko chodziła zmienia geometria prze co auto wpadało w trym awaryjny ) - rozebrał okazało się rozleciała cała turbina -> ok regeneracja wszystkiego
niestety odbierając auto okazało się, że zaraz po zapaleniu i wciśnięcia gazu auto nie jedzie ( jechało jak muł.. ) zgasiłem - zapaliłem - smiga. Rano pale to samo co odbierając auto - wracam okazało się jakieś błędy z turbiną ale mówił ze to pewno jakiś czujnik, ponieważ gdyby było coś znowu z turbiną to na ciepłym by nie jechała ( kazał przyjechać za kilka dni )
wróciła po dwóch dniach tylko na lawecie ( przejechałem autostradą ok 500km ) auto wpadło w trym awaryjnym a z turbiny był mocny gwizd, wiec nie ryzykowałem aby nie stanąć całkiem na drodze
Rozebrał - padnięta turbina ( wirnik zjechany ) tylko do końca sam nie wiedział przez co.. niby tak się dzieje gdy dpf jest zatkany ( bardzo duża temperatura która zjada turbinę ) tyle ze na kompie wskazywało dopalanie dpf ok 200km temu. Po podłączeniu nie było żadnych błędów zwiążanych z dpf ( tylko turbo )
ok kazałem zrobić raz jeszcze, okazało się po raz kolejny, że zaraz po zapaleniu na zimnym silniku auto tak samo nie jedzie... trzeba przejechać kilkaset metrów, zgasić i zapalić raz jeszcze aby smigało normalnie
cały czas wali błędy np za niskie doładowanie turbiny. Wyciągnął po raz kolejny turbo, zawiozłem do innego gościa od regeneracji turbin ( niby poprzedni miał dobry stół ) ale dla pewności pojechałem do innego aby sprawdził na 100% zmienią geometrię ( iii lipa do końca nie była dobrze ustawiona, wiec przestawił ( wszystkie testy przechodziła w zielonych zakresach - widziałem sam )
założył - kaplica !
dalej auto na zimnym nie jedzie. ( wymieniał jeszcze jakiś tam czujnik bosch, ale i on nie był winny )
czyszczony był egr, przepływka nic.. klapy na poglądzie chodzą jak należą
co może być przyczyną tego ? mechanik nie ma już pomysłów.... twierdzi, że sprawdził już wszystko.
dpf ? ale nie ma żadnego błędu, żadnej ikonki itp ?
mapa silnika ?
auto OPEL INSIGNIA ROK 2009 AUTOMAT 2.0 160KM
PO ZAPALENIU ( ZIMNY SILNIK ) AUTO JEST STRASZNIE MUŁOWATE / PO CHWILI WYRZUCA BŁĘDA NA DESCE
GASIMY / ZAPALAMY RAZ JESZCZE I DZIAŁA WSZYSTKO JAK NALEŻY ( BUT PO GÓRACH ITP, ŻADNEJ ODCINKI ITP )
POMOCY, OPADAM JUŻ SIŁ DO TEGO AUTA ;/
Mam już dość...
zaraz po zakupie samochodu oddałem auto do mechanika ( niby ciężko chodziła zmienia geometria prze co auto wpadało w trym awaryjny ) - rozebrał okazało się rozleciała cała turbina -> ok regeneracja wszystkiego
niestety odbierając auto okazało się, że zaraz po zapaleniu i wciśnięcia gazu auto nie jedzie ( jechało jak muł.. ) zgasiłem - zapaliłem - smiga. Rano pale to samo co odbierając auto - wracam okazało się jakieś błędy z turbiną ale mówił ze to pewno jakiś czujnik, ponieważ gdyby było coś znowu z turbiną to na ciepłym by nie jechała ( kazał przyjechać za kilka dni )
wróciła po dwóch dniach tylko na lawecie ( przejechałem autostradą ok 500km ) auto wpadło w trym awaryjnym a z turbiny był mocny gwizd, wiec nie ryzykowałem aby nie stanąć całkiem na drodze
Rozebrał - padnięta turbina ( wirnik zjechany ) tylko do końca sam nie wiedział przez co.. niby tak się dzieje gdy dpf jest zatkany ( bardzo duża temperatura która zjada turbinę ) tyle ze na kompie wskazywało dopalanie dpf ok 200km temu. Po podłączeniu nie było żadnych błędów zwiążanych z dpf ( tylko turbo )
ok kazałem zrobić raz jeszcze, okazało się po raz kolejny, że zaraz po zapaleniu na zimnym silniku auto tak samo nie jedzie... trzeba przejechać kilkaset metrów, zgasić i zapalić raz jeszcze aby smigało normalnie
cały czas wali błędy np za niskie doładowanie turbiny. Wyciągnął po raz kolejny turbo, zawiozłem do innego gościa od regeneracji turbin ( niby poprzedni miał dobry stół ) ale dla pewności pojechałem do innego aby sprawdził na 100% zmienią geometrię ( iii lipa do końca nie była dobrze ustawiona, wiec przestawił ( wszystkie testy przechodziła w zielonych zakresach - widziałem sam )
założył - kaplica !
dalej auto na zimnym nie jedzie. ( wymieniał jeszcze jakiś tam czujnik bosch, ale i on nie był winny )
czyszczony był egr, przepływka nic.. klapy na poglądzie chodzą jak należą
co może być przyczyną tego ? mechanik nie ma już pomysłów.... twierdzi, że sprawdził już wszystko.
dpf ? ale nie ma żadnego błędu, żadnej ikonki itp ?
mapa silnika ?
auto OPEL INSIGNIA ROK 2009 AUTOMAT 2.0 160KM
PO ZAPALENIU ( ZIMNY SILNIK ) AUTO JEST STRASZNIE MUŁOWATE / PO CHWILI WYRZUCA BŁĘDA NA DESCE
GASIMY / ZAPALAMY RAZ JESZCZE I DZIAŁA WSZYSTKO JAK NALEŻY ( BUT PO GÓRACH ITP, ŻADNEJ ODCINKI ITP )
POMOCY, OPADAM JUŻ SIŁ DO TEGO AUTA ;/
Ostatnio zmieniony 5 lis 2016, o 05:11 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Na forum nie jest dozwolone pisanie ciągiem postów z użyciem CAPS LOCK - regulamin
Powód: Na forum nie jest dozwolone pisanie ciągiem postów z użyciem CAPS LOCK - regulamin
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Niestety turbin Gareta montowanych w Insigni się nie regeneruje. Niestety producent turbin nie sprzedaje na rynku wtórnym części do regeneracji. Kup używkę i powinno być ok.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Nie mam zbyt wielkiego wielkiego doświadczenia ale na forum piszą ze turbiny do tych silników sie nie regeneruje tylko trzeba szukac uzywki w dobrym stanie.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Flcn pisał że mu zregenerować snafca mechanik i nie było dołu , kupił.używekę prawie nową i śmiga jak nowym.
Insignia to nie fałwej
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Insignia to nie fałwej
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Flcn potwierdzać . Wiem, że to smutna prawda jak już się wydało jakąś kasę na regenerację. Wszyscy mi powtarzali jak mantrę, że powodem małej mocy jest regenerowane turbo, a ja nie chciałem wierzyć. Powinno się zabronić regeneracji tych turbin żeby ludzie się nie łudzili...
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Witam
brak sił... totalnym złomem ;/// bo inaczej nazwać się tego nie da ;/
zakupiłem jakieś 4 miesiące temu opla insignie 2,0 160km automat, tylko niestety większość tego czasu jest w naprawie...
zaraz po zakupie okazało się, że samochód ma problem z turbiną ( przechodził w tryb awaryjny ) - przycinała się geometria turbiny - po rozebraniu okazała się turbina jak i geometria całkowicie do roboty - kompletna regeneracja
niestety przy odbiorze auta okazało się iż samochód na zimnym silniku nie jedzie ... ( trzeba było przejechać kilkaset metrów, zgasić zapalić i dopiero wówczas jechał normalnie )
przejechałem tak około 400km ( czekając na ponowną wizytę u mechanika ) tylko niestety wróciła na lawecie ;/ auto w trasie wpadło w tryb awaryjny ( na parkingu usłyszałem gwizd z trubiny, więc pomyślałem że niestety regeneracja była czystą fuszerką )auto wróciło do naprawy na lawecie. Po wyciągnięciu turba okazało się, że jednak regeneracja była ok, a winą gwizdu i trybu awaryjnego był zjechany wirnik od wysokiej temperatury ( niby tak się dzieje gdy dpf blokuje ) niestety podczas sczytywania błędów były tylko i wyłącznie błędy związane z turbiną ( zbyt niskie doładowanie, zbyt wysokie ) a z dpf 0... ( dopalał się 300km temu )
nic... kazałem raz jeszcze zrobić regeneracje trubiny - odbiór - to samo.... auto na zimnym nie jedzie ( po chwili wyskakuje awaria ;/ przejeżdżamy tak kilkaset metrów, gasimy, zapalamy i jedziemy normalnie ...tak się w.... oooo myślę nie ma bata gość od turbin leci w kulki... skoro błędy są tylko od niej
zakupiłem więc używane sprawne 100% turbo iiiii to samo....
egr był czyszczony, klapy chodzą jak należą zero innych błędów.... o co chodzi ? co może być jeszcze tego przyczyną ? ( został również założony nowy czujnik związany z turbo )
mechanik z 15 letnim doświadczeniem nie miał jeszcze nigdy takiego przypadku... brak i jemu sił... sprawdził jak twierdzi wszystko i wskazuje ( aczkolwiek bardzo mało prawdopodobnie ) na wymianę przepływomierza, usunięcie dpf czy sprawdzeniu mapy komputera
może miał ktoś podobny przypadek ??? ktoś jakieś sugestię ? ew jakiś dobry specjalista z Małopolski ( okolic Brzeska/ Nowego Sącza) ????
brak sił... totalnym złomem ;/// bo inaczej nazwać się tego nie da ;/
zakupiłem jakieś 4 miesiące temu opla insignie 2,0 160km automat, tylko niestety większość tego czasu jest w naprawie...
zaraz po zakupie okazało się, że samochód ma problem z turbiną ( przechodził w tryb awaryjny ) - przycinała się geometria turbiny - po rozebraniu okazała się turbina jak i geometria całkowicie do roboty - kompletna regeneracja
niestety przy odbiorze auta okazało się iż samochód na zimnym silniku nie jedzie ... ( trzeba było przejechać kilkaset metrów, zgasić zapalić i dopiero wówczas jechał normalnie )
przejechałem tak około 400km ( czekając na ponowną wizytę u mechanika ) tylko niestety wróciła na lawecie ;/ auto w trasie wpadło w tryb awaryjny ( na parkingu usłyszałem gwizd z trubiny, więc pomyślałem że niestety regeneracja była czystą fuszerką )auto wróciło do naprawy na lawecie. Po wyciągnięciu turba okazało się, że jednak regeneracja była ok, a winą gwizdu i trybu awaryjnego był zjechany wirnik od wysokiej temperatury ( niby tak się dzieje gdy dpf blokuje ) niestety podczas sczytywania błędów były tylko i wyłącznie błędy związane z turbiną ( zbyt niskie doładowanie, zbyt wysokie ) a z dpf 0... ( dopalał się 300km temu )
nic... kazałem raz jeszcze zrobić regeneracje trubiny - odbiór - to samo.... auto na zimnym nie jedzie ( po chwili wyskakuje awaria ;/ przejeżdżamy tak kilkaset metrów, gasimy, zapalamy i jedziemy normalnie ...tak się w.... oooo myślę nie ma bata gość od turbin leci w kulki... skoro błędy są tylko od niej
zakupiłem więc używane sprawne 100% turbo iiiii to samo....
egr był czyszczony, klapy chodzą jak należą zero innych błędów.... o co chodzi ? co może być jeszcze tego przyczyną ? ( został również założony nowy czujnik związany z turbo )
mechanik z 15 letnim doświadczeniem nie miał jeszcze nigdy takiego przypadku... brak i jemu sił... sprawdził jak twierdzi wszystko i wskazuje ( aczkolwiek bardzo mało prawdopodobnie ) na wymianę przepływomierza, usunięcie dpf czy sprawdzeniu mapy komputera
może miał ktoś podobny przypadek ??? ktoś jakieś sugestię ? ew jakiś dobry specjalista z Małopolski ( okolic Brzeska/ Nowego Sącza) ????
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Slaby mechanik jak diagnozował turbo tyle razy.
Przyczyna leży gdzieś indziej.
Jakieś błędy na komputerze - kody?
Rok auta? Przebieg? Ja bym sprawdził katalizator
Przyczyna leży gdzieś indziej.
Jakieś błędy na komputerze - kody?
Rok auta? Przebieg? Ja bym sprawdził katalizator
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Kolego po pierwsze primo !
Turboin Gereta sie nie regeneruje !
Widać tu jakie mechanik ma doświadczenie w oskubaniu Cie z kasy.
Po drugie Duo:
Czy mechanik przeanalizował dane z czujników ?
Czy turbina ma nr seryjny do tego modelu ?
Jesli sie naprawia i auto dalej zepsute to zmienia sie warsztat ! I omija szerokim łukiem , bo powymienia ci połowę auta i na koniec żeknie :
No ale masz nowe
A elektrozawor turbiny , węże szczelne ?
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Turboin Gereta sie nie regeneruje !
Widać tu jakie mechanik ma doświadczenie w oskubaniu Cie z kasy.
Po drugie Duo:
Czy mechanik przeanalizował dane z czujników ?
Czy turbina ma nr seryjny do tego modelu ?
Jesli sie naprawia i auto dalej zepsute to zmienia sie warsztat ! I omija szerokim łukiem , bo powymienia ci połowę auta i na koniec żeknie :
No ale masz nowe
A elektrozawor turbiny , węże szczelne ?
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
to ciekawe, bo dzwoniłem do nie jednego warsztatu i nikt nie miał problemu zrobieniem regeneracji turbiny... ( tym bardziej ze przed insignią robią taką regenerację w vectra c czy alfie 159 i wszystko chodziło jak należy )
ale tak jak pisałem dla pewności 100% zakupiłem używaną sprawną fabryczną turbinę i nic nie pomogło...
wszystko szczelne, sprawdzał dolot itp... warsztat nie jest jak inne - czyli naciągacze bo oddaje do niego auta od kilkunastu lat i nigdy nie próbował naciągać ( dalsza rodzina ) także proszę tylko o konkretne podpowiedzi
ale tak jak pisałem dla pewności 100% zakupiłem używaną sprawną fabryczną turbinę i nic nie pomogło...
wszystko szczelne, sprawdzał dolot itp... warsztat nie jest jak inne - czyli naciągacze bo oddaje do niego auta od kilkunastu lat i nigdy nie próbował naciągać ( dalsza rodzina ) także proszę tylko o konkretne podpowiedzi
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Oczywiście , ze mechanicy to nie frajerzy i każdy przecież ci nie odmówi bo mu lada ucieknie i zregeneruje , na Chińskich częściach . Raz że to nie długo pociągnie , dwa że turbiny takie już nie mają dołu , co za tym idzie słaba moc silnika .
Kolega @flcn miał tez taki przypadek , dopiero kupił używana z przebiegiem 9 tys i zaczęło dmuchać jak nowe.
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t
Brak mocy problem z turbo A20DTH 2.0 CDTI
A skąd wiesz czy ten model turbo jest do tego silnika ? Sprawdziłem numer seryjny ?
Sprawdził mechanik ciśnienie w cylindrach ?
- klapy wirowe całe ? Nie ideały sie i lecąc przez cylinder nie uszkodziły po drodze cos ? Np, skrzywiony grzybek zaworu urwany konik , jak.klapa poleciała to tez mogła te turbiny uszkodzić.
Diagnostyka konkretna .
A nic nie piszesz czy sprawdził elektrozaeór turbiny ten mały dzyndzel na pasie. Przednim .
Może to on ? , bo jest częstym winowajcą , u mnie miesiąc temu moc odcięło właśnie przez ten zawór. Byłem w aso i naprawione , a nie Turbina .
To ze on robi starsze modele to nie to samo co w insigni , tu jest trochę pozmieniane .
Jedź tam gdzie sie specjalizują w Insigniach.
Mechanicy to kanalie jakich miało , jak sie na tobie poznają że nie masz pojęcia to ci bedzie bajki zmyślał w sufit patrzył i ceny wymyślał, a potem - panie dalej nie chodzi ! - " ale masz nowe".
Jest na forum kilka, warsztatów które polecają klubowicze poszukaj adresów i jedz do takiego który wie co robi
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Kolega @flcn miał tez taki przypadek , dopiero kupił używana z przebiegiem 9 tys i zaczęło dmuchać jak nowe.
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t
Brak mocy problem z turbo A20DTH 2.0 CDTI
A skąd wiesz czy ten model turbo jest do tego silnika ? Sprawdziłem numer seryjny ?
Sprawdził mechanik ciśnienie w cylindrach ?
- klapy wirowe całe ? Nie ideały sie i lecąc przez cylinder nie uszkodziły po drodze cos ? Np, skrzywiony grzybek zaworu urwany konik , jak.klapa poleciała to tez mogła te turbiny uszkodzić.
Diagnostyka konkretna .
A nic nie piszesz czy sprawdził elektrozaeór turbiny ten mały dzyndzel na pasie. Przednim .
Może to on ? , bo jest częstym winowajcą , u mnie miesiąc temu moc odcięło właśnie przez ten zawór. Byłem w aso i naprawione , a nie Turbina .
To ze on robi starsze modele to nie to samo co w insigni , tu jest trochę pozmieniane .
Jedź tam gdzie sie specjalizują w Insigniach.
Mechanicy to kanalie jakich miało , jak sie na tobie poznają że nie masz pojęcia to ci bedzie bajki zmyślał w sufit patrzył i ceny wymyślał, a potem - panie dalej nie chodzi ! - " ale masz nowe".
Jest na forum kilka, warsztatów które polecają klubowicze poszukaj adresów i jedz do takiego który wie co robi
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
- Auto: Ins ST Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Jeżeli turbina "pierwotna po regeneracji" i kolejna "nowa turbina" były konkretnymi typami zgodnymi z twoją Insignia to faktycznie przyczyna być może nie leży w turbinie. Bodex podał wiele dodatkowych możliwych elementów do sprawdzenia i to w przypadku Insignii jest podstawą - np. elektrozawór turbo czy rury. Kluczem może być to, że auto do poprawnego działania wymaga lekkiego rozgrzania / restartu - Hm, ...wracamy do turbo..np. zimne zapieczone / zablokowane / niewłaściwe ustawione łopatki zmiennej geometrii, które po lekkim rozgrzaniu / restarcie odpuszczają i wszystko działa OK.ArteXisYQ23 pisze:to ciekawe, bo dzwoniłem do nie jednego warsztatu i nikt nie miał problemu zrobieniem regeneracji turbiny... ( tym bardziej ze przed insignią robią taką regenerację w vectra c czy alfie 159 i wszystko chodziło jak należy )
ale tak jak pisałem dla pewności 100% zakupiłem używaną sprawną fabryczną turbinę i nic nie pomogło...
wszystko szczelne, sprawdzał dolot itp... warsztat nie jest jak inne - czyli naciągacze bo oddaje do niego auta od kilkunastu lat i nigdy nie próbował naciągać ( dalsza rodzina ) także proszę tylko o konkretne podpowiedzi
Ja kiedyś również walczyłem ostro z turbo i właściwa diagnostyka w moim przypadku polegała nie na podłączeniu 'kompa" do pracującego auta w warsztacie (bo nie było błędów) lecz 2 serwisantów jeździło autem z kompem podłączonym online czytając logi.
Miałem robione 3 regeneracje turbiny (przez ASO Opla) bez powodzenia i skończyło się na zakupie nowej Garretta.
Co do samej regeneracji - w przypadku Insigni wielu w tym ja (i ASO Opla) przekonało się, że jest ciężko. Była mowa, że Garrett wprowadzi zestawy naprawcze (przed czym się bronił) ale nie śledziłem później tej sprawy...może teraz takie "kity" naprawcze są na rynku - skontaktuj się bezpośrednio z Garrettem, bez pośredników - można nawet zakupić taniej - są też promocje, można oddać starą turbinę i otrzymać nową z rabatem...tak czy siak finansowo boli
Edyta:
a historia auta jest pewna? np. modyfikacja oprogramowania dpf / tuning itp.
Jeszcze odnośnie moich przygód z turbo - diagnostyka ASO Opla polegała na chwilowym przełożeniu sprawnej turbiny z innego auta do mojego - i to było lepsze niż diagnostyka komputerem!
Ostatnio zmieniony 17 lis 2016, o 09:18 przez tetar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Braciszek swego czasu miał dosyć podobny problem.Z tym,że miał wcześniej zrobiony program na kolektorze bez wszystkich klapek. Po wymianie kolektora i regeneracji turbiny auto również nie chciało chodzić i sypało błedami turbiny. dopiero wgranie seryjnego programu pozwoliło na normalną pracę auta.