--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Nie piszcie tych bajek o tym, że się zregenerować nie da, o konikach i grzybkach. Bo tego się czytać nie da. Jaki sens ma mierzenie kompresji skoro po zgaszeniu i odpaleniu auto jedzie normalnie. Kompresja wraca, czy koniki się budzą? Jaki ma wpływ na to, że turbina jest regenerowana czy oryginalna. Skoro po zgaszeniu i odpaleniu jedzie normalnie.
nic... kazałem raz jeszcze zrobić regeneracje trubiny - odbiór - to samo.... auto na zimnym nie jedzie ( po chwili wyskakuje awaria ;/ przejeżdżamy tak kilkaset metrów, gasimy, zapalamy i jedziemy normalnie ...tak się w.... oooo myślę nie ma bata gość od turbin leci w kulki... skoro błędy są tylko od niej
Jaki kod błędu pojawia się po jeździe na zimnym i wyświetleniu komunikatu o awarii? Odczytaj go i podaj tu. Bo inaczej będziesz jeszcze całymi stronami czytał fantastykę popularnonaukową o konikach, grzybkach i kanaliach.
nic... kazałem raz jeszcze zrobić regeneracje trubiny - odbiór - to samo.... auto na zimnym nie jedzie ( po chwili wyskakuje awaria ;/ przejeżdżamy tak kilkaset metrów, gasimy, zapalamy i jedziemy normalnie ...tak się w.... oooo myślę nie ma bata gość od turbin leci w kulki... skoro błędy są tylko od niej
Jaki kod błędu pojawia się po jeździe na zimnym i wyświetleniu komunikatu o awarii? Odczytaj go i podaj tu. Bo inaczej będziesz jeszcze całymi stronami czytał fantastykę popularnonaukową o konikach, grzybkach i kanaliach.
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
- Auto: Ins ST Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
@hubertus, odpuść sobie tak jednoznaczne teksty o "bajkach"...bo nikt tu nie twierdzi, że się nie da!..Da się tylko, że na końcu tego "da się" jest nowa turbina!
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Bez problemu da się zregenerować i wcale nie ma na końcu kupna nowej
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
hubertus pisze:Nie piszcie tych bajek o tym, że się zregenerować nie da, o konikach i grzybkach. Bo tego się czytać nie da. Jaki sens ma mierzenie kompresji skoro po zgaszeniu i odpaleniu auto jedzie normalnie. Kompresja wraca, czy koniki się budzą? Jaki ma wpływ na to, że turbina jest regenerowana czy oryginalna. Skoro po zgaszeniu i odpaleniu jedzie normalnie.
nic... kazałem raz jeszcze zrobić regeneracje trubiny - odbiór - to samo.... auto na zimnym nie jedzie ( po chwili wyskakuje awaria ;/ przejeżdżamy tak kilkaset metrów, gasimy, zapalamy i jedziemy normalnie ...tak się w.... oooo myślę nie ma bata gość od turbin leci w kulki... skoro błędy są tylko od niej
Jaki kod błędu pojawia się po jeździe na zimnym i wyświetleniu komunikatu o awarii? Odczytaj go i podaj tu. Bo inaczej będziesz jeszcze całymi stronami czytał fantastykę popularnonaukową o konikach, grzybkach i kanaliach.
nie wnikajmy już czy da się regenerować turbo, czy też nie bo jak PISAŁEM ZAKUPIŁEM JESZCZE JEDNĄ UŻYWANĄ SPRAWNĄ 100% TURBINĘ ( NIE REGENEROWANĄ !!! ) i poprawy żadnej....
podkreślam raz jeszcze, mechanik nie jest naciągaczem ! ( wyciągał turbinę kilka razy, podpinał pod kompa kilka razy, i żadnych pieniędzy za to nie chce.... ) a i ja laikiem też nie jestem, bo miałem już sporo aut z różnymi defektami i co nieco wiem.
wymienione były również dla pewności oba czujniki - ( od razu pisze NIE CHIŃSKIE I NOWE ) ( między innymi ten u góry ) - nic... zero
po podpięciu wyskakują 3 błędy;
P0299 , P0403, P003A
Ostatnio zmieniony 17 lis 2016, o 20:45 przez ArteXisYQ23, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Ogrzeje.
Auto moje cały czas śmiga bez problemów (prawie), tylko ostatnio zrobiło się trochę mułowate, jakby gorzej się zbiera i ubyło mu trochę mocy. Jako, że w następnym tygodniu jadę na wymianę oleju, chciałbym z mechanikiem pogadać aby mnie zrozumiał i wiedział o co mi chodzi.
Co może być powodem spadku mocy??
EGR, zawór N75, nieszczelności (nic póki co nie świszczy). Dodam, że jeszcze w trasie i rzadko schodzę do 90 km/h, na autostradzie (w DE ) wiadomo szybciej do 180 km/h, więc nawet nie wiem kiedy się DPF wypala.
I jeszcze jedno, dostanę gdzieś tą matę wygłuszającą pod maskę?
Bo mi jakiś zwierzak dziurę wygryzł i badziewnie to wygląda, gdy podniosę maskę
Auto moje cały czas śmiga bez problemów (prawie), tylko ostatnio zrobiło się trochę mułowate, jakby gorzej się zbiera i ubyło mu trochę mocy. Jako, że w następnym tygodniu jadę na wymianę oleju, chciałbym z mechanikiem pogadać aby mnie zrozumiał i wiedział o co mi chodzi.
Co może być powodem spadku mocy??
EGR, zawór N75, nieszczelności (nic póki co nie świszczy). Dodam, że jeszcze w trasie i rzadko schodzę do 90 km/h, na autostradzie (w DE ) wiadomo szybciej do 180 km/h, więc nawet nie wiem kiedy się DPF wypala.
I jeszcze jedno, dostanę gdzieś tą matę wygłuszającą pod maskę?
Bo mi jakiś zwierzak dziurę wygryzł i badziewnie to wygląda, gdy podniosę maskę
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Nie myślałeś zaciągnąc do kogoś, kto zajmuje sie chiptuningiem i potrafi analizować parametry sinika w czasie jazdy? Sczytywanie błędów nie zawsze wystarczy, czasami trzeba zrobić logi, żeby się czegoś dowiedzieć.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2016, o 21:15 przez darek0808, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Grzegorz chociaż jakiś kod błędu podaj. Jeśli zapisał się w sterowniku. Bo bez tego to wróżenie z fusów.
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Co do turbiny, to mogę powiedzieć, że nie przekonuje mnie kwestia temperatury jako źródła powodu jej zniszczenia. Np. w silnikach 1.8T produkcji VAG'a problem polega na tym , że przy długiej eksploatacji oleju lub przy olejach marnej jakości odkładają się nagary na ściankach kanałów doprowadzających olej smarujący łożyska wirnika. Wówczas po prostu jest zbyt mała średnica i zbyt małe ciśnienie trafia do urządzenia, a wiadomo z jakimi prędkościami to pracuje. Jeżeli łożysko sie przyciera, to wówczas robi się za duży luz poprzeczny i turbawkę szlag trafia o jej własne ścianki. Ciekaw jestem, czy mechanik wziął to u Ciebie pod uwagę zakładając urządzenie po regeneracji. Poza tym mam nadzieję, że zalał olejem przed montażem....... bo to oczywiste. Oczywiście to tylko takie uwagi, ale na Twoim miejscu pomyślał bym o tym.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
OHubertus wrócił , a gdzie byłeś jak cię nie było !
Napisałem że sa tylko Chińskie zestawy i regreracja nie trwała oraz że nie ma dołu.
A skoro po regeneracji i założeniu drugiej używki dalej nie hula to znaczy ze turbo było bez potrzeby robione ... jak to mechanik Staszek stodoła powiada , "ale masz nowe "
Przedewszystkim diagnostyka źle zrobiona .
Jeszcze czekam aż sie Gizd odezwie...
Może teraz niech mechanik "snafca od turbiarzy "odda ci pieniądze bo naprawia a auto dalej zepsute ?
Rzeczoznawcę i do sądu z dziadem !
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Napisałem że sa tylko Chińskie zestawy i regreracja nie trwała oraz że nie ma dołu.
A skoro po regeneracji i założeniu drugiej używki dalej nie hula to znaczy ze turbo było bez potrzeby robione ... jak to mechanik Staszek stodoła powiada , "ale masz nowe "
Przedewszystkim diagnostyka źle zrobiona .
Jeszcze czekam aż sie Gizd odezwie...
Może teraz niech mechanik "snafca od turbiarzy "odda ci pieniądze bo naprawia a auto dalej zepsute ?
Rzeczoznawcę i do sądu z dziadem !
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Po co obaj wracacie do tego co było? Autor napisał wyraźnie, że teraz ma założone używane turbo, które jest sprawne i nie ma żadnej poprawy. Co mnie obchodzi, czy mechanik go oszukał, czy turbo da się zregenerować. Stan na teraz jest taki, że po założeniu używanego turbo nie ma żadnej poprawy. Auto na zimnym nie chce jechać. Po zgaszeniu i odpaleniu jedzie już normalnie. To jest problem do rozwiązania. A nie to czy ktoś zalał turbo olejem czy mechanik to kanalia i tego typu.
P0299 to ciśnienie doładowania poniżej zakresu
P0403 to błąd egr polegający na zakłóceniu przepływu spalin.
P003A nie przyłączone położenie modułu sterującego doładowaniem czyli gruchy.
Proponuję zacząć od ostatniego. Jako, że wymieniłeś turbo masz nową gruchę. Tą bańkę pod turbiną. W niej jest czujnik. Zapomniałem jak brzmi fachowa nazwa. trzeba go wkodować. I sprawdzać dalej. Może jak to zrobisz to i dwa pozostałe kody znikną. Jeśli nie to trzeba szukać dalej.
P0299 to ciśnienie doładowania poniżej zakresu
P0403 to błąd egr polegający na zakłóceniu przepływu spalin.
P003A nie przyłączone położenie modułu sterującego doładowaniem czyli gruchy.
Proponuję zacząć od ostatniego. Jako, że wymieniłeś turbo masz nową gruchę. Tą bańkę pod turbiną. W niej jest czujnik. Zapomniałem jak brzmi fachowa nazwa. trzeba go wkodować. I sprawdzać dalej. Może jak to zrobisz to i dwa pozostałe kody znikną. Jeśli nie to trzeba szukać dalej.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Stawiam na elektrozawór turbiny , on też daje podobne błędy , czasem szarpie , czasem przeładowuje innym razem nie doładuje .
@hubertus , wiesz może gdzie się podział @Gizd ?
Gdyby grucha szwankowała to po zmianie turbo już byłyby lepiej , a raczej wątpliwe by w oby wadliwe sie trafiły.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
@hubertus , wiesz może gdzie się podział @Gizd ?
Gdyby grucha szwankowała to po zmianie turbo już byłyby lepiej , a raczej wątpliwe by w oby wadliwe sie trafiły.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Moje przejęzyczenie błąd P003A powinno być nie przyuczone położenie. Części wyposażone w elektronikę jak nowe/używane zmienione turbo z nową gruchą z nowym czujnikiem tj aktuatorem czasami trzeba "przyuczyć" zaprogramować/w kodować przez komputer. Bo inaczej nie chcą poprawnie działać.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
ten elektrozawór ( to ten u góry ) on był wymieniany na oryginał gm także odpada... ; /Bodex pisze:edit
co oznacza te przyuczenie ? czego powinno konkretnie dotyczyć ? trzeba mieć jakiś specjalistyczny program ?
( ps bo jeśli chodzi o przyuczenie samej turbiny było wykonane i przechodziło pozytywnie )
ten błąd P0403 to błąd egr ??? bo on sam był również przeczyszczony ( nawet była próba zaślepienia podkładką, ale auto tak samo się zachowywało na zimnym )
ma ktoś namiary na speców od insigni z okolic małopolski ?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2016, o 22:21 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 mar 2016, o 08:23
- Auto: ASTRA J 2.0 CDTI 160
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Mogę Ci polecić ten zakład:
www.auto-krak.pl
https://m.facebook.com/AutoKrakRzemien/?locale2=pl_PL
Znają się na rzeczy.
www.auto-krak.pl
https://m.facebook.com/AutoKrakRzemien/?locale2=pl_PL
Znają się na rzeczy.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Kolejny problem rym razem z doładowaniem. Wychodzi blog p0299 za niskie doładowanie.gdzie może leżeć problem? Jak zdejmuje wężyk od podciśnienia gruszki turbiny to widać ze ciegno delikatnie pracuje. Od czego zacząć może ktoś ma pomysł? Z góry dziękuję. Pozdrawiam
- snikers
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 10 sty 2015, o 12:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Zacznij od sprawdzenia szczelności przewodów i intercoolera
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 kwie 2016, o 20:14
- Auto: Opel Insignia 2,0 td
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Ja też tak myślałem i miałem dziurę w rurze interkulera
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- snikers
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 10 sty 2015, o 12:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Jeżeli jesteś pewny swojej szczelności możesz jeszcze spróbować łatwo i na szybko podmienić zawór n75 jeżeli to nie pomoże to masz prawdopodobnie problem w samej turbinie