--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Witam Panowie. Imnie dopadła awaria. ...
Opcom pokazuje 2 błędy P0234 (11)orazP003A (00)
Silnik A20DTH 2.0 cdti
Dodam że zauważyłem niewielkie ilości oleju na tej plastikowej rurce od dolotu.
Opcom pokazuje 2 błędy P0234 (11)orazP003A (00)
Silnik A20DTH 2.0 cdti
Dodam że zauważyłem niewielkie ilości oleju na tej plastikowej rurce od dolotu.
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Zacznij od wymiany zaworu sterowania turbiną znajdujący się na chłodnicy.Zdaje się to być częstą awarią,też to przerabiałem.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Zamowiony. A te dziwne ślady oleju na plastikowej rurce dolotu.
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Ślady a nawet drobne wycieki z tego miejsca to chyba są u każdego i gdzieś czytałem że to normalne z uwagi na to że jakaś drobna ilość oleju przedostaje się tam z odmy i krąży w układzie.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Zgadza sie,ale skoro są ślady oleju na (nie wew.)plastikowej rurce dolotu świadczy o nieszczelności ukladu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 08:47
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kraków
- Kontakt:
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
I mi się przytrafił problem, trasa gdynia - kraków, 2 razy wyświetliło mi komunikact "awaria, skontaktuj sięz serwisem", 2 razy przy predkosciach ok 140-150.
na chwile samochód tak jakby nie reagował na pedał gazu.
Może to być wina zaworu sterującego turbiną ?
na chwile samochód tak jakby nie reagował na pedał gazu.
Może to być wina zaworu sterującego turbiną ?
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Kurna ludzie... Duronek - miałeś komunikat ponieważ wystąpił w silniku jakiś błąd, który elektronika/czujniki wychwyciły. Co się stało? Nikt ci na odległość bez odczytania błędu nie powie. Odczytaj błąd a wtedy wiele osób z forum powie Ci jak najszybciej i np najtaniej tą usterkę usunąć. W obecnej sytuacji równie dobrze możesz spytać sie babki z warzywnika co wymienić jako pierwsze lub czy np można z tym jeździć...
Co do twojego pytania... może to być zawór n75, może być zapieczona/uszkodzona geometria turbiny, EGR, przepływomierz powietrza, nieszczelność w układzie doładowania powietrza, czujnik kopiowania turbiny, czujnik doładowania, czujnik ciśnienia paliwa, nie wydolność pompy CR i można dalej wyliczać...
Bez komputera się nie obejdzie.
Co do twojego pytania... może to być zawór n75, może być zapieczona/uszkodzona geometria turbiny, EGR, przepływomierz powietrza, nieszczelność w układzie doładowania powietrza, czujnik kopiowania turbiny, czujnik doładowania, czujnik ciśnienia paliwa, nie wydolność pompy CR i można dalej wyliczać...
Bez komputera się nie obejdzie.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Panowie jak wygląda ten zawór upustowy od turbo? Bo mam problem z przeładowaniem turbo i nie mogę zdiagnozować od czego
- kubek77
- Użytkownik
- Posty: 118
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 23:57
- Auto: Opel Insignia 192KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
U mnie w niedziele wyraźne przedmuchy po dodaniu gazu.Pojechałem do mechanika i okazało sie ,że przewód turbo padł tzn.dziura się w nim zrobiła.Oczywiscie dziura od strony silnika.Ledwo znaleziona.Poszukajcie najpierw po przewodach.Są felerne jak już tutaj pisało gro osób.
-- 18 mar 2017, o 23:02 --
Dziś wymieniłem rurę turbo i Isia odzyskała w końcu pełną moc.Mechanik nie musiał wyciągać kratki halogena.Poszło mu dość szybko od spodu.
-- 18 mar 2017, o 23:02 --
Dziś wymieniłem rurę turbo i Isia odzyskała w końcu pełną moc.Mechanik nie musiał wyciągać kratki halogena.Poszło mu dość szybko od spodu.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Witam
Kupilem sobie uzywana isie. 125 tys mil, przy 121 tys byla wymieniana turbina, 2masa, nie ma dpfa..
2.0 sri 16v cdti (128)
po miescie wszystko smiga jak ta lala zadowolony z samochodu wyjechalem na autostrade.. a tam po laczeniu ( jezeli to ma jakies znaczenie ) klimy i przrzucaniiu na 5, 6 bieg i weszla w tryb serwisowy... moglem jechac ze stala predkoscia, przy zmniejszeniu biegu moglem leciutko przyspieszac ale mocy nie bylo... po zgaszeniu i odpaleniu dobrze
znowu wlaczylem zimny nawiew i ta sama sytuacja.. wrocilism do domku
nast dzien jazda po miescie wszystko w normie.. i umowilem sie z meczhanikiem na odczyt bledow...
po trasie wlaczylem cieply nawiew bo bylo chlodno z rana.. i nic zadnej usterki jchalo normalnie
u mechanika na kompie wykazalo bledy P0234 (11) i P003A (00)
mechanik twierdzi ze ustawiona zle turbina i trzeba ja dac gdzies do skalibrowania.. on rzyczy sobie za wyjecie i wlozenie sporo za robocizne plus to co wezmie za skalibrowanie jego zaprzyjazniona firma, czli duuzo
a moze jakies macie pomysly??
pozdrawiam serdecznie
Kupilem sobie uzywana isie. 125 tys mil, przy 121 tys byla wymieniana turbina, 2masa, nie ma dpfa..
2.0 sri 16v cdti (128)
po miescie wszystko smiga jak ta lala zadowolony z samochodu wyjechalem na autostrade.. a tam po laczeniu ( jezeli to ma jakies znaczenie ) klimy i przrzucaniiu na 5, 6 bieg i weszla w tryb serwisowy... moglem jechac ze stala predkoscia, przy zmniejszeniu biegu moglem leciutko przyspieszac ale mocy nie bylo... po zgaszeniu i odpaleniu dobrze
znowu wlaczylem zimny nawiew i ta sama sytuacja.. wrocilism do domku
nast dzien jazda po miescie wszystko w normie.. i umowilem sie z meczhanikiem na odczyt bledow...
po trasie wlaczylem cieply nawiew bo bylo chlodno z rana.. i nic zadnej usterki jchalo normalnie
u mechanika na kompie wykazalo bledy P0234 (11) i P003A (00)
mechanik twierdzi ze ustawiona zle turbina i trzeba ja dac gdzies do skalibrowania.. on rzyczy sobie za wyjecie i wlozenie sporo za robocizne plus to co wezmie za skalibrowanie jego zaprzyjazniona firma, czli duuzo
a moze jakies macie pomysly??
pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony 12 maja 2017, o 21:22 przez yerry, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Na pewno turbina. Może być walnięty zawór w gruszce. Do tego wyważenie ośki i czyszczenie zmiennej geometrii.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
czyli to ze byla wymieniana nie patrzec na to ? najpierw sprawdzac zawor przy gruszce? czy od razu zakladac ze turbina do wymiany??P405 pisze:edit
Ostatnio zmieniony 12 maja 2017, o 21:22 przez yerry, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Najpierw sprawdź zawór i zobacz jak wygląda turbo od zimnej strony.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Mam te same błędy co kol szuby.Jak sprawdzić zawór? jak sprawdzić turbo po stronie zimnej? na co mam patrzec?wyważenie ośki i czyszczenie zmiennej geometrii co gdzie i jak to mój pierwszy diesel??P405 pisze:Na pewno turbina. Może być walnięty zawór w gruszce. Do tego wyważenie ośki i czyszczenie zmiennej geometrii.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Tylko serwis, który zajmuje się turbo.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Dzięki jutro pooglądam poczyszcze co się da i zobaczę czy coś się zmienia .Dzisiaj zrobiłem objazd po mojej miejscowości komunikat nie wyskoczył podpiołem pod opcoma żadnych błędów nie pokazało.Dziś znów powyżej 3000 obrotów szarpnięcie i spadek mocy komunikat awaria auta skontaktuj się z serwisem .Dwa błędy P0234-5A i P003A-00. wcześniej Egr wyczyszczony i map sensor też co to może być?ten czujnik zawór turbiny który jest na chłodnicy z dwoma wężykami i jedną wtyczką ?może ta gruszka połączona z turbo cięgnem usytuowana pod turbem? Podszas zapalania auta cięgno poruszyło się na dół jakieś 1,5 cm może minimalnie więcej tak że chyba sprawneP405 pisze:...
Ostatnio zmieniony 29 maja 2017, o 23:45 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- Martinim
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 lut 2017, o 14:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Witam
Przeczytałem większość dotyczącą problemów z Turbo i temu podobnym, lecz sam nie mogę namierzyć wady jaka się w tym kryje
U mnie sprawa wygląda tak, że od blisko 2 miesięcy auto chodzi, nie chodzi
W pierwszej kolejności wywaliło dwa błędy - zdjęcie poniżej, gdzie zrobiono elektrozawór
Z kolei do środka płynu uzupełniającego klimatyzację dolano odrobinę fosforu, aby trafić na pęknięcie (decyzja mechanika)
Po naprawie i skasowaniu owych błędów, auto podobnie jak u większości Was miało dalej ten sam problem
obroty w przedziale 2-3tys bądź szybsza próba wyjechania i od razu komunikat- awaria samochodu
Podjechałem do mechanika i wyszły kolejne - tym razem cztery
Diagnoza to turbina. Przeszła ona regeneracje i pełne sprawdzenie. Działało kilka km
Włączyłem tryb sport, aby szybciej pojechać podczas wyprzedzania i ku mojemu zaskoczeniu - ponownie ten sam błąd- auto weszło w tryb awaryjny
Co dziwne- często przed pojawieniem się błedu wysypywał mi się bład o adaptacyjnych reflektorach :-/
Mechanik zrobił diagnostyke komputerem- dalej to samo. Zaadoptował turbine, coś tam wgrywając ale auto nie ma w pełni mocy
Poniżej kolejne zdjęcie - tak więc pytanie- jakie są Wasze sugestie odnośnie całości?
Krew mnie już zalewa, bo koszta wszelkich działań wyniosły blisko 4tys a dalej końca nie widać
Moje auto to Insignia 2009r, 160 KM, 2.0 CDTI Automat
-- 5 cze 2017, o 23:03 --
Dodam jeszcze ciekawostkę. Sam silnik dość często nie dogrzewał się i wskazywał temperature w granicach 70-80stopni
Czasami spadała do 65st biorąc pod uwagę jazdę autostradą
W tej chwili momentami trzyma 90 ale więszkosć waha się w okolicy 80-85. Po mieście najcześciej 90
Może to również jakaś wskazówka dla kogoś, kto miał równie odobne problemy i już zrobione auto
Przeczytałem większość dotyczącą problemów z Turbo i temu podobnym, lecz sam nie mogę namierzyć wady jaka się w tym kryje
U mnie sprawa wygląda tak, że od blisko 2 miesięcy auto chodzi, nie chodzi
W pierwszej kolejności wywaliło dwa błędy - zdjęcie poniżej, gdzie zrobiono elektrozawór
Z kolei do środka płynu uzupełniającego klimatyzację dolano odrobinę fosforu, aby trafić na pęknięcie (decyzja mechanika)
Po naprawie i skasowaniu owych błędów, auto podobnie jak u większości Was miało dalej ten sam problem
obroty w przedziale 2-3tys bądź szybsza próba wyjechania i od razu komunikat- awaria samochodu
Podjechałem do mechanika i wyszły kolejne - tym razem cztery
Diagnoza to turbina. Przeszła ona regeneracje i pełne sprawdzenie. Działało kilka km
Włączyłem tryb sport, aby szybciej pojechać podczas wyprzedzania i ku mojemu zaskoczeniu - ponownie ten sam błąd- auto weszło w tryb awaryjny
Co dziwne- często przed pojawieniem się błedu wysypywał mi się bład o adaptacyjnych reflektorach :-/
Mechanik zrobił diagnostyke komputerem- dalej to samo. Zaadoptował turbine, coś tam wgrywając ale auto nie ma w pełni mocy
Poniżej kolejne zdjęcie - tak więc pytanie- jakie są Wasze sugestie odnośnie całości?
Krew mnie już zalewa, bo koszta wszelkich działań wyniosły blisko 4tys a dalej końca nie widać
Moje auto to Insignia 2009r, 160 KM, 2.0 CDTI Automat
-- 5 cze 2017, o 23:03 --
Dodam jeszcze ciekawostkę. Sam silnik dość często nie dogrzewał się i wskazywał temperature w granicach 70-80stopni
Czasami spadała do 65st biorąc pod uwagę jazdę autostradą
W tej chwili momentami trzyma 90 ale więszkosć waha się w okolicy 80-85. Po mieście najcześciej 90
Może to również jakaś wskazówka dla kogoś, kto miał równie odobne problemy i już zrobione auto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Reflektory raczej oddzielny błąd, a turbina skoro regenerowałeś to niech szuka mechanik albo do innego który zajmuję się turbinami bo z tego co widać to dalej jest nie tak z turbo i masz może to pomoże
https://forum.vectraklub.pl/topic/16183 ... 2adowania/
https://forum.vectraklub.pl/topic/16183 ... 2adowania/
- markogl
- Użytkownik
- Posty: 188
- Rejestracja: 20 sty 2017, o 22:12
- Auto: insignia ST
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SRC
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Odnośnie temperatury w granicach 80-85 to tez tak miałem wymieniłem termostat i teraz jest zawsze 90°czy jazda po mieście czy z góry na luzie.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Witam, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu mojej usterki. Silnik 20DTH 160KM przebieg 217 tyś. Na trasie auto straciło moc i po ok 10km wyświetlił się komunikat " Awaria pojazdu, skontaktuj ... Silnik pracuje dobrze do 2 000 obrotów. Potem dziura. Oczytałem błędy op-com-em są następujące:
U0121 - <Unknown DTC>
(03) - Not present
P2263 - <Unknown DTC>
(5B) - Not present
P068A - <Unknown DTC>
(00) - Not present
P2263 - <Unknown DTC>
(61) - Not present
P003A - <Unknown DTC>
(00) - Not present
Poczytałem o nich i wymieniłem zawór N75. Ale sytuacja nie zmieniła się nadal brak turbo. Zastanawia mnie jedna rzecz. Odłączyłem górny wężyk o oznaczeniu 55563346 VAC od N75 i dmuchnąłem w niego. Słychać że powietrze gdzieś wylatuje bez najmniejszego oporu. Czy układ podciśnienia ma taką nieszczelność?
U0121 - <Unknown DTC>
(03) - Not present
P2263 - <Unknown DTC>
(5B) - Not present
P068A - <Unknown DTC>
(00) - Not present
P2263 - <Unknown DTC>
(61) - Not present
P003A - <Unknown DTC>
(00) - Not present
Poczytałem o nich i wymieniłem zawór N75. Ale sytuacja nie zmieniła się nadal brak turbo. Zastanawia mnie jedna rzecz. Odłączyłem górny wężyk o oznaczeniu 55563346 VAC od N75 i dmuchnąłem w niego. Słychać że powietrze gdzieś wylatuje bez najmniejszego oporu. Czy układ podciśnienia ma taką nieszczelność?