--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

ODPOWIEDZ
DanielJamal

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: DanielJamal » 25 gru 2016, o 12:18

Witam Panowie. Imnie dopadła awaria. ...
Opcom pokazuje 2 błędy P0234 (11)orazP003A (00)
Silnik A20DTH 2.0 cdti
Dodam że zauważyłem niewielkie ilości oleju na tej plastikowej rurce od dolotu.

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: profek » 25 gru 2016, o 17:13

Zacznij od wymiany zaworu sterowania turbiną znajdujący się na chłodnicy.Zdaje się to być częstą awarią,też to przerabiałem.

DanielJamal

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: DanielJamal » 26 gru 2016, o 10:36

Zamowiony. A te dziwne ślady oleju na plastikowej rurce dolotu.

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: profek » 26 gru 2016, o 12:03

Ślady a nawet drobne wycieki z tego miejsca to chyba są u każdego i gdzieś czytałem że to normalne z uwagi na to że jakaś drobna ilość oleju przedostaje się tam z odmy i krąży w układzie.

DanielJamal

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: DanielJamal » 27 gru 2016, o 10:46

Zgadza sie,ale skoro są ślady oleju na (nie wew.)plastikowej rurce dolotu świadczy o nieszczelności ukladu.

duronek
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 22 lis 2016, o 08:47
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków
Kontakt:

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: duronek » 20 lut 2017, o 13:03

I mi się przytrafił problem, trasa gdynia - kraków, 2 razy wyświetliło mi komunikact "awaria, skontaktuj sięz serwisem", 2 razy przy predkosciach ok 140-150.

na chwile samochód tak jakby nie reagował na pedał gazu.

Może to być wina zaworu sterującego turbiną ?

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: nika84-24 » 20 lut 2017, o 19:47

Kurna ludzie... Duronek - miałeś komunikat ponieważ wystąpił w silniku jakiś błąd, który elektronika/czujniki wychwyciły. Co się stało? Nikt ci na odległość bez odczytania błędu nie powie. Odczytaj błąd a wtedy wiele osób z forum powie Ci jak najszybciej i np najtaniej tą usterkę usunąć. W obecnej sytuacji równie dobrze możesz spytać sie babki z warzywnika co wymienić jako pierwsze lub czy np można z tym jeździć...
Co do twojego pytania... może to być zawór n75, może być zapieczona/uszkodzona geometria turbiny, EGR, przepływomierz powietrza, nieszczelność w układzie doładowania powietrza, czujnik kopiowania turbiny, czujnik doładowania, czujnik ciśnienia paliwa, nie wydolność pompy CR i można dalej wyliczać...

Bez komputera się nie obejdzie.

Kidalex99

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: Kidalex99 » 12 mar 2017, o 20:38

Panowie jak wygląda ten zawór upustowy od turbo? Bo mam problem z przeładowaniem turbo i nie mogę zdiagnozować od czego :(

Awatar użytkownika
kubek77
Użytkownik
Posty: 118
Rejestracja: 27 maja 2016, o 23:57
Auto: Opel Insignia 192KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: kubek77 » 15 mar 2017, o 20:32

U mnie w niedziele wyraźne przedmuchy po dodaniu gazu.Pojechałem do mechanika i okazało sie ,że przewód turbo padł tzn.dziura się w nim zrobiła.Oczywiscie dziura od strony silnika.Ledwo znaleziona.Poszukajcie najpierw po przewodach.Są felerne jak już tutaj pisało gro osób.

-- 18 mar 2017, o 23:02 --

Dziś wymieniłem rurę turbo i Isia odzyskała w końcu pełną moc.Mechanik nie musiał wyciągać kratki halogena.Poszło mu dość szybko od spodu.

szuby

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: szuby » 11 maja 2017, o 16:00

Witam

Kupilem sobie uzywana isie. 125 tys mil, przy 121 tys byla wymieniana turbina, 2masa, nie ma dpfa..

2.0 sri 16v cdti (128)

po miescie wszystko smiga jak ta lala zadowolony z samochodu wyjechalem na autostrade.. a tam po laczeniu ( jezeli to ma jakies znaczenie ) klimy i przrzucaniiu na 5, 6 bieg i weszla w tryb serwisowy... moglem jechac ze stala predkoscia, przy zmniejszeniu biegu moglem leciutko przyspieszac ale mocy nie bylo... po zgaszeniu i odpaleniu dobrze
znowu wlaczylem zimny nawiew i ta sama sytuacja.. wrocilism do domku
nast dzien jazda po miescie wszystko w normie.. i umowilem sie z meczhanikiem na odczyt bledow...

po trasie wlaczylem cieply nawiew bo bylo chlodno z rana.. i nic zadnej usterki jchalo normalnie

u mechanika na kompie wykazalo bledy P0234 (11) i P003A (00)
mechanik twierdzi ze ustawiona zle turbina i trzeba ja dac gdzies do skalibrowania.. on rzyczy sobie za wyjecie i wlozenie sporo za robocizne plus to co wezmie za skalibrowanie jego zaprzyjazniona firma, czli duuzo

a moze jakies macie pomysly??

pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony 12 maja 2017, o 21:22 przez yerry, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: P405 » 11 maja 2017, o 16:13

Na pewno turbina. Może być walnięty zawór w gruszce. Do tego wyważenie ośki i czyszczenie zmiennej geometrii.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

szuby

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: szuby » 11 maja 2017, o 16:21

P405 pisze:edit
czyli to ze byla wymieniana nie patrzec na to ? najpierw sprawdzac zawor przy gruszce? czy od razu zakladac ze turbina do wymiany??
Ostatnio zmieniony 12 maja 2017, o 21:22 przez yerry, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: P405 » 11 maja 2017, o 16:56

Najpierw sprawdź zawór i zobacz jak wygląda turbo od zimnej strony.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: dziadziol6 » 29 maja 2017, o 20:19

P405 pisze:Na pewno turbina. Może być walnięty zawór w gruszce. Do tego wyważenie ośki i czyszczenie zmiennej geometrii.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Mam te same błędy co kol szuby.Jak sprawdzić zawór? jak sprawdzić turbo po stronie zimnej? na co mam patrzec?wyważenie ośki i czyszczenie zmiennej geometrii co gdzie i jak to mój pierwszy diesel?? ;)

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: P405 » 29 maja 2017, o 20:29

Tylko serwis, który zajmuje się turbo.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: dziadziol6 » 29 maja 2017, o 22:35

P405 pisze:...
Dzięki jutro pooglądam poczyszcze co się da i zobaczę czy coś się zmienia .Dzisiaj zrobiłem objazd po mojej miejscowości komunikat nie wyskoczył podpiołem pod opcoma żadnych błędów nie pokazało.Dziś znów powyżej 3000 obrotów szarpnięcie i spadek mocy komunikat awaria auta skontaktuj się z serwisem .Dwa błędy P0234-5A i P003A-00. wcześniej Egr wyczyszczony i map sensor też co to może być?ten czujnik zawór turbiny który jest na chłodnicy z dwoma wężykami i jedną wtyczką ?może ta gruszka połączona z turbo cięgnem usytuowana pod turbem? Podszas zapalania auta cięgno poruszyło się na dół jakieś 1,5 cm może minimalnie więcej tak że chyba sprawne ;)
Ostatnio zmieniony 29 maja 2017, o 23:45 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Martinim
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 24 lut 2017, o 14:15
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: Martinim » 5 cze 2017, o 16:48

Witam
Przeczytałem większość dotyczącą problemów z Turbo i temu podobnym, lecz sam nie mogę namierzyć wady jaka się w tym kryje
U mnie sprawa wygląda tak, że od blisko 2 miesięcy auto chodzi, nie chodzi
W pierwszej kolejności wywaliło dwa błędy - zdjęcie poniżej, gdzie zrobiono elektrozawór
Z kolei do środka płynu uzupełniającego klimatyzację dolano odrobinę fosforu, aby trafić na pęknięcie (decyzja mechanika)
Po naprawie i skasowaniu owych błędów, auto podobnie jak u większości Was miało dalej ten sam problem
obroty w przedziale 2-3tys bądź szybsza próba wyjechania i od razu komunikat- awaria samochodu
Podjechałem do mechanika i wyszły kolejne - tym razem cztery
Diagnoza to turbina. Przeszła ona regeneracje i pełne sprawdzenie. Działało kilka km
Włączyłem tryb sport, aby szybciej pojechać podczas wyprzedzania i ku mojemu zaskoczeniu - ponownie ten sam błąd- auto weszło w tryb awaryjny
Co dziwne- często przed pojawieniem się błedu wysypywał mi się bład o adaptacyjnych reflektorach :-/
Mechanik zrobił diagnostyke komputerem- dalej to samo. Zaadoptował turbine, coś tam wgrywając ale auto nie ma w pełni mocy
Poniżej kolejne zdjęcie - tak więc pytanie- jakie są Wasze sugestie odnośnie całości?
Krew mnie już zalewa, bo koszta wszelkich działań wyniosły blisko 4tys a dalej końca nie widać
Moje auto to Insignia 2009r, 160 KM, 2.0 CDTI Automat

-- 5 cze 2017, o 23:03 --

Dodam jeszcze ciekawostkę. Sam silnik dość często nie dogrzewał się i wskazywał temperature w granicach 70-80stopni
Czasami spadała do 65st biorąc pod uwagę jazdę autostradą
W tej chwili momentami trzyma 90 ale więszkosć waha się w okolicy 80-85. Po mieście najcześciej 90
Może to również jakaś wskazówka dla kogoś, kto miał równie odobne problemy i już zrobione auto :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: wojtekski » 7 cze 2017, o 06:33

Reflektory raczej oddzielny błąd, a turbina skoro regenerowałeś to niech szuka mechanik albo do innego który zajmuję się turbinami bo z tego co widać to dalej jest nie tak z turbo i masz może to pomoże
https://forum.vectraklub.pl/topic/16183 ... 2adowania/

Awatar użytkownika
markogl
Użytkownik
Posty: 188
Rejestracja: 20 sty 2017, o 22:12
Auto: insignia ST
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: SRC

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: markogl » 8 cze 2017, o 08:10

Odnośnie temperatury w granicach 80-85 to tez tak miałem wymieniłem termostat i teraz jest zawsze 90°czy jazda po mieście czy z góry na luzie.

lnowak_t

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: lnowak_t » 4 paź 2017, o 18:37

Witam, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu mojej usterki. Silnik 20DTH 160KM przebieg 217 tyś. Na trasie auto straciło moc i po ok 10km wyświetlił się komunikat " Awaria pojazdu, skontaktuj ... Silnik pracuje dobrze do 2 000 obrotów. Potem dziura. Oczytałem błędy op-com-em są następujące:

U0121 - <Unknown DTC>
(03) - Not present

P2263 - <Unknown DTC>
(5B) - Not present

P068A - <Unknown DTC>
(00) - Not present

P2263 - <Unknown DTC>
(61) - Not present

P003A - <Unknown DTC>
(00) - Not present

Poczytałem o nich i wymieniłem zawór N75. Ale sytuacja nie zmieniła się nadal brak turbo. Zastanawia mnie jedna rzecz. Odłączyłem górny wężyk o oznaczeniu 55563346 VAC od N75 i dmuchnąłem w niego. Słychać że powietrze gdzieś wylatuje bez najmniejszego oporu. Czy układ podciśnienia ma taką nieszczelność?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”