--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Witam,
MY2011, 150kkm, 2.0 cdti 160km
Po kilku dniach postoju zapalilem a tu brak turbo.
Potem jeszcze raz gdzieś jechałem i turbo włączyło sie na chwile.
Dodatkowo jak puszczalem gaz to jak spadały obroty to był taki nietypowy dźwięk.
Kolejnego dnia już totalny brak turbo. Po paru km dostałem "awaria pojazdu...".
Próbowałem czytać kod z obd2 ale nie było żadnego?!
Co to moze być?
Sterownik podcisnienia?jakis inny czujnik?
Rurę turbo wymieniłem przed rokiem raczej jest ok.
MY2011, 150kkm, 2.0 cdti 160km
Po kilku dniach postoju zapalilem a tu brak turbo.
Potem jeszcze raz gdzieś jechałem i turbo włączyło sie na chwile.
Dodatkowo jak puszczalem gaz to jak spadały obroty to był taki nietypowy dźwięk.
Kolejnego dnia już totalny brak turbo. Po paru km dostałem "awaria pojazdu...".
Próbowałem czytać kod z obd2 ale nie było żadnego?!
Co to moze być?
Sterownik podcisnienia?jakis inny czujnik?
Rurę turbo wymieniłem przed rokiem raczej jest ok.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
zawór upustowy od turbo mógł się przyciąć.... Jak był poskładany na sucho i auto chwile postało to go złapało w pozycji max
muszę tylko zajrzeć i przypomnieć sobie jak w tym silniku wygląda turbo
muszę tylko zajrzeć i przypomnieć sobie jak w tym silniku wygląda turbo
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Dzieki za info,Czy da sie go jakoś odblokować zeby potwierdzić ze to to?
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Byłem zobaczyć jak to wygląda w Insigni...
Zdejmij pierścionek zabezpieczający i poruszaj dźwigienką... powinno to lekko chodzić.
Dodatkowo wiedzę, że w Insigni jest tam podciśnienie, więc sprawdź czy nie masz gdzieś uwalonego wężyka od podciśnienia. Jak masz dobrego kompa diagnostycznego to popatrz sobie w blokach pomiarowych na pracę zaworu, czy w ogóle jest komunikacja.
Skąd jesteś?
Zdejmij pierścionek zabezpieczający i poruszaj dźwigienką... powinno to lekko chodzić.
Dodatkowo wiedzę, że w Insigni jest tam podciśnienie, więc sprawdź czy nie masz gdzieś uwalonego wężyka od podciśnienia. Jak masz dobrego kompa diagnostycznego to popatrz sobie w blokach pomiarowych na pracę zaworu, czy w ogóle jest komunikacja.
Skąd jesteś?
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Dzieki za info.
Jestem z okolic Wadowic
Ten zawór o którym mowa to ten przykręcony do przedniego pasa Na wysokosci akumulatora ?
Wężyki sa raczej ok.
Jestem z okolic Wadowic
Ten zawór o którym mowa to ten przykręcony do przedniego pasa Na wysokosci akumulatora ?
Wężyki sa raczej ok.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
nie zawór upustowy jest przy turbinie, odchodzi od niego cięgno, a pod turbina masz sterownik tego zaworu...
cięgno może być zarąbane na przegubie i dlatego zawór mógł się zaciąć
cięgno może być zarąbane na przegubie i dlatego zawór mógł się zaciąć
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Co zrobiłem:
- zdjąłem zawleczke z cięgna
- poruszyłem ramieniem - chodzi lekko
-zdjąłem przewód od podcisnienia przy tym sterowniku podcisnienia i zassalem powietrze - dzwigienka przy turbo sie ruszyła- "mieszek" działa jest szczelnie
- zassalem tez powietrze z drugiej rurki przy tym sterowniku podcisnienia i tez szczelnie
Jazda próbna- zero zmian - brak turbo, żadnych ekstra dźwięków.
Czy to moze być ten sterownik podcisnienia? Co innego?
Jeszcze jedną mam obserwacje, zwykle jak zamykalem pokrywę to po zamknięciu cos rezonowalo przez chwile - zastanawiałem sie co to za dźwięk- teraz go nie ma- czy to nie jest przypadkiem jakaś mechaniczna cześć tego sterownika?
Chodzi mi o to
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia- ... 37179.html
- zdjąłem zawleczke z cięgna
- poruszyłem ramieniem - chodzi lekko
-zdjąłem przewód od podcisnienia przy tym sterowniku podcisnienia i zassalem powietrze - dzwigienka przy turbo sie ruszyła- "mieszek" działa jest szczelnie
- zassalem tez powietrze z drugiej rurki przy tym sterowniku podcisnienia i tez szczelnie
Jazda próbna- zero zmian - brak turbo, żadnych ekstra dźwięków.
Czy to moze być ten sterownik podcisnienia? Co innego?
Jeszcze jedną mam obserwacje, zwykle jak zamykalem pokrywę to po zamknięciu cos rezonowalo przez chwile - zastanawiałem sie co to za dźwięk- teraz go nie ma- czy to nie jest przypadkiem jakaś mechaniczna cześć tego sterownika?
Chodzi mi o to
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia- ... 37179.html
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Wyskoczył komunikat "awaria pojazdu skontaktuj sie z serwisem" podczas jazdy ok 150 km/h, nagły spadek mocy i nie wiecej niz 60 km/h teraz moge jechac. Jutro jade na komputer,ale moze wie ktos co to moze byc?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Przeładowane turbo, rozerwany któryś wąż w obiegu turbosprężarki, awaria elektroniki, itd. Bez podpięcia się do kompa możemy strzelać w ciemno.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Sprawdziłem jeszcze czujnik ciśnienia doładowania - dramat- cały ze smoly -zobaczcie fotkę.
Wymylem delikatnie ale nie pomogło.
Wymylem delikatnie ale nie pomogło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
masz kompa diagnostycznego??
Jak masz to zrób test zaworu upustowego od turbo i sprawdź czy są jakieś błędy przy okazji i popatrz na wartości z czujnika ciśnienia doładowania
Sprawdź jeszcze kabel od sterownika zaworu upustowego
Jak masz to zrób test zaworu upustowego od turbo i sprawdź czy są jakieś błędy przy okazji i popatrz na wartości z czujnika ciśnienia doładowania
Sprawdź jeszcze kabel od sterownika zaworu upustowego
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Amator jestem Nie mam kompa tylko prosty elm 327- no chyba ze tym tez sie cos da zrobic.
Jutro pomyśle co dalej - pewnie warsztat....tylko w mojej okolicy to sami wymieniacze wszystkiego;)
@Adam10, skąd jesteś ?- moze do Ciebie podjade.
Jutro pomyśle co dalej - pewnie warsztat....tylko w mojej okolicy to sami wymieniacze wszystkiego;)
@Adam10, skąd jesteś ?- moze do Ciebie podjade.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Gdańsk, więc mamy do siebie kawałek
Możesz mieć uwalony sterownik zaworu upustowego - najlepiej pasuje do tego co opisałeś, ale żeby to stwierdzić to jednak musiałbym się podpiąć z kompem. Spróbuj chociaż błędy odczytać
Jesteś pewien, że to brak turbo? Może dpf pokazał środkowy palec
Możesz mieć uwalony sterownik zaworu upustowego - najlepiej pasuje do tego co opisałeś, ale żeby to stwierdzić to jednak musiałbym się podpiąć z kompem. Spróbuj chociaż błędy odczytać
Jesteś pewien, że to brak turbo? Może dpf pokazał środkowy palec
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
W sumie nie wiem- tylko po objawach to oceniam - nie jestem w trybie awaryjnym naciskam gaz a turbina nie pracuje.
Nie pomyślałem ze problem z dpf moze dać taki objaw.
Nie pomyślałem ze problem z dpf moze dać taki objaw.
-
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
- Auto: Insignia GS 1.6 T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: lubelskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Przytrafiło mi się to z 2 lata temu w VC. Szok myślałem że turbo poszło. A okazało się że bezpiecznik 10A (czerwony) odpowiadający ,,czujnik powietrza''. Piszę bo podobne objawy miałem. Sprawdź ,,wszystkie bezpieczniki'' a dopiero mechanik itp.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Dzieki za sugestie, jak będe wiedział co to było po kompie dam znać.
-- 10 lip 2014, o 17:13 --
Po podpieciu kompa wyskoczył bład P 2453-5A. To cos z dpf-em,tylko dokładnie jeszcze nie wiedza bo musza go wymontować.
-- 10 lip 2014, o 17:13 --
Po podpieciu kompa wyskoczył bład P 2453-5A. To cos z dpf-em,tylko dokładnie jeszcze nie wiedza bo musza go wymontować.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Czujnik ciśnienia różnicowego DPF. Czyli albo czujnik się posypał, albo DPF jest tak zapchany, że nie daje rady.gatuso74 pisze:Po podpieciu kompa wyskoczył bład P 2453-5A. To cos z dpf-em,tylko dokładnie jeszcze nie wiedza bo musza go wymontować.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Ja mysle ze to raczej zapchany DPF. Jak sie okaze ze mam racje to wywalam "dziada" na amen.
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
Zauważyłem ze tylko w isiach problem z tym DPF a np w Audi 2010 rok niema i tylko u nas jest jakieś wypalanie i nie można w tym czasie zgasić auta a audi tak nie ma po prostu but na autostradzie i spokój dlatego pomocna jest dioda i nie zgasić w tym czasie i długo wytrzyma DPF gadałem z kolega który właśnie się zajmuje DPF
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI
i tutaj się mylisz - nie tylko Insignia ma problem z dpf.
przykładem jest vw, toyoty, renaulty itd.
przykładem jest vw, toyoty, renaulty itd.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński