--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

ODPOWIEDZ
strojak

Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: strojak » 6 lip 2014, o 12:09

Witam,

MY2011, 150kkm, 2.0 cdti 160km

Po kilku dniach postoju zapalilem a tu brak turbo.
Potem jeszcze raz gdzieś jechałem i turbo włączyło sie na chwile.
Dodatkowo jak puszczalem gaz to jak spadały obroty to był taki nietypowy dźwięk.
Kolejnego dnia już totalny brak turbo. Po paru km dostałem "awaria pojazdu...".
Próbowałem czytać kod z obd2 ale nie było żadnego?!
Co to moze być?
Sterownik podcisnienia?jakis inny czujnik?
Rurę turbo wymieniłem przed rokiem raczej jest ok.

Adam10

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: Adam10 » 6 lip 2014, o 14:35

zawór upustowy od turbo mógł się przyciąć.... Jak był poskładany na sucho i auto chwile postało to go złapało w pozycji max

muszę tylko zajrzeć i przypomnieć sobie jak w tym silniku wygląda turbo

strojak

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: strojak » 6 lip 2014, o 15:19

Dzieki za info,Czy da sie go jakoś odblokować zeby potwierdzić ze to to?

Adam10

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: Adam10 » 6 lip 2014, o 16:07

Byłem zobaczyć jak to wygląda w Insigni...

Zdejmij pierścionek zabezpieczający i poruszaj dźwigienką... powinno to lekko chodzić.
Dodatkowo wiedzę, że w Insigni jest tam podciśnienie, więc sprawdź czy nie masz gdzieś uwalonego wężyka od podciśnienia. Jak masz dobrego kompa diagnostycznego to popatrz sobie w blokach pomiarowych na pracę zaworu, czy w ogóle jest komunikacja.

Skąd jesteś?

strojak

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: strojak » 6 lip 2014, o 19:07

Dzieki za info.
Jestem z okolic Wadowic

Ten zawór o którym mowa to ten przykręcony do przedniego pasa Na wysokosci akumulatora ?

Wężyki sa raczej ok.

Adam10

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: Adam10 » 6 lip 2014, o 19:11

nie zawór upustowy jest przy turbinie, odchodzi od niego cięgno, a pod turbina masz sterownik tego zaworu...

cięgno może być zarąbane na przegubie i dlatego zawór mógł się zaciąć ;)

strojak

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: strojak » 7 lip 2014, o 18:20

Co zrobiłem:
- zdjąłem zawleczke z cięgna
- poruszyłem ramieniem - chodzi lekko
-zdjąłem przewód od podcisnienia przy tym sterowniku podcisnienia i zassalem powietrze - dzwigienka przy turbo sie ruszyła- "mieszek" działa jest szczelnie
- zassalem tez powietrze z drugiej rurki przy tym sterowniku podcisnienia i tez szczelnie
Jazda próbna- zero zmian - brak turbo, żadnych ekstra dźwięków.

Czy to moze być ten sterownik podcisnienia? Co innego?


Jeszcze jedną mam obserwacje, zwykle jak zamykalem pokrywę to po zamknięciu cos rezonowalo przez chwile - zastanawiałem sie co to za dźwięk- teraz go nie ma- czy to nie jest przypadkiem jakaś mechaniczna cześć tego sterownika?
Chodzi mi o to
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia- ... 37179.html

gatuso74

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: gatuso74 » 7 lip 2014, o 19:20

Wyskoczył komunikat "awaria pojazdu skontaktuj sie z serwisem" podczas jazdy ok 150 km/h, nagły spadek mocy i nie wiecej niz 60 km/h teraz moge jechac. Jutro jade na komputer,ale moze wie ktos co to moze byc?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: Alex » 7 lip 2014, o 19:22

Przeładowane turbo, rozerwany któryś wąż w obiegu turbosprężarki, awaria elektroniki, itd. Bez podpięcia się do kompa możemy strzelać w ciemno.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

strojak

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: strojak » 7 lip 2014, o 19:41

Sprawdziłem jeszcze czujnik ciśnienia doładowania - dramat- cały ze smoly -zobaczcie fotkę.

Wymylem delikatnie ale nie pomogło.
ImageUploadedByTapatalk1404758761.231185.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Adam10

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: Adam10 » 7 lip 2014, o 21:01

masz kompa diagnostycznego??

Jak masz to zrób test zaworu upustowego od turbo i sprawdź czy są jakieś błędy przy okazji i popatrz na wartości z czujnika ciśnienia doładowania

Sprawdź jeszcze kabel od sterownika zaworu upustowego ;)

strojak

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: strojak » 7 lip 2014, o 21:43

Amator jestem :) Nie mam kompa tylko prosty elm 327- no chyba ze tym tez sie cos da zrobic.

Jutro pomyśle co dalej - pewnie warsztat....tylko w mojej okolicy to sami wymieniacze wszystkiego;)

@Adam10, skąd jesteś ?- moze do Ciebie podjade.:)

Adam10

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: Adam10 » 7 lip 2014, o 21:57

Gdańsk, więc mamy do siebie kawałek ;)

Możesz mieć uwalony sterownik zaworu upustowego - najlepiej pasuje do tego co opisałeś, ale żeby to stwierdzić to jednak musiałbym się podpiąć z kompem. Spróbuj chociaż błędy odczytać ;)

Jesteś pewien, że to brak turbo? Może dpf pokazał środkowy palec ;)

strojak

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: strojak » 7 lip 2014, o 22:12

W sumie nie wiem- tylko po objawach to oceniam - nie jestem w trybie awaryjnym naciskam gaz a turbina nie pracuje.
Nie pomyślałem ze problem z dpf moze dać taki objaw.

SAFIK
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
Auto: Insignia GS 1.6 T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: SAFIK » 7 lip 2014, o 22:38

Przytrafiło mi się to z 2 lata temu w VC. Szok myślałem że turbo poszło. A okazało się że bezpiecznik 10A (czerwony) odpowiadający ,,czujnik powietrza''. Piszę bo podobne objawy miałem. Sprawdź ,,wszystkie bezpieczniki'' a dopiero mechanik itp.

gatuso74

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: gatuso74 » 10 lip 2014, o 16:13

Dzieki za sugestie, jak będe wiedział co to było po kompie dam znać.

-- 10 lip 2014, o 17:13 --

Po podpieciu kompa wyskoczył bład P 2453-5A. To cos z dpf-em,tylko dokładnie jeszcze nie wiedza bo musza go wymontować.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: Alex » 10 lip 2014, o 19:23

gatuso74 pisze:Po podpieciu kompa wyskoczył bład P 2453-5A. To cos z dpf-em,tylko dokładnie jeszcze nie wiedza bo musza go wymontować.
Czujnik ciśnienia różnicowego DPF. Czyli albo czujnik się posypał, albo DPF jest tak zapchany, że nie daje rady.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

gatuso74

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: gatuso74 » 10 lip 2014, o 20:13

Ja mysle ze to raczej zapchany DPF. Jak sie okaze ze mam racje to wywalam "dziada" na amen.

Niedzwiedz

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: Niedzwiedz » 10 lip 2014, o 20:26

Zauważyłem ze tylko w isiach problem z tym DPF a np w Audi 2010 rok niema i tylko u nas jest jakieś wypalanie i nie można w tym czasie zgasić auta a audi tak nie ma po prostu but na autostradzie i spokój dlatego pomocna jest dioda i nie zgasić w tym czasie i długo wytrzyma DPF gadałem z kolega który właśnie się zajmuje DPF

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Brak mocy problem z turbo 2.0 CDTI

Post autor: peja-1991 » 10 lip 2014, o 21:00

i tutaj się mylisz - nie tylko Insignia ma problem z dpf.
przykładem jest vw, toyoty, renaulty itd.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”