--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Klapy w kolektorze ssącym

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: wojtekski » 5 maja 2016, o 20:09

To cię uświadomię że poprawiony ale tez pada niestety w serwisie widziałem z 2011 insignia dwie klapki też poszły z tego co wiem jakaś modernizacja klapek była w 2012 i potem w 2013 roku (info z aso). Ja mam z 2009 klapki w kolektorze metalowe były ale też odleciały niestety.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: hubertus » 6 maja 2016, o 07:14

Nigdzie nie napisałem, że ten z 2010 roku jest niezniszczalny. Jednak względem tego z 2009 roku ma lepiej umocowane klapki do tych osiek, na których klapki się obracają. Tu nie chodzi o to czy klapki są metalowe czy plastikowe. Ale o ich mocowanie na ośce. Najwięcej osób zgłaszających ten problem ma auto z 2009 roku. Więc coś w tym jest. Poza tym spotkałem się tylko z dwoma numerami katalogowymi tych kolektorów. Jeden montowany raczej w 2009 roku 55566258 drugi montowany od 2010 roku 55571993. Nie wiem o czym mówili ci w ASO?

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: wojtekski » 6 maja 2016, o 12:10

Tak dokładnie wstawiany ten od 2010 z numerem 55571993 miał dwie modernizacje odnośnie klapek i właśnie tez ma taki problem niestety może mniej tego nie wiem ale niestety tak jak pisałem wyżej na serwisie była z 2011 i dwie klapki tez odleciały właśnie z tego trwalszego niby także ogólnie opel się nie popisał .

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: hubertus » 6 maja 2016, o 13:37

Myślę, że tu znaczenie może mieć jeszcze sposób eksploatacji. Jeśli ktoś odpycha się po mieście zmieniając biegi na niskich obrotach. To kolektor szybciej się zasyfi. Wszak egr otwarty jest na niższych obrotach. Do tego dochodzi jeszcze jakość paliwa, oleju stan turbiny itd. Podejrzewam, że kumulacja tych niekorzystnych czynników może wykończyć najbardziej poprawione klapki.

Bodex

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Bodex » 6 maja 2016, o 13:52

Zastanawiające ,

Czytam różne wątki, o urwanych klapach wirowych, a z tego wątku wynika że i te poprawione kolektory potrafią sie zepsuć .

Czy ktoś zastanawiał się dlaczego one sie urywają ?

Otóż urywają się gdy jest w miarę duży przebieg , nigdy przed 100 tys km.

Co jest więc czynnikiem głównym ?

Wydaje się że znaczny nagar w kolektorze to on stawia opór na klapki a dźwignia siłowniki ciągnie , klapka sie wygina raz w jedną a raz w drugą stronę, doprowadza to po wielu cyklach do zmęczenia materiału blaszki , popękania aż wreszcie urwania .

Jest jeden sposób by temu zaradzić , wyczyszczony lub nowy kolektor musi dostawać wyłącznie czyste powietrze .
1. Należy wyprogramować EGR.
2. Sprawdzić czy turbina nie leje olejem .
3. Jeśli wyczyszczony kolektor ma ślady urwania, lub poluzowane blaszki , wymienić kolektor .

I następne 200 tyś. Km. Mamy spokój.

Czy ma ktoś inne pomysły ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Bodex » 10 maja 2016, o 11:39

Dzisiaj , rozmawiałem z mechanikiem , w serwisie Bosch, on mi proponuje wymiarowanie klap i zaślepienie otworów po klasach , oraz wyprogramowanie egr,

Nie wiem czy to dobry pomysł .

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: supi » 10 maja 2016, o 18:44

Klapy rwą się z uwagi na tyfus, który z biegiem kilometrów zbiera się w kolektorze. Zacząłem używać preparatu liquid moly do czyszczenia kolektorów. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. Uprzedzam należy to robić na zewnątrz, a nie w hali lub garażu ;D

MichalNottingham
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Nottingham/Bytom

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: MichalNottingham » 13 maja 2016, o 13:31

Ja wymieniałem a raczej czyściłem.I szczerze powiem że nie było lekko.oprócz denontażu pompy musiałem wykręcić szpilki trzymające kolektor.Jak masz jakies pytania to pisz

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: supi » 13 maja 2016, o 17:40

MIchal a powiedz jak możesz, przy jakim przebiegu zdejmowałeś ten kolektor i w jakim stanie były te klapki. Chodzi mi o jakieś ślady większe lub mniejsze zużycia. Zastanawiam się przy jakim mniej więcej przelocie w ciemno wymienić kolektor na nowy.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Alex » 13 maja 2016, o 17:51

Wymienić kolektor, albo całkowicie usunąć i wyprogramować klapki.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Andrzej

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Andrzej » 13 maja 2016, o 18:09

Chciałem wy programować egr ale dowiedziałem się że w Niemczech często policja robi kontrolę właśnie polaków, koszt mandatu 5000 E maję sprzęt do kontroli spalin. Ja niestety często jeżdżę do D.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Alex » 13 maja 2016, o 18:23

Skąd pewność, że po wyrzuceniu EGRa zmienia się emisja spalin ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Andrzej

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Andrzej » 13 maja 2016, o 18:38

Po odłączeniu egr spaliny nie lecą do kolektora ssącego do ponownego spalania tylko bezpośrednio w wydech.
Nie wiem jakie są normy spalin dla Euro 5

Bodex

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Bodex » 13 maja 2016, o 19:33

Jak dobrze jedzie , to nowy kolektor

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Paweł Pablo
Klubowicz
Posty: 213
Rejestracja: 31 sty 2016, o 11:23
Auto: Insignia A ST FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Wyrzysk/Piła/Wielkopolska
Postawił piwo: 2 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Paweł Pablo » 13 maja 2016, o 19:49

Ile może kosztować nowy kolektor?
***** ***

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Alex » 13 maja 2016, o 19:52

Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Bodex

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Bodex » 13 maja 2016, o 19:54

Około 1400 serwis ASO

dużo roboty , cały rozrząd , pompę CR demontaż
2 tys sie uzbiera,

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

MichalNottingham
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Nottingham/Bytom

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: MichalNottingham » 14 maja 2016, o 08:37

supi pisze:MIchal a powiedz jak możesz, przy jakim przebiegu zdejmowałeś ten kolektor i w jakim stanie były te klapki. Chodzi mi o jakieś ślady większe lub mniejsze zużycia. Zastanawiam się przy jakim mniej więcej przelocie w ciemno wymienić kolektor na nowy.
Ja ściągałem przy przebiegu 223000 i powiem szczerze że był w stanie b. Dobrym delikatnie brudny.Ściągałem bo coś mi cały czas klepie w silniku.Dzisiaj czyszcze turbine w myjce ultradzwiękowej a pòźniej zdejmuję pokrywe zaworòw i szukam dalej co mi klepie

Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 25 lis 2015, o 20:43
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: kozak » 14 maja 2016, o 20:33

tak czytam czytam, to strach tych autem jeździć powyżej przebiegu 200tyś km :) jak nie panewki, to klapy, wałki rozrządu itp...

MichalNottingham
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Nottingham/Bytom

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: MichalNottingham » 15 maja 2016, o 19:43

Turbina już wyczyszczona.Było trochę sadzy.do tego wyczyściłem sonde lambde i czujnik dpfa.Auto chodzi lepiej.przynajmniej tak mi się wydaje

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”