--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Klapy w kolektorze ssącym
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Klapy w kolektorze ssącym
To cię uświadomię że poprawiony ale tez pada niestety w serwisie widziałem z 2011 insignia dwie klapki też poszły z tego co wiem jakaś modernizacja klapek była w 2012 i potem w 2013 roku (info z aso). Ja mam z 2009 klapki w kolektorze metalowe były ale też odleciały niestety.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Nigdzie nie napisałem, że ten z 2010 roku jest niezniszczalny. Jednak względem tego z 2009 roku ma lepiej umocowane klapki do tych osiek, na których klapki się obracają. Tu nie chodzi o to czy klapki są metalowe czy plastikowe. Ale o ich mocowanie na ośce. Najwięcej osób zgłaszających ten problem ma auto z 2009 roku. Więc coś w tym jest. Poza tym spotkałem się tylko z dwoma numerami katalogowymi tych kolektorów. Jeden montowany raczej w 2009 roku 55566258 drugi montowany od 2010 roku 55571993. Nie wiem o czym mówili ci w ASO?
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Tak dokładnie wstawiany ten od 2010 z numerem 55571993 miał dwie modernizacje odnośnie klapek i właśnie tez ma taki problem niestety może mniej tego nie wiem ale niestety tak jak pisałem wyżej na serwisie była z 2011 i dwie klapki tez odleciały właśnie z tego trwalszego niby także ogólnie opel się nie popisał .
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Myślę, że tu znaczenie może mieć jeszcze sposób eksploatacji. Jeśli ktoś odpycha się po mieście zmieniając biegi na niskich obrotach. To kolektor szybciej się zasyfi. Wszak egr otwarty jest na niższych obrotach. Do tego dochodzi jeszcze jakość paliwa, oleju stan turbiny itd. Podejrzewam, że kumulacja tych niekorzystnych czynników może wykończyć najbardziej poprawione klapki.
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Zastanawiające ,
Czytam różne wątki, o urwanych klapach wirowych, a z tego wątku wynika że i te poprawione kolektory potrafią sie zepsuć .
Czy ktoś zastanawiał się dlaczego one sie urywają ?
Otóż urywają się gdy jest w miarę duży przebieg , nigdy przed 100 tys km.
Co jest więc czynnikiem głównym ?
Wydaje się że znaczny nagar w kolektorze to on stawia opór na klapki a dźwignia siłowniki ciągnie , klapka sie wygina raz w jedną a raz w drugą stronę, doprowadza to po wielu cyklach do zmęczenia materiału blaszki , popękania aż wreszcie urwania .
Jest jeden sposób by temu zaradzić , wyczyszczony lub nowy kolektor musi dostawać wyłącznie czyste powietrze .
1. Należy wyprogramować EGR.
2. Sprawdzić czy turbina nie leje olejem .
3. Jeśli wyczyszczony kolektor ma ślady urwania, lub poluzowane blaszki , wymienić kolektor .
I następne 200 tyś. Km. Mamy spokój.
Czy ma ktoś inne pomysły ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Czytam różne wątki, o urwanych klapach wirowych, a z tego wątku wynika że i te poprawione kolektory potrafią sie zepsuć .
Czy ktoś zastanawiał się dlaczego one sie urywają ?
Otóż urywają się gdy jest w miarę duży przebieg , nigdy przed 100 tys km.
Co jest więc czynnikiem głównym ?
Wydaje się że znaczny nagar w kolektorze to on stawia opór na klapki a dźwignia siłowniki ciągnie , klapka sie wygina raz w jedną a raz w drugą stronę, doprowadza to po wielu cyklach do zmęczenia materiału blaszki , popękania aż wreszcie urwania .
Jest jeden sposób by temu zaradzić , wyczyszczony lub nowy kolektor musi dostawać wyłącznie czyste powietrze .
1. Należy wyprogramować EGR.
2. Sprawdzić czy turbina nie leje olejem .
3. Jeśli wyczyszczony kolektor ma ślady urwania, lub poluzowane blaszki , wymienić kolektor .
I następne 200 tyś. Km. Mamy spokój.
Czy ma ktoś inne pomysły ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Dzisiaj , rozmawiałem z mechanikiem , w serwisie Bosch, on mi proponuje wymiarowanie klap i zaślepienie otworów po klasach , oraz wyprogramowanie egr,
Nie wiem czy to dobry pomysł .
Nie wiem czy to dobry pomysł .
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Klapy rwą się z uwagi na tyfus, który z biegiem kilometrów zbiera się w kolektorze. Zacząłem używać preparatu liquid moly do czyszczenia kolektorów. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. Uprzedzam należy to robić na zewnątrz, a nie w hali lub garażu
-
- Użytkownik
- Posty: 163
- Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
- Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nottingham/Bytom
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Ja wymieniałem a raczej czyściłem.I szczerze powiem że nie było lekko.oprócz denontażu pompy musiałem wykręcić szpilki trzymające kolektor.Jak masz jakies pytania to pisz
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Klapy w kolektorze ssącym
MIchal a powiedz jak możesz, przy jakim przebiegu zdejmowałeś ten kolektor i w jakim stanie były te klapki. Chodzi mi o jakieś ślady większe lub mniejsze zużycia. Zastanawiam się przy jakim mniej więcej przelocie w ciemno wymienić kolektor na nowy.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Wymienić kolektor, albo całkowicie usunąć i wyprogramować klapki.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Chciałem wy programować egr ale dowiedziałem się że w Niemczech często policja robi kontrolę właśnie polaków, koszt mandatu 5000 E maję sprzęt do kontroli spalin. Ja niestety często jeżdżę do D.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Skąd pewność, że po wyrzuceniu EGRa zmienia się emisja spalin ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Po odłączeniu egr spaliny nie lecą do kolektora ssącego do ponownego spalania tylko bezpośrednio w wydech.
Nie wiem jakie są normy spalin dla Euro 5
Nie wiem jakie są normy spalin dla Euro 5
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Jak dobrze jedzie , to nowy kolektor
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- Paweł Pablo
- Klubowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 31 sty 2016, o 11:23
- Auto: Insignia A ST FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wyrzysk/Piła/Wielkopolska
- Postawił piwo: 2 razy
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Wystarczy wejść w google i sprawdzić.
http://doopla.pl/pl/p/kolektor-ssacy-op ... iesel/9855
https://opelczesci.com.pl/pl/p/KOLEKTOR ... 0CDTI/1484
http://doopla.pl/pl/p/kolektor-ssacy-op ... iesel/9855
https://opelczesci.com.pl/pl/p/KOLEKTOR ... 0CDTI/1484
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Około 1400 serwis ASO
dużo roboty , cały rozrząd , pompę CR demontaż
2 tys sie uzbiera,
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
dużo roboty , cały rozrząd , pompę CR demontaż
2 tys sie uzbiera,
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 163
- Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
- Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nottingham/Bytom
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Ja ściągałem przy przebiegu 223000 i powiem szczerze że był w stanie b. Dobrym delikatnie brudny.Ściągałem bo coś mi cały czas klepie w silniku.Dzisiaj czyszcze turbine w myjce ultradzwiękowej a pòźniej zdejmuję pokrywe zaworòw i szukam dalej co mi klepiesupi pisze:MIchal a powiedz jak możesz, przy jakim przebiegu zdejmowałeś ten kolektor i w jakim stanie były te klapki. Chodzi mi o jakieś ślady większe lub mniejsze zużycia. Zastanawiam się przy jakim mniej więcej przelocie w ciemno wymienić kolektor na nowy.
- kozak
- Użytkownik
- Posty: 147
- Rejestracja: 25 lis 2015, o 20:43
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wrocław
Re: Klapy w kolektorze ssącym
tak czytam czytam, to strach tych autem jeździć powyżej przebiegu 200tyś km jak nie panewki, to klapy, wałki rozrządu itp...
-
- Użytkownik
- Posty: 163
- Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
- Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nottingham/Bytom
Re: Klapy w kolektorze ssącym
Turbina już wyczyszczona.Było trochę sadzy.do tego wyczyściłem sonde lambde i czujnik dpfa.Auto chodzi lepiej.przynajmniej tak mi się wydaje