--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana rozrządu B20DTH
- mpDante
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
- Auto: Insignia OPC-Line ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Polkowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Ktoś może potwierdzić części napędu akcesoriów:
* Pasek PK: 6PK1830 (55577914)
* Rolka: INA 532 0896 10 (55577915)
* Napinacz paska: Febi 180891 (55577916)
Pompa wody w zamienniku, u mnie data produkcji jest przed 03.2015, więc zastanawiam się czy jest różnica w częściach:
* SKF VKPC 85104, ewentualnie
* HEPU P386M
Szukam jeszcze uszczelniaczy i informacji ile potrzeba płynu chłodniczego do wymiany.
EDIT: Z tego co udało mi się ustalić, to zestaw z kołem zębatym jest potrzebny przy zmianie rozrządu na metalową rolkę bez prowadzenia paska... wygląda na to, że zmieniła się konstrukcja koła. Wnioskuję, że przy kolejnej wymianie nie będzie potrzeby ponownej wymiany koła.
Podsumowując, nowa wersja rozrządu to nr 95527019 (jedna Rolka 55485360 i nowa 55505280), druga wersja to 95525927... tylko tutaj też nie ma rolki z rantem, są dwie 55485360. Ktoś jest w stanie wyjaśnić różnice? Ewentualnie były/są 2 wersję rozrządu. Ktoś pisał o zmianach po 07/2015... rolkę z rantem można zobaczyć na "15" stronie tego wątku...
* Pasek PK: 6PK1830 (55577914)
* Rolka: INA 532 0896 10 (55577915)
* Napinacz paska: Febi 180891 (55577916)
Pompa wody w zamienniku, u mnie data produkcji jest przed 03.2015, więc zastanawiam się czy jest różnica w częściach:
* SKF VKPC 85104, ewentualnie
* HEPU P386M
Szukam jeszcze uszczelniaczy i informacji ile potrzeba płynu chłodniczego do wymiany.
EDIT: Z tego co udało mi się ustalić, to zestaw z kołem zębatym jest potrzebny przy zmianie rozrządu na metalową rolkę bez prowadzenia paska... wygląda na to, że zmieniła się konstrukcja koła. Wnioskuję, że przy kolejnej wymianie nie będzie potrzeby ponownej wymiany koła.
Podsumowując, nowa wersja rozrządu to nr 95527019 (jedna Rolka 55485360 i nowa 55505280), druga wersja to 95525927... tylko tutaj też nie ma rolki z rantem, są dwie 55485360. Ktoś jest w stanie wyjaśnić różnice? Ewentualnie były/są 2 wersję rozrządu. Ktoś pisał o zmianach po 07/2015... rolkę z rantem można zobaczyć na "15" stronie tego wątku...
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 lip 2019, o 23:03
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wadowice
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Witam, przymierzam się do wymiany rozrządu z łańcuchem. Macie kogoś dobrego okolice Wadowic (Kraków - Bielsko)?
Pytałem o cenę w ASO, 3 tys. rozrząd a sam łańcuch 4 tys., razem 7.. Cena trochę abstrakcyjna..
Pytałem o cenę w ASO, 3 tys. rozrząd a sam łańcuch 4 tys., razem 7.. Cena trochę abstrakcyjna..
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Skąd oni te ceny mają?? Kilka postów wyżej podałem linki gdzie samemu możesz kupić ori rozrząd w przystępnej cenie, mnie z łańcuchem wyszło coś koło 1600, dzisiaj oddałem do mechanika, więc ostateczna cena będzie znana za kilka dni.
- mpDante
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
- Auto: Insignia OPC-Line ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Polkowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Potrzebuję pilnego potwierdzenia, że rolka metalowa 55505280 ma zastąpić tą z kołnierzem? Zaczynam mieć wątpliwości, bo na stronach z oryg. częściami jest ona po prawej na schemacie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 lip 2019, o 23:03
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wadowice
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Na to wychodzi że 5 tys. biorą za robociznę.. Kosmos..
Wiesz co, wolę jak serwis sobie kupi, zrobi, bo wtedy jest gwarancja i nie ma się do czego przyczepić jakby czasem coś się stało.
Jak kupisz części, dasz do warsztatu, coś pomylą to później będzie że wadliwe części były i sam się użeraj z reklamacją
Wiesz co, wolę jak serwis sobie kupi, zrobi, bo wtedy jest gwarancja i nie ma się do czego przyczepić jakby czasem coś się stało.
Jak kupisz części, dasz do warsztatu, coś pomylą to później będzie że wadliwe części były i sam się użeraj z reklamacją
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
W ASO rbh gdy ostatnio byłam to było 350zł. Myślisz że ta robota to tylko 2h?
- mpDante
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
- Auto: Insignia OPC-Line ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Polkowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Dzisiaj odebrałem auto po wymianie rozrządu, więc podzielę się z wami swoimi przemyśleniami... może komuś pomoże i oszczędzi to sporo czasu na szukanie. Otóż rozrząd kompletowałem na pojedyncze elementy, kupiłem metalową rolkę (w miejsce tej z rantem, ponieważ większość tak montuje), wymieniłem także koło zębate na to nowsze z rantem, chociaż uważam, że jego wymiana nie jest konieczna. Największy problem, jak się okazuje to pompa wody, ponieważ teoretycznie występuje w dwóch wariantach.
Skompletowanie rozrządu wraz z kołem zębatym (trafiłem okazyjnie nowe) kosztowało mnie ok.670zł... do tego doszła pompa Pierburg za ok.725zł Wygląd na to, że stary rozrząd przejechał prawie 190tys.km, więc wybrałem wymianę wraz z pompą.
Poniżej lista części:
55485931: Pasek Dayco 941140
55499621: Napinacz SKF VKM 15120
55485360: Rolka INA 532 0884 10
55505280: Rolka SKF VKM 25121 (dostałem INA 532 0885 10)
55587030: Rolka INA 532 0661 10
55487423: Koło zębate Opel OE
55484644: Śruba rolki x2 OE
Oczywiście można kupić to w oryginalnym zestawie za około 1200-1300zł... gdzie dostajecie te same części - rolki produkuje INA, napinacz Gates, pasek prawdopodobnie Dayco.
Jedyne "ale" można mieć do napinacza SKF, który przychodzi "made in china", więc można go zastąpić Gates T43268, który jest trudniej dostępny. Rolkę metalową 55505280 można zastąpić tańszą, drugą 55485360. Moim zdaniem jedna metalowa rolka niespecjalnie przedłuży żywotność rozrządu, bo nadal mamy dwie rolki plastikowe. Nawet dostępny jest oryginalny zestaw bez koła zębatego, w którym są dwie rolki 55485360.
Pompa wody występuje w przynajmniej dwóch wersjach, pod numery silnika po nr 17F72496... i przed (jak u mnie). Dla mnie została dobrana po VIN Pierburg 7.08149.03.0, który praktycznie nie ma tańszego zamiennika. Jest jakiś GRAF za 250zł, który w specyfikacji opisany jest jako "non switchable", natomiast Pierburg jako chyba jedyny jest "switchable". Dlatego też, wolałem nie ryzykować, bo czytałem już na forum opinie, że tani zamiennik sypie błędami. Możliwe, że wersje nowsze zostały jakoś zmienione. Znalazłem na allegro oryg. pompę za ok.480zł, ale po wysłaniu zapytania dostałem odpowiedź, że u mnie pasować będzie taka za 1100zł. W każdym razie, jest za wcześniej aby ocenić czy zamontowana pompa Pierburg nie będzie sprawiać problemów
Gdyby ktoś chciał wymienić przy okazji zestaw paska osprzętu, to najprawdopodobniej podejdzie komplet INA 529 0448 10...
Skompletowanie rozrządu wraz z kołem zębatym (trafiłem okazyjnie nowe) kosztowało mnie ok.670zł... do tego doszła pompa Pierburg za ok.725zł Wygląd na to, że stary rozrząd przejechał prawie 190tys.km, więc wybrałem wymianę wraz z pompą.
Poniżej lista części:
55485931: Pasek Dayco 941140
55499621: Napinacz SKF VKM 15120
55485360: Rolka INA 532 0884 10
55505280: Rolka SKF VKM 25121 (dostałem INA 532 0885 10)
55587030: Rolka INA 532 0661 10
55487423: Koło zębate Opel OE
55484644: Śruba rolki x2 OE
Oczywiście można kupić to w oryginalnym zestawie za około 1200-1300zł... gdzie dostajecie te same części - rolki produkuje INA, napinacz Gates, pasek prawdopodobnie Dayco.
Jedyne "ale" można mieć do napinacza SKF, który przychodzi "made in china", więc można go zastąpić Gates T43268, który jest trudniej dostępny. Rolkę metalową 55505280 można zastąpić tańszą, drugą 55485360. Moim zdaniem jedna metalowa rolka niespecjalnie przedłuży żywotność rozrządu, bo nadal mamy dwie rolki plastikowe. Nawet dostępny jest oryginalny zestaw bez koła zębatego, w którym są dwie rolki 55485360.
Pompa wody występuje w przynajmniej dwóch wersjach, pod numery silnika po nr 17F72496... i przed (jak u mnie). Dla mnie została dobrana po VIN Pierburg 7.08149.03.0, który praktycznie nie ma tańszego zamiennika. Jest jakiś GRAF za 250zł, który w specyfikacji opisany jest jako "non switchable", natomiast Pierburg jako chyba jedyny jest "switchable". Dlatego też, wolałem nie ryzykować, bo czytałem już na forum opinie, że tani zamiennik sypie błędami. Możliwe, że wersje nowsze zostały jakoś zmienione. Znalazłem na allegro oryg. pompę za ok.480zł, ale po wysłaniu zapytania dostałem odpowiedź, że u mnie pasować będzie taka za 1100zł. W każdym razie, jest za wcześniej aby ocenić czy zamontowana pompa Pierburg nie będzie sprawiać problemów
Gdyby ktoś chciał wymienić przy okazji zestaw paska osprzętu, to najprawdopodobniej podejdzie komplet INA 529 0448 10...
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 sty 2020, o 11:33
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Blachownia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Czy może ktoś polecić mechanika z Częstochowy lub okolic?
Mam do wymianu rozrząd i do zrobienia serwis olejowy.
ASO w Częstochowie zamknięte
Mam do wymianu rozrząd i do zrobienia serwis olejowy.
ASO w Częstochowie zamknięte
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 9 lis 2019, o 17:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Gorzów wlkp
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Dla tych co czekają z wymianą rozrządu , 2018 rok przebieg 67000 km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 9 gru 2018, o 10:42
- Auto: B Country Tourer
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Dingolfing/Niemcy OPOLE
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Witajcie.
Insiignia B ma coprawda dopiero 86tys. Na zegarze ale ma juz 6.5roku. Co byscie radzili dodatkowo zmienic w pakiecie z rozrządem?
Kolo zebate?
Lancuszek?
Pasek osprzetu?
Pompe wody?
Moim zdaniem nic bo przez kolejne 6 lat do nastepnej wymiany nie przewiduje przejezdzic wiecej niz 100tys km.
PS. Macie specow od Opla w opolskim? Ew. Dolnoslaskie, Slaskie (ten GM serwis z poczatku filmu dalej polecany?) bo nie usmiecha mi sie zostawic autka w ASO Opole..
Pozdrawiam
Insiignia B ma coprawda dopiero 86tys. Na zegarze ale ma juz 6.5roku. Co byscie radzili dodatkowo zmienic w pakiecie z rozrządem?
Kolo zebate?
Lancuszek?
Pasek osprzetu?
Pompe wody?
Moim zdaniem nic bo przez kolejne 6 lat do nastepnej wymiany nie przewiduje przejezdzic wiecej niz 100tys km.
PS. Macie specow od Opla w opolskim? Ew. Dolnoslaskie, Slaskie (ten GM serwis z poczatku filmu dalej polecany?) bo nie usmiecha mi sie zostawic autka w ASO Opole..
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 13 sty 2020, o 19:39
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piekary Śląskie
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Jak chcesz na Śląsku, ja w mojej Insigni rozrząd robiłem w Fawo Car Ruda Śląska.. Jestem zadowolony, bez naciągania na koszty, więc mogę ich polecic
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Już po wymianie. Rozrząd i łańcuszek kupowałem sam. Przy okazji rozrządu doszło kilka innych drobnych napraw, finalnie wszystko zamknęło się w 4 tyś. Jeśli ktoś zastanawia się czy warto wymieniać łańcuch, to mam filmik jaki był luźny, na prawdę nie warto oszczędzać.
- mpDante
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
- Auto: Insignia OPC-Line ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Polkowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Mój 2015 przejechał prawie 190tys. na rozrządzie i rolka lekko spękana, więc jak widać nie ma reguły. Po rozmowie z mechanikiem, potwierdził, że jest sens wymiany rolki na metalową do czego miałem wcześniej wątpliwości. Łańcuch miałem wymieniony niewiele wcześniej bo już z uszkodzonym Insignia przyjechała z Niemiec.
Coś mi popiskuje teraz przy ok.1500 obrotów, mam nadzieję, że to tylko "oszczędność" na zestawie osprzętu.
Nie wiem czy jeszcze nie za wcześnie na rozrząd, ale jak masz starą wersję rozrządu to zmiana koła zębatego jest wskazana... więc jak chcesz robić profilaktycznie to bym pompę i osprzęt zostawił jeszcze. Ja wymieniłem pompę tylko dlatego, że przebieg spory - stara nadal w pełni sprawna.
Nikt ci nie odpowie czy to już czas, bo jak widać na różnych przykładach fabryczny zestaw potrafi zrobić 180-200tys. przebiegu. Rolki rozrządu można spróbować ocenić po ściągnięciu osłony rozrządu. Rozciągający się łańcuch powinno być słychać.