--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana rozrządu B20DTH

ODPOWIEDZ
Mario_B
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Lubin

Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Mario_B » 28 paź 2018, o 15:11

Ponieważ na rynku pojawia się coraz więcej samochodów z silnikiem B20DTH mam nadzieję, że temat może być interesujący dla sporej liczby forumowiczów. Mama pytanie odnośnie wymiany rozrządu w tym silniku. Jakie części trzeba wymienić i czy trzeba też wymienić przy okazji pompę wody. W serwisie za wymianę rozrządu wraz z pompą wołają 3300zł, bez pompy 2200zł.
Czy jest możliwość zrobienia tego taniej?
Wg Opla rozrząd wymienia się po 120 tys. km lub co 6 lat. Czy trzymać się tego zalecenia czy, ze względu na zdarzające się awarie rozrządu, skrócić ten okres?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 28 paź 2018, o 16:49

W Katowicach w GM Serwis wymiana 300zł a zestaw tylko z ASO 1200PLN bez rabatów. Jestem po wymianie tydzień temu.
Zestaw zawiera pasek, napinacz, dwie większe, 1 małą rolkę oraz koło zębate wałka.
Nie ma zamienników, nie konieczna jest wymiana napędu łańcucha wałków równoważących
Gdyby ktoś chciał mogę podać numer zestawu
PS
Nie ryzykowałbym 120000km, wymieniłem przy 90000 i nie wyglądał pasek zbyt nowo a rolki niektóre już huczały
Kolego Mario... - pompę wody widać po otwarciu klapy silnika i jest napędzana paskiem wielorowkowym
Ostatnio zmieniony 28 paź 2018, o 16:51 przez Major601, łącznie zmieniany 1 raz.

Mario_B
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Lubin

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Mario_B » 28 paź 2018, o 16:51

To ja poproszę. Rozumiem, że pompy wody nie ma potrzeby wymieniać?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 28 paź 2018, o 16:54

Nr zestawu 95527019

Mario_B
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Lubin

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Mario_B » 28 paź 2018, o 17:46

Dzięki za informację. Ja mam zrobione 97000km i miałem robić rozrząd na wiosnę ale faktycznie chyba nie ma na co czekać i dla świętego spokoju zrobię teraz. Nawiasem mówiąc to spora różnica cen między serwisami za tą samą robotę,

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 28 paź 2018, o 19:35

serwis ASO dla mnie to najgorsza z możliwych opcji, pomijając kwestię kosztów. Na gwarancji 2 naprawy różnych przypadłości i więcej moja noga tam nie postanie, również nie będę robić kampani z AdBlue
Nie ryzykowałbym dłuższego jeżdżenia z tym rozrządem.
Dodatkowo widać jakie mają pojęcie w ASO skoro pompa nie jest na pasku zębatym

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8986
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: mazmarcin » 28 paź 2018, o 19:49

Trochę OT ale propo ASO to byłem zapytać ile kosztuje płyn do tylnej klapy elektrycznej, pan się uśmiechnął i powiedział że jaki płyn skoro to klapa elektryczna :lol: :lol: :lol:

Mario_B
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Lubin

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Mario_B » 28 paź 2018, o 20:43

Dlatego byłem trochę zdziwiony gdy serwisant wspomniał o konieczności wymiany pompy wody. Wychodzi na to, że to albo ewidentne naciąganie klienta albo nieznajomość samochodu który się serwisuje. Jutro z ciekawości zapytam o cenę zestawu który wcześniej podał Major601

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: norbi333 » 28 paź 2018, o 22:28

Pompa wody nie jest koniecznością.Po prostu zalecają że względu na stosunkowo nie duże koszty pompy, a i tak jedna robota.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: P405 » 28 paź 2018, o 22:42

Pompa może nie jest konieczna, ale jest na tym samym pasku co rozrząd. Jak stanie i doprowadzi do zerwania paska to już lepiej odżałować parę złotych. Mój mechanik nie przewiduje wymiany rozrządu bez pompy.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: JaMi » 28 paź 2018, o 23:41

to jak to jest w B20DTH? Jeden pisze, że jest na tym samym pasku, co rozrząd, z innej wypowiedzi można wywnioskować, że chyba nie. Jeżeli jest na tym samym pasku, od zawsze mechanicy zalecali wymianę z pompą i nie bardzo rozumiem "specjalistów", którzy twierdzą, że nie jest to konieczne. Odpowiedzialny mechanik, jak wskazał P405, w takim przypadku nawet nie bierze się za robotę, bo w razie awarii rozrządu musiałby kłócić się z klientem, że to nie jego wina.
Jeszcze pytanie odnośnie pompy, a konkretnie jej ceny. Przyzwoita pompa do B20DTH faktycznie kosztuje ponad 1 tys.zł, czy to cena podwójnie zawyżona z ASO?

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: norbi333 » 29 paź 2018, o 06:50

A dlaczego odpowiedzialny mechanik nie będzie robił skoro klient nie życzy sobie wymiany pompy

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: JaMi » 29 paź 2018, o 08:45

bo odpowiedzialny mechanik wie, że jak rozrząd strzeli np. 1 miesiąc po wyjechaniu z serwisu po wymianie rozrządu, to klient przyjedzie z reklamacją i nie będzie chciał płacić za naprawę nawet jeżeli mechanik mu powie, że przyczyną usterki była pompa, a nie jego robota. A mechanik powie to dopiero jak na nowo rozbierze całość i sam się przekona, że np. stanęła pompa, na której klient chciał oszczędzić.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: norbi333 » 29 paź 2018, o 10:19

To Ci mechanicy nie mieli by roboty,bo jak ludzie usłyszą,że trzeba dopłacić do pompy 500 zł to pewnie 90% zrezygnuje.
Baje piszesz mocno naciągane :D

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: JaMi » 29 paź 2018, o 10:50

widocznie znam tylko takich, co odmawiają i to klientom zależy, żeby się do nich dostać, a nie odwrotnie. Naprawdę tacy jeszcze istnieją i czasem czeka się 2 tygodnie, żeby przyjęli :D Tyle, że to nie są "wymieniacze", a prawdziwi mechanicy, co żadnych wyzwań się nie boją. Niestety tanio nie jest :lol:

Mario_B
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Lubin

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Mario_B » 29 paź 2018, o 15:52

Pompa wody w silniku B20DTH nie jest napędzana paskiem rozrządu i nie ma konieczności jej wymiany przy wymianie paska. Natomiast, z tego co się dowiedziałem w serwisie, w razie awarii i wymiany pompy wody konieczny jest demontaż rozrządu. Pompa nie jest tania -1200zł i decyzję o jej wymianie serwis pozostawia właścicielowi pojazdu. Sam zestaw naprawczy rozrządu to koszt 1200 w ASO chociaż można kupić trochę taniej w internetach. Pozostaje kwestia samej robocizny, u mnie wołają 1000zł a jak ktoś wcześniej napisał w Katowicach 300zł z tę samą pracę.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: P405 » 29 paź 2018, o 16:14

Jeżeli pompa nie jest napędzana tym samym paskiem to nie ma problemu. Można wymienić bez niej.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 29 paź 2018, o 17:50

guzik prawda o demontażu pompy wody i rozrządu, bujdy...
Już pisałem że pompa wody napędzana jest paskiem wielorowkowym - czyli klinowym mówiąc po staremu.
Idąc tokiem rozumowania z ASO wymiana alternatora to też wymiana rozrządu - pajace jakich mało

Mustaff
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 4 paź 2018, o 15:50
Auto: Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Wrocław

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Mustaff » 19 lis 2018, o 11:30

Dzisiaj dzwoniłem do ASO we Wrocławiu bo jestem na etapie kompletowania części do wymiany. Rozrząd 1164zł, pompa 1020zł, gość też mówił, że zaleca wymianę dolnego koła, ale był słabo zorientowany bo twierdził, że pompa wody jest razem z rozrządem. Dlatego w ASO tego robił nie będę i w związku z tym pytanie czy posiada ktoś może schemat tego rozrządu, w sensie momenty dokręcenia śrub itp. ? Ponad to moje auto ma 175 kkm przebiegu, a przy 109 kkm ma silnik wymieniony na nowy, ciekawe czy z powodu zerwanego rozrządu.

------UP------
Byłem dziś w ASO umówić wymianę kompletnego rozrządu z pompą wody. Wypytałem przy okazji serwisanta o ten silnik. Powiedział, że słyszał o dwóch przypadkach uszkodzenia silnika, tylko uwaga, przyczyną był urywający się łańcuch łączący wałki. Czyli jak widać żaden producent nie potrafi zrobić trwałego rozrządu z napędem łańcuchowym :)

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 22 lis 2018, o 08:36

nie wiem po co wymieniać pompę wody skoro jest na pasku klinowym, jakaś bzdura według mnie.
Łańcuch ma to do siebie że go słychać jeśli daje oznaki nadmiernego zużycia.
W ASO powiedzą Ci co chcą - zwłaszcza jak znajdą klienta który chce zapłacić żeby mieć pozorny "spokój".
Ja robię 40000km rocznie, nie oszczędzam na sprawach eksploatacyjnych ale nie wymieniłem nic w rozrządzie przy 90000km prócz zestawu paska i rolek oraz górnego koła. Nie uważam że cokolwiek jest sens wymieniać dodatkowo.
Jedynie - rolkę odciskową paska klinowego - z racji posadowienia jest narażona na wysoką temperaturę i szybsze zużycie - koszt około 100PLN
Idąc tokiem myślenia ASO wymień se cały silnik po 150000km bo były przypadki zatartych panewek, lub najlepiej samochód - mają aktualnie korzystne rabaty
Uważam że nie można stać się niewolnikiem własnego samochodu - to on ma służyć. Lepiej te pieniądze odłożyć na zakup następcy (nie koniecznie Opla...)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”