--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana rozrządu B20DTH

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mpDante
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC-Line ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Polkowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: mpDante » 25 mar 2024, o 14:36

Ktoś może potwierdzić części napędu akcesoriów:
* Pasek PK: 6PK1830 (55577914)
* Rolka: INA 532 0896 10 (55577915)
* Napinacz paska: Febi 180891 (55577916)

Pompa wody w zamienniku, u mnie data produkcji jest przed 03.2015, więc zastanawiam się czy jest różnica w częściach:
* SKF VKPC 85104, ewentualnie
* HEPU P386M

Szukam jeszcze uszczelniaczy i informacji ile potrzeba płynu chłodniczego do wymiany.

EDIT: Z tego co udało mi się ustalić, to zestaw z kołem zębatym jest potrzebny przy zmianie rozrządu na metalową rolkę bez prowadzenia paska... wygląda na to, że zmieniła się konstrukcja koła. Wnioskuję, że przy kolejnej wymianie nie będzie potrzeby ponownej wymiany koła.

Podsumowując, nowa wersja rozrządu to nr 95527019 (jedna Rolka 55485360 i nowa 55505280), druga wersja to 95525927... tylko tutaj też nie ma rolki z rantem, są dwie 55485360. Ktoś jest w stanie wyjaśnić różnice? Ewentualnie były/są 2 wersję rozrządu. Ktoś pisał o zmianach po 07/2015... rolkę z rantem można zobaczyć na "15" stronie tego wątku...

Owca24
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 10 lip 2019, o 23:03
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wadowice

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Owca24 » 15 kwie 2024, o 18:12

Witam, przymierzam się do wymiany rozrządu z łańcuchem. Macie kogoś dobrego okolice Wadowic (Kraków - Bielsko)?
Pytałem o cenę w ASO, 3 tys. rozrząd a sam łańcuch 4 tys., razem 7.. Cena trochę abstrakcyjna..

mr.henio
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: mr.henio » 15 kwie 2024, o 18:25

Skąd oni te ceny mają?? Kilka postów wyżej podałem linki gdzie samemu możesz kupić ori rozrząd w przystępnej cenie, mnie z łańcuchem wyszło coś koło 1600, dzisiaj oddałem do mechanika, więc ostateczna cena będzie znana za kilka dni.

Awatar użytkownika
mpDante
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC-Line ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Polkowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: mpDante » 15 kwie 2024, o 20:59

Potrzebuję pilnego potwierdzenia, że rolka metalowa 55505280 ma zastąpić tą z kołnierzem? Zaczynam mieć wątpliwości, bo na stronach z oryg. częściami jest ona po prawej na schemacie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Owca24
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 10 lip 2019, o 23:03
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wadowice

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Owca24 » 15 kwie 2024, o 21:20

Na to wychodzi że 5 tys. biorą za robociznę.. Kosmos..
Wiesz co, wolę jak serwis sobie kupi, zrobi, bo wtedy jest gwarancja i nie ma się do czego przyczepić jakby czasem coś się stało.
Jak kupisz części, dasz do warsztatu, coś pomylą to później będzie że wadliwe części były i sam się użeraj z reklamacją :)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: dokia » 15 kwie 2024, o 21:29

W ASO rbh gdy ostatnio byłam to było 350zł. Myślisz że ta robota to tylko 2h?

Awatar użytkownika
mpDante
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC-Line ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Polkowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: mpDante » 18 kwie 2024, o 19:40

Dzisiaj odebrałem auto po wymianie rozrządu, więc podzielę się z wami swoimi przemyśleniami... może komuś pomoże i oszczędzi to sporo czasu na szukanie. Otóż rozrząd kompletowałem na pojedyncze elementy, kupiłem metalową rolkę (w miejsce tej z rantem, ponieważ większość tak montuje), wymieniłem także koło zębate na to nowsze z rantem, chociaż uważam, że jego wymiana nie jest konieczna. Największy problem, jak się okazuje to pompa wody, ponieważ teoretycznie występuje w dwóch wariantach.

Skompletowanie rozrządu wraz z kołem zębatym (trafiłem okazyjnie nowe) kosztowało mnie ok.670zł... do tego doszła pompa Pierburg za ok.725zł :( Wygląd na to, że stary rozrząd przejechał prawie 190tys.km, więc wybrałem wymianę wraz z pompą.
Poniżej lista części:
55485931: Pasek Dayco 941140
55499621: Napinacz SKF VKM 15120
55485360: Rolka INA 532 0884 10
55505280: Rolka SKF VKM 25121 (dostałem INA 532 0885 10)
55587030: Rolka INA 532 0661 10
55487423: Koło zębate Opel OE
55484644: Śruba rolki x2 OE

Oczywiście można kupić to w oryginalnym zestawie za około 1200-1300zł... gdzie dostajecie te same części - rolki produkuje INA, napinacz Gates, pasek prawdopodobnie Dayco.

Jedyne "ale" można mieć do napinacza SKF, który przychodzi "made in china", więc można go zastąpić Gates T43268, który jest trudniej dostępny. Rolkę metalową 55505280 można zastąpić tańszą, drugą 55485360. Moim zdaniem jedna metalowa rolka niespecjalnie przedłuży żywotność rozrządu, bo nadal mamy dwie rolki plastikowe. Nawet dostępny jest oryginalny zestaw bez koła zębatego, w którym są dwie rolki 55485360.

Pompa wody występuje w przynajmniej dwóch wersjach, pod numery silnika po nr 17F72496... i przed (jak u mnie). Dla mnie została dobrana po VIN Pierburg 7.08149.03.0, który praktycznie nie ma tańszego zamiennika. Jest jakiś GRAF za 250zł, który w specyfikacji opisany jest jako "non switchable", natomiast Pierburg jako chyba jedyny jest "switchable". Dlatego też, wolałem nie ryzykować, bo czytałem już na forum opinie, że tani zamiennik sypie błędami. Możliwe, że wersje nowsze zostały jakoś zmienione. Znalazłem na allegro oryg. pompę za ok.480zł, ale po wysłaniu zapytania dostałem odpowiedź, że u mnie pasować będzie taka za 1100zł. W każdym razie, jest za wcześniej aby ocenić czy zamontowana pompa Pierburg nie będzie sprawiać problemów :)

Gdyby ktoś chciał wymienić przy okazji zestaw paska osprzętu, to najprawdopodobniej podejdzie komplet INA 529 0448 10...

MasterC
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 22 sty 2020, o 11:33
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Blachownia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: MasterC » 20 kwie 2024, o 11:52

Czy może ktoś polecić mechanika z Częstochowy lub okolic?
Mam do wymianu rozrząd i do zrobienia serwis olejowy.
ASO w Częstochowie zamknięte ☹️

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”