--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

ODPOWIEDZ
zu40
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 2 gru 2017, o 13:47
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków

Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: zu40 » 11 maja 2018, o 14:34

Panowie jest kilka tematów o podstawie filtra oleju, ale większość mówi o uszczelnieniach itp. Mnie dopadł problem ze zaworek przyciął sie w pozycji otwartej i olej spływał do miski przez co jak odpalałem samochod wskakiwał błąd „niskie ciśnienie oleju”. Mechanik przeczyścił mi ten zaworek ale po jakimś tygodniu spokoju znowu wyskoczył komunikat. Moje pytanie dotyczy czy to samo w sobie stanowi problem przy rozruchu ze wlansie pompa musi zasnąć olej z samego dołu i stad błąd czy ma to konsekwencje przy dalszej jeździe, wyższych obrotach itp itd
Inaczej czy to tylko szkodliwe przy rozruchu a pózniej obieg jest Okey czy to przysłowiowo daje w dupę w dalszej jeździe itp.
Będę wdzięczny za odpowiedz bo nie wiem jak szybko zmieniać ta podstawę bo koszt 1000zl

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: hubertus » 11 maja 2018, o 20:03

Oczywiście, że szkodliwe. co innego raz na 15 tys km przy wymianie oleju a co innego co dzień czy co kilka dni. Po rozruchu jakiś czas silnik pracuje bez ciśnienia oleju. Panewki mogą się z każdym razem minimalnie przycierać. A do czego to może doprowadzić to chyba sam wiesz. O zaworkach tez była dyskusja.

zu40
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 2 gru 2017, o 13:47
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: zu40 » 11 maja 2018, o 20:15

Rozumiem, ale powiedz mi czy ten zaworek sam w sobie w tym procesie jest szkodliwy glownie przy rozruchu i jak sam mowisz ze silnik na poczatku pracuje bez cisnienia oleju, a podczas jazdy cisnienia sie wyrownuja i to zjawisko samo w sobie nie jest juz tak szkodliwe? Jestem laikiem, ale kojarze ze wspominaliscie ze cisnienie i sam olej pomija filter i ten zaworek, mam nadzieje ze za duzo nie pomieszałem.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2018, o 21:23 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: hubertus » 12 maja 2018, o 15:04

Podczas jazdy olej jest pompowany na bieżąco. Nie ma żadnego problemu. Podczas postoju zaworek jest zacięty w pozycji otwartej i cały olej z kanałów olejowych oraz filtra itd spływa do miski. Podczas rozruchu pompa musi najpierw wpompować to co wyciekło aby wytworzyć ciśnienie. Gdzie normalnie gdy cały olej nie ścieka ciśnienie jest wytwarzane dużo szybciej.
Nie chodzi tu czasami o zawór bezpieczeństwa, który wywala nadmiar oleju do miski gdy ciśnienie jest za wysokie. Bo jeśli chodzi o ten zaworek to jest to jeszcze bardziej niebezpieczne. Ponieważ gdy cały czas jest on otwarty to może być problem z uzyskiwaniem właściwego ciśnienia przy wyższym obciążeniu.
Przepytaj dokładnie mechanika od czego jest ten zawór. Bo jeśli bezpieczeństwa to bezwzględnie jak najszybciej wymienić. Jeśli już dłużej tak jeździsz to panewki do kontroli.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: kecraminsignia » 12 maja 2018, o 17:39

Jeżeli jest tak jak opisuje hubertus to może to być kolejna przyczyna zacierania silnika. Może nie bezpośrednio ale może mieć wpływ na przycieranie panewek.

zu40
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 2 gru 2017, o 13:47
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: zu40 » 12 maja 2018, o 19:33

Chodzi dokładnie o ten zaworek plastikowy który ma uszczelkę jak pistolet w podstawie a to jest chyba ten który zapobiega splywaniu oleju przy zgaszonym silniku. A ten „bezpieczeństwa” to jak wyglada lub gdzie go szukać? Dodam ze komunikat nie wyskakuje Non stop a wyskoczył moze dwa razy w odstępach ponad dwu tygodniowych a chyba jakby sie zaciął całkiem to błąd wyskakiwał by co odpalenie prawda?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: hubertus » 12 maja 2018, o 19:38

Nie rozbierałem tego nigdy, nie wiem jaki zaworek od czego jest.
Jeśli faktycznie chodzi o zaworek bezpieczeństwa to ja sobie tak myślę, że to on właśnie jest przyczyną zacierania się silnika a nie jakaś uszczelka.
Przy rozruchu mamy zaworek otwarty z powodu zacięcia się. Podczas postoju olej spływa częściowo z układu. Gdy odpalimy silnik olej dłużej buduje ciśnienie w układzie ponieważ raz, że układ jest częściowo pusty a dwa część oleju nam ucieka zaworkiem do miski. Pamiętam, że kilka osób na forum pisało, że wymiana uszczelki nie pomogła na świecącą się przy rozruchu kontrolkę.
W czasie jazdy część podawanego przez pompę oleju ucieka do miski. Niby kontrolka się nie pali. Ale dlatego, że mamy ciśnienie większe niż te 0,6 bara na które reaguje czujnik. Jednak ciśnienie jest za małe. I np przy szybkiej jeździe autostradą nie mamy 4 czy tam 5 barów aa np 2. A sporo jest właśnie przypadków zatarcia przy szybkiej jedzie autostradą.
Jeśli dodać do tego przypadki zatarcia się silników nawet z niższymi przebiegami to zaworek może być przyczyną a nie uszczelka.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: mcrace » 12 maja 2018, o 19:58

Teoria ciekawa. Czy jesteśmy w stanie monitorować na bieżąco ciśnienie oleju w insigni? Apka / opcom / dodatkowy wskaźnik?

zu40
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 2 gru 2017, o 13:47
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: zu40 » 12 maja 2018, o 19:59

Zapożyczam zdjęcie z innego tematu o podstawie filtra oleju zdjęcia zrobione przez angeldark666. W mowa o tym zaworu tylko juz sam nie wiem czy to ten zwrotny czy bezpieczeństwa o którym mówi Hubert. Na autostradzie mam takie delikatne wibracje tylko juz nie wiem czy przez to czy to z tymi tuleja lub wyważanie kół problem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zu40
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 2 gru 2017, o 13:47
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: zu40 » 12 maja 2018, o 20:03

Co do monitorowania to mam tylko apke pinga ale wersje lite i Torque tez lite w a tam nie ma opcji mierzenia ciśnienia podczas jazdy
Ostatnio zmieniony 12 maja 2018, o 21:25 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie pisz posta pod postem. Regulamin forum. Użyj funkcji edytuj!

dzierzbix
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 19 cze 2017, o 12:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: dzierzbix » 7 cze 2018, o 17:55

Czy udało Ci się rozwiązać problem zaworka?
Żeby nie zakładać nowego tematu, przy okazji wymiany oleju, z uwagi na problem cieknącej chłodnicy oleju, postanowiłem wymienić oringi podstawy filtra oleju (numer zdaje sie OE 55485373) i uszczelkę która przychodzi pomiędzy podstawę filtra a chłodniczkę liznąć delikatnie silikonem przeznaczonym do kontaktu z olejami do 300*. Wymontowałem, rozkręciłem, wyczyściłem, odtłuściłem wszystko i po nałożeniu silikonu na uszczelkę złożyłem do kupy. Następnie mając wszystko przed sobą, zamontowałem nowy filtr oleju do podstawy i oczywiście nowe oringi. W dalszej kolejności, poszedłem do samochodu zamontować złożoną podstawę filtra wraz z nowym filtrem. Poskręcałem wszystko, uzupełniłem olej i chłodziwo, lecz nie odpalałem samochodu, na następny dzień po 8 godzinach, uruchomiłem silnik (pierwszy raz) oczywiście komunikat o niskim ciśnieniu był przez chwilke ale zniknął i samochód chodził normalnie, po czym wszedłem pod samochód przez kanał i patrze olej kapie. Uleciało ok. 0,5 litra, komunikatu żadnego brak. Po przejechaniu ok 1km na desce wyświetlił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego, co było normalne, że układ się odpowietrza (temp ok. 40-50*) dalej, po ujechaniu ok 2,5-3km po dojechaniu do świateł i zatrzymaniu samochodu komunikat na desce o niskim ciśnieniu oleju i zgaś silnik, zjechałem na bok i wysiadam, pod autem plama, na bagnecie zero oleju, płynu chłodniczego na minimum. Dalej, mająć ze sobą litrówkę dolałem, na bagnecie nic sie nie pokazało. Skończyło się scholowaniem samochodu do domu. Oglądam i do okoła chłodnicy sucho, jednak rurka odpowietrzająca ma w sobie olej i z niej musiało to polecieć- pytanie dlaczego, czy układ się odpowietrzał (pierwsze wylanie pod domem) a później się coś zawiesiło ? Czy ktoś z was wymieniał chłodnicę oleju (czyli wyciągał całość i czyścił, aby nie było oleju) i spotkał się z czymś takim?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: hubertus » 7 cze 2018, o 19:20

Po co gdzie kolwiek jechałeś skoro na postoju uciekło aż 0,5 litra oleju? Tak się kończą zabawy w mechanika i nauka na własnym aucie. Układu chłodzenia nie odpowietrza się po drodze a na postoju. Włączasz ogrzewanie na kabinę dolewasz płyn w miarę potrzeb i czekasz aż dolny wąż zrobi się ciepły. Tj obieg otwarty. Skoro olej ciekł jaki sens miała ta jazda? Teraz miska do zdjęcia. I weryfikacja panewek oraz turbiny. Tam nie ma żadnego odpowietrzenia takiego by olej wylewał się na zewnątrz. Rurka o której piszesz służy do spuszczania oleju przy odkręcaniu filtra podczas wymiany.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: Dan » 7 cze 2018, o 22:24

Jeżeli chodzi ci o te "rurkę" odporowadzającą pod pokrywą filtra oleju to wskazywało by na nieszczelność pomiędzy tą plastikową obudową filtra, a jej drugą aluminiową częścią.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: hubertus » 8 cze 2018, o 07:43

Ewentualnie plastikowa obudowa może być minimalnie pęknięta. I pod obciążeniem przy dokręcaniu lub temperatura powstaje nieszczelność. Sprawdzić trzeba tez uszczelkę. Obudowę odkręcić wytrzeć do sucha i bardzo dokładnie obejrzeć. Gdy jest odkręcona pękniecie może być słabo widoczne.

dzierzbix
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 19 cze 2017, o 12:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: dzierzbix » 29 lip 2018, o 13:06

Jak sie okazało wyciek oleju spowodowany był nie dokręceniem podstawy filtra oleju, co spowodowało, ze zaworek - rurka który służy do spustu oleju nie była zamknięta i był tamtędy wyciek. Sytuacja opanowana, na przyszłość sugeruje sie upewnic czy aby napewno obudowa plastikowa wkładu filtra oleju ‚lucuje’ z miejscem w które sie ją wręca.

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Podstawa filtra oleju - zaworek zwrotny

Post autor: angel_dark666 » 29 lip 2018, o 13:49

Jak chcecie mam całą kompletna obudowę ( tak mi sie wydaje ze jej nie wyrzuciłem) mogę ją rozebrać i wrzucić lepsze zdjęcia

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”