--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chwilowy brak mocy błąd P2282

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: dare50 » 25 mar 2023, o 07:43

Ale my tu nie mamy szklanej kuli żeby można było wywróżyć co jej dolega, możemy Ci kazać wymienić pół auta i dalej będzie to samo, podstawa to podłączyć kompa I odczytać błędy a po drugie nawet nie napisałeś czy wchodzi w tryb awaryjny wszystkiego mamy się domyślić ? a po trzecie pisząc w tym temacie łamiesz regulamin bo nawet nie odczytałeś błędu i nie podałeś że masz ten błąd co w temacie więc walnąłeś posta gdzie popadnie, więc to na tyle, odczytać błędy (a czym jest wszystko na forum) i wrócić na forum w odpowiednim temacie.

klejukleju
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 11 sty 2019, o 08:26
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Barczewo

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: klejukleju » 25 mar 2023, o 19:36

Niewiele można Ci poradzić bez minimalnej chociaż diagnostyki

iksigrekzet
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 21 gru 2022, o 11:05
Auto: isygnia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: leicester

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: iksigrekzet » 15 cze 2023, o 20:06

EnCubana pisze:
27 gru 2022, o 22:17
Witam, od kilku miesięcy również walczę z błędem 2282 oraz wspaniałym komunikatem "awaria pojazdu". Zaczęło się od niegroźnych chwilowych spadków mocy tzw. przydławień aż pewnego dnia samochów nie zapalił i wtedy zaczęło się pasmo nieszczęśliwych wydarzeń... Oczywiście zacząłem od wymiany rury intercoolera - faktycznie była popękana ale to nic nie dało, pojawiły się błedy EGR, okazało się że zawiesił się w pozycji otwartej - został wymieniony na nowy. Po wymianie samochód nadal wyrzucał błąd 2282 do tego błąd czujnika ciśnień DPF wprowadzając auto w tryb serwisowy czyli niezdatny do jazdy. Rozebrałem rurę jeszcze raz, okazało się że w górnej części brakuje zielonej uszczelki... Nie było jej w zestawie z rurą, dokupiłem ją i zamontowałem, dodatkowo sprawdziłem drugą rurę po prawej stronie oraz wymieniłem wszystkie obejmy (cybanty) na nowe. Układ został sprawdzony dymem - brak wycieków, do tego został wyczyszczony MAF. Wymieniłem również czujnik ciśnienia EGR (bład wskazywał jego wadliwą pracę) - auto przestało wpadać w ultra irytujący tryb serwisowy. Niestety błąd 2282 nadal się pojawiał okresowo, szczególnie pod obciążeniem na autostradzie na 6 biegu lub np. na wysokim biegu dodając gazu pod górę - tym razem jednak moc znikała i powracała po kilku sekundach i tak w kółko. Bez dużego obciążenia samochów jeździł normalnie. Przeczytałem i przeglądnąłem wszystkie wątki na ten temat w polski i angielskim internecie oraz YT - dużo osób złaszało ten sam problem ale nikt go nie rozwiązał. Postanowiłem wykonać samemu wnikliwą diagnostykę. Zbadałem pracę MAF, MAP, czujników doładowania itp. MAP delikatnie odbiegał od normy więc go wymieniłem na nowy z oryginału - nie pomogło. Podmieniłem również zawór sterujący turbiną (Pierburg) - nie pomogło. Dodatkowo spradziłem czy gruszka pracuje prawidłowo - bez zastrzerzeń. Auto dalej pod obiążeniem wyrzucało tylko ten jeden błąd 2282. Postanowiłem sprawdzić odmę/separator oleju ponieważ rurka wraz z podrzewaczem wchodzi do dolotu pomiędzy MAF a turbiną i zatkana mogła powodować problemy, ku mojemu zdziwieniu po wyjęciu rury z gniazda i pozostawieniu dolotu z wielką dziurą auto zaczęło jeździć normalnie. Udałem się na testy na autostradę, po przejechaniu 40km i cięgłym obciążeniu silnika na max nic się nie działo, żadnych spadków mocy, żadnych błędów. Tak jakby coś było zatkane. Idąć tym tropem postanowiłem sprawdzić filtr powietrza, (był wymieniony 12tys km wcześniej wraz z olejem na zamiennik firmy MANN), filtr był zabrudzony adekwatnie do przebiegu czyli słabo. Mimo to wyczyściłem puszkę filtra, i skręciłem ją bez niego. Zamontowałem odmę na swoje miejsce, pojechałem na testy i pomimo kilkunastu prób wywołania błędu pod obciążeniem nie udało mi się tego zrobić. Postanowiłem zamontować filtr z powrotem i spróbować jeszcze raz - tym razem auto tak jak wcześniej łapie zamułę pod górkę na wysokim biegu i sypie błędem 2282 połączonym ze znanym komunikatem. Trudno w to uwierzyć ale takie są fakty. Jutro kupię nowy filtr z oryginału i zobaczę co się wydarzy ale wygląda na to że MAF łapał błedy bo przepływ powietrza był za niski pod obciążeniem. Porównałem filtr MANN i oryginał. Ku mojemu zdziwieni są inne - OE posiada perforowaną blachę z góry (np. Filtron też) a MANN taki gruby plastik - może to powoduje nieprawidłowy przepływ. Wrzucam zdjecie obu filtrów a jak zmienię na nowy dam znać czy problem został rozwiązany.
ABSOLUTNIE POTWIERDZAM u mnie było dokładnie to samo wszystko wymienione na nowe a bład się pojawiał i znikał wiec postanowiłem wymienic ten cholerny filtr na ten z perforowaną blachą i co i koniec po błedzie nie ma i juz sie nie pojawia , ile taki pi.....y filtr moze napsuc nerwow to tylko ja wiem

Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
ABSOLUTNIE POTWIERDZAM u mnie było dokładnie to samo wszystko wymienione na nowe a bład się pojawiał i znikał wiec postanowiłem wymienic ten cholerny filtr na ten z perforowaną blachą i co i koniec po błedzie nie ma i juz sie nie pojawia , ile taki pi.....y filtr moze napsuc nerwow to tylko ja wiem
Na górę

Awatar użytkownika
Skorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 31 paź 2016, o 10:25
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2012
Miasto: Oświęcim/Kielce

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Skorek » 1 gru 2023, o 22:02

Ja mam dokładnie taki sam problem.. Wymieniony przepływomierz oraz rura od Intelcollera bo była dziura i mimo to auto łapie Check i informacja o awarii auta.
Po diagnozie wyskakuje P2282. Mam pytanie czy tylko Filtry powietrza oryginalne oraz filtrona posiadają te perforowana blachę czy jeszcze jakieś inne marki ktoś próbował?

Awatar użytkownika
Skorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 31 paź 2016, o 10:25
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2012
Miasto: Oświęcim/Kielce

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Skorek » 27 lut 2024, o 20:37

Podpowie ktoś co może być jeszcze do sprawdzenia, przepływa wymieniona i "zakodowana" cokolwiek to znaczy, filt również wymieniony na oryginał a auto co jakoś czas pokazuje błąd.... Już mnie zaczyna powoli wkurzać! 🤬

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Kotin44 » 28 lut 2024, o 01:26

Wykonaj dymową próbę szczelności dolotu.
Jeśli szczelność jest OK ,to pozostaje turbina do weryfikacji

Awatar użytkownika
Skorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 31 paź 2016, o 10:25
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2012
Miasto: Oświęcim/Kielce

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Skorek » 28 lut 2024, o 16:36

Kotin44 pisze:
28 lut 2024, o 01:26
Wykonaj dymową próbę szczelności dolotu.
Jeśli szczelność jest OK ,to pozostaje turbina do weryfikacji

A Możliwe że to turbo bo auto zbiera się normalnie nie czuć żadnego spadku mocy zmaukangocna chwilkę tylko w momencie pojawienia się komunikatu A zaraz po tym auto jedzie normalnie, nie wchodzi w zaden tryb awaryjny ani nic osttanio zrobiłem ponad 800 km bez żadnego komunikatu terwz wyskoczył dwa razy w ciągu tygodnia

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Kotin44 » 29 lut 2024, o 01:57

Nie sądzę aby przyczyną była turbawka,ale wykluczyć też nie można.Błąd jest ogólny-daje tylko kierunek poszukiwań usterki.
Zatem bład oraz zachowanie pojazdu mówi ,że usterka jest sporadyczna a zonk jest w układzie zasilania.Podejrzana jest każda część tego układu,każda uszczelka i oring od przepływomierza aż do połączenia kolektora ssącego z głowicą,dlatego musisz sprawdzić szczelność tego układu.
Weryfikacja turbiny to jest wykonanie logów dynamicznych - będziesz potrzebował jakiegoś programu diagnostycznego lub aplikacji.

Awatar użytkownika
Skorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 31 paź 2016, o 10:25
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2012
Miasto: Oświęcim/Kielce

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Skorek » 1 mar 2024, o 05:20

Dzięki

DamianUK
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 22 paź 2023, o 18:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Hull
Postawił piwo: 1 raz

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: DamianUK » 17 kwie 2024, o 08:25

Witam Kolegów.
Niestety dopadło i mnie. Dzisiaj podczas wyprzedzania auto straciło chwilowo moc, wyskoczył komunikat "pojazd wkrótce ".
Po chwili auto odzyskało moc i niby jest ok ale pojawił się błąd P2282-52 . Sprawdziłem wszystkie rury i wyglądają na sprawne. Gdzie szukać problemu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”